karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 22:37:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 710 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 12:47:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, täältä aurinkoista mieltä päivään! Kuva

Muillekin tarvitseville pätkisläisille samalla. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 12:53:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

*phuuuh* Tässä vähän hyvää tuulta Kymenlaaksoon, että Siruttaren pilvet katoais.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 12:58:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sirutar kirjoitti:
Heips, kiva kun käytte moikkaamassa.
Kuljen nyt vähän alatuulilla, joten jos viitsitte, niin puhallelkaa noit
pilviä pois eestä.....kiitti! :D

Mitäs alamaailmantuulia sinä siellä nyt pitelet???
Taivashan on ihan pilvetön ja aurikokin paistaa, katsopas taivaalle!
[-o< Puhaltelen sun pilviä loitommalle... hus--pois siitä heti pian!

Kuva Keitetään kunnon kahvit niin piristytään molemmat :smt045

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 14:21:01 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiitos ystävät!

Helpottihan se! Tunsin jo tuolla reissussa ollessani, että nyt alkaa mieliala kohoamaan - ja syy selvisi täältä, puhallukset tulivat tarpeeseen. Kiitos, kiitos, kiitos! Kuva

Totta, aurinko paistaa taivaalla, keli on ihan kuin keväällä, joten kyllä se tästä taas lutviutuu. Kupponen kahvia, ja murheet taivaantuuliin!

Leppoisaa loppuviikkoa teille kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 17:30:29 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips!
No mitäs se naapurin hörhökarppi? :lol:
Mä tulin tänne sun päikkyyn vastavierailulle, kun olit käyny mun ruokapäikyssä kylässä. Kiva kun kävit!
Mitä, mitä, mitä...onks sul ollu joku masis? Ei sellanen peli vetele. Älähän ystäväiseni masennu suotta! Tänään on ollu niin hieno keli ja kaikkee. Nyt kai on jo parempi?
Juu, mulla on ollu kovin hommia ja hommat senku jatkuu. Avokki otti pari päivää vapaaksi, kun piti päiväsaikaan saada hoidettuu kaikenlaista. Tänään oon ollukki sit ihan vaan kotona päivän ja ottanu vaan levon kannalta. Selkä kipeyty jonnin verran eilisestä, mutta nyt on jo parempi.
Tein juuri jauhispihvejä odottamaan, kunhan herra saapuu pian töistä.
Illalla on tarkotus alkaa pakkaa tavaroita pahvilaatikoihin. Osa ollaan vietykin jo, mutta pikku-hilpetöörien pakkaamisessa, noista kaapeista ja hyllyiltä, menee aikaa. Pätkispaastoa on ollu ikävä. Harmi, ettei sitä saa nyt sovitettua tähän elämäntilanteeseen, mutta meinaan aloittaa uusiksi, kunhan aika on siihen passeli. Meinaatko sä jatkaa vielä kuin kauan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 18:03:22 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Moiks tuijakoo ja kiitos vierailusta!

Vähän harvasanaiseksi on vetänyt, vaikken nyt mikään huisin puhelias muutenkaan ole. En tiedä mikä masis mahtaa olla, jotenkin vaan alavireinen tämän alkuviikon. Ehkä se sapettaa, kun ei tuo paino vaan ala putoamaan, teki sitten sitä tai tätä. Minussa on jokin perustavaa laatua oleva vika :shock: Olen karpannut jo puolitoistavuotta, ja kadottanut kiloissa about 5-6 kiloa. Senteissäkin vähennystä tuli vaan tuolla rintavarustuksen kohdalla. Pätkäillen olo on ihan ok, välillä ihan "laihiskin" - mutta ei lähde sentit ei kilot. Tämän pätkäilyn aikana ehkä se vajaa kilo.... :roll: Läskit vyötäröllä voivat erinomaisen hyvin, eivätkä tunnu lähtevän mihinkään. Voiko siis ihan tosissaan tuo minun huono-unisuus vaikuttaa tähän näin paljon? Ja liikunnan vähyys? Selkä ei kestä eikä paljon jalatkaan...no ehkä sieltä kuntoutuksesta saa apuja tähän juttuun, houp sou.

Että tällainen alakuloinen täällä...sinnittelee...
Kuva

Noh, ainakin onnistuin tekemään ihan oman hympän, hih :) Mie, sarkaistinen oma itseni!

Ja tosiaan, kiitoksia muistamisesta - niin tuijakoo kuin kaikki muutkin - olette ihania kannustajia!
~Ihminen ei ole saari~

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 12:47:11 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips hörhö-naapuri!
Vai se sua masentaa. Et ole yksin! Sama täällä, ettei mitään pinenemistä enää tapahdu sen alun jälkeen. Tai no, tapahtuu, mutta tulee heti takas. Ettei vaa pääse hehkuttaa. Ihan ku tahallaa härnäis...prkl! Me ollaan suunnileen samoissa kiloissa...mul aamulla 72,5kg. Oon lukenu monia kertoja kalorilaskurin syömisiäni, että milloin on paino pudonnu eniten ja mitä oon just sillo syöny jne. Samoin kun yrittää pupeltaa ja liikkua joku toinen päivä, niin paino nouseekin. Ota nyt näistä sit selvää :?:
En jaksa alkaa ressaa moisen takia. Mä käyn ny lekuris enste ja sen jälkeen jos ei mitään tapahdu, niin tiukennan otetta oikein urakalla. Hiiret (nyt 15-20g) vaan minimiin ja rasvaa kehiin. Muahan ei mokomat kilot kaada. Mä olen se joka ne kilot viel kaataa, eikä toisinpäin. Olen puhunut....ugh! :lol:
Älä sinäkään ressaa kilojen takia. Unes vaan menetät suotta entisestään ja mieli masentuu ja entist enämpi jumii. Tehdään kunnon sotasuunnitelma kiloja vastaan ja näytetään, niille kiloille, kummasta päästä se kana oikein kusee :lol: Ens kesänä olaan sit hoikkia plikkoja!

Jaksamisia naapurille! :smt006

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 13:51:04 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiitos tuijakoo! Sinä ihana immeinen, mukavasti palautit minut taas maan pinnalle, turvallisesti. Kestetään tämä yhdessä, niin kuin karpit!!! :lol:

Samoissa painoissa, juu. Tänä aamuna vaaka näytti iloisesti 72,6 kg! Mistä himputista se taas takasin pomppas. No pompatkoon. Hiiret on mullakin minimissään, ja rasvaa yritän lappaa niin paljon kuin mahdollista. Mutta kun ei ole ees nälkä! Luulis, että edes tällä kitumisella putois paino. Taas katselin apoteekissa käydessäni niitä hemmetin Nutripaketteja :oops: En ihan kuitenkaan vielä ryhtynyt epätoivoisiin tekoihin....Tai sitten otan taas sen rasvapaastokuurin, sillä ainakin putoaa muutama kilo. Tylsää vaan kun siinä pitäs syödä niin usein, enkä jaksaisi ajatella öljykermavaahtoa ja manteleita monta kertaa päivässä. Jokin lukko mulla on, kun vaan tietäs mikä. Nyt en ole aikoihin mitannut sokereitakaan, pitäis käydä Keltsulta hakemassa liuskoja. Ja verenpainettakin pitäs seurata, sekin on jäänyt. Sulla sentään hyvä että pääset tutkimuksiin, jos sieltä löytyis jokin syy, miksei kilot putoa. En tiedä, ottaako ne Ortonilla verikokeet - toivottavasti. Täytyy siellä sitten puhua tästä laihtumattomuudesta. Jotenkin minä epäilen tuota huonounisuuttani. Pitäisköhän pyytää joulupukilta jokin orbitrekki tai vastaava?

Jep, näytetään ne kanankusemiset, heh! Tsemppiä sulle kans, naapuri! \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 17:38:49 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Sirutar kirjoitti:
Tai sitten otan taas sen rasvapaastokuurin, sillä ainakin putoaa muutama kilo. Tylsää vaan kun siinä pitäs syödä niin usein, enkä jaksaisi ajatella öljykermavaahtoa ja manteleita monta kertaa päivässä.

Hei naapurukset, mulla huitelee kymmenen kiloa enemmän ja oon vain 162 senttiä... :cry:
Mutta rasvapaasto? Haulla sain sen verran selvää, että Atkinsiin liittyy, mut hänen kirjaansa ei nyt ole käsillä. Minä kun oon pohtinu syönkö liikaa rasvaa (kämppiksen kommentit...)
Jotenkin sijoitan teidät kaksi seudulle, mis oon Mäyrämäellä ja Kolarinmäellä käynyt...

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 17:39:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

sirutar hyvä ystäväin... mun jumituksiin on aina auttanut se nollapäivä, eli pelkkää lihaa ja voita, reilusti kumpaakin, eikä mitään muuta... päivä tai pari ja paljon juomista, siis paljon enemmän kuin normaalisti... tuolla resetillä on aina jumit menneet menojaan ja nyt kyl sit oli hyvä harppaus alaspäin ja sen maagisen 80-rajan ylitys tuo pätkäpaasto! Joten ei syytä apatiaan, konsteja pitää kokeilla, että jumit ja lukot aukeaa!

Tsemppiä sulle! ja mullekin :smt023

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 17:40:53 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

haa, mä kokeilen tuota, Punapää! \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 11:08:45 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Heips taas!

Niin, sen rasvapaaston voi toteuttaa monella tavalla, miellyttävin lie tuo Puniksen mainitsema rasvapäivä. Arin kotisivuilla on enemmän tietoa rasviksesta. No minun viikonlopun paastoilu menee taas sekaisin, kun en ole kotiruoissa. Mutta aika hyvin onnistuu kyllä silloinkin syömällä aamulla karpisti ja sitten iltapäivästä mahdollisimman karpisti. Kermaa ja voita on otettava mukaan. Lapsi kotiutuu iltapäivästä, joten laitan saunan lämpiämään siksi. Joo, meillä saunotaan päivälläkin :lol: Ja kun reppu on pakattu, niin lähdenkin ajelemaan kohti toivottavasti miellyttävää ja rentouttavaa viikonloppua.

Kummallakohan menis:
Kuva Kuva

Hyvää viikonloppua kanssakarpeille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 11:36:01 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips mun hörhö-naapuri! :lol:
Mee luudalla :wink:
Taitaa jollekin tulla antoisa viikonloppu :wink:
Mä kävin nyt tänä aamuna keltsulla verikokeissa. Onneks oli perjantai, niin ei ollu se maanantai-aamuinen mummu-armeija siellä jonottamassa kokeisiin pääsyä. Pääsin heti, eikä tarvinu oottaa yhtään.
Mä kävin illalla ajoissa nukkumaan, tai siis yritin, mutta pomppasin ylös kun ei uni tullu. Valvoin yli kahteen yöllä ja lueskelin päikkyjä ym. Silmiini sattui sun päikysti jotain kammottavaa. Luin, että olit käyny apoteekissa ja kattonu jotain prkl Nutr......apua, en pysty edes kirjottaa sitä sanaa lopuun. Sä ET koske sellasiin!!! Ettäs tiiät! Mä soitan sinne ja sanon, että kun ne näkee sut oven takana, niin äkkii laittavat ovet lukkoon. Sulle laitetaan vaan voipaketti rappusille varttumaan :lol:
Mä ajattelin sua eilen kun kävin nukkumaan ja mulla päässä visioi toi tilanne, että oot rynkyttämässä apteekin ovee ja ne ei laske sua sisään. Avokki heräs ja kysy multa, että mitä mä oikein hihitän :smt005 Sanoin, että näin unta, nuku sä vaan :lol:
Joo kuule näin me teemme, että tiukennetaan otetta ja selätetään jumit. Jouluun mennessä ollaan jo 60-luvulla! Ugh!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 11:42:47 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

mie kyllä sinuna lentäsin ihan omilla siivilläs!!!! sen verran oot enkeli. uskotko, se mopo meni kaupaksi, ja varmasti ihan teidän ihanien hörhökarppien ansiosta. yksi kivi tippu rinnuksilta, ja päästään jatkamaan matkaa huoletta.

meilläkin saunottas millon sattuu, jos olis vaan sauna. mökillä saatetaan lämmittää vaikka ens töikseks heti aamusta ja saunoa vaikka koko päivä. no, reilu kuukaus, niin raulikin puhistuu. ja ukkoparka, kun ei ikinä oo käyny saunassa eikä nähny oikeeta joulua!!!!!

:smt051 mukavaa viikonloppua sinulle enkeliläinen!!!!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 12:41:37 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Lainaa:
Sä ET koske sellasiin!!! Ettäs tiiät! Mä soitan sinne ja sanon, että kun ne näkee sut oven takana, niin äkkii laittavat ovet lukkoon. Sulle laitetaan vaan voipaketti rappusille varttumaan Laughing
Mä ajattelin sua eilen kun kävin nukkumaan ja mulla päässä visioi toi tilanne, että oot rynkyttämässä apteekin ovee ja ne ei laske sua sisään. Avokki heräs ja kysy multa, että mitä mä oikein hihitän Sanoin, että näin unta, nuku sä vaan Laughing

Hehee, tää oli hyvä! Tuijakoo, muakin rupes kyllä nyt tuo sun visiointis naurattamaan. Sieluni silmin näin jo itseni siellä ovea rynkyttämässä ja farmaseutit hiippailemassa tiskien takana muka niin näkymättöminä, että! Voipaketti rappusilla :mrgreen: Kuva
Kyllä minunkin uskoni on aika vahva, mutta että jouluun mennessä jo -60 luvulla! Ai niin, et sanonut minä jouluna :lol: Hyvä, että pääsit jonottamatta kokeisiin, ne on aina sellaisia hankalia paikkoja, varsinkin jos täytyy olla pissimättä. Missä huoltiksella kävit noita herkkuja syömässä? Tsemiä viikonloppuusi!!!

Rauli, tosi ihanaa että se mopo meni kaupaksi =D> =D> =D> Hienoa! Ukkoparkas taitaa joutua melkoiseen koettelemukseen, kun saunaan hänet viet! Mutta selviää siitä varmaan sinun tuellasi.

Kuva

Lainaus kirjasta Luota vaistoihisi (Sonia Choquette):

Odota tällä viikolla Maailmankaikkeuden tarjoavan sinulle parasta mahdollista. Anna mielesi ja sydämesi avautua ja kysy itseltäsi, kuinka monia ihania lahjoja voit ottaa vastaan. Kohota kaikkien niiden hyvien tapahtumien tunnetasoa ja henkistä tasoa, joita voit kuvitella sallivasi itsellesi ja kutsu luoksesi päivän jokaisena tuntina lisää tukea. ----Kohdatessasi jonkin ongelman, odota sille helppoaja ja nopeita ratkaisuja. Ennen kaikkea: odota rakkauden ja tuen virtaavan luoksesi kaikkina päivinäsi. ODOTA IHMEITÄ TAPAHTUVIKSI.

Että ne osaavat aina kirjoittaa niin viisaita, vieläkö itsekin oppis luottamaan ja uskomaan, niin tiiä mitä tapahtuis! Ai niin voitinhan minä Kenossa euron! Ja edellisellä viikolla Viking Lotossa yli 5 euroa!

Rakkautta, iloa ja valoa teidän jokaisen sydämiin!

PS. Meen kuiteskin autolla, kun luudalla on vielä niin kylmää. Enkä sitäpaitsi ole vielä saanut lentolupakirjaakaan....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 13:04:31 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

:mrgreen: ihania juttuja!
Hauskaa ja hyvää viikonloppua ja matkaa sulle sirutar :!:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 13:37:23 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips!
Mä kyllä tarkotin tätä tämän vuoden Joulua :wink:
Niin, sitä ihanaa aamupalaa saa klo 6-9 Nesteeltä. Siellä olis ollu myös lämpöhauteessa prinssinakkeja ja puuroa ja lihapullia, mutta ne ei kuulu mun ruokavalioon, niin jätin ottamatta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 15:11:04 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiitokset kommenteista, kamut!!!

Vähän kyllä meinasin hyytyä tuosta tuijakoon tarkennuksesta, että jo tänä jouluna.... :wink:

Niinpä. Ja meinasi autokin hyytyä paluumatkalla, nykihän se toki jo mennessäkin, muttei se silloin niin haitannut kun tiesi että kyllä se perille kuitennii vie. Ja jos ei vie, niin joku tulee kuitenkiin hakemaan.

Takasin tullessa oli lumimyräkkää, ja jokin osa siellä liinukkani moottoritilassa ei siitä tykkää. Eli nyki, pätki, ja Pukaron jälkeen pääsin juur ja juur lumiauran alta pois bussipysäkille, nasta laudassa ja auto kulki sillai 20 mittarissa. Siihen se sitten tyssäs. Ja puolet kotimatkasta vielä jäljellä. Pyrytti ja tuuli. Pimeekin rupes tulemaan.

Kyllä kuulkaa uskoa koeteltiin :shock: Vähän taisin kiukutakin Mikaelille ja suojelusenkeleille, että "kamoon, minähän pyysin apua, ja tässä sitä ollaan!" En ihan heti kuullut vastausta tai siis, se oli kai jo tullutkin, mutten ollut sitä huomioinut. Pakko oli sitten ruveta miettimään, että kellekkä soittaa jne. No, onneksi oli kännykkä (Kiitos!!!) ja onneksi löytyi joku vastaamaan soittooni (Kiitos!!!). Pienellä lämmittelyllä auto taas suostui toimimaan ja pääsin kotiin, aina välillä pysähtyen tyhjäkäyttämään autoa, että kosteus häviäisi moottoritilasta.

Siinä sitten ajellessani kotiin päin ajattelin, että kyllähän minä sain sitä pyytämääni suojelusta. Minuahan konkreettisesti opetettiin pyytämään apua myös ihan tässä maailmassa olevilta ihmisiltä. Ja luottamaan siihen, että kaikki järjestyy - kuten aina. En tiedä onko muilla samaa vikaa, mutta minulle avun pyytäminen on aina ollut vaikeaa. Ihan kuin pitäisi aivan yksin täällä pärjätä. Jos joku pyytää minulta, minähän autan ihan mielelläni. Vaan kun pitäis toisilta pyytää...

Tänään on syöty puoli kiloa jäävuorisalaattia ja kohta tuhoan ainakin yhden broiskunfileen majon ja voin kera.

Maailmankaikkeus päätti auttaa minua koneeni kovalevyn siivouksessa, joten viikonlopun aikana ovat kaikki kauan keräämäni ihanat suosikkini hävinneet taivaan tuuliin koneeltani. Nyt tämä teksti tulee siis ihan vakiohympin.

"Lumihiutaleita hiljalleen, sataa maahan lumivalkoiseen...."

Kaikkea kaunista elämäänne! :smt055 :smt006

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 16:28:52 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Niin, asioilla on taipumus järjestyä.
Mutta avun pyytäminen ON vaikeaa. Minä en entisessä elämässä "tarvinu" apua; onneks kuitenkin kai joskus tuli muita autettua, koska nyt kun on ollu vaikeeta oon saanu niin paljon apua, pyytäen ja pyytämättä, ja monet sanonu mun kiitellessä: Hei, sä maksoit/autoit/teit näin silloin!
Silloin mä rupeen aina parkumaan :smt022 ihan pelkästä onnesta et mul on niin hyviä ystäviä :smt052

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 15:56:24 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Tarjamaria, ystävät ovat todella kultaakin kalliimpia ja aivan ihania otuksia. Miten ne oikein kestävät minuakin, hmmm... :roll: tietty, kun rakkaudessa ja ystävyydessä ei mikään inhimillinen voi olla vierasta. :lol:

Kuva

Laitanpa tähän muutamia linkkejä, esim.

http://www.adressit.com/luontaishoito

jos haluat ottaa kantaa luontaishoitojen ottamiseksi virallisen lääketieteen rinnalle.

Ja tämä meille hörhöille, jotka pitävät mielen avoinna uusille asioille

http://www.starchildglobal.com/

Jos tahtoo laittaa ystäville kivoja kortteja, niin täältä löytyy jotakin http://www.geocities.com/Heartland/Hill ... index.html

Mukavaa pikkulauantaita kaikille !!! Antakaa sen auringon paistaa päänne sisällä, vaikka ulkona ois kuin harmaata
(raulin sanoja lainaten)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 710 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00