karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:49:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-09-29 07:30:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-28 09:40:38
Viestit: 481
Paikkakunta: kaakkoinen suomi
Mäkään en syö mitään ennen iltaa. Aamulla otan kupin kahvia mustana ja vettä juon päivän mittaan miten tekee mieli. Kuitenkin 0.6-1.8 litraa/pv. Sitten illalla syön (salaatin ja) yhden kunnon ruuan ja jonkun jälkiruuan.
Nälkä ei kyllä enää päivisin ole.

_________________
asioilla on tapana järjestyä

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-09-29 09:06:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
Itelle löytyny hyvä rytmi on ollu sellanen et aamupalaks munaa, voita, kinkkua ja juustoa. Sillä pärjää ihan iltaan saakka, jolloin syön sit kunnon annoksen vihanneksia tuoreena ja kypsennettynä, sopivan lihapalan ja rasvaa valmistukseen, kastikkeeksi, koristeeksi, mausteeksi. Mut viikonloppuna tuli ostettua kookosöljypönikkä. Haluan koklata mitä tapahtuu, jos otankin aamulla pelkästään ruokalusikallisen sitä. Päivän mittaan sais sit vaan teetä ja vettä. Jos tää toimii niin ois aika eri kätevää - aamuisin ei tarttis varata aikaa munien keittämiseen ja muuhun höhään.
Alotin siis ton kookoksen käytön jo viikonloppuna eikä tullu mitään sivuoireita, vatsa pysyi rauhallisena ja silleen. Täytyy toivoa et tilanne pysyy tasasena, ku ei ois kauheen kiva sit töissä juosta vessassa vesiripulilla. Ans kattoo.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-05 18:32:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-19 16:06:48
Viestit: 161
Paikkakunta: Ranska
Täälläkin aloitettu warrior-linjalla. Tänään oli eka päivä. Oon aiemmin juonu kahvini mustana, nyt päätin alkaa lisätä kermaa et sais tarpeeks rasvaa ja :shock: pikkasenko se on hyvää kerman kans!

Eli elsin linjoilla mennään, 3 kertaa päivässä avataan suu... oon ennen ollu sellanen vedenlitkijä, että aina on ollu joka paikassa pullo mukana... Aamulla join kermakahvin ja 75 cl vettä ja jätin pullon kotiin kun lähdin töihin. Ei ollu mitään ongelmaa olla juomatta vettä lounaaseen asti. Lounas oli tosi pieni lautasellinen sienikeittoa ja kahvi kermalla sekä taas 75 cl vettä. Ennen klo 18 tuli kyllä sillä tavalla nälkä, että otin kourallisen pekaanipähkinöitä. Ajattelin näin alussa kuunnella kehoani ja syödä pikkasen jotain jos tulee nälkä. Muiden viestien perusteella kroppa tottuu aikanaan niin ettei tuu enää sit nälkää? Nyt oon alottanu jo iltasyönnit... täysjyväruisleipää on menny alas kalkkunan ja juuston kera, sekä tummaa suklaata... illemmalla tulee vieraita ja sillon herkutellaan karppipizzalla =P~


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-06 06:45:04 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Onko muilla ollut paastojakson aikana pää kipeä? En tiedä johtuuko tuo mulla huonosta työpaikan sisäilmasta vai tästä uudesta kokeilusta mutta ikävää se on ollut. Sitten kun olen valitellut pääkipua, työkaverit kyselevät että olenko muistanut syödä kunnolla. Selitä siinä sitten jostain paastojaksoista. :roll: Millähän tuosta pääkivusta pääsis? Ei mulla yleensä ole ollut taipumusta sellaiseen. Meneeköhän itsestään ohi kun kroppa tottuu...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-06 17:25:22 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Narf: Mä (pääasiassa) pätkistelen, ja muutamana ekana paastopätkänä oli kyllä aika ikävä päänsärky. Lievitin sitä aluksi syömällä muutaman mantelin tai hiukan voita, auttoi. Nyt yritän pärjätä ilman, kiinnitän vain huomiota riittävään juomiseen. Sen huomaan kyllä, että kaikki päivät eivät ole samanlaisia. Joskus se pääkipu lähtee pois vain syömällä (just ne mantelit tai voi). Pätkistelyä takana nelisen viikkoa, ja kyllä se selvästi helpottuu... :D

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-07 05:17:13 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
:wink: Mie pätkistelen nyt nii, et syön vaa klo 13-18 välil, en muute... ja kolmas päivä menee nii ja koko aja helpompaa, sopii myös työ-ja kotirytmii... :wink: Voita kulkee mukana pienes rasias varalla ja vissyä menee paljon... :wink:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-08 10:26:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-19 16:06:48
Viestit: 161
Paikkakunta: Ranska
Jihuu, -0,8 kg! Hyvin on mun soturointi sujunut. Ei oo ollut ongelmia ja tuntuu kivalta kun ei tarvi lounasta miettiä. Ja erityisen kivalta kun saa illalla syödä kunnolla ;) Päänsäryiltäkin oon välttynyt, mutta syön kyllä pähkinöitä jos tulee oikein kova nälän tunne. Eilen se tuli aamupalan jälkeen, muina päivinä lounaan aikoihin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-10-17 18:56:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-08-16 13:31:16
Viestit: 6
Moi,
Tässä hieman tilannekatsausta: Aloitin päiväpaaston ja iltasyönnin systeemin 14 kuukautta sitten.
Hyvin on mennyt ja homma on toiminut kaikin puolin loistavasti.
Tulos: Paino on pudonnut 18 kg ja BMI on laskenut lukemasta 32 lukemaan 26. Ei hassumpaa!
Olen todella tyytyväinen sekä tuloksiin että menetelmään.
Ja jatkoa seuraa: Vielä on turhaa läskiä keskivartalon paikkeilla ja vakaa aikomukseni on päästä lähelle lukua BMI 22. Tutkijoiden mukaan tämä on se taitekohta jonka ylitettyään sairastavuus alkaa selvästi lisääntyä (22 koettiin vain liian vaativaksi, siksi ylärajasuositukseksi valittiin 25).
Pitkän ja terveen elämän edellytyksiä tässä rakennetaan!

Suosittelen lämpimästi pätkäpaasto-järjestelmää!

PP
Pätkä Paasto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-12-09 22:15:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-05-28 19:37:52
Viestit: 7
Minä myös loikkaan tähän ketjuun. Parin viikon satunnaisen paastoilun jälkeen olen ottanut tavaksi paastota aamusta iltapäivään ja syödä sitten kevyesti. Tykkään napostella ja sitä en ehdi tuossa muutamassa tunnissa tehdä kovinkaan paljon :)

Painoa on pudonnut jo 4 kiloa parissa viikossa, mutta tahti varmaan tuosta vähenee. Olisin tosi tyytyväinen jos puol kiloa viikossakin lähtisi vähitellen.

minvi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-12-18 00:53:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-03-03 23:42:25
Viestit: 36
Paikkakunta: Oulun lääni
Täällä kans paastoillaan päivät. Mää huomasin tuossa reilu viikko sitten, ettei mulla tuu enään syötyä aamuisin. Tahtoo olla liikaa tekemistä, kun ensin laittaa 2 muksulle aamupalan, syöttää pienemmän, ottaa vaatteet esille, vaihtaa vaipan... siinäpä sitten huomaa, että kello on 13-14, eikä oo vielä syönyt muruakaan. Yleensä niihin aikoihin alan laittamaankin jo sitten lounasta, joten en oo viittinyt sitten enään syyä, kun kohtahan on jo oikea ruoka. Kun huomasin tuon, niin aloin jättämään ihan tietoisesti sen lounaankin väliin, tai ainakin siirtämään sitä vielä myöhäisemmäksi. Tarkkoja kellonaikoja syömisen suhteen en noudata. Mutta suunnilleen 15-18 välillä syön päivällisen, paljon salaattia ja kasviksia, juustoa, kermaa, voita ja jotain lihaa. Illalla sitten yleensä mutustelen pähkinöitä/manteleita jonkun verran. Painon putoamisesta tähän syssyyn en tiedä, en oo käyny puntarilla aikoihin. kaikista parasta tässä on mielestäni semmonen vapautunut olo, kun ei tartte miettiä syömistä koko ajan. Olo on muutenkin ollut hyvä koko ajan, ei huippausta, päänsärkyä tms.

Oon kyllä miettinyt, että josko alkais aamuisin ottamaan tuota kookosöljyä hiukka rasvalisäksi, kun tuntuu, että saako sitä tällä tavalla muuten tarpeeksi kaloreita päivässä...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-01-03 18:27:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-06-20 05:13:53
Viestit: 332
Paikkakunta: Helsinki
Itse aloitin eilen pitkästä aikaa taas karppauksen ja tällaisella systeemillä, että klo 17 maissa söin aterian vihannessekoituspussi + uunikasleria(marinoitua), juustoja (mustaleima, aurajuusto, valkohomejuusto) paloina muutamia + 2 ruisleivän siivua margariinilla ja uunikaslerilla, omena.

Tänään vihannessekoituspussi + palvikinkkua + juustoja + kurkkua + porkkana klo 17 maissa.
Töihin 7.1 ja sitten olisi tarkoitus siirtää ruokailurytmi aamupäivä painotteiseksi vai voisinko silloin syödä vaikka vain kasviksia? Jättäisin muuten varsinaisen ruuan klo 17. Vaikeus ollut aina olla illalla erossa ruuasta.

Niin ja nestettä nautittu, vettä,teetä, light-limuakin.

_________________
7.8.06 70,2 kg
7.8.07 76,1 kg
2.1.09 82,0 kg
9.1.09 80,3 kg
23.12.09 78,5 kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-01-24 21:03:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-02-23 12:00:36
Viestit: 65
Minä olen pätkistellyt kerta pari viikkoon. Jos ei ole treenejä niin sitten. Tulee urheiltua parhaassa tapauksessa 10 tuntia viikossa ja silti sitä on painoa 92kg ja rasvan osuus tuosta 23kg. Kokeilin parin viikon ajan sellaisella ei karppi linjalla tuota ja se meni ihan mahdottomaksi mässyttelyksi ja karkitteluksi. Nyt voisi kokeilla vähän (s)karpimmin. Aloitin aina salaatilla ruokailun mutta siitä meni maha ihan kuralle, nyt kun olen satunnaisesti pätkistellyt ja hypännyt suoraa rasvaisten lihapatojen äärelle niin ei ole masu möyrynnyt. Tavoite paino olis 80kg ja alkupaino oli 105kg mutta tähän on jumittu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-04 19:47:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-12-19 16:38:04
Viestit: 163
Paikkakunta: JKL
alotin pätkät viime su.
Syön klo 17 ruuan j klo 21 iltapalan(turkkilaista+marjoja ja salaattia)

Ja sitten menin onneton lukemaan toisesta ketjusta kauhutrinoita painojumista ja painon noususta ja nyt sit mittasin ja WOLA!! näyttäs ny +2cm! Tai sit mittasin jotenkinkummasti...

Vaaka näyttää n.+1kg, mut voiko se olla edelleen lauantain hiilarirepsusta? Tai siitä että just oon syöny?

Täytyy varmaan kattoa aamupaino ja harkit pätkäilyä uudelleen.. .

_________________
Painotikkeri sai potkut PRKL
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-10 17:01:45 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
Onko siis tarkoitus, että tosiaan "saa" syödä vaikka klo 18-22 aikana niin paljon kuin napa vetää? Mulla tulee helposti 300 kcal syötyä tuolla välillä, jos en hillitse itseäni :oops: . Voiko tosiaan toimia noin korkealla energiamäärällä, jollen mitään syö muina aikoina :o ?

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-10 20:10:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-12-19 16:38:04
Viestit: 163
Paikkakunta: JKL
300??
Jäikö yks nollla pois? :D
Jolea kirjoitti:
Onko siis tarkoitus, että tosiaan "saa" syödä vaikka klo 18-22 aikana niin paljon kuin napa vetää? Mulla tulee helposti 300 kcal syötyä tuolla välillä, jos en hillitse itseäni :oops: . Voiko tosiaan toimia noin korkealla energiamäärällä, jollen mitään syö muina aikoina :o ?

_________________
Painotikkeri sai potkut PRKL
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-11 08:51:57 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
Lainaa:
300??
Jäikö yks nollla pois?
Jolea kirjoitti:
Onko siis tarkoitus, että tosiaan "saa" syödä vaikka klo 18-22 aikana niin paljon kuin napa vetää? Mulla tulee helposti 300 kcal syötyä tuolla välillä, jos en hillitse itseäni . Voiko tosiaan toimia noin korkealla energiamäärällä, jollen mitään syö muina aikoina ?


No jäi jäi :lol: !

Onko kellään kokemuksia siitä, että on tällä päiväpaastolla arjet ja viikonloppuna (la ja su) noudattaa vanhanaikaista rytmiä? Mulla perhe on etusijalla, eli syödään viikonloppuisin kaikki yhdessä klo 15 maissa (minä yleensä eka kerran silloin, aamulla juon muiden kanssa vain teetä) ja se on tärkeä hetki meille enkä siitä kyllä ole valmis luopumaan :wink: .

Ja: noudatatteko siis yleensä vähähiilarista illallakin vai syöttekö vapaammin?

Onko tätä tarkoitus harrastaa kausiluontoisesti vai koko elämän?

Kiitän jo etukäteen kaikesta infosta ja omakohtaisista kokemuksista :mrgreen:

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-11 09:15:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-28 09:40:38
Viestit: 481
Paikkakunta: kaakkoinen suomi
Ei mun mielestä tää (elämä) mitään eksaktia tiedettä ole.
Tekee niin miten tuntuu hyvältä.
Jos toimii niin jatkaa ja jos elimistö (tai pää) tavalla tai toisella rupeaa kapinoimaan niin sitten muuttelee tekemisiään.

Mulle valitettavasti ei toimi tuo 18-22 niin paljon kun napa vetää, koska mun elimistö muuttaa kaiken ylimääräsen samantien pläsäksi :D
Eli mun täytyy laskea kaloreita.
Tosin, koska mäkin olen juuri tuollainen että illalla voin vetästä ihan "vahingossa" sen 2000-3000 kcal täysin riippumatta siitä mitä olen aamulla ja päivällä syönyt, niin mielelläni sitten aamulla en syö mitään, kun ei ole nälkä, ja päivälläkin mahdollisimman vähän jos ollenkaan..
Sitten saan nauttia illastani ja syödä :D

_________________
asioilla on tapana järjestyä

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-11 09:17:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-10-02 18:06:20
Viestit: 434
Paikkakunta: Helsinki
Moi! Jolea+muut.
Mä oon kokeillut erilaisia tapoja tähän 1krt/pvä syömiseen.
Sellanen ei oikeen toiminu, että söin töiden jälkeen klo 22 aikaan. Siihen tunki aina mukaan se punaviini... Jotenkin häiritsi painonpudotusta & lisäsi ruokahalua.

Siispä nyt hyvällä menestyksellä olen syönyt ennen töitä, eli ruoka-aika-ikkunani onkin jo iltapäivällä 13-17 välillä.
On toiminut loistavasti.
Aamupäivän jaksaa ihan hyvin ilman aamupalaa ja sillä tiedolla, että kohta on ruoka-aika. Illalla kannattaakin sitten juoda vaan teetä ja äkkiä nukkumaan, pian onkin jo taas aamu ja ihan kohta ruoka-aika :lol:

Mulla taasen viikonloppuisin toi ruoka-aika menee automaattisesti myöhempään, tietenkin syödään perheenä yhdessä, eli siinä 17-18 jälkeen vasta. Mutta ihan hyvin sekin on mennyt. Jos iltapäivällä on jo nälkä, nappaan jotain pientä rasvaista pikkuisen.
Ja pääsääntöisesti syön aina vähähiilarisesti. Jotkut kyläilypaikat on sitten erikseen, mutta sielläkin pyrin ottamaan tarjottuja hiilareita tosi vähän.

Mun on aika helppo jättää päivisin syömättä, mutta illalla on vaan niin kiva syödä, niin sallin sen sitten itselleni viikonloppuisin. Mutta yritän niin, että kaikki syöminen tapahtuu n. viiden tunnin sisällä.

Tällä systeemillä voin olla tosi joustava ruoka-aikojen suhteen, Tosi vapauttavaa, kun aiemmin oli ihan paniikki jos ei saanut karjalanpiirakoita välipalaksi ja suklaata ym....

Mua kiinnostais sellanen juttu, jostain luin, että jollakulla oli mennyt tällä systeemillä aineenvaihdunta sekaisin. Miten tällainen sekaisin meno ilmenee?? Mistä tiedän onko esim. oma aineen vaihduntani sekaisin vai ei?

No tää mun teksti ainakin on varmaan sekavaa :roll:

_________________
Buhiko on pyöreä, Buhiko on soikea...
Pienen pieni alennus ekaan iHerb tilaukseesi koodilla DUF304.
Kiitos!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-11 10:03:19 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-24 09:14:12
Viestit: 1267
Paikkakunta: Vantaa
Tiedettähän tää karppaaminen tuntuu just olevan :lol: , lasketaan hiki päässä makroja ja mitä syödään minkäkin kanssa, milloin ja miten... Jos syöt tätä, jumittaa, jos et syö tätä, särkee päätä, jos jätät tämän syömättä tuon kanssa, ei imeydy ollenkaan tai imeytyy liikaa 8) . Jos syöt hiilareita, et saa syödä prodea niin paljon, jos et syö hiilareita, muista syödä prodea, muttei mitä tahansa vaan sitä ja tätä suhteessa tuohon, sen kanssa. Ja rasvaa rasvaa rasvaa... Mun mielestä hyvinkin monimutkaista :twisted: . Ja silläkin on siis merkitystä, milloin sitä sitten syö :P !

_________________
Jolean höpinät :smt026

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-04-29 17:50:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-28 17:49:47
Viestit: 207
Paikkakunta: Tampere
Hui!

Ei kyllä sopis mulle... Koska juuri tuolla menetelmällä lihoin 8 kiloa puolessa vuodessa... Eli panttasin/panttaan useinkin päivän kokonaan syömättä ja voi helvata sitä hiilarihimoa sen jälkeen sitte.
Tietty jos söis vaan karppia koko sen viis tuntia illasta, mutta ei kyllä o mun juttuni...

Tsemppiä niille, joille toi sopii :)

_________________
Is this all just a game? What if I don't wanna play...

Saneten läskifaitti


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)