karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-29 08:48:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-04-25 08:18:17 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Olettekos kaikki lopettaneet pätkistelyn? Gerikin jolla meni niin loistavasti? Ja miten muut????
Kekemuksia ja tuloksia?

Minä suunittelen että miten voisin aloittaa taas pätkäpaaston. Nyt on haittana se, että olen aika monia päiviä toisten ruokapöydissä ja siellä on vaikea olla syömäti kun toiset syö kahdesti päivässä ja kahvittelevat vähän väliä... mutta jotain pitäis keksiä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-25 16:14:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloitin ja lopetin samantien. Ei sopinut minulle vaikka niin kuvittelin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-25 23:41:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä olen vasta aloittanut, 4 päivää takana. Tähän mennessä on tuntunut sopivan minulle, ei ole tullut heikotuksia tms.
Olisi kiva vaihtaa kokemuksia jos sinäkin olet aloittamassa :smt006

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-26 07:30:57 
Poissa
voipallo
voipallo

aloitan taas tänään, vähän vaihtelua tylsään elämääni.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-26 07:44:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

- Warrioorilla (eli päivän pääateria ja melkein kaikki syömiset vain iltaisin) 1.8. alkaen... 9 kuukautta tulee täyteen vappuna.
- Tästä ajasta aitoa 24/24 pätkittelyä 4 viikkoa syksyllä
- ... ja tammikuusta alkaen kuukautisten aikaan paikallinen neljän päivän aitopätkis (sisältää siis kaksi aamupäivällä katkaistua paastovuorokautta ja kaksi samaan aikaan katkottua syöntipäivää)

Ja ajattelin jatkaa toistaiseksi täsmälleen samalla linjalla, koska se nyt tuntuu sopivan 8)

**********************'

Jatkanpas.
- Kuten karppien kokemuksista näkyy, tämä ei passaa kaikille - vai pitäisikö sanoa, että se voi olla vaikeampaa aloittelijoille, joiden kroppa ei välttämättä osaa niitä rasvavarastojaan käyttää ilman ongelmia.
- En alakarppaa edes nyt, mutta (hiilareita + proteiinia) yhteensä tulee päivässä 100-150g; mukana jopa kuivattuja taateleita (namia), vaan ei leipää eikä jauhoja missään muodossa. Ja koska kaloreita tulee jokaisena wariooripäivänä Finelin mukaan ainakin 1800-2000, niin tuosta voi jo laskea, että rasvaa kuluu (täysin huomaamatta) eri muodoissa siinä 120-150 gramman edestä päivittäin. Ja juujoo, en ole laskenut kuin tyypillisiä esimerkkipäiviä jälkikäteen, koska en laske tavallisesti mitään.

Tulokset olivat silti varsin hyviä:
- Kehon rasvamassasta on kadonnut 9 kuukaudessa 7,5 kiloa
- Kehon rasvatonta massaa on tullut lisää 1 kilo
- ja vyötärö on kaventunut yli 15 senttiä...

Enkä silti pidä tätä laihdutusmenetelmänä, vaan korkeintaan tiivistäjänä; meikäläisellä tämä palautti muutaman hankalan stressivuoden jälkeen tilanteen vanhaan - siinä missä karppi muutamine lisäkiloineenkin piti meikäläisen tuon samaisen ajan irti lääkkeistä ja ainakin suunnilleen täysjärkisenä (eikä karpillakaan kiloja alkanut aikoinaan palata ennenkuin joka suunnan stressi nousi sietämättömäksi - ja johti lopulta yhden sortin bunr-outtiin. .. josta silti selvittiin ilman lääkitystä)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-26 11:38:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt mie vasta aloitinkin... :oops:
Ilmottauduin mukaan jo aikaa sitten, mutta nyt vasta sain itseäni niskasta kii ja nyt on kolmas paastopätkä menossa. Ihan Ok olo on ollut, ihan järkyttävä makean himo vain tuntuu tulevan. Ihan hirveän vaikeaa olla ostamatta/syömättä suklaata ja jäätelöä syömäpätkällä. Olen vielä onnistunut itseni hillitsemään, toivottavasti helpottaa jatkossa. Muuten kyllä tulee syötyä jotenkin runsaan tuntuisesti.. Muuten olo ollut tosiaan ok. Aivot vetää vaan välillä vähän tyhjää, mutta tiä sit voinko siitä paastoa syyttää..

Ja siis 24/24 paastolla yritän mennä (noin) ja pätläisy tuossa viiden kuuden aikoihin päivällisen aikaan..

unohdus vai...
Rasvainen tiistai!...."

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-27 10:51:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kiva kiva täällä on kommentteja!

Pätkistelyhän on mulle tuttu juttu ja sopi loistavasti, kunnes alkoi tuon seurustelun ja sen myötä tulleen herkuttelunhalun vuoksi lipsua ja lopetin sen sitten kun oli mukamas vaikea olla viikonloppuisin pätkällä. Aikani jatkoin silleen että pätkin viikolla ja viikonloppuna en.

Onhan tää karppauskin joillekin vaikeaa ja hankalaa eikä toimi eikä tehoa jne, jne... tokihan se päätöksen ja luonnetta vaatii! Ei se sellaisella toimi jolla ei ole selkärankaa eikä TAHTOA laittaa itteensä kuriin :)
Tahtoa se tarvii, kuten mikä tahansa homma. Ei toimi jos aina lipsuu :)

Mulla se pätkistely katkes päivällä kolmen maissa, silloin se toimii kun aika on kohdillaan. Aamusta se on hullua kun silloin ei saa syödä koko päivänä ja se ei monella toimi.

Kyllä mä tästä pätkiinnyt taas :smt045

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-27 12:27:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Punapää kirjoitti:
...Ei se sellaisella toimi jolla ei ole selkärankaa eikä TAHTOA laittaa itteensä kuriin :)...

Aieivai? Sitten on kyllä suuri ihme se, että tämä meikäläisellä toimii :smt026

(Sori, oli pakko :oops: ... eikä tässä ole tarkoitus nälviä tms
Mutta kun tämä ei todellakaan ole minulle mikään itsekurijuttu - vaan jotain parempaa, itsekurin sijaan:
näin syömällä on kerrankin helppoa ja vaivatonta syödä vain silloin kun haluaa)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-27 12:59:06 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Sama juttu mulla kuin elsilläkin, pätkis oli helppoa.
Pätkikseltä pois tuleminen sen sijaan ei ollut...

Mä lopetin pätkiksen kun aloin bulkille, en vaan saanut syötyä tarpeeksi. Sitten kun lisäsin aterioita, niin sen jälkeen tuli kyllä ongelmia syömisten hallinnan kanssa joksikin aikaa. Mutta pätkiksellä itsellään niitä ei ollut.

Ehkä mä joskus vielä kokeilen uudelleen pätkisbulkkia välipaloilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-02 06:46:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

misukisu kirjoitti:
Sama juttu mulla kuin elsilläkin, pätkis oli helppoa.
Pätkikseltä pois tuleminen sen sijaan ei ollut...

Sama juttu mulla. Mulla alkoi tulla pätkiksen jälkeen sekä kiloja ja senttejä takaisin ja vieläpä enemmän kuin oli sinä aikana lähtenyt. Vasta viime viikkoina olen tiukalla kurikarppuksella saanut niistä muutaman pois. Mua ei pätkis enää kiinnosta sillä se sotki mun painonpudotuksen ainakin puoleksi vuodeksi.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 10:59:56 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Täällä ollaan, mulla menee helposti Warrioriin saman tien kun ketoilen. Ja karppaukseni taas menee ketoiluun, se on minusta mukavinta ja helpointa.

Alkuvuosi oli monestakin syystä hieman sekava, lihoin kovasti ja koitin selvitellä miksi aineenvaihduntani pysähtyi. Rööki. Nyt ollaan taas kuvioissa, ketoilua ja Warrioria. Pääruoka illalla, siinäpä se suunnilleen on.

Normipätkistä en oikein saanut istumaan.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 14:32:13 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Miulaki meni työn ohella warriorille... enkä kerkeis kyl töis syömääkää ja sit ku kerkee kahville, ni ei ees ole nälkä ku vast ilta 6... :shock: Se onki muodostunu miun ja lasten ruoka-ajaksi... :wink: Ja paino putoo... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 20:34:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä kokeilin kaks viikkoa, oli ihan jees, mutta oli hankalaa olla syömättä vkn loppusin ku koko perheen kans olis pitäny syödä. En sitte viittiny jatkaa. Tällä hetkellä tuntuu ettei pystyis edes uudestaan samaan, johtunee siitä että on alkanu taas herkut kiinnostaa liikaa, jotain on varmaan pielessä ja pitäs alkaa syynätä tarkemmin syömisiä. :evil:

KristiinaR kirjoitti:
:wink: Miulaki meni työn ohella warriorille... enkä kerkeis kyl töis syömääkää ja sit ku kerkee kahville, ni ei ees ole nälkä ku vast ilta 6...

Tätä warrioria mua kyllä kiinnostais kokeilla. Mut mitä esim. sä Kristiina syöt aamulla ja päivällä ennen sitä ilta ateriaa, ja juot? Ja minkä verran? Mihin aikaan? Eikö ollenkaan nälätä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 11:33:53 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Aamul en mitää, ku en sais alas... päiväl jotai kevyttä... illal sit kunnon ateria... ja vissyä paljon... :wink: Ei nii kauheesti, et syödä pitäs... olen jo tottunu tähä, ei tää tapa... :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-04 15:14:50 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Täytyy kyllä todeta että Warrior pudottaa minulla myös painoa aika vikkelästi: kävin puntarissa eilen ja päivitin tikkerin. Kymmenen kiloa veks 1 1/2 kuukaudessa , olen aika lähellä normipainoa mutta hernekeppi-ruumiinrakenne kun on niin maha on vielä turhan ... öhh... pehmeä. Rasvaa. Läskiä.

Mutta sehän lähteekin viimeisenä, kokemusta on jo.

Kaloreita tulee paaaaljon, aivan varmasti 3000 - 4000 päivässä. Enkä edes ole treenannut tai muutenkaan mitään ihmeempää fyysistä touhunnut. Virkeä ja tosi hyvä olo, syön valtavia, monipuolisia herkkuaterioita joka ilta. Päivällä menee kaffikermaa ja öljyä siemailen puoli litraa viikossa ihan vaan rasvalisänä. Vettä ja vissyä paljon - ja suolaakin runsaasti varsinkin näillä keleillä.

Syksyllä kun huomasin rytmini menevän tähän olin jo tavallaan "ylläpidolla" eli painonpudotusta en ihmeemmin ajatellut. Näkyy se putoavan näinkin. :D

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00