Minä yritän nyt eroon iltanapostelusta - kolmea ateriaa päivässä...
Aiemmin olen karpannut syömällä melko myöhään yhden ison aterian, ja napostelemalla välipaloja loppuillan. Kyllähän sekin toimi. Etenkin arkisin on helppo olla päivä syömättä, kun tietää että illalla saa sitten safkata kunnolla!

Mutta viikonloppuisin on ollut tosi vaikea pysyä poissa sieltä jääkaapilta. Nyt aloitin tämän uuden tyylin maanantaina, ja katsotaan miten toimii. En kuitenkaan missään tapauksessa lähde noudattelemaan perinteistä ateriarytmiä. Pitäydyn edelleen iltapainotteisessa syömisessä, koska se minulle sopii parhaiten. Aamuisin / aamupäivällä oikeastaan ole nälkä.
Idea on, että päivän ensimmäinen ateria syödään 6-8 tuntia heräämisen jälkeen, ja muut ateriat vähän päivän aikataulusta riippuen siitä eteenpäin jotain 3-6 tunnin välein, esimerkiksi:
Maanantai, herätys klo 7: Ateria1 klo 13.30, ateria2 klo 18, ateria3 klo 20.30
Tiistai, herätys klo 6: Ateria1 klo 12, ateria2 klo 17, ateria3 klo 21.
Tänään, herätys klo 6: Ateria1 klo 13.30, ateria2 klo 17.00, ateria3 klo 20.30
"Ateria" ei välttämättä tarkoita isoa ruokaa tai lämmintä ruokaa. Yksittäisen aterian energia voi olla 300 kcal tai 800 kcal. Mutta oleellista on, että aterioiden välillä ei sitten napostella mitään. Vain vettä - tai mustaa kahvia. Joskus isoon ateriaan kuuluu jälkiruokakin, mutta se siis on silloinkin osa sitä ateriaa - ei mikään välipala. Mutta jos pitää nimetä tämä syömistyyli, ehkä se silti on siellä pätkäpaastopuolella... Tuleehan siinä aina kuitenkin melkoisen pitkä tauko siihen illan viimeisen, ja päivän ensimmäisen ruuan väliin.