karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 11:03:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-15 09:57:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-28 17:54:44
Viestit: 1112
Esa Laihon paljastuttua valelääkäriksi hänestä media on vääntämässä lähes Anders Breivikin tapaista konnaa. Ilmeisesti Laiho ei tehnyt lääkärinä suuria virheitä, koska potilasturvan puolelta olisi heti löytynyt merkinnät. Laiho erikoistui geriatriaan, jossa potilaita poistui luonnollista tietä elävien kirjoista. Hänen taitonsa riitti hyvin lääkkeiden määräämiseen, joka on laillistettujenkin lääkäreiden päätoimi geriatriassa, toki muussakin terveydenhoidossa.
Esa Laiho on vielä pieni konna verrattuna moniin johtaviin laillisiin lääkäreihin jotka ovat valehdelleet kansalle vuosikaudet. Median mukaan Laiho teki lääkärintointa rahasta....härregyd! :lol: Tuskinpa Uusitalot ja Puskat ovat seuranneet Florence Nightingalen jalanjälkiä lääkärin toimissaan. Kun katsoo näiden johtavien lääkäreiden sidoksia, ei voi välttyä ajatukselta että he tekevät tointaan rahasta, kaikenlisäksi he ovat valehdelleet kansalle päin naamaa.

_________________
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-15 10:30:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 08:58:58
Viestit: 251
Niin, olenkin miettinyt kun näitä valelääkärikeissejä tulee julkisuuteen välillä, että kumpi onkaan sitten se huonompi asia: jotenkin asioista kartalla oleva "itseoppinut" valelääkäri vai joku hälläväliä-asenteella varustettu oikea lääkäri (=pillerireseptiautomaatti) ? :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-15 10:33:42 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Minäkin olen tässä kaiken maailman laillisten puoskareiden "hoitoa" "nauttineena" tullut näistä jutuista lukiessa miettineeksi, että onko sillä nyt niin väliä, onko virallista arvoa, kunhan olis edes ASIANTUNTEMUSTA ja mieluusti myös aitoa kiinnostusta potilasta kohtaan. :roll: :roll: :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-24 12:06:06 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3464
-nemo- kirjoitti:
Kun katsoo näiden johtavien lääkäreiden sidoksia, ei voi välttyä ajatukselta että he tekevät tointaan rahasta, kaikenlisäksi he ovat valehdelleet kansalle päin naamaa.


Kun katsoo näitä johtavien lääkärien naamoja, ei voi välttyä ajatukselta että he todella uskovat siihen mitä tekevät. En usko että ovat tietoisesti pyrkineet valehtelemaan, ovat vain taivuttaneet todisteet siihen suuntaan minkä "tietävät" oikeaksi. Luulivat, raukat, tekevänsä suurtakin tiedettä ja kansalle palveluksen. Mikään muu kun ei oikein selitä sitä kuivakkaa, kalpeaa ja harmaantuvaa habitusta näillä ukkeleilla.....

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-24 23:23:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Siperia kirjoitti:
Minäkin olen tässä kaiken maailman laillisten puoskareiden "hoitoa" "nauttineena" tullut näistä jutuista lukiessa miettineeksi, että onko sillä nyt niin väliä, onko virallista arvoa, kunhan olis edes ASIANTUNTEMUSTA ja mieluusti myös aitoa kiinnostusta potilasta kohtaan. :roll: :roll: :roll:


Minä olen ehkä naiivi, mutta uskon, että kyllä sieltä lääkiksestä 6 vuoden + erikoistumisjakson aikana jotain tarttuu. Minulla on ehkä käynyt hyvä tuuri, kun olen pääasiassa saanut lääkäreiltä hyvää ja asiantuntevaa hoitoa.

Ennen kaikkea näen valelääkärit professionalismin ilmentymänä. Joku ammattiryhmä on saavuttanut itselleen niin valtavan määrän arvostusta ja etuja yhteiskunnassa, että asemaa tavoitellaan vaikka huijaamalla.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-30 03:14:00 
oulaliina kirjoitti:
Ennen kaikkea näen valelääkärit professionalismin ilmentymänä. Joku ammattiryhmä on saavuttanut itselleen niin valtavan määrän arvostusta ja etuja yhteiskunnassa, että asemaa tavoitellaan vaikka huijaamalla.


Ei ne sitä asemaa tavoittele vaan palkkaa. Lääkäreillä on hurjat palkat ja suht helppoa työtä palkkaan nähden.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-01 13:27:49 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-05 19:59:52
Viestit: 9735
^ Helppous varmaan riippuu melko pitkälti missä tekee lääkärin työtä ja miten sä sitä teet. Miettii jotain kirurgiaakin, on kaukana helposta. Mut onhan lääkäreillä vastuu aika suuri, tieto-taito pitää olla jotain ällistyttävää.

Mä oon ite niin vähän asioinu lääkärissä, et ei oo kun hyvää sanottavaa niistä vain. Eri asia voi olla ihmisillä jotka on rampannu siellä koko ajan, onhan niitä lääkäreitä määrällisesti aika paljon enemmän tavannu. Sinne voi niitä huonompiakin asettautua :roll:

_________________
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-01 18:41:57 
No mä oon tosiaan käyny aika paljon lääkäreissä ja huomannut vähän liian monta kertaa ettei ne tiedä oikein mitään. Valitettavan pihalla ovat monet, itse tietää enemmän

Kirurgin työ on kyllä varmasti vaikeaa ja vaikeinta, mutta esim. yleislääkärin työ näyttää olevan yllättävän helppoa: reseptien kirjoittelua ja lähetteiden kirjoittelua erikoislääkäreille kun oma tieto ei riitä. Jopa erikoislääkärit saattavat sitten olla pihalla omaan alaan kuuluvista asioista, kun ovat sanojensa mukaan erikoistuneet vaan johonkin tiettyyn sairauteen.

Minäkin pidin joskus kauan sitten lääkäreiden tietotaitoa valtavana, silloin kun en itse ollut käynyt lääkärissä juuri koskaan. Sitten kun aloin sairastella ja jouduin käymään lääkäreissä oikeasti se illuusio rikkoutui kyllä aika nopeasti, enää en oikeastaan edes arvosta lääkäreitä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-01 19:26:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
kannattaa pysyä terveenä, niin ei tarvi lääkäreitä.

:wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-01 19:36:12 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
Juu, työterveyslääkärikin vähän tässä taannoin ihmetteli, että olen käynyt niin vähän vastaanotolla... :roll: No, minä siihen, että yritän vältellä lääkäreitä mahdollisimman paljon. 8) Sain häneltä hyväksyvän nyökkkäyksen ja hymyn.

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-01 19:37:10 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
kekexxx kirjoitti:
kannattaa pysyä terveenä, niin ei tarvi lääkäreitä.

:wink:


"Kannattaa pysyä lääkärinä, niin ei tarvitse terveitä", anonyymi valelääkäri helsinkiläisessä vanhusten palvelutalossa 1.12.2011

Pyyteetöntä työtä tekevät terveyden amatöörit voisivat perustaa valelääkäriaseman jossa ei määräiltäisi turhia lääkkeitä (ei reseptioikeutta) ja keskityttäisiin potilaisiin. Nimeksi vaikkapa " Möhiläinen", tai "terveystupa", asemalla ei olisi lääkäreitä vaan vääkäreitä, itseopiskelleita hoivaajia joiden arvot olisivat kunnossa.
Lääkkeet korvattaisiin erilaisilla yrteillä ja lääkkeenkaltaisilla rohdoilla.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-01 20:10:08 
kekexxx kirjoitti:
kannattaa pysyä terveenä, niin ei tarvi lääkäreitä.

:wink:


Niin, kaikkia sairauksia ei vaan paranneta, edes karppaamalla. Pari elinikäistä sairautta nimittäin on, ja ei ollu elintavoista kiinni sairastuminen vaan geeneistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-02 01:33:27 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
jussi kirjoitti:

"Kannattaa pysyä lääkärinä, niin ei tarvitse terveitä", anonyymi valelääkäri helsinkiläisessä vanhusten palvelutalossa 1.12.2011

Pyyteetöntä työtä tekevät terveyden amatöörit voisivat perustaa valelääkäriaseman jossa ei määräiltäisi turhia lääkkeitä (ei reseptioikeutta) ja keskityttäisiin potilaisiin. Nimeksi vaikkapa " Möhiläinen", tai "terveystupa", asemalla ei olisi lääkäreitä vaan vääkäreitä, itseopiskelleita hoivaajia joiden arvot olisivat kunnossa.
Lääkkeet korvattaisiin erilaisilla yrteillä ja lääkkeenkaltaisilla rohdoilla.
Jussi, ei näin. Tässä on vaarana se, että ne vanhusrukat tai ketkä lienee eivät kuolekaan kovin pian. Lisäksi hirveää vaaraa edustaa tiettyjen ikääntymiseen liittyvien oheissairauksien kuten dementian tai vaikkapa keuhkokuumeen esiintyvyyden dramaattinen väheneminen. Sellainenhan olisi suorastaan vaarallista yhteiskunnalle, verorahat loppuisivat lyhyeen.
Niinpä, jos lääkärin tehtävä on hoitaa, niin miksi niin ei sitten käy? Aika monta lääkäriä jo elämäni aikana kohdanneena voin sanoa, että ammattitaitoisia hoivaavia lääkäreitä olen tavannut vain yhden. Miksi "uskomushoidot" ovat nykypäivänä niin suosittuja? siksi...

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-02 01:48:11 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Vieras kirjoitti:
No mä oon tosiaan käyny aika paljon lääkäreissä ja huomannut vähän liian monta kertaa ettei ne tiedä oikein mitään. Valitettavan pihalla ovat monet, itse tietää enemmän

Kirurgin työ on kyllä varmasti vaikeaa ja vaikeinta, mutta esim. yleislääkärin työ näyttää olevan yllättävän helppoa: reseptien kirjoittelua ja lähetteiden kirjoittelua erikoislääkäreille kun oma tieto ei riitä. Jopa erikoislääkärit saattavat sitten olla pihalla omaan alaan kuuluvista asioista, kun ovat sanojensa mukaan erikoistuneet vaan johonkin tiettyyn sairauteen.

Minäkin pidin joskus kauan sitten lääkäreiden tietotaitoa valtavana, silloin kun en itse ollut käynyt lääkärissä juuri koskaan. Sitten kun aloin sairastella ja jouduin käymään lääkäreissä oikeasti se illuusio rikkoutui kyllä aika nopeasti, enää en oikeastaan edes arvosta lääkäreitä

Tää vois olla mun kirjoittamaa,täysin samaa mieltä :smt045
jussi kirjoitti:
hoivaajia joiden arvot olisivat kunnossa
Näille olis todellista tarvetta!

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)