karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 14:38:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kroppa prakaa
ViestiLähetetty: 2011-04-15 09:18:24 
Poissa
sintti
sintti

Olen kokenut nyt tämän pätkäpaastoilun aikana epämiellyttäviä kokemuksia noin fyysisesti. Kolmen päivän aikana on tapahtunut niin, että olen syönyt paastoaikana, koska kroppa on huutanut ruokaa ja heti kun olen syönyt niin on tullut oksennusrefleksi ja kaikki on tullut ulos. Myös peräpää on oikkuillut oikein kunnolla. Joka toinen päivä saattaa olla ummetusta ja joka toinen ripulia. Olen miettinyt paastoilun lopettamista kokonaan ja siirtymistä alakarppaukseen. Muuten kyllä pelitän ihan hyvin, energiaa riittää ja jaksan liikkua ja tehdä töitä. Nukun hyvin ja en palele iltaisin ollenkaan. Saattaa olla että syömisissäni on jotain vikaa tai sitten lääkitykseni vaikuttaa asiaan (Sertrilon), luin sen ohjepaperista että voi aiheuttaa oksentelua jos syö tyhjään vatsaan mitä en kyllä ole tehnyt. Otan lääkkeen aina syönnin jälkeen. Minulla on ruokablogi, linkki on allekirjoituksessani jos joku haluaa käydä vilasemmassa että missä voisi olla vika. Tiedän että kalorimäärät ovat vähentyneet aika paljon, mutta tuntuu ettei vatsa vedä enempää :( vaikka kuinka yrittäisin. En paastoile niin kauhean tiukkaan kuitenkaan, pätkäsen päiväni klo 12 ja jos illalla tulee nälkä niin syön juustoa ja juon puolilitraa teetä missä on reilu desi kermaa.
Jos tälle aiheelle on jo linkki niin anteeksi etten vaivautunut sitä etsimään :( heittäkää sitten linkki niin siirrän tämän sinne.

http://nunisbuddhabelly.blogspot.com/

Viestin otsikko: Re: Kroppa prakaa
ViestiLähetetty: 2011-04-15 10:06:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla menee aina vatsa toviksi hiukan sekaisin kun aloitan pätkäilyn, sitä kestää noin pari viikkoa yleensä ja sitten toimii taas aivan mainiosti. Itse asiassa pätkäilyllä sain aikanaan (normaalin alakarppauksen sekoittaman) mahani taas toimimaan. Nykyään toimii kuin ajastettuna, vaikka en juuri nyt olekaan pätkiksellä (enkä ole ollut taas toviin).

Samoin mulla on välillä ollut oireita että tulee oksennusrefleksi kun syö, yleensä siinä kohdassa kun olen jo paastonnut sen yli 24h ja sitten koitan syödä... Mutta se on mennyt pian ohi, ja olen sitten koittanut aloitella syömisjaksoa hiukan rauhallisemmin esimerkiksi jogurtilla tai muulla melko neutraalilla ruoalla.

Pätkiksen tarkoituksenahan ei ole näännyttää itseään, joten jos tuntuu ettet määrällisesti pysty syömään enempää, syö ruokaa jossa on pienemmässä määrässä enemmän energiaa (=rasvaa). Pätkäillessä mä pyrin yleensä saamaan sen 24h syömisjakson aikana yhteensä ainakin 3000kcal, eli 1500kcal per "päivä" (ajattelen asian niin että mun pitää pystyä syömään about kahden päivän energiat yhdessä vuorokaudessa koska seuraavana vuorokautena en syö, ja kun mun kulutus on enemmän kuin 1500kcal päivässä niin miinuksellehan noilla jäädään...)

Eli koita syödä runsasenergisiä ruokia, ettet kuihdu pois ;)
Ja tuohon oksennusrefleksiin ja mahavaivoihin, tokihan kroppa menee aluksi sekaisin kun sille esittelee täysin erilaisen rytmin kuin mihin se on tottunut... Mulla meni ensimmäisen pätkäilykokeilun alussa pari viikkoa ihan hampaat irvessä pelkällä tahdonvoimalla, seuraavilla kerroilla kun olen taas aloittanut niin on ollut helpompaa kun tiedän että olo paranee pian...

Tsemppiä! :)

ViestiLähetetty: 2011-04-15 12:08:11 
Poissa
ressipallo
ressipallo

Näyttää noi sun kalorimäärät kyl tosi pieniltä. Jos on huono olo niin ehkä kandeis kokeilla tosiaan sitä alakarppia??

ViestiLähetetty: 2011-04-15 12:14:37 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Ihan uteliaisuuttani kysyn, miksi olet ruvennut pätkäpaastoilemaan?

ViestiLähetetty: 2011-04-18 21:19:44 
Poissa
sintti
sintti

rupesin pätkäpaastoilemaan, koska halusin vain kokeilla sitä. Olen paastoillut ennenkin, joten se ei tuntunut niin huonolta idealta. En sitten tiedä miksi kroppa ei nyt sitten arvosta tätä paastoilutyyliä niin millään. Täytyy varmaan tosiaan lopettaa tää paastoilu ja jatkaa alakarppauksella. Tälläkin hetkellä hirveet vatsapoltot vaikka söin paastoajan jälkeen ku ei tullu kalorimäärät täyteen. Joten ei taida vaan tämä paasto toimia minulla ollenkaan. Noh, tulipahan ainakin kokeiltua :D

http://nunisbuddhabelly.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00