Leggingsit tuovat vain tavallista selvemmin esiin sen valitettavan tosiasian, että moni pukeutuja vaihtoehtoisesti
a) ei omista peiliä
b) ei käytä sitä
c) ei osaa objektiivisesti arvioida peilistä näkemäänsä
Minun silmiini haisee yhtä paljon, kuin nähdä osittain läpinäkyvät trikoot joista kalsarit kuultaa läpi ja joissa hoikkakin pursuilee ja hyllyy, myös nähdä ihminen jonka asusta löytyy 8 eri väriä ja 3 eri kuviota. Ihan oikeasti bongasin tällaisen ratikkapysäkillä ja laskin värit ja kuviot siinä ratikkaa odotellessa. Ja ei, värit/kuviot eivät todellakaan olleet yhteen sovitettuja millään tavoin.
Tai nähdä ihminen joka on yrittänyt epäonnistuneesti pukeutua sävy-sävyyn niin, että asussa on hyvin lähellä toisiaan olevia, mutta kuitenkin keskenään riiteleviä sävyjä. (Tämä tapahtuu helposti, jos tsekkaa värien sopivuuden vain joko luonnonvalossa tai keinovalossa; usein toisessa sopivat yhteen ja toisessa eivät.)
Tai nähdä ihminen, joka ei ymmärrä että kaikkein tredikkäintä senhetkistä muotiväriä ei kannata käyttää, jos se sattuu olemaan sävyltään ihonvärin ns. 'elävä kuollut' typpiseksi muuttava. (Oranssit/keltaiset sävyt tekevät tämän usein suomalaiselle ihonvärille.)
Ja viime aikoina on näkynyt miehillä sellaisia kummallisia haaremihousun tapaisia, joissa nilkasta sinne vähän yli polveen on trikoomainen istuvuus ja sitten levenevät löysiksi ja lisäksi haarus roikkuu reisien puolivälissä. Tiukat trikootkin näyttävät paremmilta, sillä nuo kummallisuudet saavat hyvännäköisenkin mieskropan naurettavan näköiseksi.
Trikoot ovat vain yksi osa sitä että katukuvassa nyt vaan on kaikenlaista silmiin haisevaa. En häiriinny niistä kuitenkaan mitenkään, vaan pikemminkin otan nämä silmähaisulit mielenkiintoisina bongauskohteina.
Omistan itse trikoot, joita käytän pitkinä kalsareina housujen alla jos ulkoilen oikein kovalla pakkasella, mutta arkivaateena eniten ehkä sellaisten mekkojen tms. kanssa jotka ovat ns. vesirajapituutta tai lähellä sitä. Tällöin jalassa saappaat, eli alareuna ei näy. Tämä on hyvä yhdistelmä sen vuoksi, että ei haittaa vaikka sitten kumartusi vesirajapituisessa mekossa eikä muutenkaan ole pakko istua jalat ristissä koko ajan ettei vaan kuultaisi kalsarit sukkahousujen läpi. Ja minun trikooni ovat nimittäin aina taatusti läpinäkymättömät.