karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 04:17:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Marjaemon pätkäpaasto
ViestiLähetetty: 2008-06-09 19:39:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Alotan nyt kauan harkinneena pätkäpaaston kokeilun. Paino on junnannut kauan aikaa samassa, kun alan olla normaalipainossa niin ei paino tipu enää tällä vanhalla tavalla yhtään. Olen yksinkertaisesti syönyt liikaa kaloreita. Pätkäpaastolla se varmaan tasottuu...
Nyt uskallan kokeilla, kun imetettävä poikani täyttää ens viikolla yksi. Tissimaito ei ole enää hänen ainut ravintonsa ja maidontulo on ollut tasaista tähän asti.

Suunnittelin tälläistä: klo 14.00 joka päivä katkeaa syöminen tai paastoaminen. Paaston ajan juon vettä ja mustaa kahvia. Syömisjaksolla syön vähähiilihydraattisesti...tai ainakin hiilihydraattitietoisesti (koska syön puolikkaan banaanin ja avokadon päivässä, niin en ihan ketoosissa ole).

Jänskää, odotan innolla lähteekö paino uuteen laskuun ja palaako tämä pelastusrengas vatsan ympäriltä pois. Huomenna klo 14 alkaa paasto. Kivaa :)

Saa kommentoida, antaa vinkkejä, kannustaa ja kritisoidakin mun ruokavaliota!

Kuva

Viestin otsikko: Re: Marjaemon pätkäpaasto
ViestiLähetetty: 2008-06-09 19:42:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mut eihän avokadossa ole hiilareita juuri nimeksikään? Eihän se vaikuta ketoosiin. Banaanit sitten tietty. :)

Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2008-06-09 19:54:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo no näköjään ei ookkaan :lol: Oon luullu olevan. Banskussa joo on, mutta en saa pirtelööni alas ilman banaania. :lol: Kiva ku huomautit, saan syödä ihan rauhassa avokadoni.

Uusimmassa KuntoPlussassa oli muuten juttua, että avokado (ja kaikennäköset pähkinät) polttaa vatsarasvaa :roll: Eipä tuloksia näy mulla. :roll:

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-06-09 22:55:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulle ei kahvi maistunut hyvälle paastojaksolla, join siksi paljon teetä (vihreää- ja rooibosteetä). Vahvaa kivennäisvettä tai mineraalisuolattua vettä on hyvä juoda tarpeeksi. Ketoosia liuskat näytti iltaisin vaikka syömäjaksolla en rajoittanut paljon hiilareita, karppiruokia silti söin. Nyt olen soturidieetillä ja joka ilta syön kunnon annoksen, en ole nyt ollut koko aikaa ketoosissa.
:)

ViestiLähetetty: 2008-06-10 07:41:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jeejee tää tsemppaa täällä(kin) ihan täpöillä =D>

Avocado on herkkua, se on tosi!

Mä tein heikkilän ohjeen mukaan sitä jokapäiväistä kaalisalaattia, siihen tulee puolikas kaali juustohöylällä raastettuna, 1-2 chilipalkoa ohuenohueksi suikaleeksi leikattuna (chili kuulemma polttaa pläskiä), 2-3valkosipulinkynttä puristettuna, 1 avocado ja puolikkaan sitruunan mehu.
Avocado pilkotaan ja sekoitetaan sitruunamehun kanssa yhteen sit kaikki vaan sekaisin keskenään. Lautaselle laitettaessa oliiviöljyä mukaan. Herkkua vaikka pihvin kanssa!!! ja säilyy hyvin jääkaapissa.

Vinkkivinkki :lol:

ViestiLähetetty: 2008-06-10 14:13:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitti vinkistä, kaikki ruokavinkit muutenkin lämpimästi tervetulleita! :) Pää lyö jo tyhjää.

Tänään klo 14 alkoi paasto. Sitä ennen söin pirtelön (2dl kermaa, avokado, puolikas bansku, kananmuna ja jäisiä mustikoita), sianpihvin voissa paistettuna, halloumia kookosöljyssä paistettuna, salaattia, kurkkua, paprikaa ja fetaa. Jälkkäriksi vielä pirtelö (samanlainen..). Nyt on maha niin täynnä, etten usko tarvitsevani ruokaa ennen huomista klo 14. Mietin just, että warrior voisi olla mulle paras vaihtoehto, kun en pysty aamuisin mitään syömään ennen puoltapäivää. Noh, testetaan ensin tämä pätkispaasto ja siirrellään vaikka kellonaikaa testausmielessä, jos tuntuu vaikeelta.

Ostinkin kaupasta valkoista teetä, kun tuntui kans että miten kahvi mahtaa maistua..tosin oon aina niin väsynyt (kolmen pienen äitinä) etten tahdo jaksaa ilman kofeiinia. Jos joisin kermakahvia paastoaikoina, meneekö koko paastolta idea kerman takia?

Oon kyllä ihan innoissani, aina täytyy olla joku into ja motivaattori, että nää toivottomalta tuntuvat läskit lähtis joskus! Tuntuu, että oon ihan tolkuttoman kauan jo laihduttanut, tahtoisin niin jo ylläpitovaiheeseen....

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-06-10 19:08:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen nyt paastonnut 6h ja pää hajoaa. Ajattelen koko ajan ruokaa ja syömistä. Olen aina ajatellut...pienestä tytöstä asti. En tiedä miten selviän näiden paastojen yli...tänään ekana paastopäivänä annoin himpun verran periksi, että tulisi pehmeä lasku tähän pätkikseen..söin yhdellä juoma-aterialla pari kourallista pekaani- ja cashewpähkinöitä. Muuten olen sitten ollut ilman syömisiä.

Koitan nyt kiivaasti vaan ajatella niin, että kun tämän jakson jaksaa (yön saa levätäkkin) niin huomenna pääsee syömään kunnolla. Suunnittelen ja haaveilen huomista, niin tämä paastojakso menee helpommin. Mutta kyllä mulla on tuo syöminen ja mässäily koko ajan mielessä ja kaikkea tekee koko ajan mieli...tarvin jotain terapiaa...

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-06-11 07:42:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kookosöljy maistuu valkoisen teen kanssa hyvältä :D
No, kookosöljy maituu mun mielestä muutenkin hyvältä mut erityisesti valkoisen teen kanssa ja kahviin laitan sitä myös. Jos rasvalisää tarvit!

Tuo ruuan ajattelu on kyllä hankala asia. Kärsin siitä itsekin, en enää nykyään onneksi niin paljoa kun ei oo kiire laihtua kun on toi vauva ja kaikkee :lol:

Mut niin kuin olen sulle sanonut, mulla auttaa se, että päätän viimeistään edellisenä päivänä mitä syön/syödään seuraavana päivänä. ja that's it. Ajattelen pihvit ja salaatit kaikki valmiiksi ja päätän etten muuta suuhuni laita. Se on auttanut.

ViestiLähetetty: 2008-06-11 10:53:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kahden tunnin päästä saan ruokaa =P~ Karmee nälkä ja lihakset ihan heikkona ja tärisee... Mutta ei haittaa, sillä paino oli eilisestä tippunut 1,1kg! =D> JEEEEE!

Mua odottaa karppipizza ja pirtelö nyt alkutekijöiksi.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-06-11 11:20:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

=D>

Mä en varmaankan kykenis moiseen pätkäilyyn #-o
Mutta hyvä että joku pystyy :D Upeesti ainakin olet alottanut. Koitas sitä Clipperin piparminttuteetä, on valkoista ja hyvää. Ja jos laittaa joukkoon kookosöljyä vielä niin avot.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-06-11 13:32:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Voi kun kivaa saada kannustusta, ihan on puolet helpompaa laihduttaa ja onnistua kun on kavereita kannustamassa. Kiitos.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-06-12 16:56:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

On tää nii kivaa nyt. :D Nautin paastovuorokausista, kun tiedän, että nyt läski palaa (syömishäiriön ja terveellisen laihduttamisen ero on mulla häilyvä...). Ja sitten toisekseen mun elimistö on heti tajunnut jujun, elikkä vatsa toimii syömisvuorokausina kaksi kertaa ja syömättöminä yhden kerran. Ennen siis vuosikausia toiminut kerran päivässä. Enkä todellakaan syö syömisvuorokausina kahden vuorokauden edestä, eli kalorit ja hiilarit rajottuu nyt paljon paremmin kun ne jakaa kahdelle vuorokaudelle aina. Ja ruuansulatus siis toimii nyt nopeammin kuin koskaan ennen. Hianoo, jes jes jeba jee. :lol: :lol:

Nyt tajuun ton elsin "juhliva soturi" -sanonnan merkityksen. Sellanen olo, että ei voi olla näin helppoa tiputtaa painoa. Mulle tuntuis näin alkuunsa sopivan hyvinkin pätkistely, ehkä myöhemmin sitten tota warrioria. Mutta kyl on niin upeeta ja mukava olo. Suosittelen kaikkia kiinnostuneita koittamaan.

Pätkiksen alotuksesta (huom pari kolme hassua päivää vasta) tippunut kilon verran paino, joka oli jumittanut paikallaan ikuisuuden.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-06-15 20:31:58 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hei! Luin ketjusi ja löysin sitten vielä muutoskuvasi.
Uskomattoman paljon olet muuttunut jo ennen näitä hihistelyjäkin!

Lahdutusohjeita en osaa antaa mutta joillekin meistä harvat ateriat näyttävät sopivan siihekin.
Ja niille, joille harvat ateriat sopivat ylipäätään, pätkikset ja soturit ovat melkein kuin paratiisi maan päällä.

Sinä ja minä taidetaan olla sellaisia. Onnea matkaan!

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2008-06-16 09:45:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ennen jälkeen -kuvani tolla sivulla kolmannet kuvat eli alhaalla.

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00