karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 12:21:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Munkki-Maria lähtökuopissa
ViestiLähetetty: 2008-10-09 10:00:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

(muoks: otsikko vaihdettu)

Ohos mitä ideoita. Oon kai aika warrior-tyyppiä luonnostaankin, olen havainnut että yli 2 ateriaa päivässä saa meikäläisen vaan väsyneeksi ja isoksi möhkäleeksi (herkät verensokerit -> parinkin gramman hiilariannos aiheuttaa väsymyksen).

Mietinpäs tässä tätä, että kun töissä lounastaminen on tärkeä sosiaalinen tapahtuma, niin voikos tuota warrioria harrastaa aamupainotteisena? Siis kun havaitsen, että suurin osa puhuu iltamässäilystä. Eli söisin lounaan taikka ehkä aamiaisen+lounaan, sitten paastoa seuraavaan aamuun asti? Eikai sillä vuorokaudenajalla väliä ole, vai onko?

Samaan pistäisin matalat (mieluiten ketotason) hiilarit, ihan näläntunteen kurissa pitämiseksi ja välttääkseni sen, että nuokun työpisteen äärellä aina lounaan jälkeen.

Jotain rasvaa pitää siis vielä lisätä tähän? Siis iltaan? Vai voinko pitää illat ihan vesi/vichy-linjalla? Liemikuutioista saisi kyllä hyvää, rasvapitoista juomaa. Ehkä voisin sellaista litkiä?

Ja sitten se tärkein:

Kuinka tarkkaa on aikataulu, eli voinko syödä viikonloppuna vasta iltapäivällä?

ViestiLähetetty: 2008-10-09 10:22:25 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liemikuutiot on täynnä transrasvaa ja lisäaineita. Ne voit täysin unohtaa karppina mutta osta naudan luita ja keitä itse llihalientä jos sitä haluat. On hyvää ja terveellistä!

ViestiLähetetty: 2008-10-09 10:29:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos, ihana idea tuo omatekoinen lihaliemi. Lähikauppani myy edukkaasti häränhäntää, pitänee paneutua asiaan. Ei pitäisi olla homma eikä mikään... helpomminhan ne pistää porisemaan kuin väsää ihan ruoka-ruokaa...

ViestiLähetetty: 2008-10-14 08:13:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vastaanpa nyt sitten itselleni. Torstaina aloitin tuota ekaa viestiä kirjoittaessani, ja nyt on siis päivä #6 menossa. Eilen aamulla olin kilon kevyempi kuin torstaina, joten kovin huonosti tämä ei voi mennä. :)

Typerä minä en tuota munkki-dieettiä ollut edes löytänyt ennen kuin kyselin aamupainotteisuudesta, mutta sitäkin ketjua olen nyt innoissani lueskellut. Oma versioni toimii siis sillä tavalla että syön lounaan viikolla, yhden (minkä tahansa) aterian viikonloppuna. Eli päivän ainoa ateria tulee syötyä viikolla klo 11-13, viikonloppuna klo 14-18 aikoihin. Havaitsin, että rytmi sopii minulle ihan hyvin... vuorokauden paastoamisen jälkeen verensokerit ovat jo niin tasoittuneet, että paastoa jatkaa helposti viikonloppuna vielä sen pari tuntia aina 18kin asti. Jos jollain on jotakin tietoa että tämä sotkisi warriorin toimintaperiaatetta niin kertokaa toki.

Eilen söin tosin lounaaksi vain runsaan salaatin, joka kostautui siinä, että jouduin illalla popsimaan pari suikaletta keitettyä kieltä. Noh, hiilarit 0 joten eivät varmaan sotke ihan kamalasti ainakaan sitä verensokeripuolta. Muuten en tiedä.

Välillä on ollut karpimpaa, välillä vähemmän. Eli sunnuntaina jouduin juhlissa syömään pastaa ja juustokakkua, mutta edes tämän kauheuden en havainnut mitenkään vaikuttavan dieetin toimivuuteen. Nimenomaan seuraavana aamunahan mittasin tuon kilon pudotuksen. Voisin hyvin kuvitella, että huomiseksi (mittauspäivä) on tipahtanut toinenkin kilo, koska housut alkavat jo tippua. Pitää etsiä jostain hakaneula...

Mutta edelleen arvelluttava kysymys; miksi ihmiset puhuvat täällä rasvalisästä? Pitääkö sellaista ihan tietoisesti ottaa, vai vaan jos tuntuu ettei ravinto muuten riitä?

ViestiLähetetty: 2008-10-14 08:23:58 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Mie oon nyt jonkin aikaa ajottanu syömiseni nii, et syön klo 13-18 välisenä aikana, enkä muulloi mitää... ja hyvi se miuleki sopii... :wink: Voita olen napsinu, jos meinannu nälkä tulla, mut eipä sitä ole tarvinnu usei tehdä... :wink: Tällä tyylillä hillitsen myös iltanapostelun, mikä nostas painoa hyvi nopeesti, niiku ain syksyisin uhkaa käydä, vaan ei enää tänä vuonna... nyt se on ohi... [-X

ViestiLähetetty: 2008-10-14 11:24:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oukkei, ehkä toi voin napsiminen vastaa sitä mun parin kieliviipaleen popsimista. Eli tulee vastaan jos alkaa tuntua pahalta.

Mitä tää kookosöljyn nimeen vannominen oikein on?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00