karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 02:50:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-02 08:09:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-16 15:32:19
Viestit: 1158
Elune kirjoitti:
Lainaa:
Kuka tän "vit.....n" aloitti, minäkö??
En ole tosikko, mutta ymmärrän jos vit....aan


muttet ymmärrä jos itse v....et?


:smt023

_________________
http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/5/5 ... 4aa35d.jpg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-02 15:43:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
En lukenut viestiketjua mutta katsoin äsken ohjelman areenasta.
Ohjelma oli oikeastaan ihan hyvä, toi esille missä mennään ja miksi (osittain). Juontaja oli hyvä roolissaan ja kyseenalaisti varsinkin VT puolen edustajia. Karppaaja toi asiansa hyvin esille samaten Laatikainen, kun taas vastapuolen Uusitupa änkytti koko ajan (nauttinut liikaa hiilareita? ;) ) ja tukeutui ikivanhoihin tutkimuksiin. Eikä VT-puolen RT:kään oikein rooliinsa istunut, toisti vanhoja dogmia ja osittain puhui ristiin kun tuli ilmi että ne tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet saa vaikka hiilareita karsisikin jmv. VT puolen edustajat myöskin toistivat vanhaa kaupunkilegendaa karppauksesta kun toinen puoli toi esille sitä mitä karppaus oikeasti on.
Asiaa tuntemattomalle tuo ohjelma voi kylläkin kääntyä ihan kumpaan suuntaan vaan, mutta toivottavasti ainakin saa ihmiset ajattelemaan. Se kyllä jäi tuomatta kunnolla esille että koko karppikunta ei ole se äänekäs joukko ihmisiä jotka netissä riehuu vaan kyseessä on vain _pieni_ osa porukasta joka on ottanut nokkiinsa. Samaten syy tähän jäi tuomatta esille, eli se että monesti valehdellaan ja puhutaan P:t karppauksesta silloin kun karpit käy "kimppuun".
Lopussa Uusitupa mainitsi että on tärkeämpääkin tutkittavaa kuin karppaus, mutta tässä kohtaa en oikein ymmärrä miksi hän sitten on jatkuvasti puhumassa aiheesta kun se ei häntä tunnu kiinnostavan ja tiedotkin karppaajien ruokavaliosta on iltapäivälehtien tasoa.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-10 16:37:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Epätietoinen kirjoitti:
Voidaanko tämän perusteella epäillä, että vähähiilihydraattinen ruokavalio saattaa aiheuttaa joissakin tapuksissa hyvän olon lisäksi myös aggressioita?

kyllä, Jos verensokeri on hyvin alhainen.
Oireet johtuvat alhaisen verensokerin laukaisemasta "stressihormoni" adrenaliinin liikavaikutuksesta.
ja kyllä käytös näkyy myös foorumilla.

•epätavallinen tai riitaisa käytös,
•ärtyisyys
lähde:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00886
onhan sanonta "lihavat ovat lepposia" kai johtuu korkeasta verensokerista, josta on kyllä paljon enempi haittaa terveydelle.

_________________
Mukana ollut yli 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-10 16:49:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
^Onko sulla faktaa siitä, että VHH aiheuttaisi moisia verensokerin laskuja? Mulla ne heittelehti nimenomaan VT:llä, ei enää, ja muilla näyttäis olevan samansuuntaisia kokemuksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-10 17:32:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-01 11:41:20
Viestit: 570
Paws kirjoitti:
^Onko sulla faktaa siitä, että VHH aiheuttaisi moisia verensokerin laskuja? Mulla ne heittelehti nimenomaan VT:llä, ei enää, ja muilla näyttäis olevan samansuuntaisia kokemuksia.

Ei kai VHH niitä AIHEUTA, koska verensokeri nimenomaan pysyy tasaisempana, ei tuu nousuja ja laskuja. Eiköhän kaikilla joskus vaiheessa oo nälkä, jolloin verensokerikin on alempana, ruokavaliosta riippumatta

_________________
Blogini - Asiaa ja ajatelmia ravinnosta, uusin teksti 27.9.2013


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-10 17:52:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Paws kirjoitti:
^Onko sulla faktaa siitä, että VHH aiheuttaisi moisia verensokerin laskuja?

On vain hyväksi laihduttajalle että veresokeri pysyy tasaisena, näin mielihalut ja väsymyskohtaukset pysyvät poissa. Liian Alhainen verensokeri joka voi toisille tulla liian pitkään jatkuneen tiukan VHH ruokavalion tai liian paljon lihaa, kalaa ja maitotuotteita sisältävän ruokavalion jälkeen (nämä ruuat nostaa insuliinia veressä todella paljon ja samalla verensokeri laskee liian alas).
Kun tässä tilassa urheillaan tai treenataan ja ollaan jopa ketoosissa, verensokeri laskee ajoittain todella alas, mutta palautuu kuitenkin.
tällä foorumilla näitä on nähty.
minäkin olen saanut niinkin alas kuin 4,3 ja ilman mitään treeniä.
ja jo 4,3 lukemissa oli :smt013 :smt093 :smt076 :smt014 olo :lol:

_________________
Mukana ollut yli 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-10 18:29:56 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Skippasin tänään aamiaisen ja söimme mieheni kanssa vasta 16 pintaan. Saimme paljon asioita aikaiseksi, olimme monien ihmisten kanssa rakentavasti tekemisissä. Ennen ateriaa verensokerini oli 6,2. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-10 18:38:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Konnasintti kirjoitti:
Skippasin tänään aamiaisen ja söimme mieheni kanssa vasta 16 pintaan. Saimme paljon asioita aikaiseksi, olimme monien ihmisten kanssa rakentavasti tekemisissä. Ennen ateriaa verensokerini oli 6,2. :D

sehän tarkoittaa että sinulla on ollut koko päivän todella korkea verensokeri. eli ei paljoakaan ole laihtumista tapahtunut.
ikääkin on, aineenvaihdunta voi olla hidastunut nuoruusvuosiin nähden.
jotain muutosta voisi kokeilla vaikka noita makro % muutella. pientä vaihtelua päivittäin, jopa syklitystä.
kcal niitäkin vois tarkistella.
aina on toivoa, aikaa on vielä.

_________________
Mukana ollut yli 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-10 18:49:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-03 18:12:28
Viestit: 137
PeeBlizzard kirjoitti:
Olen saanut näiden kahden päivän aikana näiltä "himo-karppaajilta" ainoastaan negatiivista palautetta. Alkaa tuntua siltä, että täällä ihmiset ovat ahdistuneita ylipainoisia köyhiä viisastelijoita ja vielä agressiivisiä. Katsotaan olenko ensilukemalta väärässä???


Tekisi mieli kyseenalaistaa nimimerkin, joka rekisteröityään aloittaa keskustelun ja keskustelee vain Taistelutarntereella, motiivia, mutta ehkä annan olla :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-10 19:00:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-30 16:10:17
Viestit: 451
Ari kirjoitti:
liian paljon lihaa, kalaa ja maitotuotteita sisältävän ruokavalion jälkeen (nämä ruuat nostaa insuliinia veressä todella paljon ja samalla verensokeri laskee liian alas).


Ei "nämä ruuat" per se, vaan liian suuri kerta-annos näitä ruokia. "Liian suuri" taas riippuu siitä paljonko prodea keho missäkin tilanteessa tarvitsee. Insuliiniefektiä ei tule, jos animohapot menevät käyttöön.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)