karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-26 00:03:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-11-27 13:04:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt on kyllä minunkin pakko oikeasti kokeilla tätä pätkäilyä, luin tuon vuorokausipaastoketjun ja sain taas uskoa omille ajatuksille. En syö juuri koskaan aamiaista, nälkä alkaa tulemaan vasta puoliltapäivin jos sittenkään ja illalla ruoka maistuu...olen vaan niin aivopesty että tunnen huonoa omaatuntoa jo tuosta aamiaisen väliin jättämisestä, en kaverin mukaan saa kuulemma aineenvaihduntaa käyntiin kun en syö! Mutta kun ei ole nälkä, ja jos joskus palavereissa tms. ahdan sen aamiaisen kitusiin on tukehduttavan täysi olo koko päivän! Etenkin kun lounaalla taas syödään, iltapäiväkahvit, ja illalla taas runsas ruoka.

Pari viime viikkoa meni ihan metsään kun oli paljon kokouksia, ja kamala olo edelleen. Tuntuu että maha on koko ajan ihan täynnä ja turvottaa..mutta sanokaa nyt kiltit, voiko minun aineenvaihdunta hidastua tästä entisestään (kilpparin vajaatoimintaa, ei lääkitystä vielä) vai sopisiko tämä tosiaan paremmin? Aamuisin on jopa kuvottava olo, ei vaan pysty syömään. Nyt pari vuotta kun tulee karppailua muodossa jos toisessa täyteen, on rytmiksi tullut syödä lounas puolenpäivän jälkeen ja sit illalla treenien yms. jälkeen taas isompi ateria, saattaa mennä kymmeneenkin. Välissä ei ole nälkä ja maha on kivan littana ja etenkin oireeton (ei ilmavaivoja tms.) Työ kevyttä toimistossa istuskelua, illalla salille ja koirien kanssa lenkille.

Olenko huono pätkäilijä jos syön jatkossa 13-14 jotain pientä (munaa, salaattia tms.) että jaksaa salille töiden jälkeen, ja loput joskus 21-> kun ei aikaisemmin ole nälkä? Vai onko tuo viiden tunnin syöminen illalla jotenkin ehdoton, tai vuorokausipätkistely? Yritin jo kerran vain illalla syömistä, mutta pakko saada jotain aikaisemmin tai ei jaksa lähteä ulos lenkille.

Kaverin kanssa olisi kilojentiputuskisa Jouluun mennessä, ja hän jo piikittelee että pitää minun kohta siirtyä hänen systeemiin (neljä ateriaa päivässä) kun ei minun elimistö toimi, vaan on säästöliekillä! Siis kun ei pysty syömään noin usein, eikä kaveri millään tajua ettei miulla ole edes nälkä! Jankuttaa vaan että tulee huono olo ja väsyttää enkä kuulemma saa tasaisesti ravintoaineitakaan..yritä siinä sit selittää että kroppa osaa kyllä varastoida niitä, ei tartte tankata koko aikaa..ja syönkin paljon parempaa ruokaa kuin hän, itse tehtyjä salaatteja ja kanaa yms. hänellä menee kalapuikkoja ruisleivän päällä ja tonnikalaa noin joka päivä...huh!

Mikä tuo Elsin juttu kolmesta suunavaamisesta päivässä on, eikö siis vettäkään saa juoda pitkin päivää??

Tsemitystä ja uskoa omille ajatuksille tarvitaan, helppiä! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-27 13:56:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suosittelen sinua syömään juuri niinkuin itsestä hyvältä tuntuu :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-27 15:54:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jep, niin se on kai tehtävä, ja unohdettava tavisihmisten kotkotukset :D eipä sitä kelleen muulle ole tilivelvollinen kuin itselleen..

Mutta oikeasti, kaveri vielä väittää ettei illalla saa syödä kun elimistö ei nukkuessa muka pysty käyttämään sitä ruokaa hyväkseen! Yritin selittää että silloinhan sillä on hyvää aikaa pilkkoa tavaroita ja korjailla päivän aikana tulleet vauriot lihaksista yms. mutta ei usko millään..se on niin että kuuden jälkeen ei syödä, nih! Jollekin mennyt valistus syvälle :lol: no itseäni ainakin nukuttaa tosi hyvin massu täynnä 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-27 16:54:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ai ei osaa käyttää vai? :lol:

Toki se voi olla yksilöstä kiinni, mutta ainakin meikäläisellä juuri yösyönti (ja rasvakarppi) on aiheuttanut kilojen uudelleen orientoitumista kropassa niin että vartalo muistuttaa (ekaa kertaa koskaan!) äitini ja anoppini kuvissa näkyvää viisikymmentäluvun suomalaisnaisen tiimalasia. Eipä olisi tätäkään uskonut?

(Niistä juomisista, joista mainitsit: tuo on toinen juttu, joka toimii minulla, Jos litkin jotain jatkuvasti, tulee helposti maisteltua myös muuta. Ja se vesikin jotenkin sotkee nälänhallintaa... siis minulla. Siksi yritän olla pääasiassa ilman)

Tervetuloa kokeilemaan

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 09:12:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilinen menikin melko hyvin, kävin salilla pitkästä aikaa (flunssa) ja jaksoin ihan suht hyvin tehdä juttuja. Illalla ei ollut yhtään nälkä enkä siis syönyt kuin pistaaseja, ruskajuustoa pari viipaletta ja n. 1 dl jäätelöä..salmiakkihunajalla.. :oops: nuo joskus yhdeksän jälkeen. Tuli käytyä messuilla viikonloppuna ja oli pakko ostaa noita makuhunajia! Anis on paras :lol:

Vieläkin olen ihan täynnä, aamulla otettu kalaöljykapseli ei kai tätä hommaa kaada? Mites se kermakahvi? Tai nyt otin maidolla kun kerma loppu. Mie juon päivisin tosi paljon vettä, koko ajan on puolen litran muki vieressä ja saa juosta sitä täyttämässä. Voisiko se tosiaan häiritä rasvanpolttoa?? Janottaa kyllä jatkuvasti, tuntuu että olis pakko juoda..tuleehan siitä vähän turvonnut olo kun maha on koko ajan täynnä mutta ei pysty juomaan tarpeeksi muuten.

Iltapäiväksi eväänä broileria wokkivihanneksilla ja runsaalla voilla, halloumia pari viipaletta voissa paistettuna. (ne janottaa!)

Lisäileekö Els minkä verran rasvoja näin talvea vasten, miulla kuivuu nahka kamalasti pakkasilla ja nytkin on muutama haava kädessä...ja ne sääret! hilseilee..kesällä ihan ok kunnossa aina.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 12:23:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olisin minäkin kommentoinut varsinkin tuota ravinnon hyväksikäyttämistä nukkuessa: muistelisin, että kasvuhormoni on juuri korkeimmillaan yöllä eli tilannehan näin ollen saattaa olla juuri päinvastoin kuin ystäväsi on väittänyt :)

Minulla on jatkuvan veden litkimisen suhteen sama kuin Els:llä: sotkee nälänhallintaa. Mutta iltaisin ruoan jälkeen on usein tarve juoda enemmän.

Suosittelisin Sinun kokeilemaan neitsytkookosöljyä (hyvin varustetuista luontaistuotekaupoista) niin sisäisesti (Mary Enig, tunnettu rasvatutkija, on väittänyt siitä olevan apua mm. kilpirauhasen vajaatoiminnassa) että ulkoisesti (kuiviin ja hilseileviin kohtiin isossa).

Edit: tarkensin tietoja

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 12:35:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tatti-täti kirjoitti:
Lisäileekö Els minkä verran rasvoja näin talvea vasten, miulla kuivuu nahka kamalasti pakkasilla ja nytkin on muutama haava kädessä...ja ne sääret! hilseilee..kesällä ihan ok kunnossa aina.

Kuivuivat minullakin ennen.
Enää ei tarvitse, joten sitä kuluu korkeintaan vähän naamaan suihkun jälkeen (jos muistan).

Avuksi minulle oli varmaan se, että taidan tällä hetkellä syödä koko foorumin karppikunnan anarkistirasvaisinta ruokaa?
Päivässä kuluu rasvaa noin 150g (kaloreissa 70-80%). Ja valtaosa on kuin onkin maito- ja liharasvaa 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 13:01:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No tuota sisäistä rasvaa mie tarkoitinkin :lol: en siis rasvaile juurikaan ihoa enää, ennen meni kaikki kaupan ja apteekin rasvat mitä kotiin sai kannettua! Mutta nykyään siis vain vähän kookosrasvaa naamaan ja jalkoihin. Käytän siis jo kookosta, mutta nyt on enää vähän jäljellä kun sisko ei ole saanut tilausta tehtyä...sisäinen rasvaus vähän tauolla sen suhteen tällä hetkellä. Heikkilä antoi ohjeeksi tuohon kilpparivajaukseen ottaa kolme ruokalusikallista päivässä, en huomannut kyllä mitään eroa.

Voita yritän tyrkätä jokaiseen ruokaan mihin vaan kehtaa, kermaa kahviin ja smetanaa ruokaan aina silloin tällöin. Oliiviöljyäkin menee, välillä pullon suusta jos ei ole salaattia mihin heittelisi. En ole laskenut paljon menee päivässä, ja sianlihaa pitäisi varmaan syödä enemmänkin. Kanaa aika paljon nykyään, melko vähärasvaista. Mutta siis lisäiletkö sisäistä rasvaa talvea vasten ja jos niin paljon? Niin otan kalaöljykapseleita aamuin illoin, uskaltaisiko niitä ottaa kaksi kerralla? Muuten olen kala-allergikko, eli rasvainen kala puuttuu ruokavaliosta.

Uskoisin että miullekin sopisi tuollainen tosi rasvainen ruokailu, ei tuota mitään ongelmia syödä voita vaikka suoraan purkista! 8) mummon peruja..heh...liika proteiini tuntuisi kutittavan, saati sit hiilarit!

Ollaan kohta koirien kanssa oikeasti samalla ruokavaliolla, ne syö kerran päivässä barfia ja usein puoli kiloa pelkkää läskiä...tosi hoikkia tyttöjä muuten! Ja lihaksia löytyy :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 13:09:24 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Tatti-täti kirjoitti:
Heikkilä antoi ohjeeksi tuohon kilpparivajaukseen ottaa kolme ruokalusikallista päivässä, en huomannut kyllä mitään eroa.

Tää lause kiinnostaaaaaaa.
Heikkilä antoi siis ohjeeksi kolme ruokalusikallista mitä? ja Oliko sillä jotain muita vinkkejä kilpparivajauksen kanssa karppaamiseen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 13:14:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tatti-täti kirjoitti:
Mutta siis lisäiletkö sisäistä rasvaa talvea vasten ja jos niin paljon? Niin otan kalaöljykapseleita aamuin illoin, uskaltaisiko niitä ottaa kaksi kerralla? Muuten olen kala-allergikko, eli rasvainen kala puuttuu ruokavaliosta.

Katsotaan nyt jos tarvitsen? Toistaiseksi ei ole tarvinnut tuosta lisätä.
... ja suosittelen vaikka finelin ruokakorin laskuria määrän arviointiin.
Minäkin luulin jo kauan sittenm että söin karppina tosi rasvaisesti. Noot! :lol:

Mutta kalaa en minäkään syö yhtään, enkä edes kapseleita enää pariin vuoteen.
Edelliselle olen ollut tosi pahasti allerginen, ja jälkimmäisestä tuli lopulta verenvuoto-ongelmia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 14:40:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:lol: et pääse mua pakoon, löydän sinut kuitenkin :smt031

ihmettelin vain kun ei ollut ruokapäikky päivittynyt, ni sä olitkin täällä...

juu, en oo tilannut kookoksia: Due to circumstances outside our control we are temporarily unable to service order requirements. We expect to resume order processing in week commencing November 5 th and we apologise for the inconvenience. delegoin eräälle toiselle tämän homman, mutta sinä sitten haet ne purnukat stadista, eiks je? kun ne joskus tulee...

pitääpä muuten kokeilla syödä 100 g päivässä voita. auttaiskohan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-28 14:54:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pyöriäinen:

Heikkilä antoi ohjeeksi kolme ruokalusikallista neitsytkookosöljyä päivässä, puoli tuntia ennen ruokailua. Muita ohjeita ei vielä tullut, enkä ole nyt mailaillutkaan hänen kanssaan tuon jälkeen. Tietty vähähiilarista ruokavaliota, mutta sehän oli jo kunnossa. Eikä hänen mielestään tarvinnut vältellä parsaa yms. mistä varoitellaan. Piti sit seurailla arvoja, en ole käynyt tarkistustesteissä vielä. Pitäisi varata aika, vuosi jo edellisistä. Tosin aloitusarvoja otettaessakin olin karpannut jo vuoden, ja olo parantunut ylähiilariajoista huomattavasti, eli olisi ollut tosi mielenkiintoista tietää ne oikeat aloitusarvot! Silloin tuli syötyä lähinnä leipää leivän päälle.. :oops: ja jotain valmismössöjä töihin evääksi, hyi hitsi...hirveät ihottumat päällä, maha ihan pallona ja niveliä särki...kaikki poissa! 8) niin ja viljaa käski välttämään tarkasti, se haittaa kilpparin toimintaa!! ei siis yhtään saisi syödä, ja miulla taitaa olla vilja-allergia/keliakia..

Els:

Joskus laskin kalorilaskurilla noita suhteita, mutta se on niin hidas ettei ole enää jaksanut. Pitäisi taas joskus...Voita menee joinakin päivinä se 100 g, johan se menee yhteen munakkaaseen kun ensin paistaa sipulit ja kesäkumpat, ja lisää voita vielä munille :lol: kalaöljystä tosiaan alkaa tulla mustelmia, mutta kumpi sitten on pahempi, puuttuvat omega-3 et vai liukkaasti kulkeva veri? Mistä muusta saisi noita omegoita?? Onko liiallinen voin syönti pahasta, pitäisikö saada muitakin rasvoja? Possua? Onko parempaa jauhelihana vai esim. karjalanpaistina? leikkeenä? Tuossa vieressä olisi hyvä lihakauppa, pitää yrittää lammastakin joskus maistella. Sieltä saisi aitoa kirnuvoitakin!

Sisko:

Täällä pörrään joo, et ollut päivittänyt ruokapäikkyä niin en miekään viitsinyt..kohta menen! Miten niin haen Hesasta, hirveä matka!! Siis kaikki purnukat vai? Milloin tulee?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-13 16:39:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kerrotaanpa tänne vähän väliaikatietoja...joulut oli ja meni, tuli syötyä.

Nyt Kevätevien myötä olen vihdoin päässyt jonkinlaiseen järkevään ja hyvältä tuntuvaan rytmiin, eli ruokaa kaksi kertaa päivässä. Iltapäivällä 13-15 välillä, 17 salille, loppuilta koiralenkitystä 1,5-2 h ja ruoka vasta 21-23. Ei ole nälkä aamulla, eikä energiat lopu kesken missään vaiheessa iltaa, vaikka voi tulla 4-5 tuntia liikkumista putkeen! Salilla menee joskus 2 h alku- ja loppupyöräilyineen.

Epäilisin myös että kasvuhormooni tosiaan toimii yöllä niinkuin Mari J mainitsi, on nimittäin ihan kivat patit tullut hauiksen kohdalle, parin kuukauden kuntosalilla käymisen aikana! 8) Eipä nuorena tyttönä hiilareita syömällä tuollaisia saanut, ja rintalihaksetkin alkaa näyttää hieman hmm...miehekkäiltä :roll: alankin kohta epäilemään että kilppari heittelee hormooneja miten tahtoo ja muuttaa miut kohta mieheksi!! Omituisin juttu on ettei lihakset tule kipeäksi vaikka miten kovia sarjoja tekisi salilla...ei hiilarit kerry turhaan tukkimaan lihaksia??

Mutta enivei, todella hyvin tuntuu sopivan tämä syömisrytmi ja nyt on alkanut painokin vihdoin pudota, neljä kiloa vuoden alusta poissa! Näillä mennään 8) maha on vielä omituinen pömppö mutta kai siitä lähtee läskit viimeisenä, ja peffa/reisiosastolta.

ViestiLähetetty: 2008-02-13 17:20:41 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Hyvältä näyttää ja kuulostaa!

Lainasin tuohon alle vanhempaa postiasi, annan nyt olla siinä kuitenkin vaikka meinasin editoida pois. En huomannut tätä aikaväliä näin pitkäksi.

Samoilla linjoilla ollaan.

Tatti-täti kirjoitti:
En syö juuri koskaan aamiaista, nälkä alkaa tulemaan vasta puoliltapäivin jos sittenkään ja illalla ruoka maistuu...olen vaan niin aivopesty että tunnen huonoa omaatuntoa jo tuosta aamiaisen väliin jättämisestä, en kaverin mukaan saa kuulemma aineenvaihduntaa käyntiin kun en syö!

Jahas.

Onko hyväkin kaveri? Mikä tahansa ruokailu ottaa ruoansulatuksen takia "koneet käyttöön" , samalla muualla kropassa "kierroksia" säästäen. Eli kun aamulla just on kivat vararavinnot ( rasvat) käytössä ja aineenvaihdunta heräämässä päivätoimintaan, kun sinne heittää aamuaterian niin siihen loppui se riemu. Karppasi tai ei.

Varsinkin jos et ennenkään ole tarvinnut aamiaista niin alä ihmeessä syö. Anna vaikka sille kaverille. :lol:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-14 15:29:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei se kaveri onneksi samassa taloudessa majaile, ei tartte niin kovasti tapella aamiaisesta :lol: mutta on vanha urheilija, ja siellä puolellahan on toitotettu päähän rasvattomuus ja runsaat hiilarit, muuten kun ei voi jaksaa! :roll: ja energiaa pitää saada pitkin päivää pienissä erissä. Ihan turha yrittää selittää mitään insuliiniaineenvaihdunnasta, rasvan edullisuudesta energian käytössä ja viljojen haitallisuudesta. Meinasi tipahtaa kerrankin tuolilta kun näytin sille laskelmat miun päivän syömisistä, rasvaa 185 g 8) kaloreita tuli tuolloin reippaasti yli 2000, ja kaveri väittää pokkana etten syö tarpeeksi!

No joo, ei nuo kommentit enää haittaa kun alkaa päästä sinuiksi tämän syömishomman kanssa. On hänkin vihdoin vähentänyt pastojen ja perunoiden syömistä, mutta puoli litraa jäätelöä on saatava joka ilta...ja tipahtaa suorilta jaloilta sen jälkeen, eli jotain on jo pielessä kropan toiminnassa.

Parasta tässä on se ettei ole enää ruokailuaikoihin sidottu! Miuta on aina ärsyttänyt ihmiset jotka ei pääse aamulla liikkeelle ilman pakollista kahvia, ja kaupoilla ja reissuilla on pakko pysähdellä koko ajan syömään jotain! Muuta ei sit ehdikään tehdä, ja reitit on suunniteltava ruokailupaikkojen mukaan. Joillakin on myös hirveä paniikki jos jääkaappi ei ole aina täynnä, jos vaikka ruoka loppuu...no ainahan siellä on vaikka munia :P tää on niiiiiin vapauttavaa!! 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-14 15:35:35 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Tatti-täti kirjoitti:
Parasta tässä on se ettei ole enää ruokailuaikoihin sidottu! Miuta on aina ärsyttänyt ihmiset jotka ei pääse aamulla liikkeelle ilman pakollista kahvia, ja kaupoilla ja reissuilla on pakko pysähdellä koko ajan syömään jotain! Muuta ei sit ehdikään tehdä, ja reitit on suunniteltava ruokailupaikkojen mukaan. Joillakin on myös hirveä paniikki jos jääkaappi ei ole aina täynnä, jos vaikka ruoka loppuu...no ainahan siellä on vaikka munia :P tää on niiiiiin vapauttavaa!! 8)

öö... vai oon mä niin ärsyttävä.. ;) mä en pääse hereille ilman kahvia. olin 4 vikkoa ilman ja olin horroksessa koko ajan....

Mutta TOTTA turiset muuten! ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 10:10:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No en tarkoita siuta etanainen! :lol: mutta en vaan ymmärrä miten joku ei voi odottaa kahviaan vaikka puolta tuntia, jos olisi kiire lähtö aamulla jonnekin, ja perillä heti saisi sen kupposensa...ei, kun pakko kotona alkaa keittelemään ja sit ainakin myöhästyy! Ja kaikki vaan kahvinhimon takia :wink:

No, mie nyt olen ollut tällainen omituinen jo lapsena, en muista kovin usein ala-asteikäisenäkään syöneen aamiaista, vaikka muuten söinkin ihan normisti. Oikeasti joskus luulin että sen takia olen alkanut lihomaan, aineenvaihdunta ei muka toimisi kun en sitä heti aamusta "herättele" ja yritinkin niitä terveellisiä aamiaismuroja/puuroja/leipiä heitellä koneeseen puolipakolla vuosia..onneksi nyt on valaistuneempi! 8)

Oikeastihan tämä varmaan liittyy kilppariin, tyroksiinit on aamulla alhaalla ja olen ihan zombie pari eka tuntia heräämisen jälkeen. Jos siihen yrittääkään mitään ruokaa tunkea niin tulee oikeasti hirveä kuvotus! Ei varmaan kroppa pystyisikään ruokaa sulattamaan kun muutenkin on hitaalla. Iltaisin sitten taas energiaa riittää, etenkin yhdeksän jälkeen! Piristyy vaan :lol:

Eilenkin olin kotosalla kaverilta vasta 23 jälkeen, sit maistui possusuikaleet parsalla ja kukkiksella 8) tosin päivällä tuli syötyä porkkanakakkua Ystävänpäivän kunniaksi! höh...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 10:39:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sie nyt et oo ikinä juonu sitä kahvia niin paljon, että kannattais mainita...

8)

mieki lihoin omituisesti siinä kakkosen ja kolmosen luokkakuvausten välissä... eikös kymmenvuotiaat jo aika itsenäisesti ruokaile... eiku se oliki se kun sä väsäsit sitä iltapäivän välipalaa aina ja minä perässä! munaa ja sokeria...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 11:45:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niinpä, mie en ole juonut kersana kuin viikonloppuisin, nyt se on toisinpäin. Juon viikolla töissä ihan liikaa ja viikonloppuna en yhtään. Siitähän seuraa kamala päänsärky niinkuin viime sunnuntaina, koko päivän!! Ja sekös harmittaa että olen niin koukussa siihen aineeseen nykyään!! Eikä se nyt ole vaan kahvista vaan yleensä syömisistä. Pääseehän sitä liikkeelle puolella litralla vettäkin...jää parempi maku suuhunkin, heh!

Juu munavaahtoa tuli tehtyä, olikin hyvää 8) ja ruisleipää runsaalla voilla ja siirappia päälle! Äiti aina ihmetteli mihin siirappipurkit hupeni :lol: mielestäni vetelin niitä munia aika paljon muutenkin, etenkin ne keltuaiset oli tosi hyviä keitettynä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 13:33:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tatti-täti kirjoitti:
Juu munavaahtoa tuli tehtyä, olikin hyvää 8)

Niin muuten olikin! Onnistuiskohan tolla kuivalla makeutusaineella... hmm. Nam! Luultavimmin pakko kokeilla! =P~

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00