karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 08:50:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-11-13 20:44:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Päätin sitten minäkin kokeilla. Karppailua on jo yli kaksi vuotta takana. Onnettomuudekseni vaan en ole saanut kiloakaan putoamaan. Kun vaaka tässä pari kuukautta sitten hajosi, kävi vielä päinvastoin :evil: Syitä tähän painonputoamattomuuteen lienee paljon, ja ehkä painavin se, että syön kuitenkin liikaa. Söin myös masennuslääkkeitä pitkälti toista vuotta, joten kai silläkin on vaikutuksensa. Olo sekä veriarvot ovat muuten parantuneet, se on kaikesta huolimatta kannustanut jatkamaan. En enää ikinä halua tuntea sitä veretseisauttavaa nälkää, kuin yläkarppiaikoinani!!

Nyt on lääkitys loppu ja halu vihdoinkin saada edes muutama kilo karistettua. Vaikka oikeasti karistaa saisi yhden sivupersoonallisen, 40 kg... :smt089

Olen ajatellut, että katko olisi kätevintä pistää puolillepäiville. Silloin voisi töissä syödä lounasta eikä tarvitse selitellä mitään työkavereille.. :smt110 Toisaalta töissä olisi kaikken helpointa olla syömättä, kotona se voi käydä vaikeaksi.. :smt102

Täytyy katsoa, miten rupee menemään ja muuttaa sitten jos tarpeellista.

Tänään sitten söin vakikarppiaamiaiseni: paistettuja munia ja kipparijuustoa. Lounaalla ei ollut nälkä (niinkuin ei useinkaan) mutta seuraavaa ruuatonta 24h ajatellessani pistin poskeeni roiman annoksen lihapataa ja kermassa haudutettuja lanttukuutioita.

Nyt kyllä on vatsassa aika tyhjä kolo, ja vähän väliä päähän iskee ajatus: mitäköhän jääkaapista löytyisi. Sitten paaston muistettuani huomaan, ettei mulla oikeastaan olekaan nälkä. Vain syömisen halu.

Kun saan tämän kirjoitettua, menen keittämään teetä ja pistän sita cayennea joukkoon. :D Ettei sitten yöllä palelisi :wink: Ja sen jälkeen nukkumaan!

Maha kyllä murisee huolestuttavasti parinkymmenen sekunnin välein :smt103

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-14 06:54:15 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Huomenta kamu !
Ja tervetuloa vaan pätkäilemään !
Tästä vois saada uutta potkua tuohon junnaamiseen, kunhan vaan löytää sen oman tyylinsä ja aikataulunsa !
Itseasiassa ruoka maistuu vieläkin paremmalta pienen paaston jälkeen ja samoin paasto syömisen jälkeen ...?! :?
Kuulostaa hullulta ?! :smt017

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-14 07:22:30 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

tervetuloa!!!

samaa mieltä muinaismuijan kanssa. totut varmasti ja sitten se on mukavaa.

minäkin katkaisen puoliltapäivin ja hyvin toimii.

tsemppiä kamalasti! ja kysy, jos tulee jotakin, niin eiköhän me auteta, mikäli osataan.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-14 09:41:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitoksia paljon kannustuksista! :smt057

Ensimmäinen paastopätkä lähenee loppuaan. Yö meni hyvin nukkuessa :wink: . Aamulla olo oli ontohko, mutta nälkä ei ollut. Vaa'alle piti heti hypätä: 500 g olin kevyempi kuin eilen! No, niitä kuuluisia nesteitä tuo taisi olla, mutta kuitenkin!! :smt026

Eilen en ehtinyt tehdä täksi päiväksi kunnon ruokaa, keitettyä munaa, juustoa ja majoneesia sotkin purkkiin. Jälkiruuaksi mummojugurttua (on muuten mun mielestäni pehmeämpää kuin partaäijä :smt050) sen ranskalaisen hillon kanssa! Kyllä näillä alkuun pääsee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 12:53:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilinen meni Iron Maidenin konsertissa :smt060 , joten syömään en paljon ehtinyt. Bussimatkalla söin yhden dark mocha -suklaan ja kourallisen manteleita, Jaffa-hallissa join yhden kuivan siiderin.

Aamulla sitten taas se tavallinen paistetut munat, kipparijuustoa, pekonia ja maitokaffetta. Töissä söin väkisin kalapalan ja porkkana-selleri?-peruna -muusia, päälle maitokaffetta.

Seuraavat 24h sitten ilman ruokaa. Henkisesti varmaan taas rankkaa, mutta en odota näläntunnetta.

Paino oli eilisestä pudonnut 600 g! :smt110

Mä en kyllä ole juonut mitään hirveen paljon. Juon silloin kuin janottaa tai haluttaa. Kai kroppa sitten ilmoittaa, jos se haluaa lisää?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 15:29:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hahaa! Innostuit sitten sinäkin. Hyvä, TSEMPPIÄ!
Mulla menee jo toista kuukautta ja hyvin pelittää, viime aikoina on vaan ollut kirjoittelufiilikset nollissa ja kommentoinnit jäänyt vähiin.

Pitäiskös muuten treffata vielä ennen Joulua?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 17:19:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^Juu, juu! Ja näemmä sinäkin palasit pätkittelemään! Olen ajatellut soittaa/meilata monta kertaa, mutta... :oops:

Ehdottomasti pitää trehvata ennen joulua! Soittelen sulle mahd. pian!

Kyllä on muuten kohtalo taas ivallinen: miehen veli (lanko?) tuli käymään ja toi rasiallisen suklaakonvehteja ja ison Fazerin sinisen!! :smt089

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 18:25:32 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Pysy vaan tiukkana äläkä katsokaan konvehteihin tai Fasun siniseen päin!!! Kurja homma kun houkutuksia tuli nokan eteen... Kyllä sä sen kestät!

Paljon tsemppiä!!!!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 19:44:51 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Moi, Dahlia! Kiva kun olet päässyt lääkkeiden suhteen noin "vähällä", mä käytin toista seitsemän vuotta ja toisesta menossa kahdeksas...Olen miettinyt mahdollisuutta siitäkin luopua, nyt kun löysin lääkärin, jonka mielestä pitää ainakin voida kokeilla olla ilman!
Lääkkeiden lihottavuudesta Arno Forsiuksen painonhallinnan 24. teesistä (http://www.fi/linkkikirjastot ja sieltä Ravinto ja terveys ja A.F.) teesi 22:

22. Psyyken lääkkeet eivät lihota, mutta ne voivat lisätä ruokahalua ja
ja vähentää syömisen kontrollia.

Että näin :roll:
Ei ne vissiin minuakaan lihottaneet, lisäsivät vain ruokahalua ja vähensivät syömisen kontrollia, kun ensimmäisen talven vain makasin sängyssä :shock:

muoks. niin joo, tuosta konsertistahan mun piti: nuorempi poikani siellä kanssa oli kavereineen! "Hyvin ne siel jaksoi.." sanoi ja mä:"vaik ovatkin iskän ja mun ikäisiä!" "Ei kai ne viel ihan" Kyl ne vaan on!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-16 09:21:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta vaan kaikki!

Kissimirri: Pysyin ihmeen tiukkana! Konvehdit ja suklaat piilotin ja ne myös hävisivät mielestänikin samantien :shock: Kyllä sitä näemmä osaa olla tiukkana, kun on motivoitunut!

Illalla nukkumaan mennessä oli hiukan nälkä, mutta kun tiesin mikä ihana nälättömyys mulla on aamulla tiedossa, jaksoin sen hyvin. Ja sekin auttoi, että olin tosi väsynyt (ei sitä tässä iässä jaksa enää rokkikonserteissa hillua ja olla kotona 1.30! :mrgreen: )

Aamulla ei sitten odotetusti ollut ollenkaan nälkä. Kaffekupposen join maidon kera ja vetta. Ja lusikallisen kalaöljyä. Meidän 8-vuotias muuten ottaa kans kalaöljyn ihan noin raakana suoraa lusikasta :shock: Ei tarvii ostaa niitä kalliimpia kapseleita! :)

Painonmuutoksesta en ole ihan varma, menin laskuissa sekaisin :smt119 Täytynee ruveta kirjoittamaan muistiin.

Tarjamaria: Mäkin olin hämmästynyt Brucen ketteryydestä, se on kuitenkin 3 vuotta mua vanhempi! Hyppeli kuin marakatti ympäri lavaa! :smt005 Maidenin sivuilta luin, että hän on harrastanut miekkailua ja joskus pyydetty mukaan johonkin kilpailuihin (maajoukkuetason?) :smt110 Ja noista lääkkeistä: pari kertaa on tullut mieleen, että pitäisikö sittenkin vielä jatkaa niitä. Olen nyt kuitenkin päättänyt yrittää ilman. Tässä on 7 vuotta terapiaa käyty ja se on auttanut paljon. Tyttären sairauden kanssa ruvetaan olemaan sinut, turvaverkosto pelaa ja apua saadaan. Sairaus oli yksi syy lääkityksen aloittamiseen aikoinaan.

Lounaalle olen varannut jauhelihapöperöä papujen ja salaatin kera. Jälkiruuaksi mummojugua ranskalaisen mansikkahillon kruunaamana =P~

Mä meen nyt hakeen kaffetta ja vettä! Hyvää päivänjatkoa kaikille pätkäilijöille ja muillekin! :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-16 09:58:00 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Huomenta! Mä pähkäilin rahojen kans kun omega-3 -kapselit loppuu ja nyt tässä tajusin, et mä voin kans ostaa kalaöljyä! Kyllä sen nielee... 8)

Hyvää päivää Sinulle ja ystäville :smt006

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-16 18:17:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^Kyllä sen nielee, kun on pakko :D , mutta vähään aikaan en hengitä nenän kautta.. :shock: Sitten juon vettä päälle. Sekin auttaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 11:08:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pe 17.11 paasto alkaa klo 12

Kumma juttu, ruokaa ei juuri ole tehnyt mieli. Kuitenkin tein illalla broikku-tacokastike-smetanaa uunissa ja paiston pannulla sipulia, kesäkurpitsaa tuorejuustonokareen ja kermatilkan kera. Jälkiruuaksi melkein kokonainen Fasun thin dark.

Normaali aamiainen munineen. Punttisalilla aamulla, yläkroppatreeni. Hiukan tuli paha olo. Johtuiko pätkiksestä, aamiaisesta vai työkaverilla ilmenneestä vatsataudista :shock:

Lounaaksi on tänään broikku-sörsseli -jämät.

Painoa oli muuten tullut lisää eilisestä :evil: Pitäiskö sittenkin ruveta juomaan lisää? Se on mulle jotenkin vastenmielistä se pakkojuominen :x

Huomenna meillä on vapaapäivä (=lapseton). Mennään elokuviin ja syömään, onneksi paasto pätkii puolenpäivän aikaan.

Nyt menen syömään broikkuani, sitten eletään taas valoenergian voimalla. Hyvää viikonloppua kaikille! :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-19 16:48:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Su 19.11. paasto alkoi klo 12

Perjantain paastopätkä otti todella koville! Työviikon jälkeen olisin vanhan tapani mukaan halunut syödä ja juoda kunnolla eikä nyt voinut :evil: Nälkäkin vaivasi..

Lauantai olikin sitten taas helpompi. Meillä oli vapaaviikonloppu ja mentiin keskenämme Turkuun. Vanhat kuviot: shoppailua, syömistä, elokuva ja parit paukut! Meillä oli alennuskupongit Kellariravintolaan, joten sinne! Pyysin kermaperunoiden tilalle tuplia vihanneksia, no roblem. Hyvää oli häränseläkkeet tummassa kastikkeessa. Sinne muuten pitää vkonloppuisin varata pöytä, just pystyivät mahduttamaan meidät kahdet sinne. Kotona sitten vähän juustoa ja punkkua =P~

Sunnuntaina paaston alku vähän venyi, vielä iltapäivällä piti maistella Turun kauppahallista ostamaani ylikypsää palvilihaa ja kotijuustoa. Sen jälkeen ei kyllä ole nälkä vaivannut ja loppuillan ajattelin pysyä kurissa ja Herran nuhteessa! :smt069

Huomenaamuna menen kahden päivän kurssille. En ole vielä päättänyt, mitä tehdä pätkäilyn kanssa. Haluaisin kyllä kovasti nauttia kerrankin valmiista aamiaisesta hotellissa. Eli taitaa pätkäily jäädä tiistailta. Mutta ruotuun palaan kyllä heti! O:)

Painossa ei nyt suuria muutoksia, ehkä ei kuitenkaan kannata hypätä vaa'alle joka aamu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-23 14:35:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Torstai paasto päättyi klo 12

Pientä taukoa raportoinnissa kursseillakäynnin ajan..

Ihmeellisen hyvin on mennyt. Yhden paastopäivän jätin kurssin takia väliin, vaikka se oli kyllä ihan turhaa.

Paino on hyppinyt ylös ja alas, taitaa olla parempi olla pomppimatta vaa'alla joka aamu :? Eilen huomasin kuitenkin, että saan farkut jalasta avaamatta niitä :smt047 , joten jotain rasvansulamista on täytynyt tapahtua! Mähän olen koko ajan käynyt punttisalilla, joten lihakset varmaan hieman kasvavat ja sen takia on paino suht sama :?:

Olen pikkuhiljaa oppimassa, etten kuole vaikken koko ajan syökään :shock: Mulla kun on vähän tuota pakonomaista syömistä :oops:

Tänään söin lounaaksi valmiita naudanlihakääryleitä. Olivat niin kuvottavia, että väkisin söin yhden salaatin kera YÄK :smt078

Illaksi teen broikkua intialaisittain ja mukaan kurkuma-sinapinsiemen-kumina-kukkakaalia haudutettuna. Siitä sitten massu täyteen.

Tsemppiä kaikki pätkäilijät!! \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 14:03:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tässä on nyt mennyt vähän aikaa... Suht hyvin on mennyt mutta sitten: vietiin likka TYKSiin kuntoutusarviointiin maanantaina. Jotenkin vaan tuo sairaalaympäristö teki tepposet ja löysin itseni kanttiinista sämpylää pureksien :evil: Eikä ollut edes mikään hyvänmakuinen :evil: :evil:

Maanantai-iltana kävin Myllyssä vähän katselemassa ennen kotiin menoa. Yhtäkkiä siellä tepastellessa mulle tuli kamalan huono olo :smt078 Tajusin, etten ollut siellä sairaalassa juurikaan juonut ja syönytkin tosi huonosti. Just ja just jaksoin raahautua Prismaan ja hain sieltä Aamupalajuustoa, pepperonisiivuja, tummaa suklaata ja pari pulloa Novellea. Vapisevin kintuin pääsin autolle, tarkastin ympäristön nopeasti ja revin pakkaukset auki ja SÖIN! Herrajestas! Tuntui, että mä pyörryn justiinsa. Siinä meni kokonainen aamupalajuusto, osa pepperonista, koko suklaalevy ja yksi pullo novellea. Sen jälkeen jaksoin hyvin hakea ukkokullan Turkuhallista ja ajaa vielä kotiinkin.

Tän jälkeen päätin, että pätkäily olkoon taka-alalla kunnes saadaan likka kotiin ja arki palaa taas. Niin, ja eilen kävin kaverin luona käymässä. Oli ollut pari viikkoa saikulla ja aikansa kuluksi leiponut uskomattoman herkullisia voisilmäpullia ja appelsiinsuklaapalakuivakakkua. Joo, puolitoista pullaa ja kakun siivu meni ihan liukkaasti alas :evil:

NYT on sitten taas kuri päällä. Aamulla kolme paistettua munaa kipparijuuston kera. Jos en pätkäilekään pariin päivään, niin karpisti elän kuitenkin. O:)

Aloitan pätkistelyn viimeistään viikonloppuna. Tsemppiä kaikille! :smt041

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 18:21:26 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hei Dahlia!

Sie oot kaunis kukka! Nuorena tykkäsin jostain syystä piirtää dahlioita yli kylien ja äyräitten, hih. Kaikki vihkon reunat täys...

Sinun pitää muistaa pitää ittestäsi huolta, sillä olet tärkeä ihminen - ja sinua tarvitaan! Joten eväät mukaan, kun tiedät että joudut henkisesti rasittaviin tilanteisiin. Kukas himputti meistä huolehtii jos ei myö itte?!

Eikä kannata pätkiksestäkään ressata, kun karppia syöt kuitenkiin niin so what?

Toivotaan kaikkea hyvää sun likalles
ja sulle myös voimahalit!

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 20:26:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos voimahaleista, Sirutar!! Ai, kun se piristi!! :smt045

Nyt on pimu kotona taas ja arki palasi elämäämme! Kyllä se on ihanaa! :smt054

Ja samantein minä aloitin pätkistelyn. Tänään pistin poskeeni kunnon karppiaamiaisen ja -lounaan ja paasto alkoi klo 12. Nyt on hiukka heikko hetki, mutta niinkuin aina: ei ole nälkä, mutta suu napsaa! :smt110

Puntarilla en ole uskaltanut käydä, ja housunkauluksessa tuo vajaan viikon tauko tuntuukin heti. :evil: Huomenna kuitenkin olisi ohjelmassa punnitus.

Huomenna olemme menossa TYKSiin palautepalaveriin (ilman pimua). Onneksi palaveri lienee ohi vajaassa tunnissa, joten pärjään ilman eväitä. Mutta taidan kuitenkin palkita itseni tummalla suklaalla, kun sieltä päästään! :smt109

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-06 21:32:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ke 6.12. paasto alkoi puolilta päivin

Harvinaisen hyvin menee, paitsi että heitin kourallisen suolapähkinöitä suuhuni tuossa Linnan juhlia katsellessani :oops:

Olen vakaasti sitä mieltä, että tämä pätkäily on piristänyt mua, vaikka en ole kokenut mitään tosisuurta ja huomattavaa muutosta. Ensimmäistä kertaa vuosiin olen jaksanut touhuta noita joulujuttuja! Toissa viikonloppuna leivoin kolme saaristolaisleipää pakkaseen, viime viikonloppuna tein itse piparitaikinan (voilla leivottu!), ja siitä pipareita. Valmistin myös kolme lanttulaatikkoa pakkaseen. Tänään leivoin taatelikakun. Ja nää kaikki siis tavallisten kotihommien päälle! Ja muistaen vielä, että on ollut murhetta tuon tytönkin takia.

Jotenkin tuntuu, että vaikka vielä nukuttaakin aamuisin yms. olen kertakaikkiaan aikaansaavampi! Sitä vaan ryhtyy toimeen kun on jotain hommattavaa. Yleensä vetkutan ja vatkutan ja keksin tekosyitä homman siirtämiseen!

Tää on mahtavaa! :smt026

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-06 23:55:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Dahlia!

Eikös ole mukavaa kun pirteyttä tulee pätkiksellä ja useimmilla yöunet lyhenee.
Olet tehnyt samoja leipomuksia kuin minäkin ajattelin ja pipareita voilla jo leivoin paastojaksolla niin ei voi syödä niitä. Taatelikakun teen kanssa kun on mun vakio kakku jouluna ja karppia lanttulaatikkoa on suunnitteilla kans. Tulee joitain vieraita niin onhan sitä jotain leivottava, itse tykkään nykyään kun on vähän hyvää jälkkäriä.

Eihän se mitään jos vähän ottaa pähkinöitä tai jotain mutta sillon sais olla syömäjakso ja paastojaksolla ei muuta kuin juotavaa suuhun.

Tsemppiä jatkoon :smt023

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00