karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 20:44:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-09-16 21:05:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taustatietoa: "Uusi" foorumille rekkautunut, mutta olen ollut VHH:lla jo yli kolme vuotta, elokuusta 2006. Aloitin alakarpilla ja sita olen pyrkinyt pitamaan ylla koko ajan, ja melko hyvin on sujunut; mita nyt mennyt pikkuhiljaa tiukimmasta alakarpista hyvakarpimpaan suuntaan aikojen saatossa (olen ottanut mukaan hedelmat ja marjat seka silloin talloin maissia kesan grillikaudella tms). Viljatuotteisiin (minkaan valtakunnan viljatuotteisiin) en koske tikullakaan, ja tarkkelysta myos valtan kuin ruttoa - enimmakseen koska niihin mun elimisto protestoi eniten. Sokeri ei tee niin suurta vaikutusta, joten hedelmat yms on olleet ok mulle.

Taman vuoden helmikuusta saakka olen ollut 24/24 patkapaastolla, ja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta olen pitanyt 24 tunnin paastovaiheet ylla tosi hyvin. En karppaa / patkapaastoile laihtuakseni (BMI noin 22 joten en ma huiman iso ole), vaan koska tunnen oloni paremmaksi talla ruokavaliolla / syomisrytmilla. Olen antanut itselleni melko vapaat kadet syoma-aikoinani, koskapa painoni ei juurikaan heilu suuntaan tai toiseen matin ma sitten kuinka paljon ruokaa tahansa silla 24 tunnin jaksolla. Yksi juttu mika on alkanut hairita viime aikoina on lisaantynyt turhien sokereiden maara. Viljoihin ja muuhun ei ikina tule repsuiltua koska mieliteot niita kohtaan on pakkasen puolella, mutta sokeri on mulle pieni kompastuskivi... On tullut napsittua suklaata (eika edes sita oikeanlaista, yhyy) ja pahkinapatukoita (sisaltavat lahinna pahkinoita, siemenia ja hunajaa, mutta tiedan etta ne vaikuttaa verensokerin heittelyihin ikavasti) ylen maarin aina valilla.

Mulle tehokkain menetelma on aina ollut niinkutsuttu "headfirst slide", eli suora syoksy johonkin rajuun muutokseen. Karppauksen aloittaessani pomppasin vt-hiilarimussuttajasta kertaheitolla induktiolle, ja se repaisy toimi mulle. Nyt haluan eroon noista sokerimussutuksista ja induktio auttaisi siihen, mutta mun elimisto on jo puolen vuoden jalkeen niin tottunut paastorytmiin etten edes halua alkaa syoda "normaalisti", jokapaivaisella rytmilla. Joten onko se ihan terveellista olla induktiolla ja patkapaastolla samaan aikaan? Itse mietin sita etta tulisikohan sita sit syotya tarpeeksi, kun ruokahalu on valilla muutenkin hakusessa karpatessa; etenkin mita niukemmin otan hiilareita. En kuitenkaan halua kuihtua pois :D

Joten; warrior + induktio? Toimiiko? Kokemuksia ja mielipiteita otetaan vastaan ilolla! :)

ViestiLähetetty: 2009-09-18 22:59:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo olisi kuin minun kirjoittamani juttu, jos siitä pari kohtaa muuttaisi.

Lainaa:
Joten; warrior + induktio? Toimiiko?

Olen kutakuinkin linjalla warrior+induktio, joskin warrior on itselläni tyyliä 23/1 (Kumpaakohan tuo nyt tarkoittaa? 23 tuntia syödään ja tunnin annetaan laskeutua..?) Koska mieltymykseni taitavat olla pitkälti sellaiset kuin sinullakin, ja hedelmiä tuli syötyä yhdessä vaiheessa "liikaa", jätin ne tylysti minimiin, joskin katson induktiooni mahtuvan satunnaisen omenan tai verigreipin tai jotain.

Sokerihimoihin tämä ei juuri vaikuta, ja muiden asunnon syömäreiden suklaat kaapissa kyllä houkuttelevat, valitettavasti. (Kun sanotaan, että suu karppiintuu, niin kyllä se kunnon makea maitosuklaa ainakin tässä suussa maistuu tarpeettoman hyvältä.) Mutta vielä enemmän mieli tekisi ehkä monia hedelmiä, kuten viinirypäleitä, vesimelonia jne, ja se on yksinkertaisesti vain kieltäydyttävä, vaikka mieli tekisi. (Mutta tarvitseeko sinun kokonaan suklaasta eroon päästäkään? Ei se ainakaan kuvasi perusteella näytä mikään ongelma olevan.)

Nälkä ei vaivaa oikeastaan koskaan. Aina ei ole myöskään ruokahalua, ja joskus paastojakso onkin venähtänyt parin vuorokauden mittaiseksi. Itselläni näyttää olevan niin, että jos en syö ollenkaan, olo on seuraavana päivänä ihan ok. Jos taas syön jotakin, mutta en riittävästi rasvaa ja proteiinia, nälkä tulee melkein varmasti.

Muilta osin voisin sanoa, että tämä on kyllä paras ruokavalio, jota koskaan olen kokeillut. Alakarppisoturi toimii myös itselläni huomattavasti paremmin kuin hyväkarppisoturi. Hyväkarppisoturilla saattoi olla satunnaista nälkää, nyt ei. En näe mitään syytä, mikset voisi tällaista linjaa noudattaa, paitsi jos siitä tulee ihan todellinen ongelma, ettei ole ruokahalua.

ViestiLähetetty: 2009-10-30 11:45:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täälläkin ollaan hiljalleen siirtymässä alakarppiwarrioriin. Minulla on kyllä vaikuttanut sokerinhimoon (kadonnut tyystin) ja muutenkin nälänhallinta on matalilla hiilareilla helpompaa. Päivän aikana olen syönyt jonkin verran rasvaa ja illalla sitten proteiinipitoisen aterian. Tuntuisi ainakin toistaiseksi helpolta ja luonnolliselta tavalta syödä.

ViestiLähetetty: 2009-12-05 14:17:15 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Söin jonkin aikaa alakarpilla warrioorilla ja hyvin jaksoin. En siis syönyt yhtään mitään (join vain vettä) kuin vasta illalla kuuden jälkeen päivällisen, jälkiruuan (esim. juustoa) ja vielä jotain iltamussutusta.

ViestiLähetetty: 2009-12-06 10:53:48 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Miulaki oli yhes vaihees nii, et vasta illan suusta söin ja kunnolla, eikä tehny edes tiukkaa... ei vaan ollut nälkä... :wink:

ViestiLähetetty: 2009-12-10 09:46:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Välillä tulee syötyä vain kerran päivässä. Toimii toisina päivinä. Ei toimi toisina. Eilen pyöräilin tunnin ajan ja koko illan oli tosi nälkä. Warrior ei tullut mieleenkään.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00