karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 05:11:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:09:55 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Minkä verran syötte paaston välissä, siis yhteensä kahden päivän aikana? Jostain syystä mulle on nyt vaikea hahmottaa kuinka paljon oikein "saa" syödä, vaikkei se aiemmin peruskarppauksella aiheuttanut ongelmaa.

Muiden päiväkirjoja katsellessa tulee tunne, että syötte tosi vähän paaston välilläkin! Itsellä on yritystä rajoittaa syömistä, jos antaisin mennä vaan niin kalorimäärät kipuaisi varmaan hurjiksi (nyt olen laskenut että otan n. 3200 kcal sen välivuorokauden aikana)! Toisaalta luulin että ajatus oli, että kun joka toinen vuorokausi kitkutellaan ruoatta niin sitten joka toinen voi ihan "huoletta" syödä sen verran kuin haluaa, vaikka vähän ylikin...?

Mulla taitaa noi kalorit kertyä aika pitkälle "jälkiruoista", koska mielestäni syön normaalisapuskaa ihan normaaliannokset, mutta sitten taas tulee ehkä helpommin syötyä partaäijää tai pähkinöitä tai muuta jälkkäriä päälle. Eli pitäisikö yrittää päästä niistä ja syödä vaan sitten ruokaa sen verran että nälkä häviää? Itse vaan olen huomannut tuon partaäijän aika hyväksi "stoppariksi", sitä kun vetäisee kulhollisen niin tulee se kylläisyyden tunne helposti.

Tässä on toki vielä se aspekti, etten viime viikolla ehtinyt juurikaan liikkumaan... Se asia korjaantunee nyt, eli kulutus lisääntyy. Mulle laskettiin alkusyksystä että normaalilla liikuntamäärälläni vuorokausikulutukseni olisi 2400 kcal, eli siinä mielessä tuo 3200/2vrk on vielä ihan ok jos laihtua haluan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:14:04 
Poissa
paleokatti
paleokatti

En voi verrata kun syön vain iltaisin, ja siinä meinaa ongelmaksi tulla liian vähäiset kalorit.

Mutta hei, tuo 3200 kcal on nyt sun 2 päivän kalorit, eli 1600 kcal päivässä...

Itsekin olen huomannut, että partaäijän ja pähkinöiden kulutus on kasvanut, mutta en ole pannut pahakseni, ravintoainesuhteethan molemmissa on erinomaiset.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:19:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mie en oo laskenu kaloreita, mutta ehkä pitäs. Taidan yrittää laskea ne seuraavalta jaksolta.

Pääsääntönä mulla on, että syön niin paljon ku pystyn, koska muuten kalorit yksinkertasesti jää liian alas. Mullaki tulee aika paljon kaloreita just noista jälkkäreistä. Oon syöny lähinnä kerma- ja mascarponejälkkäreitä just sen takia, että saisin rasvaa... Vähän tasapainottelua tää on, että sais tarvittavat vitamiinit eli jaksais syödä tarpeeksi kasviksia, mutta tilaa jäis vielä rasvallekki. Ehkäpä (todennäkösesti) tää helpottuu ku saa vähän rutiinia syömisiin.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:19:27 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

misukisu kirjoitti:

Mutta hei, tuo 3200 kcal on nyt sun 2 päivän kalorit, eli 1600 kcal päivässä...

Juu, ongelma on vain se että tuon söin samaan aikaan kun en liikkunut, ja lisäksi tuntuu että jouduin "varomaan" syömisiä... Siis että jos söisin niin paljon kuin haluaisin (mikä tuntuisi "kohtuulliselta" kun kerran välillä ei saa syödä ollenkaan) niin menisi varmaan 5000 kcal :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:26:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vaikeaa sanoa määriä, mutta periaatteena on etten rajoita enkä puputa.

Aamupäivisin tulee syötyä aika vähän päivästä riippumatta, ja suurimmaksi osaksi se vähäkin näyttää olevan rasvaa, pähkinöillä tai ilman. Illalla taas mukaan ovat mahtuneet aidot syöppöjuhlat eli neljän ruokalajin illalliset kuorrutettuna lisärasvalla, viinillä ja cafe avec'illa (ja ilman kapulaa, mikä on ihan melkein käsittämätöntä?) tai sitten normaalipäivän normaalin kokoinen päivällinen, jonka päälle (ja alle) voi napostellakin, ja silti sen kokonaissaldo jää alle 1000 kaloriin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:30:20 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

En ole laskenut enkä laske, paastoan reilusti vedellä, wissyllä ja teellä sen väliajan ja kun syön niin syön normaalia karppiruokaa ja kahvin kanssa olen ottanut esmes omenapiirakkaa(karppia sekin) ja vähän jätskiä.
Hyvin näyttää toimivan laskemattakin \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:32:02 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

els kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä periaatteelta. :) Musta tuntuu, että pyrin rajoittamaan juuri sitä puputtamista... :lol: Öh... Old habits die hard tai jotain sellaista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:38:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

En ole laskenut kaloreita enkä nyt sit ala laskemaankaan vaikka ensin sitä vähän mietin tähän toiselle viikolle. Syön ihan reilut annokset mutta paino tuntuu hyvin tippuvan. Viikossa on nyt mennyt 2,4 kg!! Partaäijän, pähkinöiden ja omenoiden kulutus on selvästi lisääntynyt.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:40:52 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Kirrimirri kirjoitti:
En ole laskenut kaloreita enkä nyt sit ala laskemaankaan vaikka ensin sitä vähän mietin tähän toiselle viikolle. Syön ihan reilut annokset mutta paino tuntuu hyvin tippuvan. Viikossa on nyt mennyt 2,4 kg!! Partaäijän, pähkinöiden ja omenoiden kulutus on selvästi lisääntynyt.

Kirrimirri

Vau! Onnea hienosta tuloksesta :smt041

Ehkäpä minunkin pitää unohtaa laskemiset hetkeksi ja mennä sen mukaan mikä hyvältä tuntuu. :) Vaa'alla en ole vielä käynyt joten en osaa sanoa onko itsellä ollut millaista vaikutusta painoon...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:59:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

hillapuuri kirjoitti:
els kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä periaatteelta. :) Musta tuntuu, että pyrin rajoittamaan juuri sitä puputtamista... :lol: Öh... Old habits die hard tai jotain sellaista.

Öh, tässä on nyt meikäläisellä mukana tuuria enemmän kuin taitoa 8) ja tuuri liittyy aloitustilanteeseen eli
- sattumalta elokuussa aloitettuun sopeutumisjaksoon jona söin kunnolla ruokaa vain iltaisin. Ja
- älytön kiire työ- ja siviilipuolella tuo lisäpotkua, jonka takia ruokaa ei ehdi ajatella, ei edes vaikka joskus haluaisi.
Eli tuuri ja pitempi rasvakarppiintuminen (eikä siis mikään tietojuttu) lienevät syynä siihen, että meikäläien pätkäpaastoilu näyttää tämmöiseltä ruusuilla tanssimiselta (ja vielä onkin sitä). Tunne on kuin huijaisi pokerissa muutamalla ylimääräisellä hihajokerilla.

Tuolla joku mainitsi että jatkuva juominen paastokautena voi jopa lisätä nälkää. Siinä voisi olla pointtia (siis minusta, näin hihasta repien). Toisin sanoen, olivatpa ne pätkät ja kalorit mitä tahansa, jonkunlainen "syöntirytmi" olisi ehkä sittenkin hyvä säilyttää? Eikä tämä nyt tarkoita välttämättä mitään kolme-kertaa-päivässä -juttua vaan vain jotain rytmiä, joka palauttaisi suurimman osan päivästä muulle kuin ruokajutuille... Ja sen lisäksi kannattaa varmaan katsoa, että pätkillä juodessaan saa nesteen lisäksi myös suolaa - vaikka sitten suoraan purkista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 11:00:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitoksia hillapuuri!

Mukavalta se tuntuu itsestäkin, kun mun painonpudotus on ollut hidasta koko karppausajan ja toivoin kovasti, että tää pätkis tois siihen vähän potkua. Mulla on lähtenyt n.7kk vain seitseman kiloa eli vauhti ei oo ollut hurja ja välillä jumit on aiheuttanut epätoivoa. Nyt enää vajaa viisi kiloa laihdutettavaa... 8)

Tsemppiä sulle ja meille kaikille pätkisläisille!!!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 11:25:05 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Minäkään en laske mitään. Näppituntumalla vaan ja runsaasti monipuolista ruokaa.

Tosin tämä pätkikseni on vähän "epävirallinen" eli syön vain iltaisin. Yritän kuitenkin pitää ajat n. 18.00 ja 21.00... sinne päin ainakin. Ruokailu saattaa kestää parikin tuntia, syön hyvin karpisti ja matalilla hh:lla.

Tähän rytmiin olen muutenkin jo totutellut, en oikein saa syötyä aamulla tai päivällä kun ei ole nälkä. Ja jos syön aamulla niin sitten tarvitsen kyllä lounaankin, nälkä kasvaa syödessä.

Jatkan toistaiseksi näin kun kaikki tuntuu hyvältä. Vettä ja Vichyä menee normaalit määrät, nälkä ei vaivaa. Jos vaivaisi niin luultavasti tankkaisin hieman rasvalla - moinen tankkaus ei kuulu paastoon tietenkään mutta olen aiemmin pitänyt nälän poissa just pienellä rasvanapostelulla ja se on toiminut hyvin.

Pidän tästä olosta.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 11:32:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ei ole aavistustakaan. :) Syömisiltana syön normaalia enemmän, arviolta puolitoista- tai kaksikertaisesti normaaliin verrattuna. Syömispäivänä lounas on normaali ja "toinen lounas" ennen kuutta pienempi kuin normaali iltaruokani mutta, silti reilu. Olipas vaikeasti selitetty.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 13:04:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei hajuakaan. En jaksa laskea. Syön normaalisti tai vähän yli eli sen verran että on täysi olo. Rasvaa olen yrittänyt lisätä, pähkinöiden suhteen olen ollut vähän normaalia holtittomampi. Ja olkoon kalorivajetta jos on, paino saa laskea reilusti. Ehkä ongelma on se, että kun vetelee reilut satsit sitä kunnon ruokaa, niin ei enää mahdu eikä ehdi mässäillä herkkuja, joita on varannut kaappiin palkinnoksi paastosta :lol: Luulen että mulle voisi sopia sellainen syön kerran päivässä jos muistan ;-) Paitsi että juoda pitäisi muistaa kyllä. Mutta tämän helppouden perusteella olen ketoosissa, kun ei nälätä eikä tee mieli syödä. Maha kyllä kurnii välillä, mutta sekin on vähän että mitäs sitten. Oikeastaan ainoa ikävä oire on palelu siinä 20-22 h paaston alusta eli joka toinen päivä puolilta päivin :roll: Ei meinaa auttaa kuuma teekään...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 13:08:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

enska kirjoitti:
Oikeastaan ainoa ikävä oire on palelu siinä 20-22 h paaston alusta eli joka toinen päivä puolilta päivin :roll: Ei meinaa auttaa kuuma teekään...

Mulla on tää ihan sama oire, eikä siihen mikään tunnu auttavan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 13:15:53 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Wine kirjoitti:
enska kirjoitti:
Oikeastaan ainoa ikävä oire on palelu siinä 20-22 h paaston alusta eli joka toinen päivä puolilta päivin :roll: Ei meinaa auttaa kuuma teekään...

Sama vika. Ja minulla on kaloritkin vielä ylläpitotasolla...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 13:18:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wine kirjoitti:
enska kirjoitti:

Tänään taas palellaan, vaikka on villaa ja fleeceä ja hyvä ettei tumput kädessä. Teetä kittaan ja olen kitannut aamusta asti, vaan ei lämpene. Ja menee pahimmillaan ihan tärinäksi. Ens kierroksella ajattelin kokeilla jotain energiaa siinä vaiheessa, vähän pähkinöitä tai jotain, kun en yleensä pahemmin edes kahvia ja siinä maitoa juo, eli ei tule mitään energiaa mistään vuorokauteen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 18:47:15 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Kappas vaan, sama ilmiö minullakin tänään. Tosin aika siedettävänä mutta ihmettelin sitä koska en yleensä palele helposti. Uinkin kesät, talvet.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 21:52:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karbureettori kirjoitti:
Tosin tämä pätkikseni on vähän "epävirallinen" eli syön vain iltaisin.

Olen samoila linjoilla. Iltaisin syön ja paasto kestää n. 20 tuntia. Ruokailuaikaa on siis 4 tuntia. Viikon aikana kalorit on vaihdellu n. 1000 - 1800, keskimäärin reilu 1500 kcal. Eli normi -500 kcal (jos olettaa, että 2000 kcal on normi).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 00:38:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mulla ne päivän kalorit onkin tuolla ylhäällä ja keskimäärin kahden vrk:n satsi on n.3000kcal. Nyt on tullut läträttyä kaikenmaailman herkkujen eli smetanan juustojen kanssa, jotka nostaa todella nopeesti kalorit pilviin ellei niitä vähän seuraile...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00