Nyt on kyllä minunkin pakko oikeasti kokeilla tätä pätkäilyä, luin tuon vuorokausipaastoketjun ja sain taas uskoa omille ajatuksille. En syö juuri koskaan aamiaista, nälkä alkaa tulemaan vasta puoliltapäivin jos sittenkään ja illalla ruoka maistuu...olen vaan niin aivopesty että tunnen huonoa omaatuntoa jo tuosta aamiaisen väliin jättämisestä, en kaverin mukaan saa kuulemma aineenvaihduntaa käyntiin kun en syö! Mutta kun ei ole nälkä, ja jos joskus palavereissa tms. ahdan sen aamiaisen kitusiin on tukehduttavan täysi olo koko päivän! Etenkin kun lounaalla taas syödään, iltapäiväkahvit, ja illalla taas runsas ruoka.
Pari viime viikkoa meni ihan metsään kun oli paljon kokouksia, ja kamala olo edelleen. Tuntuu että maha on koko ajan ihan täynnä ja turvottaa..mutta sanokaa nyt kiltit, voiko minun aineenvaihdunta hidastua tästä entisestään (kilpparin vajaatoimintaa, ei lääkitystä vielä) vai sopisiko tämä tosiaan paremmin? Aamuisin on jopa kuvottava olo, ei vaan pysty syömään. Nyt pari vuotta kun tulee karppailua muodossa jos toisessa täyteen, on rytmiksi tullut syödä lounas puolenpäivän jälkeen ja sit illalla treenien yms. jälkeen taas isompi ateria, saattaa mennä kymmeneenkin. Välissä ei ole nälkä ja maha on kivan littana ja etenkin oireeton (ei ilmavaivoja tms.) Työ kevyttä toimistossa istuskelua, illalla salille ja koirien kanssa lenkille.
Olenko huono pätkäilijä jos syön jatkossa 13-14 jotain pientä (munaa, salaattia tms.) että jaksaa salille töiden jälkeen, ja loput joskus 21-> kun ei aikaisemmin ole nälkä? Vai onko tuo viiden tunnin syöminen illalla jotenkin ehdoton, tai vuorokausipätkistely? Yritin jo kerran vain illalla syömistä, mutta pakko saada jotain aikaisemmin tai ei jaksa lähteä ulos lenkille.
Kaverin kanssa olisi kilojentiputuskisa Jouluun mennessä, ja hän jo piikittelee että pitää minun kohta siirtyä hänen systeemiin (neljä ateriaa päivässä) kun ei minun elimistö toimi, vaan on säästöliekillä! Siis kun ei pysty syömään noin usein, eikä kaveri millään tajua ettei miulla ole edes nälkä! Jankuttaa vaan että tulee huono olo ja väsyttää enkä kuulemma saa tasaisesti ravintoaineitakaan..yritä siinä sit selittää että kroppa osaa kyllä varastoida niitä, ei tartte tankata koko aikaa..ja syönkin paljon parempaa ruokaa kuin hän, itse tehtyjä salaatteja ja kanaa yms. hänellä menee kalapuikkoja ruisleivän päällä ja tonnikalaa noin joka päivä...huh!
Mikä tuo Elsin juttu kolmesta suunavaamisesta päivässä on, eikö siis vettäkään saa juoda pitkin päivää??
Tsemitystä ja uskoa omille ajatuksille tarvitaan, helppiä!