karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-01 13:57:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-11 14:57:07 
Mirka kirjoitti:
Mullakin ruoanlaitto on helpottunut ja nopeutunut. Vokkiruoan tekee kolmessa minuutissa, kun riisin tai perunan keittoon kuluu kuorimisineen 25 min. Munakkaan paistaa kahdessa minuutissa, kun puuron keittämiseen menee vähintään 8. Ne pikahiutaleet kun on syvältä.

No okei, mysli olisi vielä nopeampi laittaa, mutta hitaampi sitten syödä.

Kun tää nyt kerta näille linjoille lähti,niin:mulla kyllä menee munakkaan paistamiseen "vähän" enemmän kuin 2min...pitää kato eka pannu lämmentää,vispata ja sekoittaa ainekset ja paistamiseenkin pelkästään kuluu aikaa enemmän ku 2min.
Ja sitten päälle tuuletus vielä,mikä munista ja etenkin pekonista tulee...seikoista ....ja pannukin pitää heti putsata tämän satsin jälkeen.
ja koska itse mainitsitte,että vhh on nimenomaan RASVAdieetti ,niin kyllähän sitä lohta ym.Anttikin suosittaa voissa paistettavaksi lähes päivittäin,mikä tuppaa ns.kodin ulkopuolella olemaan vaikeaa.
Ja ettei jäisi epäselväksi,niin olen jonk.asteen karppaaja itsekin,mut silti hei.

ViestiLähetetty: 2011-02-11 15:16:47 
Berlin kirjoitti:
1.dibbis kirjoitti:
niin en tiedä kyllä pitäisikö sitten kannella mukana voipakettia ja ottaa siitä sitten esim.puolikas lounaan oheen (hyi h:tti).
Ja kyllä nim.omaan noissa Heikkilän ohjeissakin suositaan paljon kanaa,munia ym.protskujakin jne.
Ja KYLLÄ kuten sanoit,niin korkeat proteiinimäärät myös toisinaan etenkin 1.tyyp-diabeetikoilla (joillakin kakkosillakin) voi nostaa sokereita (mikä taas vaatii sitä heikkilän paheksumaa insuliinia).

Hyvän olon keittokirjassa Heikkilä määrittää proteiinintarpeeksi 0,8-1,2g/painokilo. Runsaasti liikkuvalle jopa 2g/painokilo, muttei sen enempää. Jos se voipaketti tuntuu pahalta, niin olen kuullut aika monen kantavan oliiviöljypulloa mukanaan. Siitä on helppo lorauttaa salaatin päälle. Olishan se nyt vähän kurjaa jos karppaus nostaa sulla sokereita vain siksi että olet ymmärtänyt sen proteiinidieetiksi,

Kantaa oliiviöljypulloa mukanaan......Ja kysehän ei ole mistään syömishäiriöstä eihän :lol:

ViestiLähetetty: 2011-02-11 15:56:35 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

No jos sitä hiilareiden vähentämisen jälkeen meinaa ottaa jostain energiaa, niin ei oikein jää vaihtoehtoja, kun tuota proteiinia ei tosiaan enempäänsä kannata nauttia, eli joutuu tosiaan rasvaamaan niitä eväitään... :roll: Et mikä tässä nyt oli syömishäiriötä? Enemmän häiriötä olisi olla syömättä sen takia, että ei ole mitään syötävää... Hohhhoijjjaa.

ViestiLähetetty: 2011-02-11 16:47:05 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

1.dibbis kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Mullakin ruoanlaitto on helpottunut ja nopeutunut. Vokkiruoan tekee kolmessa minuutissa, kun riisin tai perunan keittoon kuluu kuorimisineen 25 min. Munakkaan paistaa kahdessa minuutissa, kun puuron keittämiseen menee vähintään 8. Ne pikahiutaleet kun on syvältä.

No okei, mysli olisi vielä nopeampi laittaa, mutta hitaampi sitten syödä.

Kun tää nyt kerta näille linjoille lähti,niin:mulla kyllä menee munakkaan paistamiseen "vähän" enemmän kuin 2min...pitää kato eka pannu lämmentää,vispata ja sekoittaa ainekset ja paistamiseenkin pelkästään kuluu aikaa enemmän ku 2min.
Ja sitten päälle tuuletus vielä,mikä munista ja etenkin pekonista tulee...seikoista ....ja pannukin pitää heti putsata tämän satsin jälkeen.
ja koska itse mainitsitte,että vhh on nimenomaan RASVAdieetti ,niin kyllähän sitä lohta ym.Anttikin suosittaa voissa paistettavaksi lähes päivittäin,mikä tuppaa ns.kodin ulkopuolella olemaan vaikeaa.
Ja ettei jäisi epäselväksi,niin olen jonk.asteen karppaaja itsekin,mut silti hei.

Hanki hiiliteräspannu ja induktio.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-02-11 17:00:56 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Japanilainen taidonnäyte de Buyerin pannulla. Ihan sama kuin meillä! Aikaa noin 40 sek. itse paistamiseen.

http://www.youtube.com/watch?v=W0AQsk_73DE&NR=1

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-02-11 17:08:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Micci_67 kirjoitti:
Tai no, kyllähän tuo vieras on täällä huudellut, ehkä se on hänen käsityksensä asiallisesta keskustelusta.

Satuin muissa asioissa diabetesaiheiselle palstalle, ja sielläpä yksi nimimerkki meuhkasi VHH:sta pilkulleen samaan tyyliin, capseineen päivineen. :D

ViestiLähetetty: 2011-02-11 17:11:54 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Paws kirjoitti:
Micci_67 kirjoitti:
Tai no, kyllähän tuo vieras on täällä huudellut, ehkä se on hänen käsityksensä asiallisesta keskustelusta.

Satuin muissa asioissa diabetesaiheiselle palstalle, ja sielläpä yksi nimimerkki meuhkasi VHH:sta pilkulleen samaan tyyliin, capseineen päivineen. :D

Ja mulle tuli hirveä flashbäkki jostain viiden vuoden takaa suoli24:lta :lol: En tiedä vieläkö sama heppu terrorisoi sitä palstaa kun oman mielenterveyden takia pysyn sieltä poissa :P

ViestiLähetetty: 2011-02-11 18:35:33 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Vieras kirjoitti:
Kantaa oliiviöljypulloa mukanaan......Ja kysehän ei ole mistään syömishäiriöstä eihän :lol:

Eikös kaikki eväitä mukanaan kantavat ole tämän lausunnon perusteella syömishäiriöisiä?

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2011-02-11 19:01:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

1.dibbis kirjoitti:
joo,täytyy varmaan noitten sun "ohjeittein" mukaan vähentää huomattavasti tota kanan ym.protskujen syöntiä ja ottaa se oliiviöljy mukaan aina povariin ja plurauttaa vaikka 1/3 pulloa muun lounaan yhteydessä,jos nälkä sitten pysyis poissa ja hyvää on,nami,nami. HAHAHAHAHHA...olisko sulla muuten antaa jotain hyviä "neuvoja" vielä insuliinin suhteen (olen sairastanu vasta muutaman vuosikymmenen 1.tyyp.diabetesta ja pitkäaikaisver.sokerit ollu sen ajan lähes terveen lukemissa,mut voi olla,että mulla jääny vielä jotain oppimatta). Nuoruuskin meni lähes vaan Tex Willereitä lukien.

En usko, että sulle kannattaa mitään neuvoja antaa. Se on ihan sama käytätkö inskaa vai et ja kuinka vaikeeta sulla on yksinkertaisten asioiden kanssa. Ryyppäämistä kannataa varmaan vähentää.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 11:47:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

http://www.novodiabetespalvelu.fi/websi ... situs.aspx
Siinähän niitä, ettei tarvitse Heikkilän ohjeilla mennä...

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 12:20:27 
Poissa
Karpihko
Karpihko

hui kauheeta, millaiset suositukset on diabetesliitolla...Ja mikä laskeminen, että suhteet pysyisivät oikeina.

Onneks sain Heikkilän opeilla kuukaudessa paastoverensokerin laskemaan yli 8:sta normaaliksi (6,1) ja uskon, että paastoverensokeri on laskenut vieläkin, seuraava kontrolli on kuitenkin vasta maaliskuun loppupuolella. Olis ollut todella masentavaa laskeskella diabetesliiton suositusten mukaan ateriasisältöä ja lääkitä sitten loppuelämä syömisien mukaan.

Onneksi luin Heikkiläni :smt026

ViestiLähetetty: 2011-02-12 12:42:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noilla Novon( ja Novo Nordiskhan on suuri insuliinin ja diabeteslääkkeiden tuottaja http://www.novonordisk.fi/documents/pro ... ordisk.asp) ohjeilla ei olisi minunkaan pitkäaikaisokerini laskenut viittä yksikköä, tai ehkä olisi, mutta insuliinimäärät olisivat kyllä nousseet aika huimasti samalla. Kiitos Heikkilän, Bernsteinin ja karppausohjeiden, sokerit jo melkein kohdillaan ja insuliinimäärätkin pieniä. Heikkilän ohjeet ovat onneksi jo suomeksi ja useimpien diabeetikoiden saatavilla, koskahan tulisi suomennettuna Bernsteinin kaikenkattava diabetesopas.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 14:56:09 
Berlin kirjoitti:
1.dibbis kirjoitti:
joo,täytyy varmaan noitten sun "ohjeittein" mukaan vähentää huomattavasti tota kanan ym.protskujen syöntiä ja ottaa se oliiviöljy mukaan aina povariin ja plurauttaa vaikka 1/3 pulloa muun lounaan yhteydessä,jos nälkä sitten pysyis poissa ja hyvää on,nami,nami. HAHAHAHAHHA...olisko sulla muuten antaa jotain hyviä "neuvoja" vielä insuliinin suhteen (olen sairastanu vasta muutaman vuosikymmenen 1.tyyp.diabetesta ja pitkäaikaisver.sokerit ollu sen ajan lähes terveen lukemissa,mut voi olla,että mulla jääny vielä jotain oppimatta). Nuoruuskin meni lähes vaan Tex Willereitä lukien.

En usko, että sulle kannattaa mitään neuvoja antaa. Se on ihan sama käytätkö inskaa vai et ja kuinka vaikeeta sulla on yksinkertaisten asioiden kanssa. Ryyppäämistä kannataa varmaan vähentää.

niin no sulle "järjen jättiläiselle" nyt turha mitään selitellä (jonka ainoa pointti ainakin tässä ketjussa riidanhaasto ja diabeetikkojen herjaaminen,mikä on tod.törkeää ainakin 1.tyyppiläisten kohdalla),,,mut todetaan nyt sen verran,että olen siis kohtuukarppaaja itekin ja voinet lisäks selvitellä,mikä niissä protskuissa on niin vaarallista (jos ei ole munuaisvammainen),että pitäis sun ohjeittein mukaan kannella herkullisen makuista oliiviöjypulloa mukanaan?

ViestiLähetetty: 2011-02-12 14:57:20 
ylläoleva oli siis tottakai mun kirjoittamaa.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 15:01:02 
diesel kirjoitti:
Noilla Novon( ja Novo Nordiskhan on suuri insuliinin ja diabeteslääkkeiden tuottaja http://www.novonordisk.fi/documents/pro ... ordisk.asp) ohjeilla ei olisi minunkaan pitkäaikaisokerini laskenut viittä yksikköä, tai ehkä olisi, mutta insuliinimäärät olisivat kyllä nousseet aika huimasti samalla. Kiitos Heikkilän, Bernsteinin ja karppausohjeiden, sokerit jo melkein kohdillaan ja insuliinimäärätkin pieniä. Heikkilän ohjeet ovat onneksi jo suomeksi ja useimpien diabeetikoiden saatavilla, koskahan tulisi suomennettuna Bernsteinin kaikenkattava diabetesopas.

ai niin vielä unohtu:oma ver.sokerini on ollu siis (olen siis 1.tyyp-diabeetikko) pitkäaikaisver.sokerin osalta muutaman vuosikymmenen sairausuran ajan lähes terveen lukemissa,mut sulla ilmeisesti ollu vähän ns."ymmärtämistä" omas kanssa (olet ilm.2 tyypin diabeetikko tai täysterve...fyysisesti).

ViestiLähetetty: 2011-02-12 15:02:53 
Joulupukki kirjoitti:
Paws kirjoitti:
Micci_67 kirjoitti:

Ja mulle tuli hirveä flashbäkki jostain viiden vuoden takaa suoli24:lta :lol: En tiedä vieläkö sama heppu terrorisoi sitä palstaa kun oman mielenterveyden takia pysyn sieltä poissa :P

ai,sä oot NIITÄ,jotka viettää aikaansa siellä. ITE ei tarttenu vielä kertaakaan käydä,en myöskään lue seiskaa,kuten sinä.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 15:04:53 
Mimmimakia kirjoitti:
No jos sitä hiilareiden vähentämisen jälkeen meinaa ottaa jostain energiaa, niin ei oikein jää vaihtoehtoja, kun tuota proteiinia ei tosiaan enempäänsä kannata nauttia, eli joutuu tosiaan rasvaamaan niitä eväitään... :roll: Et mikä tässä nyt oli syömishäiriötä? Enemmän häiriötä olisi olla syömättä sen takia, että ei ole mitään syötävää... Hohhhoijjjaa.

ps.oletko ihan ITE tossa kuvassa?

ViestiLähetetty: 2011-02-12 15:13:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
niin no sulle "järjen jättiläiselle" nyt turha mitään selitellä (jonka ainoa pointti ainakin tässä ketjussa riidanhaasto ja diabeetikkojen herjaaminen,mikä on tod.törkeää ainakin 1.tyyppiläisten kohdalla),,,mut todetaan nyt sen verran,että olen siis kohtuukarppaaja itekin ja voinet lisäks selvitellä,mikä niissä protskuissa on niin vaarallista (jos ei ole munuaisvammainen),että pitäis sun ohjeittein mukaan kannella herkullisen makuista oliiviöjypulloa mukanaan?

No, vaikka et minulle huudellutkaan niin vastaan silti... Liika proteiini muuttuu elimistössä sokeriksi. Viisaampi muistakoon virallisen termin. Gluko... jotain. Löytynee esim. kun käytät tuota hakutoimintoa. Oliiviöjyä on helppo kantaa mukanaan ja sillä on kätevää lisätä tarvittaessa kaloreita esim. työpaikkaruokaloissa. Rasvalla on helppo pitää se insuliinitasapaino kohdillaan.

Alkuperäiseen aiheeseen. Jos miulla ois joku sivusto, jonne joku tulisi tähän tyyliin mesomaan, niin en vaivautuisi vastaamaan tai todennäköisesti poistaisin tekstin. Ymmärrän Heikkilää hyvin tässä asiassa, nyt kun tää ketju on näinkin pitkäksi mennyt. Tulet tänne mesomaan ja sitten oot ihan kyrsiintynyt siihen että jengi vastaa "samalla mitalla". Surullista sinänsä.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 15:18:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

1.dibbis kirjoitti:

Se on jännä, että aina lopulta näissä ketjuissa käy näin.... asiat loppuu ja herjaus alkaa :roll:

ViestiLähetetty: 2011-02-12 15:19:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pozna kirjoitti:
1.dibbis kirjoitti:

Se on jännä, että aina lopulta näissä ketjuissa käy näin.... asiat loppuu ja herjaus alkaa :roll:

Sepä se... No, itsekin joskus teininä, kun oli elämä vielä aika sekaisin, tein tuota.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 140 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7

Kaikki ajat ovat UTC+02:00