karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 14:03:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-08-08 13:50:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aloitin kokeeksi pätkäilyn (24 h syömättä, klo 17 vaihtuu "vuorokausi"), voipi olla että loman päätyttyä tämä tuntuu työläältä toteuttaa arkielämän ja sosiaalisten kuvioiden kannalta, mutta toistaiseksi...

Käyn salilla useita kertoja viikossa, ja mietinkin nyt, minkälainen merkitys on salitreenien ja syömisjaksojen rytmityksellä. Onko lihasten kehityksen kannalta haitallista, jos treenaan enkä sen jälkeen illalla syö enää mitään? Toisin sanoen, onko olennaisen tärkeää että aina lihaskuntoharjoittelun jälkeen keho saa rakennusaineita (proteiinia?).

Odotus antaa jo onnentunteen

ViestiLähetetty: 2008-10-14 11:30:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä mietiskelen myös aika vastaavia kysymyksiä. Oon harrastanut uintia jo pidempään 2 kertaa viikossa ja normaalisti siitä tulee pirteä ja hyvä olo loppupäiväksi, kun aamulla käy. Munkkipaaston (eli 1 ateria aina lounasaikaan) aloitettuani olen nyt kerran uinut. Tuloksena se, että jaksoin paljon heikommin kuin yleensä (edellisestä ateriasta lähemmäs vuorokausi) ja lihaksia kivisti loppupäivän todella ikävästi, ja oli siis täysin poikkeuksellinen reaktio.

Uinnin jälkeen kului n. 3 tuntia ennen kuin oli seuraava syömisajankohta - söin silloin salaattia lohen kera, eli protskua ja rasvaa tuli, vaikkei mitenkään ylenmäärin.

Olen sen verran jääräpää että jatkan vielä sekä paastoilua että uintia ja teen kokeellisia tutkimuksia ilmiön jatkumisesta. Kommentoida ja arvuutella saa, vaikka ei varmaa tietoa olisikaan saatavilla.

ViestiLähetetty: 2008-10-20 15:56:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä olen siinä käsityksessä, että liikunta kannattaisi ajoittaa juuri paastovaiheen loppuun eli juurikin niin, että reippailunsa jälkeen pääsisi heti syömään. En ole ehkä aiheen paras asiantuntija kun en ole kuin ehkä jonkinlainen Warrior (syön 2 krt päivässä, joista lounasajan ateria on melko kepoinen, illalla klo 19-20 alkaen sitten mäss mäss mäss). Mulla se tuntuu toimivan eli kehityn tosi hyvin lihasmassani ja kaikinpuolisen kuntoni puolesta sillä lailla, että suurin osa vuorokauden syömisistä tulee heti liikunnan jälkeen. En tosin ole kokeillut millään muulla tavalla kun mulla se tyhjä, paaston ja liikunnan jälkeinen kroppa huutaa ruokaa nyt heti välittömästi. En pysty sitä ignoroimaan. :oops: :mrgreen:

Ei tästä vastauksesta mitään apua tainnut olla kylläkään #-o

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00