karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-26 09:08:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-08-24 20:13:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Fraasi "pitkässä juoksussa" ei oo suomea.

ViestiLähetetty: 2009-08-25 08:42:37 
vankopa kirjoitti:

Onko "karppaus" suomea? Low carb = karppaus? Sanoisin, että suomennos on hiukkasen viturallaan.

ViestiLähetetty: 2009-08-25 08:58:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:
Onko "karppaus" suomea?

Suomen kuvalehden parin vuoden takaisten uudissanojen mukaan on.
Samaan tapaan kuin romppu tai läppäri. Tai termi viturallaan :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2009-08-25 12:30:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
vankopa kirjoitti:

Onko "karppaus" suomea? Low carb = karppaus? Sanoisin, että suomennos on hiukkasen viturallaan.

Siitä mä en toisaalta puhunut mitään. :) "Pitkässä juoksussa" ei ole suomea, oli "karppaus" mitä hyvänsä.

ViestiLähetetty: 2009-08-25 19:16:32 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Vieras kirjoitti:
Dumpo kirjoitti:
On se niin kivaa, kun on ollut kesän poissa foorumilta ja kun tänne tulee niin heti viisastuu =D> :lol: ! Heti löytyi syy viime vuosien kosteisiin oloihin, sitä kun olen minäkin pissinyt putkia pitkin Suomen vesistöihin normaalipissan lisäksi vielä 20kg pissaa, niin johan siitä sateen tarpeet kehittyy. Siksi tämä Suomi onkin ollut niin sateinen viime vuosina, kun karppaus on lisääntynyt.... 8) :roll: Taidan lähteä vielä vähäksi aikaa lomailemaan ja miettimään, miten aloittais taas tämän kuivumisen, kun olen kostunut viitisen kiloa tavismurkinalla...

Juuri näin, karppaajien avulla. Ensin ne laihduttaa karppaamalla mutta sitten ruokavalio osottautuu liian vaikeaksi toteuttaa pitkässä juoksussa ja taas siirrytään takaisin johonkin mättöhommeliin, lihotaan uudelleen ja sitten taas omatunto kolkuttaa ja laihdutetaan uudelleen karppaamalla jne. Kierre on valmis, joten olen samaa mieltä kanssasi.

Onneksi olen vielä lomalla, ei tarvii kommentoida 8) Onneksi karppaus ei ollut vaikeaa, niin siihenkään ei tarvii kommentoida 8) Onneksi en ole kierteessä, niin ei tarvii siihenkään kommentoida 8) Onneksi ei omatuntokaan kolkuttele, joten vaikenen edelleen 8)

ViestiLähetetty: 2009-08-25 19:29:15 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Hei Dumpo! :smt006

Vai et lomalla.......... 8)

ViestiLähetetty: 2009-08-25 19:43:45 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Moi vaan sullekin :mrgreen: Lomallahan minä, en vain kerro mistä 8) Saatte minut jossain vaiheessa taas riesaksenne... ja lisään Suomen kosteusprosenttia.

ViestiLähetetty: 2009-08-25 20:27:11 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Sua on jo kuule kaivattu, joten älähän kauheen kauaa enää pidättele..... :lol:

ViestiLähetetty: 2009-08-25 20:38:02 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Jalat ristissä jo olen :lol:

ViestiLähetetty: 2010-07-24 14:13:48 
Mielenkiintoinen teoria, Markku. Minulla on tosin ollut asiasta hieman toisenlainen kuva. En tiedä, kuinka totuudenmukaisia luuloni ovat.

Olen käsittänyt, että kun kehosta poistuu vettä, veri väkevöityy. Elimistö yrittää kuitenkin ylläpitää tasapainoa, homeostasiaa. Aivojen hypotalamus saa viestin veren väkevöitymisestä ja erittää antidiureettista hormonia, joka lisää veden takaisinimeytymistä alkuvirtsasta. Aivot saavat myös aikaan janon tunteen. Kehossa pysyy siis nestetasapaino.

Kertomasi kemiallinen reaktio voi hyvin tapahtua. Samaan aikaan vaikuttaa kuitenkin myös hormoneita ja muita biologisia tapahtumia.

ViestiLähetetty: 2010-07-26 15:34:32 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

:smt044

ViestiLähetetty: 2010-08-10 09:25:24 
Onpas täällä ärhäkkäitä vastauksia :shock: Markun teksti on minusta aivan selvää - laihtua voi vain syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Kukaan ei ole voinut kumota fysiikan lakia energian katoamattomuudesta. Ei Markku kiistä Pienettären laihtumista vaan pelkästään kertoo, että laihtumisen takana on kokonaisenergiansaannin väheneminen eikä mikään fysikaalinen ihme.

Vähähiilihydraattisella dieetillä painonlasku on alussa rajua, koska kehosta poistuu paljon nestettä. Painonlasku kuitenkin tasaantuu muutamassa viikossa. Rasvakudoksen häviäminen perustuu siihen, että syödään vähemmän kuin kulutetaan. Nämä jutut siitä, että joku on syönyt 4000 kcal päivässä ja laihtunut ovat epäuskottavia. Toki, jos aiemmin on vetänyt 6 000 kcal, niin ainakaan ei lihomaan pääse. Itse "guru" Eadeskin toteaa, että vhh:llakin on laskettava kaloreita, jos paino ei laske. Itse olen karpannut monta kertaa ja taas kerran karppaan. Olen syönyt itseni kylläiseksi, mutta huomannut, että hiilareiden vähentämisen myötä kokonaisenergiansaantini on vähentynyt. Protskulla ja rasvalla tulee helpommin kylläiseksi ja verensokerin tasaisuuden vuoksi kaikenlainen makean pupertaminen jää pois. Siinä siis selitys laihtumiseen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8

Kaikki ajat ovat UTC+02:00