karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 01:16:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: miten selitatte lapsille
ViestiLähetetty: 2008-03-28 12:50:11 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

kun patkapaastolla ette syo aina muun perheen kanssa? En halua puhua laihdutuksesta ymv tytolleni koska nykyaan lapsilla syomishairiot on niin yleisia ja haluan korostaa terveytta. Me kuitenkin normaalisti syomme ateriat yhdessa seurustellen.

Viestin otsikko: Re: miten selitatte lapsille
ViestiLähetetty: 2008-03-28 16:22:26 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: En selitä mitää, näkee, et mie syön kerran päiväs vaa nälkääni... eikä nää ees kysele mitää... tottunu ne jo on... :wink:
Nimenomaa sen takia en selitä mitää, ku noita syömishäiriöitä on iha tarpeeks ja iteki kärsi niistä, ni enpä halua lapselle sitä... [-X [-o< [-X

ViestiLähetetty: 2008-03-28 17:00:26 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

mutta minka ikaiset sun lapset on? Mun on 5 ja 7v ja varmasti kysyy, oon joutunut selvittamaan heille miksi en syo riisia tai nuudeleitakaan.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-03-29 06:48:18 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

No mun "lapset" (ei niitä enää kehtaa lapsiksi kutsua) olivat vähän vanhempia (11 ja 13) kun aloin ekan VHH'ni eli 100 hiilarigramman zonen. He katsoivat kuukauden ajan kun koko niiden elämän ajan kesät zombina nukkunut äiti heräsikin henkiin keskellä heinäkuuta. Ja tämä tapahtui siitä huolimatta, että olimme sihen astikin syöneet kaikin puolin laadukasta ja runsasrehuista, joskin täysin virallisterveellistä (eli peruna- ja viljavoittoista ynnä suositusrasvaista) kotiruokaa (ei siis mitään kitudieettejä muttei myöskään mitään karkki-mäkkäri-linjaa edes lapsille).

Ne katsoi sitä kuukauden, kaksi. Ja sitten tulivat yhtenä aamuna kimpassa pyytämään, että tekisin heille samaa. Aivan kuten olivat aikoinaan eli nuoremman esikoulun alkaessa tulleet kimpassa pyytämään, ettei heidän tarvitsisi syödä enää aamupuuroa. Kumpaankin suostuin :lol:

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2008-03-29 08:05:54 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Pangolin, miula tytöt 10v ja 3,5v... :wink: Eipä nuo ole mitää kyselly, kun kaapis ei noita aineita edes ole ja tottuneet ovat jo siihe, joha miula 3. vuosi alko tätä... =P~
Meil syödää kasviksia sitäki runsaammin ja ne korvaa joidenki mielestä "puuttuvat" osat ateriasta... [-X :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-30 11:13:53 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

en tarkoittanut etta miten selitatte lapsillenne karppausta vaan sita etta paastoatte joka toisena paivana, siksi laitoin taman kysymyksen patkapaastoketjuun.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-03-30 12:10:55 
Poissa
sintti
sintti

Kun lapsi kysyy voisitko vain kertoa hänelle, että aikuisen keho on toisella tapaa jo "valmis" kuin lapsen, joka kasvaa ja tarvitsee siis kehittymiseen energiaa aivan toisella tapaa. Ja sitten kerrot että äiti syö vain nälkäänsä, ei tavan vuoksi ja että heidän ei tarvitse asiasta huolestua. En tiedä, nämä on vaikeita asioita kun joutuu huolella muutenkin miettimään miten sanansa asettaa juuri syömis- ja ulkonäköjutuissa. Helpommin asia hoituu jos syöt iltaisin muiden kanssa ja paastoat päivät, ja esim viikonloppuna aamiaiset ja lounaat yhdessä juot teetä missä kookosöljyä. Ei luonnistu pätkiksessä, mutta olisi warriortyyppistä. Se että on läsnä ja istuu samassa pöydässä teetä hyrppien näyttää jossain määrin auttavan ja lasten kiinnostus asiaan laimenee.

ViestiLähetetty: 2008-03-30 16:22:22 
Poissa
landekarppi
landekarppi

=P~ Kuten sanoin, Pangolin, en mitenkää eikä noi kysele... [-X

ViestiLähetetty: 2008-03-30 17:11:30 
Poissa
tiukistelukarppi
tiukistelukarppi

Kyllä meillä lapset kyseli ja ihmetteli mun syömättömyyttä, kun warrioria kokeilin. Lapset 7 v ja 5 v. Arkipäivisin se vielä onnistui kun olin töissä. Viikonloppuna oli hankalaa kun muut söivät ja mä istuin kyllä pöydässä mutta en syönyt. Lapset ihmettelivät kovasti että miksi näin.

[/url]

neilikan kampanjasivu

ViestiLähetetty: 2008-03-30 17:26:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meilla, en voisi olla patkapastolla, koska itse ruokailu on koko perheen ohjelmannumero seurusteluineen, mutta lasten ollessa koulussa voin valita syomisen tai syomattomyyden. Voisitko yrittaa (jos uusia kokeiluja haluat tehda) syoda lastesi kanssa kuten aiemminkin ja olla paivan paastolla?

Lapseni nakevat minut ruokapoydassa aina kanssaan klo 15 .30, mutta eivat tieda minun olevan useinkin syomatta klo 12 aikoihin. Aamupalan syon joko ennen tai jalkeen lasten "liikkuvan aikataulun aamupalan", siina ei ole ongelmaa..Iltaisin kun taas lapset syovat iltapalaansa , juon vain kahvia, teeta tai olen vain kokkina.
Aikunen tarvitsee vahemman ruokaa valipalojen muodossa kuin lapsi. En voisi kuvitellakaan lapsiani nukkumaan ilman jotaikin pienta iltapalaa, mutta minulle se olisi liikaa.

Vanhin poikani (se hoikan hoikka, joka sai esipuperteettiinsa ohella pyoreytta nopeaan tahtiin) valitsee tarkaan valipalansa ja jos olisin esimerkkina syomatta joka toinen paiva, han seuraisi mallia luultavimmin (painonpudotuksen toivossa).Hanelle se ei sopisi.
Kuulin juuri, ettei ole syonyt koulussaan lounastaan (kotievaat eli leipaa kinkkua...pariin viikkoon painonpudotuksen toivossa....

Tama eraan kirjoittajan vihje juoda syoda jotakin poydassa voisi auttaakin selitykseksi. Ollessani Nutraillen alkuun (muinoin sitakin kokeilin) eivat lapset ihmetelleet asiaaa ollenkaan kun kerroin, joutuvani juoda eri litkuja laakarin maarayksesta, koska olin liian ylipainoinen ja nain ollen myos "sairas". Mutta jos kertoisin juovani yrttiteeta ,koska kokeilen patkapaastoa se ei onnistuisikaan ilman kahta kolmea matkijaa...

ViestiLähetetty: 2008-03-31 12:45:38 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

tuikkutku kirjoitti:
Kun lapsi kysyy voisitko vain kertoa hänelle, että aikuisen keho on toisella tapaa jo "valmis" kuin lapsen. äiti syö vain nälkäänsä
nämä on vaikeita asioita kun joutuu huolella muutenkin miettimään miten sanansa asettaa juuri syömis- ja ulkonäköjutuissa. Helpommin asia hoituu jos syöt iltaisin muiden kanssa ja paastoat päivät.,olisi warriortyyppistä.

Olen huolestunut naista lasten mielipiteista koska tyttoni paras kaveri joka on 7v on alkanut punnitsemaan itsensa joka aamu. Onneksi meilla ei ole vaakaa. Varmaan rupean seuraavaksi kokeilemaan tota paivalla ja aamulla syomattomyytta koska se olisi kaytannollisinta ja usein syon ennen iltaa vain aamiaisen (kun olen vienyt lapset kouluun) joten voisin vain jattaa sen pois mika ei ole kovin vaikeata.
Ritasisko kirjoitti:
ruokailu on koko perheen ohjelmannumero seurusteluineen, mutta lasten ollessa koulussa voin valita syomisen tai syomattomyyden. Voisitko yrittaa (jos uusia kokeiluja haluat tehda) syoda lastesi kanssa kuten aiemminkin ja olla paivan paastolla?

Nain meillakin ruokailu tarkeaa (lapset isolla ruokahalulla) joten varmaan teen aamu + kouluaika syomattomyyskokeilun. Jotain uutta on keksittava koska rasvaa lisattyani paino on alkanut nousemaan vaikka kaloreita edelleen alle 2000 cal enka tosiaan halua tasta enaa lihoa. Tai jattaa karppausta.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-03-31 18:35:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sama taalla, paino on noussut jonkun verran lisattyani rasvaa ja mina teen nyt juuri talla tavalla kuin kirjoitin eli tavallaan lapsilta piilossa olen syomatta ja heidan kanssaan syon reilusti koko aterian , itse en iltaisin enaa syo mitaan ,juon vaan jos mieli tekee jotakin.

Jaetaanko kokemuksia taman rytmin toimivuudesta kahdelle eri kropalle?

ViestiLähetetty: 2008-04-01 18:31:23 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Ritasisko kirjoitti:
Sama taalla, paino on noussut jonkun verran lisattyani rasvaa ja mina teen nyt juuri talla tavalla kuin kirjoitin eli tavallaan lapsilta piilossa olen syomatta ja heidan kanssaan syon reilusti koko aterian , itse en iltaisin enaa syo mitaan ,juon vaan jos mieli tekee jotakin.

Jaetaanko kokemuksia taman rytmin toimivuudesta kahdelle eri kropalle?

yv:na vai yhteisena ruokapaivaketjuna? (kuten esim toi -10kg tuntuu olevan 3 hengen yhteispaivakirja) Siis yksi ruokailu paivassa illalla mutta muuten vain juomia? En usko parjaavani ilman kahvia ja teeta :mrgreen:

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-01 18:41:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pangolin, yksi "iso ateria" paivassa lasten ja miehen kanssa nautittuna ja muun ajan vedelle kahvilla ja teella. Illalla nain vain juotavaa.

Voimme hyvin ottaa tanne julkisesti yhteispaivakirjan tasta versiosta ruokailla.

ViestiLähetetty: 2008-04-01 21:37:21 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

oukkidoukki. Aloita sa huomenna niin ma sit jatkan. :D Tanne warriorpatkispuolelle vai ruokapaivakirjoihin? Ehka tama puoli olis loogisempi.

Saa nahda miten menee koska tulen nopeasti tayteen eli taytyy syoda hyvin rasvaista etta sujuu. Varmaan kalorit jaa alle 800 per paiva. Laita kans monta kuppia tai mukia juot niin tiedan verrata juonko paljon enemman. Aiotko laittaa kookosoljya vai vain kermaa?

Tanaan just yx tuttu koulupihalta kertoi miten on laihtunut n 13kg slimming world avulla (missa syodaan proteiinita ja hiilarit eri paivina) ja naytti tosi hyvalta. Kunpa minakin. :roll:

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-01 22:22:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ok, naapurini naytti eilen tavatessamme tosi upealta oli tiputtanut liikunan ja taman saman hiilarit ja prodet eri aterioilla systeemilla -25 kg puolessa vuodessa. Oli energinen.....

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00