Mulla menee aina vatsa toviksi hiukan sekaisin kun aloitan pätkäilyn, sitä kestää noin pari viikkoa yleensä ja sitten toimii taas aivan mainiosti. Itse asiassa pätkäilyllä sain aikanaan (normaalin alakarppauksen sekoittaman) mahani taas toimimaan. Nykyään toimii kuin ajastettuna, vaikka en juuri nyt olekaan pätkiksellä (enkä ole ollut taas toviin).
Samoin mulla on välillä ollut oireita että tulee oksennusrefleksi kun syö, yleensä siinä kohdassa kun olen jo paastonnut sen yli 24h ja sitten koitan syödä... Mutta se on mennyt pian ohi, ja olen sitten koittanut aloitella syömisjaksoa hiukan rauhallisemmin esimerkiksi jogurtilla tai muulla melko neutraalilla ruoalla.
Pätkiksen tarkoituksenahan ei ole näännyttää itseään, joten jos tuntuu ettet määrällisesti pysty syömään enempää, syö ruokaa jossa on pienemmässä määrässä enemmän energiaa (=rasvaa). Pätkäillessä mä pyrin yleensä saamaan sen 24h syömisjakson aikana yhteensä ainakin 3000kcal, eli 1500kcal per "päivä" (ajattelen asian niin että mun pitää pystyä syömään about kahden päivän energiat yhdessä vuorokaudessa koska seuraavana vuorokautena en syö, ja kun mun kulutus on enemmän kuin 1500kcal päivässä niin miinuksellehan noilla jäädään...)
Eli koita syödä runsasenergisiä ruokia, ettet kuihdu pois

Ja tuohon oksennusrefleksiin ja mahavaivoihin, tokihan kroppa menee aluksi sekaisin kun sille esittelee täysin erilaisen rytmin kuin mihin se on tottunut... Mulla meni ensimmäisen pätkäilykokeilun alussa pari viikkoa ihan hampaat irvessä pelkällä tahdonvoimalla, seuraavilla kerroilla kun olen taas aloittanut niin on ollut helpompaa kun tiedän että olo paranee pian...
Tsemppiä!