karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 12:25:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-29 19:04:44 
Poissa
sintti
sintti

Heipä,

Päätin sitten minäkin kokeilla tätä päiväpaastoa mieheni esimerkistä innostuneena.
Olen karpannut heinäkuun lopusta aluksi (n kk ajan) hiilarit alle 20 / vrk. Sittemmin hiilareita laskematta, mutta jättämällä kaikki paljon hiilareita sisältävät ruoat pois. Ketoosissa olen ollut melkein koko ajan.
Aluksi paino tippui hyvin ja ruokailurytmi meni itsekseen kahteen kertaan päivässä.
Mutta sitten paino ei enää pudonnut, vaan tuli takaisin. Tosin sentteinä on lähtenyt ihan hyvin.
Yksi syy varmasti on, että aloin napostella kaikkea (karppi)herkkua myös aterioiden välillä. Uskon myös että päivittäinen kalorimäärä nousi liian korkeaksi.

Halusin kokeilla tätä soturointia, koska tämä päivällä syömättömyys on aivan ihanan helppoa ja vapauttavaa!
Aluksi pelkäsin että nälkä nujertaa minut. Mutta yllättäen vain ihan ekoina päivinä oli iltapäivällä juuri ennen ruokaa raivonälkä. Silloin teki mieli iskeä lihanpalaan kiinni ja murista kuin eläin :D :roll:

Aloitin kokeilun viime viikolla ja toistaiseksi on sujunut ihan mallikkaasti. Nyt sitten tarkkailen oloa ja toivon että tämä sopii minulle. On tämä niin helppoa!

ViestiLähetetty: 2009-01-20 18:18:46 
Poissa
sintti
sintti

Nyt on hetki mennyt soturoinnin aloituksesta.
Tuo syömisrytmi on palautunut siihen kahteen kertaan päivässä.
Eli ihan soturina tässä ei sitten kuiteskaan olla... :roll:

Arjen syömiset:
aamukahvi ( 08.00 - 09.00 välillä) + desi kuohua
lounas (12.00 - 13.00 välillä): yleensä neljä meetvurstisiivua, neljä siivua oltermannia, 30 - 40g voita ja muna (mikromunakas).
illallinen (17.00 -19.00 välillä) : mitä nyt sattuu kotona olemaan, kuitenkin karppia. Yleensä on luomupossua (tai muuta lihaa), salaattia tai höyrytettyä parsa- tai kukkakaalia, majoneesia, jotain pähkinää lisää juustoa ja rasvalisänä pekonia.
Päivän hiilarit heiluvat siinä 20 - 30 paikkeilla.

Tämä rytmi tuntuu hyvältä ja olo on hyvä. Painoon se ei kyllä vaikuta mitenkään. :?:
Mitäköhän pitäisi muuttaa? Kuitenkin silleen että tuo rytmi suunnilleen säilyisi.

ViestiLähetetty: 2009-01-21 10:56:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä teen niin että aamulla en syö mitään, päivällä (siis lähinnä töissä) syön mahdollisimman vähän ja säästän kaikki ruuat (ja kalorit) iltaan.
Sitten saan illalla syödä kunnolla eikä mielelle jää aikaa eikä mahaan tilaa että jotain naposteltavaakin vielä :roll:
Jos kuitenkin tuntuu ettei se iltaruokamäärä riitä, syön greipin. Mun tyylillä syötynä yhteen greippiin menee aikaa 30min, siihen mennessä aivotkin tajuaa että joo-o, maha on täys :)

Jos syön kunnolla päivällä ja kunnolla illalla, humpsahtaa mun kalorit niiiin korkealle ettei niillä laihdu norsukaan.

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-22 16:47:36 
Poissa
sintti
sintti

Kiva kiva, kiitos kommentista :)

terhiha kirjoitti:
Mä teen niin että aamulla en syö mitään, päivällä (siis lähinnä töissä) syön mahdollisimman vähän ja säästän kaikki ruuat (ja kalorit) iltaan.

Yritin myös tuota päiväsyömättömyyttä. Se kaatui oikeastaan kahteen asiaan:
-en pystynyt syömään illalla niin paljoa että ei olisi ollut nälkä seuraavana päivänä. Ja siis ihan älytön raivonälkä... Mulla kun tuo vatsa vielä oireili, niin sekään ei oikein tykännyt tuosta suuren suuresta kerta-annoksesta.
-työhöni kuuluu käydä silloin tällöin asiakkaan kanssa lounaalla. En oikein voi vain katsoa vierestä kun toinen syö (ei hirveän kohteliasta). Toki lounaallakin pystyin kyllä syömään karpisti (pihvi/salaatti linja).

ViestiLähetetty: 2009-01-28 08:05:53 
Poissa
sintti
sintti

Ei vieläkään ihan soturina...

Viikon päivät on kuluneet nyt niin, että hiilarit ovat olleet reilusti alle 20 proteiinit 60 - 80 ja pääasiassa eläinrasvoja 140 - 240.
Noina 140 rasvapäivinä kyllä huomaa, että on tullut syötyä liian vähän rasvaa.
Syömiset painottuvat sinne iltaan.
Aamulla juon kahvin kermalla, muuten koko päivän tarvittaessa teetä ilman mitään hörteitä.
Iltapäivällä syön mikromunakkaan, eli sulatan 20g voita, vatkaan siihen yhden luomumunan, metukkaa 15g ja oltermannia 20g. Sitten vaan kypsennetään täydellä teholla ja a`vot karppi munakas on valmis.
Loput syömiset tapahtuvat illalla viiden - kuuden välillä.

Olo on kyllä mainio. :D

ViestiLähetetty: 2009-02-04 16:24:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Soturointiin tottuminen vei aikansa. Tai tuntuu että monet ajautuvat siihen.
Aloittavat 3 aterialla, sitten aamupala jää pois. Sit keksitään et miksataan loputkin yhteen.
Kivalta Kermiksen lukemat vaikuttavat.

Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00