karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-08 06:20:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-28 15:09:02 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Juuri sain paskaa niskaani, kun kerroin kuinka läheltä olen seurannut, että ei toisaankaan toimi kaikilla ja aina. Ongelma oli siinä, että epäilin ettei S-bein toimi sen paremmin varmasti kaikilla. Siitähän tässä oli kysymys.

Kun lihomalla ei laihdu.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-28 15:38:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Kun lihomalla ei laihdu.

En ole mustajalalla lihonut. EIKÄ kaikki liho. Senkin ohitit sutjakasti.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 15:44:49 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hooverillekin: Täällä mustajalkaa koettavat eivät näytä olevan valloittamassa koko maailmaa vaikka gurut (olipa se sitten Swarzbein tai Heikkilä tai Atkins tai Puska tai Partanen) vetävätkin mutkia suoraksi ja yleistävät kovin herkästi kaikkiin. Eikä mustajalan porukka koetta valloittaa edes karppeja, vaikka joku joskus Dianankin mainitsee muuallakin kuin siinä yhdessä ketjussa. Yleensä kai silloin kun tunnistavat jonkun kertomat ongelmat omikseen.

Paljon enemmän ja useammin täällä ehdotetaan kaikille ketoa ja induktiota - josta ketoilusta on muuten toistaiseksi raportoitu tännekin paljon enemmän kielteisiä verrokkikokemuksia kuin Swarzbeinista. Ei siksi, että ketoilu olisi todistetusti huonompi vaan vain siksi, että aitoketoilua kokeilleita on täällä jo niin paljon enemmän. Ja samaan tapaan täällä on myös paljon enemmän myönteisiä verrokkikokemuksia ketoilusta kuin Dianasta - eikä sekään takaa, että ketoilu kävisi kaikille. Minkäs teet?

Mutta kun kummatkin ovat (karppausta sateenkaarilammikon vanhojen määritysten mukaan) ja kun karppilan sateenkaarilammikosta ei ole vielä(kään) rajattu kumpaakaan päätä ulos, niin ehkä noita yleistyksiä ja mahan alle lyöntejä voisi koettaa välttää? Samaiset verrokkikokemukset ovat kallisarvoisia sekä onnistumisineen että muutenkin, jos ja kun tässä joudutaan jatkossakin keräämään tietoa lähinnä maallikkovoimin.

Paitsi että ehkei sitten enää tarvitse välttääkään mutapainoa, kun kerran hooveri heitti tämän kiistapuolelle? :mrgreen:
/Muoks: ... ja yksi hyöty tästä tuoreesta riidasta on koitunut meikäläisellekin. Muistatko Hooveri, miten täällä tapeltiin Dianasta melko lailla verissäpäin vuosia sitten, enkä silloin ikinäkoskaan oppinut kirjoittamaan hänen sukunimeään oikein? Nyt osaan. Ehkä :mrgreen:

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-05-28 17:04:38 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

ninni74 kirjoitti:
hoover kirjoitti:
ninni74 kirjoitti:
Vaikka kuinka kertoo, että matahiilarisella ja kaloria rajottamalla ei laihdu

Tarkoitit nyt varmaan itseäsi, et kaikkia.

Itseäni. Kirjoitinko lauseessa, että tarkoitan kaikkia??? mutta ompa nuita näköjään muitakin...Itse asiassa aivan liikaa.
Vaikka et sitä haluakkaan hyväksyä. Turha saivarella ja etsiä piiloviestejä ja kuvitella olemattomia.

Rauhoitupas hieman. Kysyin tuosta lainaamastani lauseesta. Kiitos selvennyksestä.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 17:34:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aika hankala ymmärtää kyl, että toisen optimiruokavalio (esim. elsin n. 50g hh per päivä) ei sovi toiselle (esim. mulla tuntuu toimivan paremmin 100-150g hh päivässä), ja voi jopa aiheuttaa pahoja ongelmia (misukisun retki Puolaan)... Mut ehkä pikkuhiljaa toi ristiriita katoaa :) Toisaalta, nyt kun oma olo on Schwarzbeintyylillä parantunut huomattavasti ja ehkä vuoden päästä on jo tosi vakaa, niin silloin ehkä vois taas karppaus toimii, kun alunperin yksi ongelmista oli alusta asti miinuskaloreille vievä ruoansulatus, joka ei sallinut kunnollista rasvan syöntiä... Toisaalta, en mä välttämättä alakarppiin silti jää, kun ei kerran tuu ongelmia ihon tai olon kaa näilläkään hyväkarppihiilareilla, toisin kuin joillakin. Kyllähän W Price huomasi, ettei hiilarimäärä tapa.

Vähän ehkä turha teksti tuli... Jännä ketju tää btw. Suopursu sanoi, että täällä on myös tiedonhaluisia, ja kyllä tääkin ketju joillekin sellaisillekin tietoa tarjonnut varmasti Mutjuu, vähän eri "tiedonhaluisista" nyt puhun kuin Suopursu...

ViestiLähetetty: 2010-05-28 18:39:48 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Els, en ole kuvitellutkaan, että tässä oltaisiin tekemässä mitään karppilan, saati sitten maailmanvalloitusta.
Näen ongelmaksi sen, että schwarzbeinilaiset keskustelevat omana, hieman karppikaunaisen oloisena ryhmänään muutamassa ketjussa. Tämä pitäisi nyt jotenkin saada yleiseen keskusteluun siinä kuin muutkin suuntaukset. Vielä hienompaa olisi, jos se vielä sujuisi henkilökohtaisuuksiin menemättä.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 18:50:07 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ai etvai? eikun en oikeasti sinusta sitä ajatellutkaan :)

Mutta mutta
- se misukisun ruokapäikkyketju on tällä hetkellä yksi mielenkiintoisimmista (ja ilmeisesti eniten luetuitakin), eikä siellä mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan aika vapaasti keskustellaan asiasta enemmän kuin ihmisistä. Ainakin useimmiten.
- teidän modaajien laittama uusi alue on uunituore; ehkä joku löytää sen
- ja mustajalkaistenkin on vaikeaa olla vastaamatta, jos joku ottaa tehtäväkseen hyökätä uutta asiaa vastaan. Vähän samoin muistelen aikoinaan käyneen OD-aloituksissa, joissa henkilökohtainen mutapaini oli aika kovaa sielläkin. Eikä zoneakaan hyväksytty karppilaan pureksimatta (vielä monen monta vuotta tuota aiemmin) kun sekään ei ollut ketogeeninen eikä erityisen täydellinen teorialtaan (harvat käytännön ohjeet ovat, eipä silti).

Ehkä se tästä vielä? Ja - olihan se Schwarzbein, olihan?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-05-28 18:54:08 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Oli se se :)
Mäkin alan oppia, mutta kirjoitan mieluummin varoiksi mustajalka.

Onhan tuo Schwarzbein ollut tavallaan karppaustyylinä mukana alusta asti foorumilla, en vaan muista, että kukaan olisi sitä kauheasti noudattanut. Olen itsekin lukenut kirjat, niissä lupaillaan pitkällistä tieltä terveyteen ja sitä kautta normaalipainoon, siksi tyyli varmaan ei kovin suosittu olekaan.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 19:04:59 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Joo, ihan liian pitkä tie se oli silloinkin.
Kaikki oli kiinnostuneempia erilaisista oikopoluista ja boostauksista :)

ViestiLähetetty: 2010-05-28 19:08:24 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Kiva kun keskustelu alkaa muuttua asiallisemmaksi. Kiitos hooverille ja elsille!

Mä en usko että SP:lle päätyy pidempiaikaisesti juuri kukaan, joka ei oikeasti tarvitse sitä. Ihminen taitaa olla luonteeltaan vähän sellainen, että helppoja ratkaisuja käytetään niin kauan kuin ne vaan yhtään toimivat. Ketjun viesteistä oon päätellyt, että aika monelle muullekin kuin mulle se on sellainen "viimeinen oljenkorsi" siinä vaiheessa kun hommat on todella pielessä.

Eiköhän väki löydä ajan mittaan tuon Schwarzbein-osion ja keskustelu siirry sinne. Muistelen että ainakin OD:n kanssa se auttoi ihan paljon.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 19:38:07 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi

Mututuntumalla (koska heti alkuunsa sain järjettömän tuomitsevaa kritiikkiä omista ruuistani) voisin sanoa, et suurimmat tuomiot, paskan heitot yms. Tapahtuu julkipuolella. Välillä tulee tunne, että ittsensä Ansiantuntijuutta pönkitetään "itkettämällä" niitä jotka julkeaa olla eri mieltä jonkin toimivuudesta korostetaan omanruokavalion toimivuutta. Syyllistyn joo siihen välillä ittekkin, kun ajattelemati vittuilee jollekkin.

Mulle ruoka ja siihen liittyvät muut asiat ulkonäkö yms. muiden asiaankuuluvine keskusteluine on liian kipeä paikka, että haluisin vaarantaa oman jaksamisen julkipuolen vuoksi. Juuri siksi mun omat podinnat ruokavaliosta yms. löytyy ainoostaan suljetusta osiosta, johon ei kaikki pääse niitä lukemaan.

Palliskaloissa on niin uskomaton ryhmähenki, eikä ketään siellä ammuta vaan jokainen etsii itse omaa kroppaansa kuunnellen sen toimivimman ruokavalion. Muut opastaa, tsempaa ja kannustaa uskollisesti.

Sen tiedän, et ilman palliskaloja suljettuine osioineen en ikuna kirjottelis tänne omia pohditojani. Valitan. Tää on vaan mun tunne. :(

ViestiLähetetty: 2010-05-28 19:52:49 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Komps! =D>

ViestiLähetetty: 2010-05-28 20:54:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hoover kirjoitti:
ninni74 kirjoitti:
hoover kirjoitti:
Tarkoitit nyt varmaan itseäsi, et kaikkia.

Itseäni. Kirjoitinko lauseessa, että tarkoitan kaikkia??? mutta ompa nuita näköjään muitakin...Itse asiassa aivan liikaa.
Vaikka et sitä haluakkaan hyväksyä. Turha saivarella ja etsiä piiloviestejä ja kuvitella olemattomia.

Rauhoitupas hieman. Kysyin tuosta lainaamastani lauseesta. Kiitos selvennyksestä.

Kunhan lopetat sen saivartelun. Tämä ei ole ensimmäinen kerta.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 22:07:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hooverille kiitos asiantuntevalle rauhoittelulle!

Pikkasen silti tuntuu että pitkäkieliset on asialla. Nuoleminen ei ole minusta reilua kisailun jälkeenkään.

Mielestäni mukaan lammikkoon kuuluvat, tottakai, Schwzbeinin lisäksi jopa Atkins ja Heikkilä. :wink:

Tärkeintä minusta olisi että keskustelisimme tasavertaisessa hengessää yhteisestä asiasta, eikä niin että joku "alfaylemmyydentunnossaan" laukoo ja lauma perässä määkii samaa, oih, juu kyllä... samaa mieltä!

Mutta kait tämäkin tämmöinen hierarkia kuuluu ihmisten väliseen elämään, jopa lammikon ulkopuolella, vaikka minusta hassua!

ViestiLähetetty: 2010-05-28 22:26:26 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

suopursu kirjoitti:
Pikkasen silti tuntuu että pitkäkieliset on asialla. Nuoleminen ei ole minusta reilua kisailun jälkeenkään.

... mutta sen sijaan sun mielestäsi on ilmeisesti reilua jatkuvasti arvostella toisten tapaa keskustella, väliin aika rumastikin kuten tuossa yllä? Sori nyt mutta kun sä olet vissiin aika lailla tasan ainut, joka tässä ketjussa on tuontyyppistä metakeskustelua yrittänyt toistuvasti virittää...

Ja asiaan. Tuossa äsken saunoessani ja näitä ravintojuttuja mietiskellessäni sain yhtäkkiä oivalluksen, en kylläkään itseäni koskien - vaan anoppiani. Anoppi on ylistressaantunut, kroonisesta kilttityttö-syndroomasta kärsivä puurtaja, jolla on raskas työ (perhe/parisuhdeterapeutti, yrittäjänä vieläpä) sekä monenmoista stressitekijää myös ihmissuhteiden ja yksityiselämän puolella. Ruokavalio aika v*turallaan, ei tietty mitään keto/karppijuttuja nähnytkään vaan päinvastoin hiilaria hiilarin perään, ja kevyttuotteita. Liikaa kahvia, liian vähän vettä ja sitä rataa. Jatkuvia univaikeuksia, heräilee kuulemma tyyliin viiden aikaan aamulla ja saattaa nousta tekemään töitä tietokoneella kun ei enää saa unta. Päänsärkyjä, välillä myös ihan kunnon migreenikohtauksia. Lisäksi anoppi on n. viimeisten viiden vuoden aikana lihonut useita kiloja, ja nimenomaan vatsan kohdalle - on kyllä muuten tyypiltään ns. pitkä ja solakka. Eikös tämä kerro usein siitä, että kortisolia on kierrossa ihan runsaanlaisesti...? Töistä kun tulee, ei energiaa riitä mihinkään muuhun kuin sohvalla istumiseen, TV:n katseluun, haukotteluun ja huokailuun. Unohtaa omat tarpeensa ja ylipäätään oman elämänsä ihan koko ajan, kun keskittyy muiden paapomiseen...

Pidän anopista paljon, hän on fiksu ja ihana ihminen, ja olen ihan aidosti huolissani :( Näen silmieni edessä puhkiuupuneen ihmisen, joka polttaa kynttiläänsä koko ajan molemmista päistä ja ties vaikka keskeltäkin jo. Eikä kelvoton ruokavalio taatusti ainakaan tilannetta paranna. Kysymys kuuluukin: a) voisiko kyse olla AF:sta (itse asiassa olen melko varma että on) b) jos näin, ehkä Sbeinista voisi olla apua? Sekin jo vähentäisi teknohiilarien kuormaa anopilla huomattavasti, enkä usko että proteiinin määräkään nykyisestä ainakaan vähenisi. Entä miten Sbein suhtautuu leipään ja viljaan ylipäätään, anoppi on nimittäin aivan hillitön leivänpuputtaja...?

EDIT: jos joku ihmettelee miten mä tiedän näistä anopin jutuista näin paljon, niin omien töideni takia olen viimeisen parin vuoden ajan viettänyt vähintään 50% ajastani hänen luonaan asustellen, eli uskoisin mulla olevan varsin hyvän kuvan esim. hänen sapuskoistaan.

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-29 08:28:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Valtz0r kirjoitti:
Aika hankala ymmärtää kyl, että toisen optimiruokavalio (esim. elsin n. 50g hh per päivä) ei sovi toiselle (esim. mulla tuntuu toimivan paremmin 100-150g hh päivässä), ja voi jopa aiheuttaa pahoja ongelmia (misukisun retki Puolaan)... Mut ehkä pikkuhiljaa toi ristiriita katoaa :) Toisaalta, nyt kun oma olo on Schwarzbeintyylillä parantunut huomattavasti ja ehkä vuoden päästä on jo tosi vakaa, niin silloin ehkä vois taas karppaus toimii, kun alunperin yksi ongelmista oli alusta asti miinuskaloreille vievä ruoansulatus, joka ei sallinut kunnollista rasvan syöntiä... Toisaalta, en mä välttämättä alakarppiin silti jää, kun ei kerran tuu ongelmia ihon tai olon kaa näilläkään hyväkarppihiilareilla, toisin kuin joillakin. Kyllähän W Price huomasi, ettei hiilarimäärä tapa.

Vähän ehkä turha teksti tuli... Jännä ketju tää btw. Suopursu sanoi, että täällä on myös tiedonhaluisia, ja kyllä tääkin ketju joillekin sellaisillekin tietoa tarjonnut varmasti Mutjuu, vähän eri "tiedonhaluisista" nyt puhun kuin Suopursu...

Olet oikeassa Valtz0r! Niinkuin huomasitkin, tarkoitin juuri sitä, että aloittanut, joka halusi laihtumiseensa selkeitä neuvoja, ei varmaan tästä sisäpiirin taistelusta kovin paljon irti saanut. (Me muut ehkä kuitenkin :wink: )
Hienoa että laitoit tietoa Schwarzbeinista uuteen ketjuun, tieto on usein parempi apu kuin tunteelliset mielipiteet. On kaiken kaikkiaan hyvä, että eri suuntia on esillä, on mistä valita.

Tykkään siitä että tarjotaan mahdollisimman ravitsevaa ruokaa ja sellaiselta Schwarzbeininkin ruokalista näyttää.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00