karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-14 12:14:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Keiu päiväpaastoilee
ViestiLähetetty: 2011-06-13 10:40:26 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Jahas, tarvii varmaan perustaa tänne oma päiväpaastopäiväkirja tai mikä lie. Saa paremmin kaikki ylös ja mahdollisesti pulmiin vastauksiakin.

Eli kolmas päivä päiväpaastoilua menossa. Syön 16.00-21.00 välillä tällä hetkellä. Viikonloppuna meni helpommin kun heräsin aikaisemmin kun näin työaamuna. Tänään onkin sitten särkenyt päätä urakalla mutta aion pysyä silti ruodussa. Pari kahvia kermalirauksella sallin itselleni mutta ei muuta plus tietysti teetä ja vettä päivän mittaan.

Aikaisemmin söin kaksi kertaa päivässä ja se tuntui todella hyvältä ja sen seurauksena innostuinkin tästä päiväpaastoamisesta.

Ainoa mutta mitä tässä pelkään eniten on se että minulla on taipumusta rytmihäiriöihin jos en syö tai lepää tarpeeksi. Tänään onkin noita rytmihäiriöitä ollut, mutta ne eivät ole minulla mitään vaarallisia. Viestivät enemmänkin vain kehon rasittuneisuudesta. Toivonkin että jatkossa nämä väistyisivät ja keho oppisi käyttämään iltasyömisten kalorit seuraavaan syömiskertaan saakka tai vaihtoehtoisesti vain tottuisi tällaiseen päivärytmiin.

Olen pärjäillyt ilman lääkitystä jo pitkään mutta taidan käydä hakeen itselleni uuden purkin näin alkua varten.

The angels are gone
The end will surely catch us all

Viestin otsikko: Re: Keiu päiväpaastoilee
ViestiLähetetty: 2011-06-13 11:23:56 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Juuri kun pääsin sanomasta niistä rytmihäiriöistä niin loppuivat :lol: En valita, parempi näin :D

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-13 17:51:49 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Heip, täällä toinen pätkäpaastoilija :smt039
Mä oon ainakin huomannut, että janottaa palj0n. Tämä on normaalia, koska ketoneita erittyy niin paljon ja elimistö niistä haluaa eroon. Muista siis juoda paljon (jos et halua pahan hajuista hengitystä) ja huolehtia suolotasapainosta. Itsellä ainakin suolojen (magnesium, natrium, kalium) alhaisuus aiheuttaa päänsärkyä. Pitää myös muistaa syödä tarpeeksi ja varsinkin rasvaa, tämä pitää nälän loitolla :) Jos tuo avatar on itsestäsi ja/tai muutenkin olet hoikka/lähellä normaalipainoa, niin vielä tärkeämpää on sen ilta-aterian riittävyys. Mulla riittää tota rasvakerrosta poltettavana, mutta jos ei niin oo, niin pätkäpastoilu on hieman hankalampaa. Naiselle ei kuitenkaan ole hyväksi mennä reilusti alle 20 rasvaprosentin.

ViestiLähetetty: 2011-06-13 18:55:14 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Heips, kiitokset kommentista :D

Valitettavasti en ole normaalipainon lähelläkään, sinne on sellaset 20 kiloa matkaa, mutta kaipa sitten on geeneistä kiinni että sitä ei huomaa että ylipainoa on todellakin niiiin paljon kun se on jakautunut tasaisesti vähän joka paikkaan. Ja kuvakulmat tekee osansa :D

Olen koittanut tuota vissyä juoda mutta en pysty juomaan sitä kauheita määriä. Se hiilihappo jotenkin tökkii vastaan. Tänään kerroin työpaikalla työkaverille joka myös karppaa että aloitin tällaisen ja hän suositteli tuota kookosöljyä/rasvaa jos tulee heikottava olo. Varmaankin parempi vaihtoehto kuin tuo kerma kun siinä on kuitenkin niitä hiilareita jonkin verran. Ajattelin lisäillä sitä kookosöljyä teehen jos heikottaa.

Lisäksi päätin lopettaa tuon kahvin juomisenkin ja juoda sitten teetä. En nytkään juo mitään hirvittäviä määriä. Ehkä kupillisen päivässä moneen kupilliseen laimennettuna mutta nyt sekin saa niitä rytmihäiriöitä aikaan kun ei siihen vastapainoksi syö mitään.

Sen verran vielä tästä päivästä, nälkä ei ollut mutta tuota heikotusta ja päänsärkyä oli. Kiitettävän hyvin jaksoin töissä vaikka oli palkatkin laskettavana :D meni lopulta paremmin mitä odotinkaan. Sitten kun pääsi syömään niin ruuan jälkeen ei ollut nälkä mutta ei toisaalta ollut vatsakaan täynnä. Täällä kun on jotkut kirjoitelleet että tulee ähky syömisen jälkeen mutta se vaihe on varmaan vasta edessä. Jäi kuitenkin sellainen tunne että pitäisi vielä syödä jotain mutta ei ole nälkä ollenkaan joten olen sitten syömättä.

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-14 17:42:56 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Jos vissy ei uppoo, niin heitä joko vesipulloon tai suoreen suuhun muutama merisuola/sormisuola/vuorisuola kide. Itsekin "napostelen" noita välillä töissä, kun en tykkää niitä veteen sulatella. Aina kun ei ole vissyä mukana ja saattaa vettä kuitenkin tulla paljon juotua.

Kookosöljy on tosiaan todella hyvää. Siitä saa energiaa ja sen pitäisi vielä stimuloida kilpirauhasta ja vähän kaikkea muutakin kropassa. Kannattaa vain alotella varovasti, saattaa muuten massussa heittää.

Mä en muuten enää pysty syömään ähkyksi. Tai siis pystyy, mutta se vaatii äärettömiä annoksia ja sitten on oikeasti paha olo. Pakko se on vaan uskoa, että niitä ähkyjä voi vetää vain hiilarisafkalla. Mutta nykyään tunnistan sen, että olen täysi. Usein vaan tekee liian hyvää ruokaa, eikä malttaisi lopettaa ;) "Suu söis, jos napa vetäis" :lol:

ViestiLähetetty: 2011-06-15 07:54:47 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Joo pitää ehdottomasti kokeilla tuota kookosöljyä kunhan saan sen eka hankituksi :D Ajattelin eka käyttää kermat pois mitä on jääkaapissa ja sitten siirtyä siihen.

Vissyäkin sain juotua kun annoin sen seistä lämpimässä ja join sitä aina kulauksina pitkin päivää. En tiedä sitten vaikuttiko se oloon vai kenties ne kaks särkylääkettä mitä otin kun ei eilen särkenyt päätä niin hirmusesti 8) Rytmihäiriöt ovat loppuneet josta suuri plussa :D

Kaiken kaikkiaan pärjäsin eilisen jo paremmin, päätä ei särkenyt kun alussa ja vähän ennen syömisen aloittamista. Kilon vähemmän oli painoa eilen kun puntarissa kävin. Tänään oli eilisistä lukemista tipahtanut vielä 300 grammaa pois.

Aloituspaino lauantaina oli jotain 80,6 muistaakseni, tänään oli puntarissa 79,0.

Ennen söin aina töitä tehdessä mutta nyt kun ei ole mitä syödä niin olen ottanut itselleni 30 minuutin taukoja kaksi kertaa päivässä. Sillon juon teetä kermalla (myöhemmin kookosöljyllä) ja luen. Tämä auttaa jaksamiseen sekä siihen että en mene ihan sekasin töitä tehdessä. Pientä havannointi- ja ajattelukyvyn laskua on meinaan ollut havaittavissa.

Eilen oli kotiin päästyä kauhea nälkä ja ruuan syötyäni teki mieli vielä lisää. Päätinkin paistaa perheelle kookoslättyjä joista sitten söin itse yhden kermavaahdolla. Sen jälkeen ei enää tehnyt mieli syödä vaikka en ollutkaan ähky täynnä :)

Lisäksi hauskaa tässä on ollut se että päivän aikana tunnen sen kun vaatteet alkavat valahtaa päällä, housut tipahtavat vähän alemmas ja tuntuu että ne roikkuu, myös rintaliivit tuntuu siltä että ne alkaa pyörimään päällä. Hassua tuntea tuollainen noin selvästi ja vieläpä yhden työpäivän sisällä.

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-16 15:30:19 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Tämä päivä mennyt paremmin/huonommin. Paremmin siinä mielessä että olen kotona ja on ollut helppo odotella ruoka-aikaa eikä ole tehnyt pahaakaan, eikä myöskään tee ihan hulluna mieli syödä. Huonommin siinä mielessä että olen kuumeen ja inhottavan flunssan takia kotona.

Paino oli tänään 79,2. Muuta en nyt taidakkaan edes jaksaa kirjoittaa, suuntaan syömään ja sitten takaisin sänkyyn lepäämään.

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-17 14:01:24 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Tänään ollut vaikeampi päivä, heräsin jo melko aikaisin ja join teetä kookosöljyllä. Sain miehenkin siitä innostuun ja sillehän sitten iski siitä ripuli :lol: 8) Itsellä ei ole ollut mitään tuon suuntaisia oireita. Joka tapauksessa tänään on ollut nälkä ja olen koittanut keksiä tekemistä (tv:n katselua) jotta pääsen tuonne neljään saakka ja sitten saa alottaa syömisen.

Paino oli tänään aamulla 78,7 josta olen tyytyväinen :D Eilinen meinaan meni sellaisissa aatteissa että ei tää ikinä toimi mun kohdalla.

Enempää ei nyt kuumeisena jaksakkaan kirjottaa.

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-18 07:46:55 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Heräsin tänään jo kahdeksan aikaan jota suuresti ihmettelin. Myös eilen heräsin jo ennen koko perhettä ja se saattaa mahdollisesti olla tän pätkäpaaston vaikutusta :D jota en laita yhtään pahakseni. Olen muuten yleensä aina kauhean väsynyt ja nukkuisin vaikka kuinka pitkään. Nyt on mukava herätä ennen muita ja juoda teetä ja lukea rauhassa ennekun päivän härdelli lähtee käyntiin.

Nyt on pätkäpaastoa viikko takana ja tänään vaaka näytti 78,4 joten kokonaispudotus viikon aikana on 2,2 kiloa :D Hyvin tällaiselta jolla paino ei ole tippunut puoleen vuoteen vaikka kuinka yritti. Nyt se onneksi tippuu ja toivon että myös jatkossa tulee näin hyviä tuloksia.

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-19 15:54:27 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Nyt sitten näyttäis siltä että jos vaan pikkunen pysyy vatsassa niin tässä ollaan raskaana :D Jäin vain pohtimaan onko mieleä jatkaa sitten enää tällä pätkäpaastolla? Onko jotain vaaraa sikiölle ym? Nyt kun on juuri tähän tottunut ja tuntuu niin hyvältä ja energiseltäkin.

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-19 16:29:53 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Onneksi olkoon :) Periaatteessahan paasto on täysin normaali olotila ja kehon pitäisi se kestää. Sitten vaan tosiaan pitäisi jaksaa syödä iltaisin reilusti eli elellä illan ylikaloreilla. Mitä jos liittyisit perhekarppeihin ja kysyisit siellä? Tätä palstaa ei varmaa kauhean moni lue ja itsellä ei ole kokemusta raskaudesta. Kaikki ulkomaalaisten pätkäpaastoilijoiden blogit, joita olen lukenut, niin ovat olleet miehiä. En siis osaa varmasti sanoa juuta enkä jaata.

ViestiLähetetty: 2011-06-19 17:26:06 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Kiitos kiitos :D Sen verran tiedän että ketoosissa saa olla (ensimmäisen lapsen kohdalla en siis todellakaan ollut ketoosissa vaan elelin sillon oikein mukavasti hiilarimaassa) ja varsinkin jos on ylipainoa niin ei se laihtuminenkaan/painossa pysyminen vaaraksi ole. Mutta tuo paasto siinä mietityttää. Pitää kysellä tosiaan sieltä perhepuolelta mitä mieltä ovat :D

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-20 09:07:04 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Tänään paino 78,3 ja olo on ihan hyvä :D Kookosöljyn haju tuntui tänään pistävämmältä kun normaalisti mutta olen sitä teeheni lisäillyt ja hyvin menee alas.

Jatkan tätä paastoilua niin pitkään kun vain pystyn sillä tää tuntuu nykyään niin hyvältä. Ei ole ollenkaan niitä rytmihäiriöitä mitä aikaisemmin jos unohti tai ei ehtinyt syödä mitään päivän aikana. Päänsäryt on loppuneet ja olen jopa viikonloppuna uskaltanut repsahtaa hiukkasen Fazerin Wiener nugaaseen =P~

Pelistä kun katselin niin tiivistymistä on jonkin verran tapahtunut. Ei nyt vielä mitään radikaalia mutta suunta on oikea. Jos näin hyvin jatkuu niin kelpaa sitten ens kuun lopulla Mallorcalla painella pikineissä :D

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-20 19:38:20 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Jos olo on hyvä, niin silloin antaisin mennä. Tosin, mulla ei tosiaan ole yhtään mitään tietoa raskaudesta tai sen aikaisesta ruokavaliosta :lol: Noi hajujutut voi liittyä ehkä siihen raskauteekin? Kunhan vain muistat syödä iltaisin tarpeeksi, niin uskoisin kaiken olevan ok :)

ViestiLähetetty: 2011-06-21 08:11:44 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Ipumaksi kirjoitti:
Jos olo on hyvä, niin silloin antaisin mennä. Tosin, mulla ei tosiaan ole yhtään mitään tietoa raskaudesta tai sen aikaisesta ruokavaliosta :lol: Noi hajujutut voi liittyä ehkä siihen raskauteekin? Kunhan vain muistat syödä iltaisin tarpeeksi, niin uskoisin kaiken olevan ok :)

Juu kyllä ne hajuille herkistymiset kuuluu raskauteen :D Löysin tuolta perhekarppien palstalta toisenkin odottavan paastoilijan joten en ole yksin :)

Flunssa tekee valitettavasti tuloaan takasin, se on nyt vaan muuttanut muotoaan ihanaksi räkätaudiksi. En ehtinyt eilen oikeen juomaan mitään kun 3 kupillista teetä töissä ja kotona vähän vettä. Loppuillan vetelinkin sikeitä. Aamulla olikin sitten turvotusta ja paino 78,9. Koitan tänään juoda enemmän ja käyn teen ohessa juomassa myös vettä ettei unohdu ihan täysin.

Tässä paastoillessa olen tehnyt yhden jännän huomion. Jos syön päivän ensimmäisenä ateriana tonnikala-,majoneesi-,fetasalaatin niin sen jälkeen iskee aina hirveä nälkä ja himo syödä suklaata ym. Kaloreita siinä on n. 664, hh 2,6 g, rasvaa 56,2g ja protskua 38,5g. En oikeen ymmärrä miksi se aiheuttaa joka kerta samanlaisen reaktion? Muut ruuat eivät tätä tee.

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-21 18:57:28 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Oisko liikaa prodee? Joillainhan liian iso prodeannos aiheuttaa nälkää. Tai allergia?

ViestiLähetetty: 2011-06-22 06:59:41 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Vaikea sanoa mikä sen tekisi. Voihan se tietysti olla tuo proteiinin määrä mikä sitten laukasee sen nälän. Pitää syödä tästä lähin jotain muuta sitten töissä ettei sorru houkutukseen käydä työpaikan keksikaapilla mistä vierastarjottavat yleensä menee näiden toimiston miesten suihin :lol:

Eilinen meni repsuillessa, käytiin kylässä appivanhemmilla ja siellä tarjosivat teeleipää. En sitten kehdannut kieltäytyä kun oli laitettu pöytä hienoksi. Harmittaa kylläkin että piti sitten mennä syömään sitä.

Paino tänään 78,8 mutta housut tuntuu reisistä mielestäni väljemmiltä mitä aikasemmin.

Tänään en oikeen tiennyt mitä ottaa töihin mukaan evääksi kun ei oikeen tee mieli mitään. Ensin ajattelin keittää munia mutta en enää aamun kiiressä niitä ehtinyt tekemään joten nappasin jääkaapista mukaan juustoa ja meetwurstia. Kaipa niillä pärjää sitten siihen saakka kun pääsee kotiin tekemään ruokaa.

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-24 08:58:29 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Eilinen paino 78,8 ja aamupäivä meni hienosti mutta oli niin hirveä päivä että lopulta sitten päätin että vedän hiilaripommin. En olis edes halunnut sitä, mikä oli aivan hieno juttu mutta vedin nyt kuitenkin. Eipähän tarvii taas ainakaan kuukauteen syödä mitään tuollasta.

Ihmeen vähillä vaurioilla pääsin kun tänään vaaka näytt 78,6 ja ollaan taas ruodussa. Kaikista parasta on tän karppauksen kanssa ollut se että ei enää tule sitä pakottavaa tarvetta syödä sitä hiilarimättöä eikä se enää maistukkaan niin hyvältä karppiruuan jälkeen :D

The angels are gone

ViestiLähetetty: 2011-06-25 09:15:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Onnea odotukseen o(

Ipumaksin tavoin ehdottelen että varot liian vähiä kalorimääriä, kuin tuohon aikaan ne voivat olla hankalia sinun lisäksesi myös jälkikasvulle. Puolipäiväpaasto rauhallisesti tehtynä ei vaikuta vaaralliselta (iso osa maailman raskaina olevista naisista tekee tuon luonnostaan), kunhan sinulle ja tulevalle tarkoitetuista hivenistä ei tule pulaa.

Nälkäreaktio on kropan tapa sanoa sinulle että jotain ei tullut tarpeeksi (joko siksi että sitä ei ollut sapuskassa riittävästi tai siksi että jokin muu sapuskassa kulutti sitä enemmän kuin mitä kokonaisuus antoi; eikä kyse ole olenkaan välttämättä kaloreista). Sitä kannattaa kuunnella, vaikkapa vertaamalla mitä tuli syötyä hyvänä ja mitä nälkäisenä päivänä.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-06-25 10:19:48 
Poissa
karppipakara
karppipakara

Kiitos els kommentista :D

Kalorit pidän ylhäällä ja olen nyt lisännyt tuota kookosöljyn määrää ruokavaliossa. Ihan jo ummetuksenkin takia, nyt sitä menee pari rkl päivässä ja jos tuokaan ei vielä auta tuohon ummetukseen niin sitten lisään määrää kolmeen rkl:n päivässä. Kalorit pitäisi tulla täyteen joka päivä ja olo onkin ollut ihan hyvä :D Vielä olen pystynyt syömään karpisti vaikka se ruoka ei maistukkaan enää niiin hyvältä kun aikasemmin ja toivon että pystyisin pysymään siinä koko raskauden ajan. Niin ja olen sallinut itselleni pähkinäsuklaata jos herkkuja tekee mieli. Onneksi sen jälkeen ei tee mieli syödä enempää kuten aikasemmin vaikka karppasinkin. Tää pätkäily kyllä karsii tehokkaasti ylettömiä mielitekoja herkkuihin jota normaali karppaaminen ei ole saanut aikaiseksi.

Tänään paino 79,8, tarkoitus on päästä tässä raskaudessa mahdollisimman hillittyyn painonnousuun, sillä edellisessä raskaudessa sitä painoa tuli lähemmäs 30 kiloa enkä nyt aio päästä samoihin lukemiin. Tässä kun on muutenkin ylipainoa noin 20 kiloa.

En tiedä tosiaan johtuuko tuosta kookosöljystä vai muuten vaan tästä pätkäilystä kun olen ruvennut heräämään aamuisin 1-2 tuntia aikaisemmin kun normaalisti ja olo on pirteä.

The angels are gone

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00