karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-04 08:56:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: kertokaa hyödyistä
ViestiLähetetty: 2006-10-25 06:25:19 
Poissa
sintti
sintti

käytännössä mitä olette kokeneet / pätkiksellä ?

itteäni kiinnostaa kanssa alkaa kokeilemaan...

ja uskaltaako joku antaa esimerkin mitä kaikkea syö mihinkin aikaan...

:oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 07:10:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä ainakin olen virkeempi ja energisempi. Olo on koko ajan mukavan kevyt. Vähempi uni riittää. Tarvii kokata vähemmän ja tulee halvemmaksi. Lisäksi paino on pudonnut neljä kiloa ja senttejä lähtenyt mukavasti.

Käypä katsomassa mun tai muiden päikyistä mitä me on syöty ja minkä verran. Kokeilemalla se selviää onko tää sun juttu.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 07:35:07 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

samma här!

ja liikuntainnon oon saanu takas. olo tuntuu tosiaankin kevyeltä. kohta neljä viikkoa takana, ja housut alkaa olemaan niin isot, että tippuvat jalasta. en ole mittaillut senttejä enkä kiloja. mutta vaatekoko on pienentynyt ainakin yhdellä, jos ei enemmänkin.

ja mukava huomata, että on nälkä välillä, mutta ei pakonomasta tarvetta juoksennella kaapille, vaan sen voi hallita.

tule mukaan kokeilemaan. lue nuo ihmisten päikyt, niin saat potkua.

lykkyä pyttyyn!!!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 10:20:54 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Sama täällä, että energiaa riittää ja unen tarve on vähentyny. Silti jaksan iltamyöhään asti tehdä toisessa kodissa remonttia. Ja sekin vielä, että olen oppinu tän pätkäpaaston aikana tuntemaan milloin on ollu oikeestinälkä, eikä vaan mieliteko. Iho voi paremmin kuin koskaan. Aloita ihmeessä jos siltä tuntuu! Suosittelen!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-26 11:40:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyötyjä?
Napostelut ja -tarve kadonneet!!
Annoskoot pienentyneet, eli napaan ei mahdu entiset satsit!!

Iho todella hyvä, ´kosteampi´kuin ikinä!!
Ja, uskomatonta mutta totta: painossa on alkanut tapahtua laskua!!
Sitä ei ole tapahtunut karppiaikana kuin rasvapaastolla ja proderajoituksella..

SUOSITTELEN!!
:D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-26 11:53:02 
Parasta ehdottomasti napostelun loppuminen! Syöminen on tiukasti kontrolissa ja annoskoot ovat yleisesti ottaen pienentyneet, vaikka välillä syönkin ihan reippaasti, mutta aina kroppaa kuunnellen. Siedän näläntunnetta paljon paremmin, ja oikeastaan ihan oikea nälkä on todella harvinainen vieras pätkällä. Paino on lähtenyt putoamaan hitaasti mutta varmasti kuukausien jumin jälkeen. Suosittelen! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-23 23:21:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

PK kirjoitti:
Parasta ehdottomasti napostelun loppuminen! Syöminen on tiukasti kontrolissa ja annoskoot ovat yleisesti ottaen pienentyneet, vaikka välillä syönkin ihan reippaasti, mutta aina kroppaa kuunnellen. Siedän näläntunnetta paljon paremmin, ja oikeastaan ihan oikea nälkä on todella harvinainen vieras pätkällä. Paino on lähtenyt putoamaan hitaasti mutta varmasti kuukausien jumin jälkeen. Suosittelen! :D

Hmm... Minäkin kiinnostuin. ;) Vielä ei sentään ole paino jumissa, vaan silti mietityttää tällainen laihtumisen boostaus. Täytyy harkita perehtyvänsä! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-24 10:32:38 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Minä en ole paaston aikana laihtunut. Mitat on vähän pienentyneet kyllä.

En kyllä odottanutkaan laihtumista, mulla menee pitkään näiden viimeisten vyötärökilojen kanssa kun tupakoinninkin lopetin.

Mutta yleinen olotila ja vireys on mahtava. Samoin syömiset ja nälättömyys, vetelen herkullisen aterian antaumuksella joka ilta.

Unta tarvitsen vähemmän - aluksi se häiritsi, vaikutti unettomuudelta. Nyt on kaikki jees, olen jo tottunut.

Energiaa kuntoiluun -ja metsästykseen- piisaa, mieliala on myös hauskalla tavalla pirun skarppi mutta silti rento ja rauhallinen. Vaikea sanoa mistä kaikki johtuu... kaikki kun vaikuttaa kaikkeen tietysti, ihminen on varsin kokonaisvaltainen olio.

Aion jatkaa näin - toisinaan syön kyllä päivälläkin vähän, riippuu tilanteesta. Ei stressiä. Hiilarit mulla on matalalla -ja siellä pysyvät toistaiseksi. Ihan pientä hh -nousua saattaa olla kuitenkin havaittavissa.

Kannattaa kokeilla. Niin, minun pätkis muuttui aika nopeasti tällaiseksi Warrior-paastoksi. Illalla syödään, sitten lepo.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-24 12:49:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Paino pudonnut muutaman kilon. Valitettavasti en tehnyt mitään mittauksia (mittanauha hävinnyt :roll: ), mutta housut melkein putoavat päältä :P

Napostelunhalu pienentynyt huomattavasti. Olen oppimassa, että minun ei tarvitse syödä koko ajan, enkä suinkaan kuole, vaikken syökään koko ajan! Se on ollut mulle tärkeä havainto! 8)

Virkeämpi olo, mutta nukun kyllä yhtä paljon kuin ennenkin.. Unet ovat tosi vilkkaita!! :shock:

Suosittelen lämpimästi!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-24 14:33:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pitkällä toista kuukautta mennään, Warrior-tyyliin kuten Karbureettorikin.

Rytmini on edelleen ollut tuo 20 h / 4 h, syömisaika n. 16.00-20.00, ja aion jatkaa näin vastedeskin.

Aamupäivällä syön pienesti jos on nälkä tai ´sosiaalinen tilanne´.

Nyt on vihdoin painokin laskenut sen toivomani 2 kg, mitä ei koko karppausaikanani; yli 1 v, tapahtunut.
Paitsi tilapäisesti jonkin rasvapaastokokeilun ja prodekyttäyksen jälkeen. Ja syön oikeasti kyllikseni - viimeksi eilisiltana maattiin miehen kanssa reporankoina sohvalla mahat pullollaan iltaruoan jälkeen...Hyvä kun kaukosäädintä jaksoi näppäillä :wink:
Jotain tässä pätkäilyssä täytyy olla kun tällaista tapahtuu :lol:

Joten suosittelen, mutta ennen kaikkea niille, joiden kroppa on jo oppinut rasvanpolton...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-24 15:53:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuitu ootkohan mun kadonnut karppikaksonen. Mullakaan ei laske paino kun jättämällä prodet melkein pois tai tosi tiukalla induktiolla, ja silloinkin vaan aluksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-24 18:16:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No perhana olisinko :lol:

En enää muista miten sinun pätkis meni, no, täytyypä lukaista!

Kyllä nuo prodet on yliarvostettuja, ite oon koko aikuiselämän vedellyt milloin mitäkin vegelinjaa, prodea ja rasvaa väistellen, silti olen jaksanut harrastaa aktiiviliikuntaa sekä raskasta työtäkin todella paljon..
No, tämä on vain oma mielipide, en kehota ketään rajuihin prodepudotuksiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-08 08:54:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hmm.. Kuinkas on pätkisläisillä pudonneet kilot pysyneet poissa? Yleensähän paastolla pudotetut kilot tuppaavat tulemaan samantien takaisin, kun paastolta siirrytään takaisin aikaisempaan syömismalliin.. Tosin pätkäpaasto taitaa kuulua hieman eri kastiin, kuin perinteiset paastona tunnetut vesi-mehu -linjaiset menetelmät.. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-08 15:50:14 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Greta kirjoitti:
Hmm.. Kuinkas on pätkisläisillä pudonneet kilot pysyneet poissa? Yleensähän paastolla pudotetut kilot tuppaavat tulemaan samantien takaisin, kun paastolta siirrytään takaisin aikaisempaan syömismalliin.. Tosin pätkäpaasto taitaa kuulua hieman eri kastiin, kuin perinteiset paastona tunnetut vesi-mehu -linjaiset menetelmät.. :wink:

Eipä tuosta pysyvästä pudotuksesta vielä tiedä, kun kerran henki vielä pihisee, mutta aika hyvin ovat nuo vuoden aikana saadut stressikilot poissa pysyneet. Alkusyksyn warriorikauden 3 kiloa ovat edelleen poissa, ja sitä seuranneen viikon 24/24'n neljästä kilosta puolet eli kaksi loistavat nekin vielä poissaolollaan.

Ja jatkoin / jatkan lempeälla warrioorilla (aamiaisella ja lounaalla löytyy joskus suolapähkinöitä ja viikonlopuna tulee usein otettua muutakin perheen mukana), kun se tuntuu sielulle edelleen sopivan. Kiva mahtua vanhoihin juhlamekkoihin taas :)

Hyvät jatkot ja joulunaluset kaikille pätkäläisille toivotteleepi els o/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-08 21:36:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuossa vastasinkin jo aikaisemmin.. Nyt olen huomannut, että vireystaso on aikamoisesti lisääntynyt. Unentarve on vähentynyt ja energiaa riittää. Olen hommannut kaikenmoista joulujuttua. Moneen vuoteen en ole niin paljon jaksanut joulua valmistella kuin nyt!! :shock: :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-09 05:29:54 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Pyörin hereillä... sellaisen nyt voisin tähänkin lisätä että minulla tämä paastohomma vaatii matalat hiilarit. En saa nostettua ilman ... öhh... vieroitusoireita... miten sen nyt sanoisi mutta pienikin nosto yli n. 22 gramman pamauttaa heti nälän ja vilun ja turvotuksen.

Suurempi nosto ( esim. 60 g) ei tunnu yhtään pahemmalta. Kaikenlainen nostelu pitää ilmeisesti tehdä muulloin kuin paastolla - tai edes tällä Warriorilla. Koskee siis vain minua, olen nähtävästi varsin ketoadaptoitunut... onkohan tällainen sana olemassa?

Käytän tuota webbikalorilaskuria aikas huolella nykyään, tällaiset ovat havaintoni.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 13:32:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kertokaahan.

Pätkäpaaston tarkoitus ilmeisesti pitkälti se, että ruokailut rajoitetaan tietylle aikavälille, eikä muulloin syödä. Loppuu napostelu ja turhat syömingit.

Onko elimistön ja kulutuksen kannalta jotain eroa, syökö syömisensä lyhyen ajan sisällä (kuten Warriorissa) vai pitkin päivää? Eli onko pätkäpaastosta ja sen palstalla nähdyistä muunnelmista hyötyä henkilölle, joka syö X verran päivässä joka tapauksessa?

Syömisen määrä (ellei sen vähyyttä lasketa) ei itsellä ainakaan ole ikinä ollut ongelma, enkä siitä aio lähteä karsimaan. Pätkis sinänsä kiinnostaa noin muuten.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-02 00:02:39 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Minakin kysyn lisaa: ketoosissa ollessa soin aamiaista ja sitten iltaruuan noin klo 16 maissa. En ainakaan viela ole laihtunut yhtaan. Hyotyisinko patkapaastosta kun nytkin syon vain kaksi kertaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-02 16:05:50 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

odette kirjoitti:
...Onko elimistön ja kulutuksen kannalta jotain eroa, syökö syömisensä lyhyen ajan sisällä (kuten Warriorissa) vai pitkin päivää? Eli onko pätkäpaastosta ja sen palstalla nähdyistä muunnelmista hyötyä henkilölle, joka syö X verran päivässä joka tapauksessa? ...

Nimenomaan tuossa on näiden pätkimisten suurin hyöty, jopa rottakokeiden hiukan runsaammilla hiilareilla.

Syy on hormoneissa ja niiden varastojen käyttöä ohjaavassa vaikutuksessa: Jokainen suupala muuttaa joksikin aikaan kropan hormoonitasapainoa - ja koska melkein aina osa ruoasta lisää myös insuliinin eritystä, kyseinen muutos tarkoittaa, että kroppa siirtyy jokaisen atriointituokion jälkeen "varastointimoodiin" ainakin hetkeksi. Tämä taas vaikuttaa sekä polttoaineiden valintaan että kulutukseen ylipäätään – taas ainakin hetkeksi.

Jo tuosta syystä puhdas kalorimatematiikka on suoraan PIV'stä (siis polkupyörän istuinosan vastinkappaleesta)

Ja kun kerran olen tässä ketjussa, niin hehkutanpas samalla vähän. Olen ollut nyt viisi kuukautta warrioorilla tai 24/24-pätkiksellä, ja tämä tuntuu hetki hetkeltä mukavammalta minulle. Jatkettakoon kuitenkin, että talouden muut jäsenet viihtyvät kahden aterian ja 1-2 lähes hiilarittoman välipalan peruskarppia eikä mitään pätkitystä.

Etuja meikäläiselle eli karppiintuneelle, rasvapolttoiselle ja jo akkaikäiselle herkuttelijalle:
1. Juhlissa voi syödä ja juoda kaloripelotta kunhan rasvaa saa riittävästi ja kunhan tärkkelyksiä ei ole kuin satunnaisessa palassa.
2. Sen enempää juhlissa kuin arkenakaan ei ole enää pakko syödä vain kaloritarpeeseen mitään tyhjää ja tylsää.
3. Kuukautisaika sujuu monessa suhteessa mukavammin kuin ennen, jos silloin alkupäivät pätkii tuolla 24/24 tyylillä
4. Iho viihtyy tällä tosi hyvin!

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00