karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 05:34:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-09-19 12:07:51 
Tuli vaan mieleen, kun luin syömishäiriöisistä. Ja täälläkin koko ajan puhutaan, miten katsotaan joka ruokapaketista hiilarimäärät, ja jos ylittyy, ei todella osteta!
Ja jos sattuu niin ikävästi käymään, että vaikkapa sortuu johonkin "kiellettyyn" yhden ainoan kerran, siitä seuraa kova morkkis!
Itse olen noudattanaut vhh- ohjeita kirjaimellisesti jo lähes 7 vuotta, enkä voisi kuvitella laittavani suuhuni jotain "kiellettyä". Siitähän ei toipuisi koskaan!!
Kun tarkemmin ajattelen asiaa, niin tuntuu, että en ole ns. normaali, ja luultavasti on laita meidän useimpien kohdalla!

ViestiLähetetty: 2010-09-19 12:30:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hassu juttu.

Minä ja perhe ollaan oltu VHH'lla jo 10+ vuotta, ja meistä jokainen on edelleen vapaa ja usein halukaskin maistamaan eteen tulevia kiinnostavia ruokia. Se, että kaikki ei maistu niin hyvältä että kannattaisi enää maistaa uudestaan - ja se joistakin ruoka-aineista tulee (morkkiksen sijaan) huono olo tarkoittaa toki usein sitä, että ihminen oppii vähän valikoivammaksi. Mutta ehdottomia kieltoja täällä ei harrasteta.

Jos eikarpin syömisen ainoa jälkiseuraus on morkkis, niin kannattaisi varmaan sinunkin vähän löysätä pipoa?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-09-19 12:47:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä olen syömishäiriöinen niin kauan kun minulla on pudotettavaa painoa. Odotan ja toivon sitä tilannetta, jossa voin ja osaan syödä niin että voin hyvin ja pysyn hyvänolon painossani.

79 kg = BMI 29 lievä lihavuus
68 kg = BMI 25 normaalipaino

Huomispäivään uupumatta uin.

Kuvassa norsu norsun selässä, korvieni välissä 65-kiloinen viehko nainen. Miksi tämä ristiriita?

ViestiLähetetty: 2010-09-19 15:21:01 
Poissa
landekarppi
landekarppi

En sanos omalta kohaltani enää nii... etkä voi sinäkää yleistää, kun et tiedä meidän sh- taustaa, et millasta se OIKEESTI oli entises elämäs...
Ja joo, nyt miula todettu oikeesti, ettei tavalliset viljat käy enää... [-X

ViestiLähetetty: 2010-09-19 16:21:40 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Jotkut ovat, jotkut eivät. IMHO liikojen hiilareiden vältteleminen on ihan sama juttu kuin välttäisi jotain mille on allerginen. Samalla lailla hiilarit pöhöttävät ja voi lähteä henki; tosin tämä tapahtuu vähän hitaammin :mrgreen: Ei sitä minkään muunkaan taudin takia syömistään katselevaa syömishäiriöiseksi luokitella. (Itse asiassa tämä allergiametafora on ollut suht hyvä tapa selittää tämä ruokavalio kasvissyöjätuttaville...) Harmi vain että harvemmin sitä eläinallergikolle työnnetään heti meidän Misseä syliin kun se on niiiin lutuinen, mutta kyllähän sitä pullaa pitää kaikkien syödä... [-X

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-09-21 09:31:03 
els kirjoitti:
Hassu juttu.

Minä ja perhe ollaan oltu VHH'lla jo 10+ vuotta, ja meistä jokainen on edelleen vapaa ja usein halukaskin maistamaan eteen tulevia kiinnostavia ruokia. Se, että kaikki ei maistu niin hyvältä että kannattaisi enää maistaa uudestaan - ja se joistakin ruoka-aineista tulee (morkkiksen sijaan) huono olo tarkoittaa toki usein sitä, että ihminen oppii vähän valikoivammaksi. Mutta ehdottomia kieltoja täällä ei harrasteta.

Jos eikarpin syömisen ainoa jälkiseuraus on morkkis, niin kannattaisi varmaan sinunkin vähän löysätä pipoa?

Tuossahan se pointti tulikin; jos olet syömishäiriöinen, pipon löysääminen ei onnistu. Tai onnistuu mutta välineenä on yletön syömisen kontrollointi mikä toimii pahan olon purkukanavana. Ei taida olla ainoastaan karppaajien ongelma. Vegaanit ja muutkin hörhöt taitaa osittain kärsiä samasta ongelmasta. Ja tää ei sitten Els liittynyt mitenkään sinuun vaan tuohon mainitsemaasi pipon löysäämiseen......

ViestiLähetetty: 2010-09-21 10:30:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä en ole siis syömishäiriöinen (paitsi jos syön pelkkää virallisterveellistä niin tolkku häviää täysin hiilareiden osalta) :lol: mutta enpä laihdukaan niin hyvään tahtiin kuin tiukemman linjan karppaajat. Mutta siis juu... en tunne huonoa omaatuntoa satunnaisista herkutteluista, en nipota juhlissa enkä anopin ruokapöydässä, syön työpaikalla (keskuskeittiöruokaa) ja jos sitä herkkulasagnea on niin todellakin syön, jne. Tottahan se on että kun tarkoitus ois se 20-30(-40) kiloa saada pois, niin ei tää linja ole ihan paras mahdollinen.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 11:14:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä ainakin kirjoitti:
enkä voisi kuvitella laittavani suuhuni jotain "kiellettyä". Siitähän ei toipuisi koskaan!!

Kun ei ole asia niin yksinkertaista, että olisi kielletyt ja sallitut, vaan keho muuttaa pelisääntöjä koko ajan. :(

ViestiLähetetty: 2010-09-21 20:29:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä. Esim. lapsena ja teininä moni saa syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan eikä se missään näy. Aikuisena viimeistään suurin osa joutuu miettimään, mitä kannattaa syödä ja mitä ei. Ja karppiakin joutuu säätämään #-o Se eka atkins puree kuin häkä, yleensä.. :-k

ViestiLähetetty: 2010-09-22 20:32:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä minä tämän syömishäiriön olen valinnut ihan sen takia, koska siinä toisenlaisessa syömishäiriössä lihoin pitkin aikoja hallitsemattomasti ja voin henkisesti pahoin. Syöminen oli syyllistymistä ja sen takia yritystä tyytyä vähärasvaiseen ruokaan, joka ei tyydyttänyt nälkää eikä tuottanut juurikaan makunautintoja.

Nyt olen onnellinen saadessani syödä hyvää, rasvaista ruokaa, ja erityisesti VOITA - ikiaikaista rakkauttani. En koe nyt syyllisyyttä eikä enää tee mieli hallitsemattomasti makeita herkkuja, joiden takia myös lihoin.

Suurkiitos tälle karppausfoorumille, ja erityisesti sen aktiivisille ylläpitäjille ja kommentoijille, tuesta, tiedosta ja viihdykkeestä :respect:

ViestiLähetetty: 2011-04-13 15:08:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ainakin siihen asti, että pääsen tavoitteeseen :) 75...78 kg tienoille. Sitten voi vähän löysätä ketoosihommista :) Mutta kuitenkin karppina pysyen. Ei nyt kuitenkaan sitten haittaa jos silloin tällöin eksyy vaikka thai-buffetiin vähän kevätkääryleitä ja riisiä maistelemaan lihan ohessa. Tai jäätelöä kuumana päivänä.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 15:53:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Torniojaws kirjoitti:
karppauksen aloituksen jälkeen +8 kg

Lihasta vai läskiä? :P

ViestiLähetetty: 2011-04-13 16:44:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jussi83 kirjoitti:
Torniojaws kirjoitti:
karppauksen aloituksen jälkeen +8 kg

Lihasta vai läskiä? :P

Mene ja tiedä :D mutta ne ainakin meni jo, ne kilot :P Jos fiilis on oikeassa, pitäisi sunnuntaina olla vaa'assa tulos alta 83 kg:n pitkästä aikaa :) Karpatessa parhaimmillaan käynyt 81,5 kg:ssa (juuri ennen joulua...).

ViestiLähetetty: 2011-04-13 16:51:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Torniojaws kirjoitti:
....

Sun nicki on jotenkin tuttu, en vain osaa yhdistää mistä...Pelit-lehden foorumi joskus kauan sitten?

ViestiLähetetty: 2011-04-13 17:16:59 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Mä olin vt:lla tosi syömishäiriöinen. Vahtasin rasvoja tuoteselosteista, ja jos niitä oli, en ostanut. Tällä syömishäiriöllä sitten lihoin vuosien karttuessa. Ja nyt oon tosi syömishäiriöinen taas, tällä kertaa vahdin hiilareita ihan kohonneen verensokerin ja esidiabeteksen takia ;)

ViestiLähetetty: 2011-04-13 17:36:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jussi83 kirjoitti:
Torniojaws kirjoitti:
....

Sun nicki on jotenkin tuttu, en vain osaa yhdistää mistä...Pelit-lehden foorumi joskus kauan sitten?

Jaa-a. Aika monessa paikassa pyörinyt samalla nickillä vuodesta 1998 tjsp. Diablossa alunperin.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 00:43:45 
Nyt on pakko nillittää: sh ei oo sitä, että kattoo mitä ruoka sisältää kun ostaa, tai laskee hiilarit/protskut/rasvat, tai kaloritkaan, jos tarkotuksena on voida hyvin ja laihtua/pysyä normaalissa painossa. Sh on valtavaa syyllisyyttä ylimääräisestä tomaatista, paketillinen jäätelöä kerralla ja oksennus, pakkoliikuntaa keskellä yötä niin ettei kämppikset herää, syömistä vaikka vatsa on jo kipeä kun on niin täynnä, epärealistista kehonkuvaa, 500 kcal päivässä ruokavaliota kuukausikaupalla...made my point? Vähän sama kun vertais sitä, että joku puristaa perseestä, raiskaukseen. Juu, on ollu tässä 5 vuojen sisään kaikkia sh-oireita: anorektista, bulimista, bediä ja jotain nuiden väliltä.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 13:43:45 
Poissa
voinen
voinen

Vieras kirjoitti:
Sh on valtavaa syyllisyyttä ylimääräisestä tomaatista, paketillinen jäätelöä kerralla ja oksennus, pakkoliikuntaa keskellä yötä niin ettei kämppikset herää, syömistä vaikka vatsa on jo kipeä kun on niin täynnä, epärealistista kehonkuvaa, 500 kcal päivässä ruokavaliota kuukausikaupalla...made my point?
No, ton mukaan en ainakaan minä ole syömishäiriöinen.

Kuuntelen Kroppaa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00