karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 21:55:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-08-12 09:48:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on taustalla reilu vuosi karppausta ja sen jälkeen 8kk "tavis"-elämää (lopetin tupakanpolton ja olin leikkauksessa yms yms selityksiä.. )
Ja tuloksena +12kg :oops:
Viikon verran olen taas karppailua aloitellut mutta taas huomasin kompastuskiveksi tuon työruuan. Meillä kun ei ole käytössä kuin mikro ja minimaalinen jääkaappi + oma laiskuus: en jaksa enkä halua käyttää lyhyttä vapaailtaa kokkaamalla seuraavaksi päiväksi työevästä, enkä halua ottaa iltaisesta "kunnon ruuasta"kaan siivua töihin, kun haluan syödä "kunnon ruokaa" kotona, rauhassa [-X
Plus, että en viihdy taukotilassamme, vaan haluan työsyömisen käyvän kuin huono seksi: mahd. nopeasti..
On siis tähän asti ollut mukana lähinnä jotain hiilari- (ja lisäaine-) pitoista valmis- tai melkeenvalmisruokaa.

No asiaan.
En tod. tiedä miten eksyin tänne soturipuolelle, ikinä en ole tällaisesta kuullutkaan!
Mutta lueskelin näitä ketjuja (myönnän; vasta erinomainen pintaraapaisu käyty läpi) ja varsinkin Sinun, Pai, testipäiväkirja nosti suurensuuren taakan harteiltani. Pai syö juuri niin, kuin itse haluaisin syödä ja mikä olisi minulle "luontaista". En vain ole tiennyt että sellainenkin on "sallittua"!!
Huomisesta, tai itse asiassa tästä päivästä alkaa minun soturikokeiluni :)

Aamulla vetäisin 10kpl mantelia meijerivoin kera
ja työruokana sattumalta onkin kahden munan munavoi.

Illalla sitten pääsen paneutumaan ruokailuun siten kuin itse haluan.
Yleensä syön "ison" ruuan n. klo 16.30-17.30,
sitten koirien kanssa lenkille
ja sitten olisi taas jonkun pikkuruuan aika.

Huh! Kylläpä helpotti!!

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva

ViestiLähetetty: 2008-08-12 20:38:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Soturointi on nyt siis virallisesti aloitettu.
Söin niinkuin tahdoin ja kuten nälkä(?) sanoi.
17.00-21.00
Eli nyt pitäis olla sen verran rasvaa elimistössä (...) että syömätön työpäivä odottaa..
Toki otan ainakin näin ekaksi viikoksi hätävaraksi mukaan töihin voita ja manteleita.
Meinasin munavoitakin tehdä mukaan mutta jos sattuukin niin ettei päivän aikana nälätä (en kyllä usko..)

Olen nyt lukenut tän alueen kaikki ketjut mitkä liittyy warrioriin, ja varsinkin kakkossivulla oleva yasmelin aloittama ketju http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=37&t=28751, sai minut melkeinpä tippumaan tuoliltani. Nimittäin aloitusviestin neljä ekaa kappaletta on kuin kopio minun mietteistäni!!
Lihaa, unta, aamusyöminen on yäk! (noinniiku erittäin tiivistettynä :D )

Kahtellaanpa sitten huomenissa miten sujuu työpäivä :)
Peukkuja saa pitää!

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-08-13 13:06:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No, väliaikatietoja :)

Eilisilta oli ihana kun pääsin toteuttamaan itseäni ilta-aikaan. Eli söin kaksi ateriaa _juuri niinkuin itse halusin_ ja olo oli hyvä. Eikä tullut edes ähkyä vaikka niin olin pelännyt. Tosin, myöhäisruokana ollut pekoni, tai siis sen rasva ja suola, pakotti yölliselle kakkireissulle. Istuin kauan :D

Aamulla ennen töihinlähtöä otin oliiviöljyhuikan :sick: enpä kokeile sitä uudestaan ainakaan vähään aikaan..
Töihin otin mukaan 100g pussin manteleita ja purkinpohjalle voita.
Keitin töissä kahvit ja join kupillisen mustana + reilu 5dl vettä.
Tossa yhden maissa join toisen n. puol litraa vettä.

Vähän on omituinen olo, näkökenttä on jotenkin terävöitynyt ja jalkoja vähän kuin heikottaisi, sen näkee iltalenkillä tarkemmin.. Väsyttää mutta päätä ei särje niinkuin ma ja ti.
Nälkä tai joku sellainen tuntuu vähän mahassa muttei todellakaan mitenkään pahana eli mantelit ja voi on jäänyt käyttämättä tältä päivältä.
Yllättävän helposti on mennyt tämä päivä, tosin taitaa olla jonkinlaista kuherruskuukautta?
Just katsoin että ma ja ti on hh myös ollut alle 50g joten ehkä elämäni ensimmäinen ketoosikin on tulossa?

Jatkan illalla kunhan pääsen kauppaan ja kotiin ja lenkille ja ja ja :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-08-17 18:52:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tää tyyli on mulle jotenkin niin kovin helppoa ja varsinkin elämää helpottavaa!!
Aikaisemmin aika on mennyt siihen kun suunnittelee että mitä söisi. Mitä söisi aamulla, aamupäivällä, iltapäivällä, illalla, myöhemmin illalla..
Vapaapäivinäkään ei ole voinut oikein missään käydä, kun on pitänyt tulla kotiin pähkäilemään että mitä sitä milloinkin söisi.

Nyt on niin helppoa. Sen kun lentää vaan menemään, kun tietää että seuraavan kerran "voi" syödä klo 17.00.
Eli jää stressaaminen väliin koko siltä kello viittä edeltävältä ajalta.
Tänäänkin lähdin kotoa klo 12.00 ja normaalisti olisin sillä ajalla (12-17) syönyt pari välipalaa ja yhden ruuan ja potenut huonoa omaatuntoa kun tuli naposteltua ja kaloreitakin varmaan tuli ja eihän tämä nyt toimi (ja silti olisi koko ajan ollut "nälkä).
Nyt ei tarvinnut pähkäillä vaan tulin kotiin siinä viiden jälkeen ja aloin tekemään ruokaa.
Eikä ollut edes mitenkään kova nälkä. Vaikka olin rämpinyt koirien kanssa tunnin metässä ja käynyt reilun tunnin agilitytreeneissä toisen koiran kanssa.

Kylläpä mulla onkin hyvä mieli :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-08-25 12:39:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Terhi,
tätä oli mielenkiintoista lukea! Mulla oli tästä aiheesta pari vuotta sitten joku kirjakin olemassa, täytyy katsoa kotona josko se löytyisi. Ei kyllä itse silloin tullut kokeiltua tätä dieeetimuotoa, en oikein tiedä miksi - elämäntilanne ei varmaan sopinut siihen. Mutta hyvinpähän tuota voisi kokeilla. Yksi asia tulee vaan mieleen, mikä voisi olla ongelmallista, ja vähän itsekin mainitsit siitä. Eli pystyisikö sitä nukkumaan läpi yön, vai heräisikö sitä aina vessareissua varten. Sitä tosin tekee välillä normaalikarpatessakin, mutta se ei niin kovasti häiritse kun energiataso on aikaisempaa korkeammalla ja tuntuu, että vähempikin uni riittää.
Uskon, että kroppa tottuu jos jonkinmoiseen dieettiin ja oppii hyödyntämään sen parhaimmat ominaisuudet, kunhan vaan ihminen on tietoinen siitä mitä tekee eikä sorru sekadieettiin - esim ympäristön takia. Tällainen soturidieetti sopisi varmaan loppujen lopuksi aika monelle, mutta yhteiskunta pysyy tietenkin tällaisista ym visusti vaiti. Ja miksi oikeastaan - työpaikoillakin moni varmasti jaksaisi paremmin kun ei joutuisi sulattelemaan kiireessä syömäänsä lounasta. Ja nimenomaan jos aamiainen ei tunnu kovin tärkeältä, ja tykkää syödä illemmalla... Mielenkiinnolla luen miten sulla menee, ja noilla muilla, jotka soturidieettiä "harrastavat".

ViestiLähetetty: 2008-08-28 20:08:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ulle myös olisi ihanteellinen tuo soturi-meiniki sikäli että on niin vaikea töihin keksiä oikeaa ja kunnollista evästä jne MUTTA kun mulla on jo huutava nälkä lounasaikaan niin ei oikeen onnistu :lol:

ViestiLähetetty: 2008-08-28 20:14:19 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Niin. Soturointi ei sovi kaikille. Kuka näkee nälkää ja kuka alkaa lihomaan ja jotkut mennä porskuttaa tyytyväisenä. Mä aloin lihomaan ja piti palata perusatkinsille.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-08-28 20:43:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla nyt kolme päivää paino nousussa. Yleensähän en sellasta edes huomioisi, mutta kun aikasemmat kolme viikkoa on joka päivä vaaka näyttänyt joko saman, tai vähemmän.
No, aloin sitten pähkäillä että mikä ihme voisi tämän muutoksen aiheuttaa (siis muukin kuin menkat..) ja niinpä niin:
kolmena aamuna on painoa ollut enemmän ja jokaisena edeltävänä iltana olen vetänyt kunnon kupillisen (kulhollisen) lidlin kreikkajugua kermalla ja mansikoilla...
Että siis yllätys yllätys:
joko rasvaa tai hiilareita, mutta ei sekä että :roll:

Muutenhan mulla on mennyt loistavasti, alkuosa päivää ei tee heikkoakaan olla pelkällä vedellä + mahd. pähkinöillä ja sitten illalla saan ihan hyvällä omalla tunnolla syödä niin paljon ja niin kauan kuin haluan.
Mutta kuitenkin hiilari/kaloritietoisesti.
Nyt on siis lidlin kreikkajugun loput siirretty koirien ruokavalioon, mä menen eteenpäin samoin kuin kaksi edeltävää viikkoa, pidetään armaat peukkua, että tätä nousua edeltänyt laskusuuntaus alkaisi uudestaan (housut alkaa taas kinnaamaan :( )

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-09-05 07:37:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No, päivitelläänpä tilannetta reilun kolmen viikon soturoinnin / fast-5:n jälkeen.
Mikään kokeiluhan tämä ruokailurytmi ei siis tule minulle olemaan, sopii nääs kuin nyrkki silmään mun kohdalla.
Päivä menee rattoisasti juomalla ja viideltä aloitan syömisen. Näin tapahtui jopa krapulassa :shock:
Napostelu on loppunut kokonaan eli ekaa kertaa 33-vuotisen elämäni aikana en napostele lainkaan.
Ja "kieltäytyminen" on helppoa.
Vaikka töissä on kahvihuoneessa ylitarjontaa "herkuista" (pipareita, keksejä, tosca-kakkua, brunbergin suklaata eli kaikkia aikaisempia superherkkuja) en ole sortunut kertaakaan 3-4 viikon aikana.
Mikan pikasuklaa on toki pelastanut paljon :wink:

Toki alkoi näyttää vähän epätoivoiselta, kun paino muuttui noususuuntaiseksi ja parhaimmillaan 2.3kg:n pudotuksesta ollaan tultu takaisin 0.5kg:n pudotukseen...
Aloin jo miettimään ruokamäärien vähentämistäkin mutta onneksi tänään vaaka näytti taas piiiiiitkästä aikaa vähemmän edelliseen päivään verrattuna, eli keskiviikkona 101.6kg, torstaina 101.9kg ja tänään 100.6kg.
Eihän tuokaan taas mitään "oikeata" kerro, mutta eipä ole vaaka aiemmin näyttänyt "vikamiinusta" tai edes "vikaplussaa"... Eli toiveet on korkealla.
Sitäpaitsi, minusta tuntuikin eilen laihemmalta :lol: (mitoissa ei kylllä mitään näy.. ...vielä?)

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-09-05 10:57:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ehkä kaikkein haastavinta tässä(kin) hommassa on se, että miten perustelet syömistapasi työkavereille..
Ei muuten mitään, mutta kun olen työterveydessä töissä.. Voitte vaan kuvitella miten virallisterveelliset suositukset painaa läpi :shock:

Ensin sain hurjan "verensokerisi on persiillään" ryöpyn, kun kerroin että syön vain klo 17.00. jälkeen..
Sitten kerroin että mitä silloin syön, esimerkkinä eilinen (savusiikasalaattia alkupalaksi, sitten pääruuaksi cevapcicejä juustokuorrutteisella parsakaalilla), olisitte vaan nähneet työkaverin ilmeen..
Hän parhaillaan söi yhtä päivän kolmesta 500kalorin pussikeitosta. Sitä menoa jatkaa nyt seuraavat kolme viikkoa..
En enää kehdannut kertoa mitä herkkuja mulla on suunnitelmissa tälle päivälle :twisted:

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-09-10 19:24:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vastavierailulla täällä et moro vaan!

taitais munkin ruokapäikky kuulua tänne soturiosastolle, mutta kun sen nyt tonne tois-pua alunperin tein ni olkoot siellä!

Ja kiitos vaan Pikasuklaa-vinkistä... on se mahtava töhnä!

Toinen rypistys: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=38008
Ekan rypistyksen ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=35286

ViestiLähetetty: 2008-09-29 12:30:09 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Moikka terhiha, meillä taitaa olla aika samanlaista sahailua tuon painon kanssa ja aikas samoissa on kilotkin! Mielenkiinnolla seurailen nyt kun itsekin tajusin tähän kerran päivässä syömiseen palata.. Onneksi työkaverit on jo aiemmin oppineet siihen, etten syö lounasta niin ei tarvitse nyt mitään selitellä :lol:

ViestiLähetetty: 2008-10-04 09:53:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Warriorina edelleen. Laitoin lisäinfoa tuonne painonseurantaan eli kuvan 102kg/98kg.
Eiks ookki tapahtunu muutosta, eiks ookki????

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-05-19 09:55:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hih :lol:
Eksyin lukemaan vanhaa soturointia, emmä muistanutkaan että mulla täälläkin oli sepustusta..
On se vaan niin noloa lukea omia vanhoja juttujaan :oops:

No, karppaus siis aloitettu uudelleen (ks. yst. painonseuranta) ja reilua toista viikkoa karppilammessa.
Mielentila täysin erilainen kuin kertaakaan aiemmin. Nyt en ole hakemassa oikotietä / taikatemppua onneen, vaan ihan vaan hyvästä olosta ja makunystyröiden jalostumisesta lähti tämänkertainen.
Makroja yritän seurailla koska painonpudotus on sivuoireena enemmän kuin toivottavaa, kuten trickeristä voi aavistella :D

Niin se vain on, että ateriarytmi on muodostunut seuraavaksi:
klo 10-12 töissä yleensä munaa (kanan) ja voita ja kermakahvia (minne pötkäytän loput voit sekaan jos munilta jää)

Illalla sitten n. 19-20 pintaan, joskus aikaisemminkin, se oikea ruoka + jälkiruoka,
Tänään 3munaa ja paketti pekonia, iso salaaatti (jääsalaatti, lehtisalaatti, pirkka salaattijuustokuutio, aurinkokuiv.tomaatti, paprika, kurkku, punaviinietikka+knossossta iso loraus).

Makroiksi tällä kokoonpanolla prot 89, hh 16, rasva 163.

Hyväksi rasvanlähteeksi olen havainnut mikan pikasuklaan :smt049 mutta vähän pitää nyt tarkkailla sitä, että turvottaako tuo kerma minua.. Toivottavasti ei :(

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00