karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-02 03:10:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-03-01 09:14:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeps, harrastuskysymys lähinnä siitä, että itsekin päässyt punnertamaan aseen tiputtua...

ViestiLähetetty: 2008-03-01 11:06:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En minä nyt niin helposti periksi anna 8)

Minulla ei oikastaan ole nälkä, eikä ollut ennen ketoosikokeiluakaan. Eilen tuli nälkä päivällä kun söin sormenkokoisen palan leipäjuustoa, kaupassa oli tuote esittely. Vihanneksia pitäisi kyllä lisätä, mutta haluaisin juoda maitoa kahvissa, edes sen desin päivässä. Se on kuitenkin jo neljännes päivän hiilareista.

Olen nähnyt muutaman päivän unia joissa syön pullaa, karkkia, suklaata... Hereillä ollessa ei tee mieli ja unissakin teen sen vahingossa. Mitäköhän alitajuntani yrittää kertoa minulle :lol:

ViestiLähetetty: 2008-03-01 17:15:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Selvästikin käsittelet tilannetta ja pohdit, millaista elämä on ilman pullaa.

ViestiLähetetty: 2008-03-01 19:33:53 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Mie en laskenu kahvia tai siihe kuuluvaa kermaa mukaa, mut kaik muut, lähinnä syömiset... [-o<

ViestiLähetetty: 2008-03-01 20:56:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lauantai

Ruokana kanaa, vihanneksia, juustoa, voita ja kananmunia. Päivällä kahvia ja 1dl maitoa.

Viime päivien kalorit ja hiilarit; to:1749kcal ja 9,4hh, pe:2198kcal ja 19,2hh, tämä päivä: 1773kcal ja 15,6hh. Juon todennäköisesti vielä maitokahvin myöhemmin, eli 1820kcal ja 20,4hh

Rauhoitelkaa minua ja sanokaa etten liho näillä ruokamäärillä, hirvittää nuo kalorimäärät. Ja se rasva mikä kurkusta menee alas... Mitä jos paino on noussut maanantaina?

Tänään ei tullut liikuttua, kävelyä koiran kanssa ja kauppareissu joka päätyi selviytymistaisteluksi oikopolulla...

Tuosta unesta muistin lisää: Urbaani maailmanloppu oli koittanut ja viikatemies oli kaatanut suurimman osaa ihmiskunnasta tauteihin. Loput yrittivät selvitä lähes täydellisessä anarkiassa, minä mukaanlukien.

Kapinallis ystävieni kanssa päätimme uhmata diktaattoria joka hallitsi aluetta. Yön pimeydessä murtauduimme ruokavarastoihin... Saatuamme vasta muutaman säilykkeen mukaan, vartija huomasi meidät. Juoksimme raunioissa sijaitsevalle 'kodillemme' turvaan, valitettavasti menetimme yhden ystävistämme. Perillä koitti saalinjako, minulle ojennettiin parhaat päivänsä nähnyt säilyke, kääntelin purkkia kunnes löysin tuoteselosteen: 'Damn, 72g hiilihydraatteja 100g:ssa!'

Hieman häiriintyneitä unia...

ViestiLähetetty: 2008-03-01 21:12:34 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Ettet ottais, eleison, vähän turhan vakavasti tämän homman. Ainakin tuosta unestasi päätellen :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-01 21:25:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uneni ovat aina yhtä dramaattisia :lol: karppausta tai ei. Kaikki kelpaa niin kauan kun ne eivät ole painajaisia.

ViestiLähetetty: 2008-03-02 15:11:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä en ihan heti uskoisit, että lihot noilla energiamäärillä. Itse en kamalasti perusta energialaskuista, luotan lähinnä omiin tuntemuksiini, mutta oletko laskenut, kuinka paljon kulutat esimerkiksi yhden viikon aikana? Siis peruskulutuksesi ja sitten siihen lisättynä työ/opiskelu ja treenit. Tästä voisi sitten vähän kuvitella, kuinka paljon pitää syödä, että pystyy kunnolla treenaamaan ja laihtumaankin. Uskoisin, että tahdot ensisijaisesti olla hyvässä treenikunnossa ja siinä sivussa laihtua. Vai miten olet itse ajatellut?

ViestiLähetetty: 2008-03-02 16:30:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä en luota netin energialaskureihin. Jos kävisin jossain kehonkoostumus mittauksessa siten ehkä... Yritän ajatella että olen 17 vuotias tyttö joka harrastaa kohtuullisesti liikuntaa. Ja syödä sen mukaisen annoksen. Treeneissä jaksaa hyvin vaikken päivän aikana syö mitään (desin maitoa kahvissa). Tekniikka treeniä tarvisin ja paljon nyt keväällä, kestävyyttä voisi myös parantaa. Saisin varmaan suuremman hyödyn erillaisella ruokavaliolla. Minä en oikeastaan haluaisi noudattaa warrioria, mutten osaa syödä 3 x päivässä... Olisi helpompaa syödä useammin päivässä sosiaalisten tilanteiden ja valmiiden aterialistojen vuoksi. Mutta ei :| Outoa että jotkut toteuttavat warrioria, vaikka tekisi mieli syödä aamiainen, lounas, päivällinen... Ehkä tästä ruokavaliosta on jotain hyötyä pidemmän päälle.

Sunnuntai

Aamu: 1dl maitoa + kahvia

1,5 treenit, asetekniikkaa, saatan ehkä jopa osata jotain. Tosin laahan jalkoja edelleen maassa ja ajoitus on hukassa. Olisin keihästänyt itseni terään useampaan kertaan kun en malttanut odottaa uutta hyökkäystä, vaan yritin juosta läpi... Nopeus peittää virheet, mutta nopeus ja virheet kasvavat samalla vauhdilla.

Onneksi enää ei sodita miekoin, voin mennä armeijaan ja kehittyä kelpo sotilaaksi :mrgreen: Muistin vasta tänään että sinnekkin pitäisi hakea jossain välissä. Haluan tosin ensin saada kunnon paremmaksi ja muuta, rukkiin olisi hienoa päästä :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-02 17:27:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oikeasti armeijaan?! :D Minäkin olen joskus miettinyt sinne menoa, mutta kun olen realistisesti ajatellut, niin olen kuitenkin tullut siihen tulokseen että olen aivan liian mukavuudenhaluinen sohvaperuna tekemään vapaaehtoisesti kaikkea epämiellyttävää kuten rämpimistä suossa, hiihtämistä, teltassa nukkumista jne. Toisaalta juuri mukavuudenhaluni takia aremija voisi vähän kasvattaa luonnetta. :twisted:

ViestiLähetetty: 2008-03-02 17:31:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eleison kirjoitti:
Outoa että jotkut toteuttavat warrioria, vaikka tekisi mieli syödä aamiainen, lounas, päivällinen...

Outoa sittenkin, vaikka osittaispaasto on tutkimusten mukaan terveellistä :roll: ? Tuo virallisterveellinen ohje säännölliseen syömiseen kun ei sittenkään aina ole se oikea tahi edes terveellisin tapa (vrt. esim. pätkäpaasto-ohje). Tästä syystä warriorin toteuttaminen, vaikka sitten alkukankeuksissa tekisikin mieli jotain välipalaa tms., ei ainakaan omasta mielestäni ole "outoa".

ViestiLähetetty: 2008-03-02 18:01:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei siis ollut tarkoitus kritisoida ketään :D En usko että pätkäpaasto, warrior (nehän ei kai ole sama asia?) olisi paras laihdutuksen tai optimaalisen lihaskasvun kannalta. Ja itse en kestäisi nälkää tai ruuan ajattelemista :lol: Olisi se sitten kuinka terveellistä tahansa :wink: Mutta respectiä niille jotka alkukankeuksien jälkeen löytävät hyvän tavan syödä =D>

Armeijaan meno on ollut lapsesta saakka jonkinlainen tavoite. Ja suossa rämpiminen ja sodan leikkiminenhän on kivaa :wink: Haluan lisäksi osallistua maanpuolustukseen ja vastustan sitä epä tasa-arvoa jota miehet kokevat. Ensin pitää todellakin kasvattaa kuntoa, en halua että joku toinen joutuisi kantamaan tavaroitani metsäleirillä, enkä halua myöskään jäädä pelkäksi tykkimieheksi 8)

Ruuat: 400g 10% jauhelihaa, pieni sipuli, 50g voita, 3 kananmunaa, 150g emmental juustoa ja puolikas kurkku. Laskematta noiden rehujen ravintosisältöä päivän saldo: 1850kcal ja 5hh. Eilen en juonut kahviani, joten illalla juon vielä yhden mukillisen.

ViestiLähetetty: 2008-03-03 00:59:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Unettomuus vaivaa, taas :roll: Juon vielä kupillisen kahvia ja desin maitoa sen kanssa, hiilarit jäävät silti 15g. Tulin juuri pitkältä kävelylenkiltä, ulkona on mukavaa. Siellä ei ole muita ihmisiä, ja siellä on kylmää ja pimeää. Pysähdyin ottamaan 'mielenvalokuvia' (idea lähti Kingin kirjasta jossa oli päästään vinksahtanut salamurhaaja). Ei minua oikeastaan enää harmita niin paljon etten öisin pysty nukkumaan, ehdin anakin liikkua pimeässä :mrgreen:

Pohdiskelin tässä että taidan jokatapauksessa heivata juustot pois ruokalistalta. Syön niitä 200-300g päivässä :shock: Ihmettelinkin miksi maha toimii hitaasti...

ViestiLähetetty: 2008-03-03 07:26:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maanantai

Painoin aamulla 74,9kg:a, 3,9kg:a neljässä päivässä :shock: Ajattelin että minusta lähtisi ehkä kilo nesteitä max. kaksi, mutta en valita. Tästä on hyvä mieli jatkaa. Punnitsen itseni kahdesti viikossa, maanantaisin ja torstaisin.

ViestiLähetetty: 2008-03-03 11:51:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Varmasti kannustavaa, että nesteet ovat lähteneet liikkeelle - siis onneksi olkoon ja toivottavasti myös olo tuntuu hyvältä!

Eleison kirjoitti:
Eilen en juonut kahviani, joten illalla juon vielä yhden mukillisen.

Muuten tuosta unettomuudesta... Oletko koittanut olla täysin ilman kofeiinia tai ainakin rajoittaa kahvit ja muut aamuun?

ViestiLähetetty: 2008-03-03 12:08:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihmettelen edelleenkin kun ei ole mitään ketoosin oireita :shock: Olo on aivan samanlainen kuin viikko sitten, mutta vaakalukemilla oli piristävä vaikutus :D

Kofeiini aiheuttaa kyllä oireita (yliaktiivisuuta), mutta olen kokeillut pidempiäkin jaksoja ilman kahvia enkä huomannut eroa unensaannissa. Normaalisti alan juomaan kahvia vasta sen jälkeen kun huomaan etten pysty nukkumaan vielä muutamaan tuntiin. Näistä keskusteltiin lääkärin kanssa, mitään syytä ei löytynyt ja kun vielä vakuutin olevani psyykkisesti terve, sain 'diagnoosiksi' pimeähormonin puuttumisen. Kesällä teippasin ikkunat jätesäkeillä :lol:

ViestiLähetetty: 2008-03-03 13:19:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miekkojen kanssa ei kannata hätiköidä, ne on nopeasti ihan väärässä paikassa ja hikikin tulee...

ViestiLähetetty: 2008-03-03 15:57:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hieno aloitus painonputoamisen suhteen! Ainakin kroppasi on nyt toiminut niinkuin pitääkin. ;)
Minultakin taitaa puuttua ketoosin oireet. Pientä päänsärkyä oli, mutta se saattoi johtua makeutusainelakosta tai kahvin vähentämisestä.
Hah minulla on myös ongelmia valoisuuden kanssa. Viikonloppuisin kun ei ole töitä huomaa auringon paistavan sisään aamupäivällä parin tunnin ajan. Se aiheuttaa jostain ihme syystä stressiä ja vihaista olotilaa. Tykkään piemästä.

ViestiLähetetty: 2008-03-03 21:24:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikö ihmisen pitäisi biologialta olla päiväeläin? Minä ja monet tuttuni pitävät kyllä enemmän hämärästä ja jopa pimeästä, ilman mitään ideologioita mitä siihen liittyy :lol: Syksyt ovat vuoden parasta aikaa, lokakuun loppu... Kesällä ahdistaa se kuumuus, ötökät ja jatkuva auringonpaiste :| Tarhassa olin ainut joka ilmoitti suosikkivuodeajaksi pimeän :lol: , Vanhempia konsultointiin aiheeseen liittyen... Toiset piirsivät hymyilevän auringon paperin nurkkaan ja minä lohduttoman kuvan talviyöstä ja pystyyn kuolleista puista :mrgreen:

Maanantai

Tänään ei ollut treenejä, mutta kävin kaverin luona katsomassa elokuvan ja kävelin sieltä kotiin 4km, illalla käyn varmaan vielä ulkona ja venyttelen. Vaikka heräsin jo kuudelta aamulla ja olin töissäkin ruokaa pääsin syömään vasta klo:20.30: 30g voita, 300g jauhelihaa, 140g pekonia, sipuli, 150g broccolia ja 2dl kermaa. 1900kcal ja n.15g hiilihydraatteja.

Ruoka lilluu rasvassa lautasella, mutta en valita, rasva on hyvää ja terveellistä :wink: Mikä niissä ihmisissä on vikana jotka sanovat etteivät pidä rasvasta =P~

ViestiLähetetty: 2008-03-03 22:10:28 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Eikös meidän ihmiskunnan selvityminen perustu juurikin siihen, että osa ihmisistä oli parhaimmillaan ja virkeimmillään hämärän/pimeän aikaan, vartioimassa nukkuvia kun pimeemmällä oli kaikenmaailman örkkejä liikenteessä?? Juu juu, ootee.

Ne nykyihmiset, jotka sanoo etteivät pidä rasvasta, eivät vaan kehtaa sanoa ääneen, että pitävät siitä. Kun ne luulee, että se on epäterveellistäkin niin eihän siitä saa julkisesti tykätä.

Hyviä fiiliksiä Eleisonille!!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00