karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 09:49:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Liikasyöminen?
ViestiLähetetty: 2006-09-27 10:56:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tästä tuntuu olevan monen päiväkirjassa jonkinlaisia kokemuksia. Tänne voisi laittaa fiiliksiä siitä miten liikasyömistä esiintyy ja miten se ajan myötä tasoittuu (toivottavasti).

Mulla toisen paastojakson jälkeinen ateria venyi kolmetuntiseksi ja olo oli sen mukainen. Toiste en siihen halua sortua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 13:17:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä olen alkanut syömään ihan liikaa ihan joka aterialla, tuntuu että on pakko syödä itsensä ähkyyn, että pärjää seuraavaan ateriaan. Syöminen ei edes ole ollut kivaa, niin kuin normaalisti vaan se oli lähinnä pakonomaista tankkausta. Eilen illalla, päivän toisella aterialla, tämä ahmiminen sitten kostautui :smt078 Tosin saattoi olla kyse myös stressin ja unettomuuden yhdistelmästä syntyneestä pahasta olosta.Tänään on paastoa illalliseen saakka, sitten lähdetään uudella asenteella, syömisen pitää olla kivaa, ei pakkopullaa :smt045

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 16:02:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo eikös tässä nyt ollut tarkoitus hakea hyvää oloa eikä päinvastoin. Itse olen todella tarkkana homman kanssa koska mulla on kitukuurit aiheuttaneet ahmimishäiriötä. Nyt tuntuu kyllä melkoisen hyvältä ja oikein odottaa miten tämä ilta menee... Ihanaa kiinittää syömiseen huomiota oikein kunnolla kun pitää miettiä monelta kannalta mitä sitä kokkaa :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 16:25:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Morrigan kirjoitti:
Joo eikös tässä nyt ollut tarkoitus hakea hyvää oloa eikä päinvastoin. Itse olen todella tarkkana homman kanssa koska mulla on kitukuurit aiheuttaneet ahmimishäiriötä. Nyt tuntuu kyllä melkoisen hyvältä ja oikein odottaa miten tämä ilta menee... Ihanaa kiinittää syömiseen huomiota oikein kunnolla kun pitää miettiä monelta kannalta mitä sitä kokkaa :D

Juu, sitä hyvää oloahan tässä ollaan ettimässä :). Alussa se vaan on vähän hakemista, mutta niinhän se aina, ku uutta alottaa...

Mie oon kans samaa mieltä, että on ihanaa miettiä juurta jaksain syömisiä. Siitä saa motivaatiota ja kiinnostus säilyy :D. Mulla ku tahtoo kiinnostus aina lopahtaa, jos en saa jotain uutta mielenkiintosta mietittävää.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 19:02:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla oli tämä sama juttu jo silloin alkukarppiaikoina, että jos kerran saa syödä vain kolmesti päivässä niin pitää sitten syödä kunnolla. Minusta on aina ollut kiva syödä kerralla paljon. Uskoisin että ruokamäärät tasoittuvat ajan mittaan niin kuin karppiaikanakin on käynyt. Tänään en syönyt niin ähkyksi kuin eilen :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 20:03:10 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Ylensyönti iski täälläkin, huolimatta siitä että olin lukenut teidän kokemuksistanne ja osasin ennakkoon varoa... Tai luulin osaavani. Ei vaan pystynyt, sillä syötyäni suht normaalin päivällisannoksen istuin tv:n ääressä ja kuola valui... :P Epäilemättä kroppani kuvitteli että ruokaa ei taas ole tarjolla ennen ensi iltaa, joten niinpä lähti 1/4 partaäijää (sitä isoa!) hups vain päivällisen perään. Ja väsymys iski lähes välittömästi, onhan tuossa sentään hiilareita toistakymmentä grammaa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 05:59:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ylensyöminen alkaa tasoittua 8) Mulla toimii se, että syön hitaasti, pistän välillä kesken syömisen lusikkaa pois kädestä ja kuuntelen kroppaa. Eilen pidin myös ruokalajien välillä 15min tauot, että massu sai aikaa päättää, onko enää nälkä vai ei. Eli kuten äitini sanoisi, ei saa olla hälppä! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 07:39:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vähän oli eilen "viimeisellä aterialla" tankkauksen fiilistä ja määräkin oli aika iso, mutta pöhköintä on se, että paaston alettua rupesin harmittelemaan, että unohdin syödä vielä suolapähkinöitäkin :lol: Nyt jo mietityttää miten ja milloin saan tänään syötyä :roll:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00