karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-20 15:42:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Warriorin pätkitys
ViestiLähetetty: 2007-01-13 12:00:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Meillä on nyt miehen kanssa takana viisi päivää eräänlaista warrioria: aamulla latte (mulla maitoa pari desiä, miehellä vähän enemmän) ja illalla klo 18-21 runsas illallinen. Melko kivuttomasti nuo viisi päivää menivät, vaikka välillä taisi iltatankkaus jäädä vajaaksi kun päivällä heikotti ja ihan rehellinen nälkäkin vaivasi useampaan kertaan. Mies oli eilen niin nälkäinen, että osti paistinpannun ja sähköllä toimivan veitsenteroittimen :roll:

Ajattelimme ottaa viikonloppuna rennommin ja lisätä ohjelmaan aamumunakkaan. Kirjoitan tätä kylläisellä vatsalla ja kysymys kuuluukin: sekoittaako tämä rennompi viikonloppu pahasti tätä systeemiä vai toimiiko tämä jonkinlaisena lepuutus- ja tasausvaiheena? Warriorilla paino lähti kivasti laskuun enkä tietenkään toivoisi, että pari munakasta nostaa sen painon takaisin ylös. Onko muilla kokemusta warriorin pätkimisestä?

Liikunnalle en ole löytänyt oikein sopivaa saumaa. Yhtenä päivänä intouduin kuntoilemaan ennen iltaruokaa, mutta touhu oli hieman väkinäistä enkä jaksanut ollenkaan samaan tahtiin kuin normaalikarppauksella. Mies on kulkenut fillarilla töihin (11 km suuntaansa) ja kertoi myös, ettei matka ole sujunut normaaliin tahtiin. Missä välissä muut warriorin harrastajat kuntoilevat? Heräättekö aamulla viideltä, että ehditte vetäistä aamuaerobisen ennen töihinmenoa vai mikä on salaisuutenne? Itse toivon näiltä viikonloppumunakkailta puhtia kuntoiluun.

Jos joku osaa sanoa, onko väliä syökö klo 18-21 tai 17-19 niin tämäkin kiinnostaisi tietää. Mattsonin tutkimuksessa muistaakseni syötiin klo 16-19. Pitäisikö tuo syömisjakso jotenkin suhtauttaa nukkumaanmenoaikaan? Itse menen nukkumaan klo 22.30 aikoihin ja herään klo 6.

Joku sanoi ihanasti, että yrittää säätää paastoa elämään sopivaksi eikä päin vastoin. Ehkä tätäkin täytyisi harkita vakavasti ja miettiä syömisjakson siirtämistä niin että sen jälkeen jaksaisi illalla vielä kuntoilla. (Crosstrainer ja soutulaite kotona, näillä kiloilla en lähde saleille hyllymään :D )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-14 10:23:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joudun vastaamaan itselleni, kun ei muita vastauksia ole tullut :shock: Ja tämä ihan sen takia, että jos joku toinen sattuisi pähkäilemään samaa asiaa.

Alkuviikosta warriorilla sain paastojakson lopussa nihkeästi kuntoiltua crosstrainerillä ja soutulaitteella 300kcal edestä. Ei vaan veto piisannut ja muutenkin tuntui väkinäiseltä - tämä voi tosin johtua huonosta musiikkivalinnastakin :roll: Eilen söin aamulla munakkaan, josta huvikseni laskin energiasisällöksi 350kcal ja sen voimin jaksoin kuntoilla 600kcal edestä. Fiilis oli hyvä ja kuntoilu tuntui mukavalta. Onnistunut kokeilu siis, ainakin minun mielestäni. Ja tänään sama uusiksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-17 13:06:49 
Poissa
sintti
sintti

Olen ollut soturidieetillä nyt kolme kuukautta ja pari viikkoa - en syö paastotessa mitään (paitsi maitokahvia ja aamulla vitamiineja ja kalsiumtabletteja), ja ilta-aterian töistä tullessa pääsääntöisesti klo 17-18. Liikuntaa harrastan hölkkäämisen ja kävelyn merkeissä aina kun viitsin ja on aikaa.

Itselläni oli juurikin sama ongelma liikunnan ajoittamisessa, ennen syömistä ei oikein jaksa ja ruuan jälkeen vatsa on liian täynnä. Tässä kuukausien aikana parhaaksi olen havainnut sen että syö liikuntapäivinä ilta-aterian mahdollisimman aikaisin ja menee lenkilleen vasta myöhemmin, kahdeksan maissa, tai vaihtoehtoisesti sen että syö ennen liikuntaa salaatin ja varsinaisen aterian eli kasvikset ja lihan vasta lenkiltä palattua.

Viestin otsikko: Sopiva rytmi alkaa hahmottua
ViestiLähetetty: 2007-01-17 16:28:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kokeilin eilen sellaista, että vetäisin puoli kuudelta munakkaan ja puoli seitsemästä eteenpäin kuntoilin 50 minsaa (ja 500kcal, olen kaloriorientoitunut toistaiseksi :D ) ja toisen kerran söin puoli yhdeksän maissa. En jaksanut ihan niin hyvin kuin viikonloppuna aamumunakkaan jälkeen, mutta tuo oli kuitenkin riittävän hyvä systeemi näin arkeen, kun ajankäytön kanssa on enemmän säätämistä.

Mulla ylipäätään alkoi iltasyömiset sujua, kun tajusin ettei kaikkea tarvii yhdeltä istumalta syödä vaan voi tehdä kuten jotkut, että syö muutaman kerran 3-4 tunnin aikana. Onnistunut iltatankkaus taitaa olla edellytys sille, ettei päivällä heikota ja huimaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00