Vieras kirjoitti:
Lainaa:
Onko sinulla tutkittu mikä oli syy? Geneettinen poikkeama? Tavallisesti kaikissa tutkimuksissa verenpaine laskee karppaajilla, ainakin ylipainoisilla. Olet erittäin harvinainen, mutta yksilöitähän me tietysti kaikki olemme. Jokin syy siellä kuitenkin on.
Karppaustyylejä on monia eivätkä kaikki millään virallisterveelliselläkään syö keskenään samoin! Jotkut syövät paljon kasviksia ja toiset aina samoja jäävuorisalaatteja, siinä kasvis. Täyttäähän se vaatimukset.
Kokeilustasi voi vain sanoa sitten, että se karppaustyyli, mitä kokeilit, ei sopinut sinulle. Onneksi löysit kuitenkin ruokavalion, jolla olet terve. Minulla se menee toisin päin, mutta eipä hätää, minäkin löysin ruokavalion, jolla olen terve! Toivotaan, että pysytäänkin!
Höpö, höpö geenivirheittes kanssa. Siinä tapauksessa minäkin olen erittäin harvinainen tapaus ja geenivirheinen, koska verenpaineeni nousee nopeasti jos lasken hiilarit alas. Olen piruuttani testannut hiilareiden pudottamista joitakin kertoja menneiden vuosien saatossa ja aina sama juttu. Nykyään lähinnä vain seurailen näitä keskusteluja, enkä siis karppaa.
Tai no, mikäs sen tietää vaikka oliskin "geenivirhe" keikkuuhan tuo mummakin vielä tuossa vaikka ikää on lähes satku.
another guest
Onko geenivirhe ja geneettinen poikkeama sama asia?
Voisimme puhua myös epigenetiikasta, mutta antaa siihen tarkemmin perehtyneiden kirjoittaa.
Kovin nopeita kokeiluja ei kannata tehdä, jotta keho myös tottuu. Suoliston bakteerikanta muuttuu hitaasti ja sekin vaikuttaa suuresti siihen, mikä sopii ja miten.
En väitä lainkaan, että kaikille sopisi juuri samanlainen ruokavalio.