karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 17:39:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-01-29 09:10:20 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla on nyt pätkiksen lopetettuani Tullut painoa lisää n.3 kg vaikka olen jatkanut karppausta ihan normaalisti kolme ateriaa päivässä eikä mitään välipaloja.

Mutta suurempi järkytys on ollut se kun senttejä on tullut aivan hurjasti lisää!! Vatsaan + 9 cm vyötärölle + 7 ja lantiolle + 6 cm!! :evil: :evil: Samat vaatteet kuitenkin mahtuu päälle ja housut on ehkä aavistuksen kireät. Mulla kyllä lähti pätkiksellä hyvin kiloja ja senttejä mutta kaikki on nyt tullut takasin.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-29 10:19:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kurja juttu! En itse pätkäillyt kuin pari viikkoa, koska se sekoitti elimistöni ihan kokonaan. En pystynyt enää tuntemaan itseäni kylläiseksi, vaan syömisaika meni hirveäksi mätöksi. Eka viikolla kyllä lähti ympärysmittaa ja painoa. En pätkiksen lopetettuani lihonut, mutta ateriarytmiin pääseminen on kestänyt kauan. Painonpudotustahti on tätä nykyä ollut tyyliin puoli kiloa kahdessa kuukaudessa 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-29 11:06:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Neljä lähti, kaksi palasi (oletan että iso osa siitä suolistofaunaa).
Loppuja kahta tai jo elokuussa alkaneessa warrioorilla kadonneita kolmea kiloa ei ole näkynyt - eikä suurinta osaa senteistäkään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-29 11:47:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Neljä kiloahan mullakin lähti kahdessa kuukaudessa ja kaikki palasi. Warrioria kokeilin minäkin mutta ei sopinut mulle. Olin liian nälkäinen.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-11 17:31:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä olen lihonnut myös. Painan 3kg enemmän kun paaston alussa ja reidet levinnet 2cm, vaikka niistä ei paastolla edes lähtenyt yhtään. Lantiolla 1.5 cm lisää ja vyötärölle palas melkein kaikki mitä paastolla lähti. :evil:

Mulle jäi pitkäksi aikaa ihme syömähimot ja kierre mutusteluun päälle. Olen ollut vuoden alusta tiukkana annoskoon ja hiilareiden suhteen, mutta tuntuu, että paino vaan nousee.

Jatkossa kyllä jätän paastoilut valiin. Korkeintaan skippaan aamupalan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-11 20:27:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos liian vähillä syömisillä dieetillä onnistuu hidastamaan aineenvaihduntaansa, niin dieetin jälkeen yleensä lihookin enemmän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 06:50:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep,tutulta kuulostaa :smt013
Järkytys oli aikaslaine ku käin vaakassa pätkiksen lopetettuani tai siis 4pvää sen jälkee...oli tullu takas nekin jotka ihan tavan karppaamisella olin pois saanu ](*,) Nyt alkaa uusi kilojenkaristelu,mut mieliala on täysi 0 :smt086

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 08:08:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Muistatteko, että kun pätkistä aloiteltiin tuossa syys-lokakuussa, edes Eades ei pitänyt sitä laihdutusvälineenä (sen enempää hiirille kuin ihmisillekään) vaan mahdollisena terveen elämän tapana.

Olin ja olen edelleenkin samaa mieltä hänen kanssaan. Pätkis sopii joillekin, ja joillakin paino voi sillä jopa pudota, mutta kuurimuotoiseen laihdutukseen se on jokseenkin yhtä huono kuin kaikki muutkin kuurit. Eikä se itsessään opeta syömään oikein; ja tämä taas on se pysyvän painonhallinnan avainkysymys.

Itse jatkan warrior-tyyppisellä syömisellä, koska se nyt vain sattuu sopimaan minulle (iho ja kroppa pysyvät kunnossa ja tämä syömärytmi tuntuu sopivan). Muut tässäkin talossa syövät useammin. Samoin pätkin nykyisin kerran kuussa pari päivää, kuukautisaikaan, koska se on toistaikseksi kokeilemistani keinoista tehokkain niiden hallintaan.

Tärkeintä on oppia syömään ruokaa josta pitää ja tavalla joka pitää kropan kunnossa. Painonpudotus tulee aina vasta kakkosena, koska ilman ykköstä ei mitään ruokavaliota pysty ylläpitämään.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 10:08:06 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

els kirjoitti:

Tärkeintä on oppia syömään ruokaa josta pitää ja tavalla joka pitää kropan kunnossa. Painonpudotus tulee aina vasta kakkosena, koska ilman ykköstä ei mitään ruokavaliota pysty ylläpitämään.

tässä se on. tekisi mieleni laittaa omaan siguun (elsin sanomana tietenkin)

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 10:12:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

els kirjoitti:
Itse jatkan warrior-tyyppisellä syömisellä, koska se nyt vain sattuu sopimaan minulle...Samoin pätkin nykyisin kerran kuussa pari päivää, kuukautisaikaan, koska se on toistaikseksi kokeilemistani keinoista tehokkain niiden hallintaan.

Saako kysyä tarkennusta, mitä tarkoitat warrior-tyyppisellä syömisellä ja sitten pätkimisellä kerran kuussa pari päivää? Eivät ole siis sama asia?

Saatko vähemmäksi kipua/vuotoa/ärtymystä tms? Miten ajoitat nuo pari päivää?

Kiitos tiedosta etukäteen. Haluaisin kokeilla jos vaikka pääsisi eroon niistä viheliäisistä pms-oireista, joista joutuu kärsimään koko perhe ja muukin ympäristö niin että jälkeenpäin aivan hävettää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 10:31:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

rvaX kirjoitti:
Saako kysyä tarkennusta, mitä tarkoitat warrior-tyyppisellä syömisellä ja sitten pätkimisellä kerran kuussa pari päivää? Eivät ole siis sama asia?

En viitsi nostaa noita veripuheita, mutta ketju (jonka viimeistä viestiä päivittelenkin niin kauan kun koe on kesken) on täällä:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=353212

Warrioorin ja 24/24-pätkittelyn eron taas löytää parhaiten noita hooverin alkuun naulaamia ilmoitusketjuja lukemalla (Eadesia kai lähinnä?)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 11:34:37 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

els kirjoitti:
Eikä se itsessään opeta syömään oikein; ja tämä taas on se pysyvän painonhallinnan avainkysymys.

En tiiä miten oikein on, mutta mun kohalla se 4 viikon pätkäily ainakin opetti tuntemaan milloin on ihan oikea nälkä. Siitä asti, kun pätkis päättyi, olen syöny vain aamiaisen ja illalla vasta kunnon lämpösen aterian. Päivän aikana en tunne minkään valtakunnan nälkää. Kaikkein parasta mulle oli pätkiksessä se, kuinka suhtautuminen itse ruokailutapahtumaan sinänsä muuttui. Ennen tuli vaan vedettyä jotain napaan ja täts it! Tovin päästä tuskin muisti mitä oli syöny, tai ees miltä se maistu. :roll:
Nyt saatan istua pöydässä piiiiitkät tovit lautanen nenän eessä. Teen jotain oikein hyvää ruokaa. On jälkkärit ja viinit ja nätisti koristeltu pöytä, kynttilöitä ja kaikkee kivaa. Oikein ihana ruokailu-/ keskusteluhetki, kultsin kanssa, muistuu mielessä pitkän aikaa. Noinhan pitäisi tehdä joka päivä, vaan se ei aina onnistu, mutta yritän niin usein kun onnistuu. Meillä finskeillä olisi paljon opittavaa fransmannien suhtautumisesta itse ruokailuun. Mieli tarvii myös ruokaa, eikä vaan ruumis.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 13:00:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tosi hyvin sanottu tuo, että mieli tarvii myös ruokaa eikä vain ruumis. Siksi mä ainakin pyrin rauhoittamaan ruokailuhetken ja aina syömään mahdollisimman maukasta ja monipuolista ruokaa. Itselle tulee hyvä mieli siitä kun tietää syövänsä terveellistä ruokaa, josta ruumiskin tykkää ja saa paljon tarvitsemiaan ravintoaineita, eikä ruoka ole vain vatsan täytettä!

Kirrimirri

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00