karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-29 22:38:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-21 09:51:20 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

moi! no, sähän vasta kokeilun alat!!?? hurjaa. MUTTA TSEMPPIÄ! (tai no mitä sitä nyt ei terveytensä eteen tekis?!)

noista viljoista oon todennut samaa: niitä ilman pystyn hyvin olemaan, ei tee tiukkaa! mutta MAITOTUOTTEET JA PÄHKINÄT... siinä pulma; ei se mitään pieninä määrinä, mutta ku mullakaan ne ei jää pieniksi määriksi. Toisaalta mä en kyllä saa niistä mitää pahoja oireita joten en oo aatellut jättää niitä pois. joskus vähän rajoitan. Eilen söin, kuten päikyssä kerroin, 2 suklaamuru -coocieta, joissa siis viljaa. En tiedä onko niistä tullut mitään. voi olla että ei noin pienestä tule, jaa voi olla että oireet on halpottanut ku on vältellyt totaalisesti jo marraskuusta asti. Ja mitä ne oireet sit olis mulla? Suurista määristä kyllä tiedän; nenän tukkoisuus, ilmavaivat, kivut ja ripuli.

no, mutta MUKAVAA PÄÄSIÄISTÄ!!

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

ViestiLähetetty: 2008-03-21 11:10:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiva kun kävit, etanainen! :)

Minulla itse asiassa määrät ovat (useimmiten) pähkinöiden ja maitotuotteiden kanssa ihan ok, mutta oireita tulee jo parista pähkinästä tai juustosiivusta, joten niiden kanssa on oltava nollatoleranssi. Toki oireet pahenevat määrien noustessa, mutta riittävän ikäviä ne ovat jo pienenkin määrän jälkeen. Viljaa en uskalla enää edes kokeilla, sillä pari näkkäriä riittää aiheuttamaan 1-2 kk kestävät oireet (mikä taas sitten voisi viitata keliakiaan eikä esim. viljayliherkkyyteen, joten senkin vuoksi on oltava tarkkana). Entisessä elämässä noita maitotuotteita (ja viljaa) tuli vedettyä ihan kamalasti, kun niitä oli suunnilleen jokaisella päivän aterialla - ei ihme, että oli vähän ikävä olo #-o (Vaikkakaan oireet eivät vielä silloin olleet niin pahoja, ja maitotuotteitakin pystyin syömään vielä vuosi sitten ilman suurempia oireita.)

Eipä sun varmaankaan tarvitse pähkinöitä ja maitotuotteita pois jättää, jos kerta oireita ei (juurikaan?) tule. Mielelläni minäkin pitäisin ainakin voin ja juustot mukana ruokavaliossa, mutta se ei ole mahdollista.

Kiitos tsempeistä ja tsemppiä itsellesikin! Saa nyt nähdä, miten tämä kokeilu alkaa sujua... Ainakin vielä olen ihan innoissani kokeilemassa, mutta saattaahan se hymy vielä hyytyä :lol:

EDIT:

Kuva

Hymy alkoi hyytyä jo ennen kuin ehdin edes aloittaa kokeiluani :lol:, joten muutoksia luvassa. Todennäköisesti muutan vielä mieltäni noin 3914 kertaa kaikessa ailahtelevaisuudessani, mutta tällaista ajattelin nyt:

Yleistä:
- kookos, kaakao, purkkitonnikala yms. pois
- hiilareita ehkä vähemmäksi? mutta tästä ei mitään stressiä
- vihanneksia entistä enemmän luomuna, ituja enemmän

Ruokavalion pohja:
- lihaa, kalaa, kanaa, äyriäisiä, luomumunia
- kylmäpuristettua rypsi- ja oliiviöljyä
- vihanneksia

No niin. Ehkäpä noin voisi aloittaa.

ViestiLähetetty: 2008-03-22 16:18:05 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä vielä sulta nyysin tän:

Kuva

Parane pian!
t. Traanis

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-03-25 08:13:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Traanis :D

VAROITUS: Seuraava viesti sisältää runsaasti hymiöitä, vaaleanpunaista ja kaikkea muuta epäilyttävää, joten sen lukeminen tapahtuu omalla vastuulla :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-03-25 08:13:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

< hymiövaara alkaa >

Kuva

Lauantai 22.3.

07:00 kaksi kananmunaa
12:00 naudan lehtipihvi, kaalisalaattia, öljyä

Sunnuntai 23.3.

06:00 katkarapuja, kaaliraastetta, öljyä
12:00 sika-nautajauhelihaa, kaaliraastetta, öljyä

Maanantai 24.3.

06:00 katkarapuja, parsakaalia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, öljyä
11:00 seitifileetä, tomaattia, porkkanaa, kurkkua, öljyä
15:00 porkkanoita, sinappia, vadelmia, mustikoita
20:00 maitorahkaa, öljyä, pähkinöitä

. . . . . . . . . .

No hups, ei ihan putkeen mennyt maanantai, mutta elämä jatkuu Kuva Hiilaria tuli liikaa, sen tunsi olossa, mutta onneksi sentään maitorahka-pähkinärepsusta ei seurannut juuri muita oireita kuin nälkää. Ilmeisesti musta on tullut hiilariherkempi, sillä etenkin maitotuotteet eivät pidä nälkää enää millään, vaikka ne uittaisi rasvassa. Ovatkohan niiden proteiinitkin jotenkin herkkiä sokeroitumaan? Noh, en tiedä. Mutta jokatapauksessa maitotuote-pähkinälakko onkin nyt 25.3.-25.9. eikä 20.3.-20.9. ja tällä kertaa en tietenkään repsahda. :mrgreen:

(Hmm, jotenkin tuo lupaus kuulosti tutulta Kuva Kuva)

. . . . . . . . . .

Kuva

Kokeilustani olen oppinut tähän mennessä, että
a) pärjään entistäkin yksinkertaisemmilla ruoilla
b) en kestä ajatusta siitä, että jättäisin maitotuotteet ja pähkinät yhtä pysyvästi kuin viljat (miten niin maitotuote-pähkinäriippuvainen Kuva)
c) saatan olla allerginen porkkanalle (ja se on lempparini Kuva no, siirryn kai sitten kokonaan muihin juureksiin... ehkä)

Ja sitten kohta d: matalammat hiilarit tuntuvat paremmilta. Valitettavasti. Jotenkin olen toivonut, että 30-60 g olisi minulle edelleenkin hyvä määrä, mutta ilmeisesti ei. Ja minä kun rakastan vihanneksia ja marjoja niin paljon :( Luulisin kuitenkin, että korkeampi määrä sopii taas sitten, kun liikuntaa tulee saman verran kuin vaikkapa viime kesänä. Tai sitten hiilarinsietokykyni yksinkertaisesti heikkenee koko ajan esim. munasarjojen rakkulaisuuden takia. Nehän tietääkseni aiheuttavat mm. sokeriaineenvaihdunnan ongelmia, diabetes- ja ylipainoriskiä jne. Verensokerini ovat olleet aina mittauksissa ihannetasoa, mutta näen entisessä elämässäni valtavasti viitteitä siitä, että sokeriaineenvaihdunnassa täytyy olla jotain pielessä.

Ps. Maanantaina uskalsin tehdä ensimmäisen kunnon treenin pitkään aikaan, flunssa on selätetty Kuva Ilma on ollut aivan ihanan keväinen ja aurinkoinen, fiilikset korkealla, treenaamisintoa valtavasti... ja tänään pääsee onneksi ruokakauppaan! Tarve repsuiluunkin on huomattavasti vähäisempi, kun kaapeista löytyy muutakin kuin porkkanoita, maitotuotteita ja pähkinöitä :wink:

Aurinkoista ja ihanaa päivää kaikille!

Loppukevennykseksi kuvia minusta :mrgreen:

Kuva

Kuva

< hymiövaara loppuu >

ViestiLähetetty: 2008-03-25 13:37:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Tiistai 25. maaliskuuta

06:00 kaksi rypsiöljyssä paistettua munaa
jälkkäriksi vadelmia ja mustikoita

12:00 öljytonnikalaa, oliiviöljyä, avokadoa, pinaattia, villirucolaa, keräkaalia, porkkanaa ja kevätsipulia
jälkkäriksi soijamaitoa, puolukoita, vadelmia ja mustikoita

Kuva

Koin ruokakaupassa valaistumisen: jatkan ruokavalion suhteen samalla tavalla kuin ennenkin eli syön vapaasti (lähes) kaikkea mitä tekee mieli. Ehkä voin fyysisesti parhaiten kananmuna-keräkaali-oliiviöljy-linjalla, mutta henkisesti en - tarvitsen runsaat rehuni ja marjani ja juurekseni. Ja mikäs olisi henkistä hyvinvointia tärkeämpää? Ei mikään ;) Nyt keskityn pääsemään pahimmista allergiaruoista eroon (pähkinät ja maitotuotteet), muut karkotan sitten myöhemmin. Osa ruoista on muutenkin sellaisia, ettei keho osaa päättää, olisiko niille allerginen vai ei (esim. porkkana ja kaakao), joten ehkä niitä on turha jättää pois. Ja jos keho ei kerran osaa päättää, minä voin päättää sen puolesta: en ole allerginen porkkanoille. Piste. Tästä ei enää keskustella. 8) Soijamaitoa voin käyttää pahimpaan maitotuotekaipuuseen, sillä parin kuukauden käytöllä tuskin on mitään terveydellisiä haittavaikutuksia. Ja vaikka olisikin.

Olen kyllä käsittämättömän ailahtelevainen ruokavalioasioiden suhteen. :lol: Ei niiden kanssa ennen ollut mitään ongelmia, kun mistään karppiruoasta ei tullut allergiaoireita ja kaikkea pystyi syömään. Enköhän kuitenkin löydä vielä sopivan linjan ja pääse olemaan oma tasainen, epäailahtelevainen itseni myös ruokavalion suhteen :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-25 18:57:41 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ihana Maria-neito :smt057 ! Tässä lueskelin sinun viikkosi juttuja :D ja pikkuisen hymyilytti, kun kuulosti niin tutulta. Minä kun olen myös päättänyt yhtä sun toista ja sitten teenkin vielä kolmatta :mrgreen: . Tuo mielen vaihtelu on ihan tuttua, ymmärrän täysin sinua :D . Olen itekkin kovasti miettinyt että taas palaisin tiukkaan linjaan, mutta saas nähdä miten käy. Ihanaa tiistai-iltaa sinulle, me tultiin äsken reissusta!

ViestiLähetetty: 2008-03-26 13:09:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päätinpä minäkin vilkaista tänne.
Ihania kuvia sinusta :D
Tsemppiä vaan kokeiluihisi, mitä sitten tänään päätätkin :wink: (mukavaa että joku on noin rehellisen inhimillinen!)

ViestiLähetetty: 2008-03-26 15:22:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Keskiviikko 26.3.

06:00 tofua, soijamaitoa, vadelmia, mustikoita ja puolukoita
12:00 sika-nautajauhelihaa, oliiviöljyä, pinaattia, villirucolaa,
keräkaalia, punakaalia, lanttua, retiisiä, porkkanaa ja kevätsipulia
jälkkäriksi soijamaitoa, vadelmia, mustikoita ja puolukoita

Kuva

Kiitos kamalasti käynnistä teille molemmille, Dumpo ja Milkkis! Tulkaahan vastakin kylään. Kiitos erityisesti näistä sanoista:

Milkkis: mukavaa että joku on noin rehellisen inhimillinen!
Dumpo: Minä kun olen myös päättänyt yhtä sun toista ja sitten teenkin vielä kolmatta

Tunnistin itseni :lol:

Suunnittelen yhtä ja toista, kokeilen kolmatta ja päädyn kuitenkin neljänteen... tai viidenteen tai kuudenteen. Toisinaan mietin, olenko vähän turhankin rehellisen inhimillinen tämän päiväkirjan suhteen - ehkäpä voisin miettiä ensin jonkin pitävän strategian sen sijaan että kirjoitan tänne joka päivä erilaisia suunnitelmia, jotka jo seuraavana päivänä kumoan :lol: Nyt kuitenkin näyttää siltä, että jatkan tätä nykyistä linjaa ainakin toistaiseksi - siis ainakin huomiseen Kuva

Kuva

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-03-27 00:41:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tätä ruokapäiväkirjaa on aina yhtä mukava lukea, ei pelkoa että pitäisi lukea repsahteluista :lol: Hieno esimerkki siitä miten homma toimii, ahdistumatta ja jännittämättä.

Vegaanikautena minulla oli jääkaapissa aina soijamiatoa, nyt jo pelkkä ajatus niistä ruuista joita silloin söin aiheuttaa pahoinvointia. Kuten koko viime vuosi laihdutuksineen ja treenauksineen. Nauti kuitenkin soijamaidostasi :lol: Minulle se vain tuo ikäviä muistoja mieleen :roll:

ViestiLähetetty: 2008-03-28 09:39:54 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kuva Kuva Kuva Superaurinkoista perjantaipäivää Maria-neidolle ja voimahalit päälle :hug: :hug: :smt049

ViestiLähetetty: 2008-03-30 13:54:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Voi miten mukavaa kun kävitte, Dumpo ja Eleison :smt054 Kiitos Dumpolle toivotteluista ja Eleisonille kommentista :) Ymmärrän hyvin, että jokin ruoka alkaa lähinnä etoa, jos se liittyy johonkin ikävään...

Seuraavaan viestiin ruokapäikkyilyä näiltä muutamalta päivältä, kun en ole kirjoittanut -->

ViestiLähetetty: 2008-03-30 13:54:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Kuva Torstai 27.3.

Torstaina tuli pidettyä ihan huomaamatta vegepäivä, sillä aamupalaksi klo 06:00 meni tofua, soijamaitoa, vadelmia, mustikoita, puolukoita ja avokadoa, ja lounaaksi klo 11:00 oli tofua, oliiviöljyä, pinaattia, villirucolaa, mung-ituja, lanttua, porkkanaa, kevätsipulia, keräkaalia ja retiisiä.

Rakastanrakastanrakastan soijamaitoa ja tofua - voisipa niillä (ja marjoilla) elää... Tosin noiden lisäksi kaipaisin ainakin porkkanoita, naurista, lanttua... ja aika montaa muuta. Mutta siltikin tofu on aivan omaa luokkaansa, ja soijamaitokin on vähintään taivaallista. Jossain vaiheessa pitäisi varmaankin vähän rajoittaa etenkin tofun syömistä... mutta sallin sen ja soijamaidon nyt maidottoman & pähkinättömän elämäntavan totutteluvaiheessa, joka kestää ainakin seuraavat pari kuukautta ;)

Kuva

Kuva Perjantai 28.3.

Perjantain ruokalistalla oli aamupalaksi klo 04:00 tofua, oliiviöljyä, naurista, lanttua, porkkanaa, retiisiä, pinaattia, mung-ituja, kevätsipulia ja keräkaalia, jälkkäriksi tofua kera vadelmien. Lounaaksi klo 11:00 söin sika-nautajauhelihaa, keräkaalia, naurista ja porkkanaa, jälkkäriksi sama setti kuin aamullakin (eli tofua ja vadelmia).

Jostain syystä jauheliha-aterioiden jälkeen maha tulee tosi usein kipeäksi. En tiedä, johtuuko se jauhelihasta vai siitä, että paistan sen kanssa aina joitain vihanneksia. Ehkä kevyesti wokatut/paistetut vihannekset tulee pureskeltua huonommin tai jotakin? Hmm... Mielestäni kyllä pureskelen ne ihan huolellisesti, ja toisaalta muistan mahan tulleen joskus kipeäksi jauheliha + raakoja vihanneksia -yhdistelmästäkin, että enpä sitten tiedä... täytyy tarkkailla tilannetta. En kuitenkaan mielelläni jättäisi tuota jauhelihaa pois, kun se on niin hyvää ja saahan siitä mukavasti rasvaakin (23 g per 100 g).

Kuva

Kuva Lauantai 29.3.

Lauantain menu ei ollut mitenkään mullistavan poikkeuksellinen: Aamupalalla klo 05:00 herkuttelin tofulla ja vadelmilla, ja lounaaksi klo 11:00 söin currytonnikalaa, oliiviöljyä, keräkaalia, naurista, porkkanaa ja retiisiä, ja jälkkäriksi oli vadelmia, mustikoita ja tummaa suklaata.

Kuolasin koko iltapäivän ja illan tofua, jota ostin taas lisää jääkaappiin. En oikein ymmärrä, miten voin rakastaa sitä niin paljon, vaikka se on todennäköisesti huonolaatuisinta mahdollista mitä voi saada (eli markettitavaraa) enkä useimmiten edes valmista tai mausta sitä mitenkään. Onhan se wokissakin tai muuten laitettuna ja maustettuna hyvää, mutta parhainta se on ihan sellaisenaan. (Vaikka yleinen mielipide on se, että maustamattomana se on mautonta ja pahaa, mutta mitä nyt pienistä. Minusta se on hyvää 8)) Todennäköisesti pidän siitä niin paljon siksi, etten ole pitkään aikaan syönyt proteiininlähteenä mitään mikä ei ole lihaa, kalaa tai kananmunaa, joten vaihtelu todellakin virkistää.

Kuva

Kuva Sunnuntai 30.3.

Syö mitä haluat -linja jatkui edelleenkin (ja jatkuu tästä eteenpäinkin, sen verran mukavalta tämä tuntuu :D), joten söin aamupalaksi klo 07:00 tofua, vadelmia ja mustikoita, ja lounaaksi klo 12:00 oli tomaattitonnikalaa, oliiviöljyä, naurista, porkkanaa ja mung-ituja, jälkkäriksi tofua, vadelmia ja mustikoita, jälkkärin jälkkäriksi tummaa suklaata.

Ihanaa, kun on kevät. Rakastan talveakin, mutta on tuo päivä päivältä lisääntyvä valoisuus vaan niin mukavaa. Tänään lenkillä tuntui siltä, että onni ihan kuplii yli, on vain niin kamalan iloinen olo kaikesta mahdollisesta ja koko ajan hymyilyttää.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-03-30 13:58:32 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Tämä iloisuus tuntuu olevan jo aika monen päikkärissä, kyllä varmasti valolla ja auringolla on valtava merkitys siinä, siihen uskon täysin!!! Ihanaa sunnuntaita sinulle neitokainen, vaikkakin täällä sataa :D :hug:

ViestiLähetetty: 2008-03-30 14:02:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Dumposeni, ihanaa sunnuntaita sinullekin :hug: Täällä sataa myös, vaikka aamulla vielä paistoikin.

ViestiLähetetty: 2008-03-31 05:43:54 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ihanaa maanantaita, alkavaa viikkoa ja kuukauden viimeistä päivää. Huomenna on sitten aprillipäivä :shock: ! :smt049 :smt049 :hug:

ViestiLähetetty: 2008-03-31 10:41:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Maanantai 31. maaliskuuta 2008

06:00
broilerin fileesuikaleita, oliiviöljyä, rypsiöljyä, naurista, porkkanaa
jälkkäriksi pieni pala 86% suklaata

10:00
tofua, rypsiöljyä, naurista, porkkanaa, ituja
jälkkäriksi tofua, vadelmia ja mustikoita

Tuli omituisen pian aamupalan jälkeen sellainen nälkä, että mahaan alkoi koskea kamalasti. Pääkopalla ei oikeastaan olisi ollut juurikaan nälkä, mutta mahalla oli. Kummallista. :lol: Vasta syömisen aikana kipu alkoi helpottaa.

Kiitos Dumpo, samaa sinullekin :smt049 Toivottavasti kukaan ei yritä aprillata minua huomenna :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-03-31 12:11:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvää alkanutta viikkoa Marialle, ja samalla myös hyvää huhtikuuta! :D Huomennahan se jo alkaa, hui kun aika menee nopeasti.

ViestiLähetetty: 2008-04-01 12:40:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa Maria! Löysin tämän sinun ketjusi ihan vasta, ja olen sen pohjalta ymmärtänyt, että sinulla on useita ruoka-aine allergioita? Minkälaisia oireita niistä tulee? Muistelenko oikein, että saat juustostakin jonkinnäköisiä allergisia oireita? Kiinnostaa todella paljon, koska itse olen kovastikkin ruoka-aine ongelmainen. Pahimpia oireiden aiheuttajia ovat viljat ja sokeri, mutta viimeaikoina olen alkanut epäillä muidenkin ruoka-aineiden sopivuutta.

edit: Olikos sinulla jonkinlainen painonpudotuskin menossa? Kuinka se on sujunut? Yv:näkin saa vastailla! :)

ViestiLähetetty: 2008-04-01 19:37:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Tiistai 1. huhtikuuta

06:00
tomaattitonnikalaa, oliiviöljyä, rucolaa, porkkanaa
tofua, vadelmia, mustikoita
kookoskermaa, silmäkaakaota

Olin aamusta asti koko ajan menossa, joten lounas jäi väliin. Illalla oli kuitenkin nälkä, joten söin poikkeuksellisesti ns. päivällistä:

18:00
lanttua, porkkanaa, sinappia
vadelmia, mustikoita
avokadoa
tummaa suklaata

. . . . . . . . . . .

Kiitos noway :D Kieltämättä aika menee aivan käsittämätöntä kyytiä! Kunpa tämä ihana kevät nyt kestäisi oiiiiiikein pitkään...

Heippa vaan Greta, mukava tavata :D Täällä on tosiaan toinen ruoka-aineongelmainen, vaikkakaan ihan allergiatesteillä kaikkia ei ole testattu. Olin lapsena hyvin allerginen, mutta tilanne helpotti iän myötä. Jokunen vuosi sitten oireita alkoi kuitenkin taas tulla, ja erityisesti astman puhkeamisen jälkeen sopimattomien ruokien lista on tuntunut pidentyvän kaiken aikaa. (Olen nyt 20-vuotias, astma todettiin pari vuotta sitten.) Hirvittävän pahoja allergiani eivät kuitenkaan ole, sillä minkään syömisestä ei ole vielä seurannut sairaalareissua ;) vaikkakin joskus ambulanssin soittaminen on käynyt mielessä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis... sillä tiedän kyllä, millä ruokavaliolla voisin parhaiten, mutta en jaksa sen noudattamista henkisesti :lol: (Minusta ei yksinkertaisesti ole syömään pelkästään lihaa/kalaa/yms + luomuvihanneksia.)

Pahimpia ovat minullakin viljat ja sokeri: viljasta tulee todella voimakasta ihokeliakiamaista oireilua, sokeri tekee yleisesti todella huonovointiseksi. Keinotekoisia makeutus- ja aromiaineita en pysty käyttämään ollenkaan (enkä kyllä haluaisikaan). Muita erityisen pahoja ovat maitotuotteet (myös juusto) ja pähkinät, joista molemmista seuraa pahaa nesteturvotusta (= puoli purkkia maitorahkaa ja seuraavana päivänä ennen löysinä roikkuneet vaatteet eivät meinaa mahtua päälle), ihon ja hampaiden kipeytymistä ja kaikenlaista muuta sekalaista (oireet vähän vaihtelevat). Muita suht pahoja ovat mm. aromivahvenne (voimakas vatsakipu), osa tehotuotetuista vihanneksista (hengenahdistus), osa hedelmistä jne. Kaikkihan näistä eivät ole allergioita vaan pikemminkin yliherkkyyksiä tai muita sopimattomuuksia, mutta jokatapauksessa kehoni tuntuu olevan nykyään aika herkkä reagoimaan ruokaan. Muutoksiakin tapahtuu koko ajan, sillä välillä jokin ruoka-aine on täysin sopimaton maanantaina, mutta tiistaina se ei aiheutakaan enää minkäänlaisia oireita - tai toisinpäin. Yllätyksiä siis riittää ja ihmiskokeita saa tehdä ihan urakalla ;)

Jonkinlainen pienimuotoinen painonpudotusprojekti on meneillään ja mukavastihan se on sujunut, kun olen vihdoin tajunnut maitotuotteiden ja pähkinöiden aiheuttavan kamalaa turvotusta (ja jo hiukankin pidemmällä aikavälillä myös rasvakertymiä, olipa energiamäärä miten pieni tahansa). Kortisoni oli toinen rasvankerääjä-turvottaja, ja nyt kun sekä kortisoni että maitotuotteet ja pähkinät ovat poissa, nesteturvotus on kadonnut ja ylimääräiset rasvat ovat alkaneet sulaa. Alan jo olla aika lähellä "omaa" kehoani ja muutenkin sellaista tilaa, jossa voin kaikkein parhaiten, joten varsinainen ylläpito ei ole enää kovin kaukana. Painonvaihteluni ovat kuitenkin olleet aika pieniä ja normaalipainossa tai sen alarajojen lähettyvillä olen ollut aina.

Tulipas höpistyä, anteeksi pitkä viesti... Nyt minua kiinnostaisi kovasti kuulla sinun tilanteestasi: Millaisia oireita sinulle tulee mistäkin? Oletko aina ollut yhtä allerginen vai ovatko allergiat lisääntyneet pikkuhiljaa? Onko allergioissasi erilaisia "kausia", eli että toisinaan oireita tulee vähemmän ja toisinaan enemmän? Kerrohan siis itsestäsi, jos vain viitsit! YV:näkin saa vastata tietysti :) Et taida valitettavasti pitää täällä ruokapäiväkirjaa tai muuta sellaista?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00