jussi kirjoitti:
"Kannattaa pysyä lääkärinä, niin ei tarvitse terveitä", anonyymi valelääkäri helsinkiläisessä vanhusten palvelutalossa 1.12.2011
Pyyteetöntä työtä tekevät terveyden amatöörit voisivat perustaa valelääkäriaseman jossa ei määräiltäisi turhia lääkkeitä (ei reseptioikeutta) ja keskityttäisiin potilaisiin. Nimeksi vaikkapa " Möhiläinen", tai "terveystupa", asemalla ei olisi lääkäreitä vaan vääkäreitä, itseopiskelleita hoivaajia joiden arvot olisivat kunnossa.
Lääkkeet korvattaisiin erilaisilla yrteillä ja lääkkeenkaltaisilla rohdoilla.
Jussi, ei näin. Tässä on vaarana se, että ne vanhusrukat tai ketkä lienee eivät kuolekaan kovin pian. Lisäksi hirveää vaaraa edustaa tiettyjen ikääntymiseen liittyvien oheissairauksien kuten dementian tai vaikkapa keuhkokuumeen esiintyvyyden dramaattinen väheneminen. Sellainenhan olisi suorastaan vaarallista yhteiskunnalle, verorahat loppuisivat lyhyeen.
Niinpä, jos lääkärin tehtävä on hoitaa, niin miksi niin ei sitten käy? Aika monta lääkäriä jo elämäni aikana kohdanneena voin sanoa, että ammattitaitoisia hoivaavia lääkäreitä olen tavannut vain yhden. Miksi "uskomushoidot" ovat nykypäivänä niin suosittuja? siksi...