karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 11:28:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Muinaismuija PÄHKÄILEE...
ViestiLähetetty: 2006-10-11 18:15:33 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

No täytyyhän tätäkin kokeilla...te kun olette NIIN hehkuttaneet fiiliksiä!

Ei vaan syöminen on jotenkin kyllästyttänyt ;
aamuiset partaäijät ( en siis tarkoita rakasta aviomiestäni ) pellavarouheella, duunissa Rantaison pannaripala tai kaksi leipänä ja illalla ruoka. Ja paino sen kun taas noussut muutaman kilon...
ja kun muutenkin on karppailtu reilut pari vuotta, josta junnattu samoissa yli vuosi...

Taustoista vieraammille sen verran että olen 51 v, 160 cm ja aina ollut ylipainoinen(paitsi syntyessäni n. 1 kg)...aloittaessani karppauksen yli 100 kg, välillä olen päässyt 85 kg sitten taas nousee vaikka mitä tekisi...
Pari kertaa olen aiemmin laihduttanut lähes normaaliksi - mutta ei ole pysynyt...

Kuten tuolla pohdiskelin, minun rytmiini sopisi paremmin tuo kerran päivässä, jota olen nyt soveltanut kolme päivää.
Maanantaina aloitin kermakahvilla, duunissa vichyä je teetä ja 17,30-19 välillä suht normaali karppiateria, ei kauheaa herkuttelua tai ähkyä.
Pienintäkään vaikeutta ei ole ollut ???
Mutta minua mietityttää että jos jatkan näin, menen luultavasti huipputehokkaasti säästöliekille...joten siinä tuo pätkäily voisi auttaa kun tulee vaihtelua kalorimäärään ja aikatauluun ?
Toinen mikä hieman pelottaa on nuo kesäiset divertikkelivaivat...sen jälkeen olen joka päivä syönyt pellavarouhetta ja tuota ruisleeseestä tehtyä pannaria...minulle oli yllätys, miten vähän kuitenkaan tulee kuituja vaikka kasviksia on ollut isot kasat lautasella...
Nyt en tähän kerran-päivässä malliin saa oikein noita lisiä sopimaan...

En jaksa kirjata tänne sen enmpää syömisiä enkä joka päivä muutakaan - aika menee teidän juttujen lukemiseen...
kunhan kokeilen - luultavasti vähän vaihdellen tuota 24/24 + kerran päivässä... :smt023

ViestiLähetetty: 2006-10-11 19:41:34 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Muinaismuija kirjoitti:
Mutta minua mietityttää että jos jatkan näin, menen luultavasti huipputehokkaasti säästöliekille...joten siinä tuo pätkäily voisi auttaa kun tulee vaihtelua kalorimäärään ja aikatauluun ?

Dear Muinis,

säästöliekille et mene millään muotoa jos syöt kerran päivässä. Siihen tarvitaan useamman päivän aliravitsemustila.

Minulla on just tuo kerran päivässä rytmi luonnostaan. Ja on täällä muitakin.

Saattaa olla että jossain vaiheessa muutan tämän kuvioni "virallispätkikseksi" siten että syön "syöntipäivänä" hillittömän vähän jotain rasvalisää. Ehkä.

Kuva

ViestiLähetetty: 2006-10-11 19:43:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Karbureettori kirjoitti:
... säästöliekille et mene millään muotoa jos syöt [kunnolla] kerran päivässä. Siihen tarvitaan useamman päivän aliravitsemustila...

Komppaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 19:46:58 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

mutkun mä tiedän vanhastaan, että vaikka söin n. 900 tai 700 kcal päivässä, niin laihtuminen pysähtyy muutaman viikon kuluttua, niinkuin nyt tuo jumi...siihen olen kokeillut kaikkea mahdollista paitsi rasvapaastoa...minun on nimittäin helppo syödä hyvin vähän... :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 19:49:11 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Muinaismuija kirjoitti:
mutkun mä tiedän vanhastaan, että vaikka söin n. 900 tai 700 kcal päivässä, niin laihtuminen pysähtyy muutaman viikon kuluttua, niinkuin nyt tuo jumi...siihen olen kokeillut kaikkea mahdollista paitsi rasvapaastoa...minun on nimittäin helppo syödä hyvin vähän... :?

No mutta kun toi ei ole kaloreista kiinni, ei meillä eikä rotilla.
Se että syö vähintäin kerran päivässä varastot täyteen on ihan eri juttu kuin kituilu. Siis ainakin mulle - ja rotille :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 19:57:24 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

els kirjoitti:
Muinaismuija kirjoitti:

No mutta kun toi ei ole kaloreista kiinni, ei meillä eikä rotilla.
Se että syö vähintäin kerran päivässä varastot täyteen on ihan eri juttu kuin kituilu. Siis ainakin mulle - ja rotille :)

Niin mullekkin, en ole vielä viittinyt opetella laskemista kun hyvin toimii ilmankin... lieneekö tässä pitää sit lukeutua rotaksi :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 20:27:39 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

HELPPOA tämä ainakin on, tosin en ole kauheasti kärsinyt ennenkään...
Koko viikko on mennyt aamukahvilla kerman kera, duunissa vettä ja teetä, sekä illalla pienehkö karppiateria.
Perjantaina jatkui duunipäivä aamu kahdeksasta 21,30 saakka kurssin merkeissä eikä tarvinnut miettiä missä välissä söisi ! :lol:
Tänään kurssit jatkuivat söin nyt sitten 20 aikoihin.
Jos ei mitään kummempia ongelmia tule niin jatkan samalla systeemillä joustaen tarpeen vaatiessa noissa kello ajoissa - ei se voi niin pilkun tarkkaa olla!
Saa nähdä miten vaikuttaa painoon...?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 21:39:39 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Jatkuu edelleen...
tämä *kerran vuorokaudessa syöminen* on kyllä todella helppoa - ei tarvitse vilkuilla kelloa tai kanniskella eväitä duuniin !
Mitään hirveää nälkää ei ole ollut eikä ole tullut ahmittuakaan.Päänsärkyjä ei ole - ainoastaan palelen, varsinkin töissä...no siellä on kylmä, joten palelisin muutenkin :lol:
En ole mitään minuuttiaikatalua laatinut - ei voi olla niin pienestä kiinni.
Joten jatketaan ja katsotaan !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 10:32:49 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Minulla myös näyttäisi toimivan hyvin tuo kerranpäivässä-systeemi, tässä pari päivää on nyt mennyt sillä mallilla erinäisistä syistä johtuen, ja taidanpa antaa mennäkin, ainakin siihen saakka, kun elimistö jotain muuta vaatii. Ja vaikka se atria on mulla sitten illalla töiden jälkeen, niin en ole mitään erityistä väsymystä päivän aikana tuntenut. Kermakahvi ja joku pähkinä voilla höystettynä, tai pellavaöljyhörppy näkyvät riittävän. Eikä illallakaan ole mitään ahmimiskohtauksia tullut. Enempää ei ole ollut tarvetta syödä kuin mahaan kunnolla mahtuu, ei ähkyä oloa vaan tyytyväinen vatsa ja mieli. Ja miksi ylipäätään syödä muulloin kuin silloin, kun tosi tarve on?
No, sen verran lipsua, että tänä aamuna söin kahvin lisäksi yhden (vajaan) keitetyn munan voin kanssa, kun se meni keitettäessä rikki, niin eihän sitä tietty voinut jättää vajavaisena iltaa odottelemaan. Tokko olisikaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 19:16:06 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Kerran päivässä jatkuu edelleen!
Kiireisinä päivinä se on todella helpotus!!!
Sunnuntaina pidin "syömäpäivän" ekan kerran kahteen viikkoon.
Ihan karppia kuitenkin eikä mitään hirveetä mättöä, mutta vähän enmmän...ja vähän pidemmällä aikavälillä...
eikä tuottanut mitään ongelmaa jatkaa taas tänään maanantaina syömättömyyttä!
Painoa on pudonnut, mutta ensinhän se oli taas kivunnut ylös ennen pätkiksen aloittamista, joten katsotaan...
Ei mitään valittamista ja ihanaa kun ei tarvitse miettiä eväitä sinne tänne mukaan !!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 20:17:38 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiva kuulla, että kerran päivässäkin toimii hyvin!
Itsellä nyt koekäytössä ja mietinnässä, miten
jatkaisi.

Tsempityksin! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 09:18:40 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

KOLMAS VIIKKO takana !

Ei mitään vaikeutta edelleenkään ; paino on nyt pudonnut n 4 kg !
Parin kilon päästä ollaan taas siinä mystisessä rajapyykissä josta en tunnu pääsevän alaspäin sitten millään...josko nyt sitten onnistuisi ?
Mutta siihen on vielä matkaa joten eikun jatketaan !

:smt041

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 09:30:54 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

hienoa, Muinaismuija! Mä olen pähkäillyt pätkimistä, kun en millään tunnu pääsevän seitkytluvulle ja nyt vaikuttais siltä, että kämppis tulis siihen mukaan!
tm

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-11 22:50:44 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Viikko on taas vierähtänyt 5. sellainen ; paino pudonnut 4,6 kg...tämä viikko oli vähän poukkoilua ylös ja alas, vaikka tosi karppia linjaa olen pitänyt.
Tänään sitten tulikin tietoisesti mässättyä hiilareilla - pidimme "leffateatterin avajaiset " (videotykki & kunnon kajarit...talo tärisee...) ja tarjolla oli pizzaa ja Fazerin Sacherkakkua , vietimme samalla isänpäivää kun kaikki eivät ole paikalla huomenna...
joten taidan suosiolla jättää punnituksen huomenna väliin :roll:

Muuten jatkuu samalla tyylillä , ei niin sitten mitään ongelmaa, helppoa ja mukavaa!

Käyn kyllä lukemassa teidän kaikkien kirjoitukset täällä pätkiksellä, mutta ei tule niin kommentoitua niitä !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-12 00:56:14 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Hyvä hyvä , Muinis! :D

Minäkin vetelen toista kuukautta tällä "kerran päivässä" - metodilla. En niinkään laihtumisasioissa vaan muuten, olo on niin mainio että se riittää syyksi.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 08:44:54 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hvyin menee muija!!! tuo yli neljä kiloa on hieno suoritus. ja kyllä se menee sen maagisen pyykinkin ohitse. anna mennä vaan. elä ota siitä rajapyykistä mitään paineita, oo niinkuin sitä ei oliskaan, niin kroppa kyllä menee itestään. ajatuksella on mahtava voima. jos ajattelet koko ajan, että ei se siitä mee, ei se siitä mee, niin kroppa kuuntelee, ja saattaa tehdä lakon.

joten täysillä vaan ja positiivisin mielin!!!! hienosti menee!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 15:37:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvä Muinaismuija! Näinhän ne kilot lähtee...
Tsemppiä siihen maagiseen rajaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 18:20:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Onnitteluja täältäkin! Tosi hieno homma kun paino pudonnut noin paljon!!!
Anna mennä kun hyvin menee...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 20:09:53 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Kiitoksia kannustuksesta ...
Kuva

Kyllähän tässä on tarkoitus sinnitellä eteenpäin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 22:47:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvin on sulla sujunut ja kevennystä tullut. Samat ajatukset mullakin että sais kiloja vähenemään pätkiksellä.

Tsempataan yhdessä hyvän tuloksen saamiseksi :smt023 :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00