karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 08:47:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-04 14:06:54 
Tyyli (??) Lyylille:mitä tulee siihen,ettenkö tietoa haluaisi ottaa vastaan,niin ei todella pidä paikkaansa (tosin en tältä kys.palstalta semmosta diabetes"tietoutta" tai juuri muutakaan tietoutta saa,mistä hyötyisin tai jota en ennestään tietäisi jo pitkältä ajalta),hyvä puoli tässä koko karppauskeskustelussa (jonka media on ikävä kyllä jo ehtinyt sössiä "muoti ilmiöineen")on,että asiat tulevat vihd.julki suuremmallekin joukolle,olen esim.A.Heikkilän kanssa varmaan n.90%:sesti samaa mieltä useimmissa diabetesasioissa,mutta jos hän tai joku muu levittelee semmosta skeidaa,että ykkösestä parannutaan tai pärjätään ilman insuliinia tai että pikainsuliini olisi huono juttu,niin jonkunhan moiseet valheet on korjattava.
Kyllähän näitä "parannamme 1.diabeteksen nokkoshoidolla" KUOLINtapauksia löytyy täältä koti Suomestakin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-04 20:56:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
1.diab.uhri kirjoitti:
2.tyypin diabetsesta yleistä:totta,että se on yleistynyt lähivuosikymmeninä,...
Siinä oli totuus asioista,mutta ainahan joku voi yrittää sössöttää vastaan tai vaikka väittäää,että 2.tyypin diabetes johtuu vaikka rypsiöljystä =D>

Totuus on se että nykypäivän ihmisten ruokavalio vaikuttaa siihen että D2 on yleistynyt. Faktaa on myös se että tähän kuuluu rypsiöljyn, täysjyväviljan ja yleensä hiilihydraattien lisääntynyt käyttö ja myös eläinrasvojen vähentynyt käyttö mukaan lukien kaikki maitorasvat.
Missä siis mahtaa olla vika, ja milloin suomessa VT-taho uskaltaa sen myöntää, muualla sentään tuntuu olevan fiksumpia tutkijoita... vai olikohan nää suomalaiset vastineet vaan "tutkijoita". ;)

Mutta tämähän on taistelutanner että täällä kuka tahansa uhri voi väittää olevansa asiantuntija, mutta yrittäköön nyt vaikka ensin yrittää todistaa edellä esitetyt FAKTAT vääriksi.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-05 07:42:14 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Jussuboy kirjoitti:
Sohaisenpa minäkin muurahaispesää. Sikäli mikäli diabetesta tunnen (itelläni ei oo), niin ykkösessä insuliinintuotanto lakkaa kokonaan (vai lakkaako edes aina). Näin ollen VHH-ruokavalio vähentää insuliinintarvetta. Mutta ei kai se sitä tarvetta kokonaan poista vaikka pitempäänkin VHH:ta harrastais. Siltä osin olen siis vieraan kanssa samaa mieltä kunnes toisin todistetaan, eli siis ei kai ruokavalio D1:stä paranna, vaan hoitaa?

Juu, kyllä samaa mieltä. Vaan toisaalta, jotkin lähteet sanovat ettei ykkösessä insuliinintuotanto lakkaa VÄLTTÄMÄTTÄ kokonaan eli tällöin jää teoreettisesti sekin mahdollisuus, että JOITAKIN ykkösiä voi olla hoidossa ruokavaliollakin. Eli uskoisin maailmanlaajuisestikin kyseessä olevan ne kuuluisat yksittäistapaukset, mutta silloin kuitenkin niitäkin on jotka pelkällä ruokavaliolla ovat hoidossa, ykkösinäkin.
Tämä on nimenomaan se mitä kritisoin, eli ei kukaan voi kaikkea tietää. Ja jos tuollaista kuuluu, niin ei pidä heti tuomittavan - jollei itse ole sitten täysin selvittänyt asiaa (jota en kyllä tämän "uhrin" taholta usko). Toivottavasti kaikki kuitenkin muistavat sen, että ykkösessä ensisijainen hoitomuoto on insuliini juurikin sen eron vuoksi, joka kakkoseen nähden ykkösessä on. Se vaan, että miten vähällä ykkönenkin voi pärjätä on asia erikseen.

Ja "uhrille" sanoisin, että A.Heikkilän juttuja ei kannata ottaa niin vakavasti. Toivoisin että kukaan joka lukee hänen blogiaan ei ottaisi niitä vakavasti, ei ainakaan ennenkuin on tarkistanut asioiden oikean laidan jostain muusta (luotettavammasta) lähteestä. Miehellä on paljon asiaakin, mutta valitettavasti uskottavuus karisee varsin kummallisten väitteiden myötä. Tai no, tämä on kyllä asia jossa taidan olla mielipiteineni yksin täällä karppilassa, mutta hällä väliä.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-05 09:22:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-05-28 09:21:51
Viestit: 214
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Ja "uhrille" sanoisin, että A.Heikkilän juttuja ei kannata ottaa niin vakavasti. Toivoisin että kukaan joka lukee hänen blogiaan ei ottaisi niitä vakavasti, ei ainakaan ennenkuin on tarkistanut asioiden oikean laidan jostain muusta (luotettavammasta) lähteestä. Miehellä on paljon asiaakin, mutta valitettavasti uskottavuus karisee varsin kummallisten väitteiden myötä. Tai no, tämä on kyllä asia jossa taidan olla mielipiteineni yksin täällä karppilassa, mutta hällä väliä.

Ainakin hän hajoittaa voimiaan turhaan moneen suuntaan. Suomalaisten ylipainoa ja D2:sta vastaan taistelemisessa olisi yhdelle miehelle kylliksi tekemistä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-05 17:09:30 
1.rypsiöjyllä ei ole mitään tekoa 2.tyypin diabeteksen kanssa 2.runsailla hiilarimäärillä on,sitä en ole koskaan väittänytkään,ettei näin olisi...Heikklähän väittää kyllä myöskin,että hiilareittein syöminen johtaa lähes automaattisesti 2.diabetekseen ennemmin tai myöhemmin,mikä tosin ei seKÄÄN kyllä pidä paikkaansa,kaikkien tai edes enemmistönkään osalta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-05 22:21:00 
Miten olet ajatellut laittaa kaikkitietäväisyytesi ykkösdiabeteksesta koko ihmiskunnan hyväksi, muuten kuin kertomalla sen täällä?, itseäsi tyhmempien joukossa.
Jos jostain tietää kaiken, luulisi ettei rahapulakaan vaivaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-08 19:07:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-02 12:15:19
Viestit: 665
Saanko mä dibbis kysyä sulta että minkä h-vetin takia sä käyt täällä meuhkaamassa? Lopeta jo se jankkaaminen :evil:.

_________________
- Trendi on kirosana -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-08 21:33:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-30 16:10:17
Viestit: 451
1.diab.uhri kirjoitti:
Tyyli (??) Lyylille:mitä tulee siihen,ettenkö tietoa haluaisi ottaa vastaan,niin ei todella pidä paikkaansa (tosin en tältä kys.palstalta semmosta diabetes"tietoutta" tai juuri muutakaan tietoutta saa,mistä hyötyisin


Täällä ollaan vain niin kohteliaita, ettei kukaan ole huomauttanut tuosta kirjoittamisesta. Muuten toki varmaan tulisi hyviä neuvoja. Eittämättä tarpeeseen. :smt064


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2012-01-09 08:45:36 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Miehellä on paljon asiaakin, mutta valitettavasti uskottavuus karisee varsin kummallisten väitteiden myötä. Tai no, tämä on kyllä asia jossa taidan olla mielipiteineni yksin täällä karppilassa, mutta hällä väliä.


Olen samaa mielta. Luin yhden hanen kirjansa ja jatin hanet pois valituista lahdekirjailijoista. Mulle melkeinpa riittaa Atkins.

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)