karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 03:18:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Auttaisiko pätkäpaasto?
ViestiLähetetty: 2007-01-30 23:00:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä niin siinähän sen melkeimpä tuli. Joulusta asti on ollut sellaista jonninmoista jumia päällänsä.
Mutta se tässä mietitttää, että ne päivät jolloin ei syödä niin saako silloin juoda teetä?(olen tee addikti) Ja hommahan toimii niin, että ollaan 1 vrk syömättä ja toisena syödään? Tyhmiä kysymyksiä jo, mutta noi vihreä keltaiset taulukot ei ihan täysin avannut mulle tätä juttua :oops:

Kiitos jo etukäteen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-31 09:11:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ainakin miä oon juonu paljonkin teetä paastopätkinä. Mutta siis ihan pelkkää teetä, ei mitään maitoa tai sokeria joukossa. Mut tääkin riippuu ihan siitä mikä kullekin sopii. Kokeilemalla löytää.

Tosta syömisestä. Tapoja taitaa olla melkein yhtä paljon kuin syöjiä. Minä syön 24 tunnin aikana 3-4 ateriaa ja sitten seuraavan 24 h paastoan. Mulla tuo paasto-syömisvaihto tapahtuu n. klo 14. Tosin luennot hieman vaikuttavat siihen miten syöminen rytmittyy. Joskus aloitan paaston jo klo 12 ja lopetan seuraavana päivänä klo 14 ja sitten toisinaan taas lyhennän paastoa. Miten se nyt päivän aikatauluihin sopii.

Toinen suosittu tapa täällä vaikuttaisi olevan sellainen, että paastotaan esim. 20 h ja sitten syödään 4 h. Itse en ole kokeillut, eikä minun elämäntyyliin ja mieltymyksiin varmaankaan sovellu. Minä kun haluan nauttia joskus kunnon aamiaistakin ;)

Tärkeitä on kuitenkin sisäistää ajatus, että paasto-syönti-pätkä ei katkea puolilta öin vaan se voi katketa koska tahansa, mikä itselle sopii. Käytännössä, jos paastoaa kalenterin mukaan paastosta tulee huomattavasti syöntipätkää pidempi. (Nukkuessaan voi paastota, muttei syödä).

Toivottavasti selvensi edes jotain.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-31 16:41:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä.. Kun periaatteesahan olen koko ajan epähuomiossa pätkäpaastoillut. Syön vain illalla, mutta en mitenkään säännöllisesti ja syöminen on lähinnä mussutusta kaikesta mitä kaappi sisällään pitää. Sitten tämä paha makeutusaine on suuri houkutus nykyään.. Ihan OT:tä :lol:

Mut juu.. jos minäkin sitten ihan oikeesti..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00