karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 00:36:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 18:47:45 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Onnea sulle työharjottelu johdosta, Jemi!

Kyllä minäkin käyn päivittäin lukemassa sun kuulumiset mutta aina vaan ei tule mitään kommentoitua. On mukavaa kun meitä on aika monta jotka edelleen pätkäilee. Kiva on lukea miten muilla on mennyt.

Tosi kiva kun sulla on energiaa ja motivaatio korkealla, niin mullakin nyt kun sain käsiteltyä mielessäni tuon työpaikka asian.

Tosi herkulliseslta sun syömiset vaikuttaa paastoajasta. Hyvä ettei nälkä tule lukiessa...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 19:20:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Kyllä minäkin käyn päivittäin lukemassa sun kuulumiset mutta aina vaan ei tule mitään kommentoitua.

Niin se mullaki käy. Joka päivä luen kaikki tapahtumat pätkisosastolla, kun ei täällä nyt niin mahottomasti tapahu, mutta ei sitä aina oo mitään sanottavaa tai sitte ei vaan ehi naputteleen. Tosiaan on kiva, että täällä on kuitenki useampi, joka pätkii edelleen. Motivoi itteäki pysymään rivissä, vaikka välillä tuntuiski siltä, että haluttais heittää lapaset nurkkaan...

Ainiin... Piti muuten sanoa, että tuo hiilareiden tiukentaminen on ehdottomasti auttanu mun pätkistelyä. Nyt hiilarit ei oo induktiotasolla, mutta jossain 40-50 grammassa ne pyörii per syömisjakso. Ja nimenomaan hyvistä lähteistä eikä mitään hömppää.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 11:45:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas on paastopäivä menossa ja on hyvinkin energinen olo :D (suorastaan hyperaktiivinen). Nyt alkaa oikeesti tuntumaan siltä, että mie oon pienentyny. Otin eilen mittoja ja ne vaikutti vähän kummallisilta, joten uusin mittauksen tänään. Siis siinä mielessä kummallisilta, että rinnanympärys ois muka sama kuin vajaa vuosi sitten (painoin silloin 3,5 kg vähemmän ku nyt) ja muutki mitat oli lähes samoja, vyötärö jopa puoli senttiä pienempi :shock: . Mutta katotaan siis uudestaan, niin saadaan varmempi tulos...

Mietiskelin tuossa aamulla töihin kävellessäni tätä ulkonäön muutosta. Ihan selkeesti oon vähän pienentyny, mutta oisko muutosta tapahtunu muutenki... Olemuksessa tai jossain :-k . On nimittäin käyny niin, että nykyään multa kysytään useammin papereita, kun käyn ostamassa tupakkaa :-s (mie oon sentään jo 26 v). Ehin jo tottua siihen, että papereita ei kysytä ku korkeintaan alkossa, jossa en niin usein vieraile muutenkaan ja olin vähän puulla päähän lyöty, kun ekan kerran kassalla kysyivät niitä (katoin vähän hitaasti myyjää, ennen ku tajusin mitä se halus :lol: ). En mie kyllä omasta mielestäni kävis mitenkään alle 18 vuotiaasta :roll:.

Tämmösiä mietteitä siis ajankuluksi kävellessä. Siinä ehtii miettiä kummia asioita, ku antaa ajatuksen lentää :).

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 12:08:05 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Jemi kirjoitti:
Ainiin... Piti muuten sanoa, että tuo hiilareiden tiukentaminen on ehdottomasti auttanu mun pätkistelyä. Nyt hiilarit ei oo induktiotasolla, mutta jossain 40-50 grammassa ne pyörii per syömisjakso. Ja nimenomaan hyvistä lähteistä eikä mitään hömppää.

Mun täytyy kans tuota kokeilla. Mä en oo kyllä koko pätkis aikana syönyt mitään hömppää mutta ehkä sit kuitenkin liikaa %-suklaata, pähkinöitä ja juustoja. Kiitos vinkistä. Raportoin sit auttoiko mua.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 16:24:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^kiva, jos mun päikystä on jollekki apua :)

Pätkäsin paston eilen hernekeitolla ja parilla siivulla jälkiuunileipää. Illalla tein taas pikasuklaata ja aamulla söin loput siitä *slurps*. Lounaalla meni kanankoipi, lantturaastetta ja sekasalaattia ja juuri äsken söin yhden täytetyn paprikan (jauheliha, sipuli, kinkkusulatejuusto). Lisäksi oon päivän mittaan napsinu kuorittuja manteleita. Laskin pitkästä aikaa kalorit ja hiilarit. Kaloreita olis voinu tulla enemmän (yhteensä n. 2300 kcal), joten jos nyt vielä siltä tuntuu, niin otan jotain rasvasta ennen paaston alkamista. Hiilareita koko syöntijaksolla tuli n. 50.

Ainiin.. Tänään oli punnituspäivä ja vaaka näytti 0,5 kg vähemmän ku viimeviikolla :D. Yhteensä siis pätkiksen aikana on lähteny 2 kg. Niinhän sitä sanotaan, että alku aina hankalaa jne. Toivottovasti jatkossaki paino tippuu tasasesti, kun nyt se on pudonnu jo kolme viikkoa puolen kilon tahtia...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 16:03:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeh, jeh täällä ollaan, vaikka en viikonlopun aikana ehtinykkään kirjotella. Kävin lauantaina kattomassa tulitaidetapahtumaa (Jokivalkeat) tuolla lumisella kaupungin uimarannalla. Oli kyllä aika upeita töitä (suurimmat talon korkuisia). Teemana oli kalat ja suurinosa töistä esittikin erilaisia kaloja. Ne oli tosi hienon näkösiä, kun sytytettiin palamaan. Täytteenä oli ilmeisesti olkia ja ne kun paloi vähän aikaa, niin ne alkoi hehkumaan jännästi ja sen "veistoksen" muodot tuli kunnolla esille. Lisäksi siellä oli pari sirkuslaisten performanssia, tulijongleerausta yms.

Mulla oli tänään eka työpäivä siellä labrassa ja kivaa oli :D. Siellä on tosi mukavia ihmisiä ja tuun varmaan tykkäämään tästä harjottelusta. Paastopäiväki meni ihan hyvin, ei mitään suurempia ongelmia. Vähän sylkeä eritty, kun join rooibos-teetä samalla, kun muut söi eväitään. Tunnin päästä ois paaston katko (en tiiä vielä mitä syön), mutta en tee kuolemaa... Mietin vielä iltaruokaaki, mutta kaipa se tästä selkiintyy. Meen tästä katteleen reseptipuolta, että jos löytyis jotain hyvää :).

Hauskaa maanantaita kaikille!

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 16:10:19 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Wau, sulla on ollut siellä mahtavat taidetapahtumat - ihan melkein katteeksi käypi kun vaikutti kertomastasi päätellen todella upeelta! Varmasti näyttävän ja vaikuttavan näköistä!

Tsemppiä sinulle sinne uuteen työpaikkaasi! :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 16:12:14 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Jemi kirjoitti:
Taas on paastopäivä menossa ja on hyvinkin energinen olo :D (suorastaan hyperaktiivinen).

Toi on kyllä hauska ilmiö paastotessa - mullahan on joka päivä paastopäivä, iltaan asti. Oikein mukavaa, eikö vain?

Onko syömispäivinä sitten paljonkin erilainen olo?

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 17:30:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karbureettori kirjoitti:
Jemi kirjoitti:
Taas on paastopäivä menossa ja on hyvinkin energinen olo :D (suorastaan hyperaktiivinen).

Toi on kyllä hauska ilmiö paastotessa - mullahan on joka päivä paastopäivä, iltaan asti. Oikein mukavaa, eikö vain?

Onko syömispäivinä sitten paljonkin erilainen olo?

Onhan se mukavaa :D. Syömispäivinä (kun syön aamulla ja päivällä), ei oo ihan samanlaista energistä oloa ja monesti illalla väsyttää eikä oikeen saa aikaseksi juuri mitään, mutta sitäkään oloa ei voi verrata siihen aikaan, kun en karpannu. Mietin tuota sun noudattamaa Warrior-systeemiä, mutta totesin, että haluan kuitenki vaihtelua ruoka-aikoihin. Joskus on tosi mukavaa nauttia kunnon aamupala kaikessa rauhassa ja näin voin sen helposti toteuttaa.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 16:00:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas on kohta paaston katko edessä. Edellisellä syömisjaksolla söin:
- kanasalaattia (kanasuikaleita, jääsalaattia, paprikaa, kurkkua, raejuustoa ja ruohosipulia + rasvaista kastiketta)
- pari näkkäriä + reilusti oivariinia ja savujuustoa
- mustikkarahkapiirakan (kyllä, koko piirakan :smt045 , se oli niin turkasen hyvää, että ois menny enemmänki, onneksi siinä oli vain n. 30 g hiilareita, niin ei harmita)

Hiilareita tuli n. 70 g, rasvaa reilut 220 g ja protskuja vajaa 140 g. Energiaa noissa on siis vähän vajaat 3000 kcal.

Nyt oon pari päivää ollu aivan tajuttoman väsyny, vaikka oon nukkunu ihan hyvin. Jouduin jopa eilen nukkuun päikkärit ekan kerran sen jälkeen, kun kesän lopulla taas alotin karppauksen. Mietin tuossa, että siihen voi olla useita syitä... Se, että alotin uudessa paikassa on jo itessään henkisesti ressaavaa, mutta lisäksi liikun myös enemmän päivällä (oon tottunu istuun koneen ääressä koko päivän). Huomasin tänään, että juon nyt vähemmän ku ennen, nyt oon juonu reilut kaks litraa päivässä, kun oon tottunu juomaan nelisen litraa normaalisti. Lihakset "tikkaa" --> magnesiumin puutos ja lisäksi vielä menkat alko tänään. Syitä on siis monia, mutta ekaks varmaan otan huomenna vesipullon mukaan ja marssin töitten jälkeen ostaan magnesiumtabuja. Toivotaan, että väsymys lakkaa...

Tämmöstä siis tänään. Hauskaa päivän jatkoa kaikille! :smt016

p.s. tuo kielenheiluttaja on Jemin oma jäniskevennys ;)

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 18:11:58 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Väsymystä on täälläkin. Tää marraskuu on niin pimeää aikaa. Kyllä se siitä taas helpottaa, kun päästään tammikuulle.

Mua kans ens viikolla varmaan väsyttää vielä tavallista enemmän, kun aloitan sen uuden duunin. Innolla kyllä odotan sitä!

Magnesiumia minäkin meinasin ostaa, kun vesijumpassa on taas alkanut olemaan suonenvetoja. Ilmeisesti sitä ei saa tarpeeksi vaikka juon 1,5 l vissyä lähes päivittäin ja aina paastopäivänä.

Voimia sulle!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 17:47:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään oli taas punnituspäivä ja mulla on lähteny 1,5 kg viime viikosta :D. En meinaa pysyä housuissani :smt043 . Nyt pätkis toimii niinku mie aattelinki, on hyvä olo ja paino tippuu taas...

Hauskaa viikonloppua kaikille :smt051 !

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-18 00:41:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Jemi!

Onnittelut hyvästä pudotuksesta!!
Eikö tunnu hyvältä kun kevenee ja ei tunnu siltä että paastoaisi ollenkaan.

Kaikkea hyvää jatkoonkin Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-19 19:17:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitoksia Geri :D!

Tuntuu hyvältä joo :). Ne paastopäivät on kyllä jo tosi helppoja ja erittäin mukavia, ei tunnu ollenkaan siltä, että pakolla paastoais ja taistelis nälkää vastaan.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-19 21:26:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onnittelut Jemi! :D :D

Kannustaa lukea toisten painonpudotuksesta! Itse olen ollut vasta viikon pätkiksellä. Paastopätkät ovat menneet uskomattoman hyvin, mutta perjantai ja nyt tänään on ollut vaikeata. Perjantaina oli vielä nälkäkin. Tänään ei ole nälkää mutta jumalaton syömähimo! :twisted:

Tsemiä pätkäilyyn sulle! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-21 17:46:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitti tsempeistä Dahlia :).

Mulla kävi vähän hassusti tänään. Nyt on paastopäivä ja katko ois ollu tuossa vajaa tunti sitte, enkä mie ees huomannu :lol:. Normaalisti mie sentään vilkuilen kelloa, että koskas saan katkasta, vaikka ei nälkä oiskaan, mutta nyt se jotenki livahti ja huomasin sen tuossa äsken. Taidanpa napostella vähän manteleita... Nyt oon muuten juonu kahviaki eikä silti kuumota :-s .

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-23 17:55:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olo on vähän väsyny, ku oon tulossa kipeeksi. Yritän ehkästä sitä ottamalla jo nyt ensioireisiin tulehuskipulääkettä ja yskänlääkettä (keuhkoputken kutina on raivostuttavaa ja henki kulkee paremmin yskänlääkkeellä). Huomenna pitäs jaksaa bilettää, kun on pikkujoulut, joten nyt ei kestä jäähä sängynpohjalle :).

Pikkujouluista johtuen, mun pätkis on nyt katkolla pari päivää. Huomenna on lounaalla riisipuuroa, illalla voin varmaan syyä aika karpisti kinkkua jne., mutta juomispuoli voi vähän lipsua. Krapulapäivän eväät ei oo koskaan mulla sieltä karpimmasta päästä, joten pätkikselle palataan sitte sunnuntaina. Onneks näitä juomisbileitä ei oo kovin usein, niin kestää vähän lipsuakki...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-26 12:16:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, nyt on palattu pätkikselle. Eilen meni yllättävän vähän syömistä krapulapäiväksi, mutta se johtunee siitä, että tulin sitte oikeesti kipeeksi tuon ryyppyillan aikana :( . Ääni katos jossainvaiheessa iltaa ja nyt niiskutan oikeen olan takaa *häääätshiuh*. Alotin pätkiksen paastolla, joten edellinen syöminen oli vaniljakermajäätelö eilen illalla. Ajattelin tässä paastoilla sen aikaa, ku tuntuu hyvältä ja alottaa sitte syömisjakson. Ei kyllä oikeen maistuiskaan mikään, ku makuaisti on kadonnu, mutta enköhän mie jotain saa syötyä.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 17:11:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joopa joo... Vähän läskiksi on menny syömiset :smt011 . Pätkissä oon pysytelly, mutta hiilarit on repsahtanu aika pahasti. Tarviisin nyt jostain extramotivaatiota. Tänään oon yrittäny syödä karpisti, mutta eilinen meni ihan p**siilleen ku ostin ison karkkipussin. Närästää ja ketuttaa :smt086 .

Ihme kyllä energiaa on riittäny, vaikka oon lipsuillu hiilareissa. Laitoin nukkumaan eilen klo 21 ja heräsin virkeenä aamu viideltä :shock: (normaalisti nukun niin pitkään ku pystyn, helposti kellon ympäri). Siivosin sitte kämppää pari tuntia ennen töihinlähtöä :smt119 . Ja minähän en vapaaehtosesti siivoa! Tosi omituista käytöstä meikäläiseltä :smt105 . Lisäksi tänään hihhuloin ympäri labraa ja tarjouduin vapaaehtosesti pesemään hillittömän määrän muovipulloja, jotka piti pestä kamalan hajusella myrkkyaineella. Mie taian olla sekoamassa...

Nyt siis pitäs jollaki konstilla saaha syömiset taas kuriin, niin kaikki olis hyvin.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 17:28:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viikonloppu meni vähän omituisesti. Pysyin kyllä pätkiksellä ja syömisetki oli ihan karppia, mutta mun unet oli kyllä aivan sekasin. Ei musta tuntunu mitenkään erityisen väsyneeltä viime viikolla (tosin olinhan mie kyllä kipeenä), mutta nukuin sitte 16 tuntia perjantain ja lauantain välisenä yönä/lauantaipäivällä. Meni aika sukkelaan se paastopätkä :lol:. Valvoin viis tuntia ja seuraavana yönä nukuin 13 tuntia... Mie oon tainnukki olla enemmän kipee ku kuvittelinkaan, koska ei kai nyt kukaan normaalitilassa tommosia määriä nuku (edes minä, vaikka lahjakas siinä oonki). Oon mie kyllä vieläki vähän tukkonen...

Ilouutisia painorintamalta: Tänään eka kerran paino kävi 80,5:ssä, tosin paastopätkän lopulla, mutta kuitenki. Kohta oon jo tickerin lukemassa :D.

Minusta on tullu manteliaddikti :roll:. Nytki tässä naputellessa mutustelen kuorittuja manteleita (kohta menny jo 50 g :lol: ). Onneks ne on karppia syötävää, niin voin ilman huonoa omaatuntoa napostella vaikka koko pussin...

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00