suopursu kirjoitti:
Pikkasen silti tuntuu että pitkäkieliset on asialla. Nuoleminen ei ole minusta reilua kisailun jälkeenkään.
... mutta sen sijaan sun mielestäsi on ilmeisesti reilua jatkuvasti arvostella toisten tapaa keskustella, väliin aika rumastikin kuten tuossa yllä? Sori nyt mutta kun sä olet vissiin aika lailla tasan ainut, joka tässä ketjussa on tuontyyppistä metakeskustelua yrittänyt toistuvasti virittää...
Ja asiaan. Tuossa äsken saunoessani ja näitä ravintojuttuja mietiskellessäni sain yhtäkkiä oivalluksen, en kylläkään itseäni koskien - vaan anoppiani. Anoppi on ylistressaantunut, kroonisesta kilttityttö-syndroomasta kärsivä puurtaja, jolla on raskas työ (perhe/parisuhdeterapeutti, yrittäjänä vieläpä) sekä monenmoista stressitekijää myös ihmissuhteiden ja yksityiselämän puolella. Ruokavalio aika v*turallaan, ei tietty mitään keto/karppijuttuja nähnytkään vaan päinvastoin hiilaria hiilarin perään, ja kevyttuotteita. Liikaa kahvia, liian vähän vettä ja sitä rataa. Jatkuvia univaikeuksia, heräilee kuulemma tyyliin viiden aikaan aamulla ja saattaa nousta tekemään töitä tietokoneella kun ei enää saa unta. Päänsärkyjä, välillä myös ihan kunnon migreenikohtauksia. Lisäksi anoppi on n. viimeisten viiden vuoden aikana lihonut useita kiloja, ja nimenomaan vatsan kohdalle - on kyllä muuten tyypiltään ns. pitkä ja solakka. Eikös tämä kerro usein siitä, että kortisolia on kierrossa ihan runsaanlaisesti...? Töistä kun tulee, ei energiaa riitä mihinkään muuhun kuin sohvalla istumiseen, TV:n katseluun, haukotteluun ja huokailuun. Unohtaa omat tarpeensa ja ylipäätään oman elämänsä ihan koko ajan, kun keskittyy muiden paapomiseen...
Pidän anopista paljon, hän on fiksu ja ihana ihminen, ja olen ihan aidosti huolissani

Näen silmieni edessä puhkiuupuneen ihmisen, joka polttaa kynttiläänsä koko ajan molemmista päistä ja ties vaikka keskeltäkin jo. Eikä kelvoton ruokavalio taatusti ainakaan tilannetta paranna. Kysymys kuuluukin: a) voisiko kyse olla AF:sta (itse asiassa olen melko varma että on) b) jos näin, ehkä Sbeinista voisi olla apua? Sekin jo vähentäisi teknohiilarien kuormaa anopilla huomattavasti, enkä usko että proteiinin määräkään nykyisestä ainakaan vähenisi. Entä miten Sbein suhtautuu leipään ja viljaan ylipäätään, anoppi on nimittäin aivan hillitön leivänpuputtaja...?
EDIT: jos joku ihmettelee miten mä tiedän näistä anopin jutuista näin paljon, niin omien töideni takia olen viimeisen parin vuoden ajan viettänyt vähintään 50% ajastani hänen luonaan asustellen, eli uskoisin mulla olevan varsin hyvän kuvan esim. hänen sapuskoistaan.
Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaaVHH-blogi:
http://voimanala.blogspot.com/