karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 00:10:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Varo tärkkelystä!
ViestiLähetetty: 2014-08-16 16:21:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

els tuossa jo kertoikin siitä miten erilailla reagoidaan ketoosiin, minusta http://www.jonasbergqvist.se/sidor/fettforbranning-och-ketos/ Jonaksen kirjoitus kertoo sen mitä itse olen oppinut ketoosista ja ketoneista, hänhan tuossa sanoo esimerkiksi sen että kun kroppa on siirtynyt rasvapolttoiseksi niin pissaan ei enää riitä ketoja mitattavaksi koska niiden tuotanto optimoidaan kulutusta vastaavaksi vaikka verestä mitattuna voi olla syvässä ketoosissa. (Itse en ole koskaan ketoja mittaillut koska nykyinen ruokavalio pitää sokerit kurissa ja monta muutakin vaivaa poissa.)
Samoin että
Lainaa:
Alla personer oavsett kostvanor hamnar någon gång under dygnet i ketos. Framåt småtimmarna när fastan pågått minst 8 timmar bildas de allra flesta människor ketoner som överstiger 0,5 mmol/L. Tänk på att kroppen inte summerar dygnsintaget av kolhydrater utan snarare reagerar momentant på rådande hormonell miljö.

Tuo juttu on ruotsiksi, en tiedä miten Googlen kääntäjä sen kääntäisi, mutta ei mitään vaikeaa tekstiä.

ViestiLähetetty: 2014-08-16 16:34:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kuinhan tuo on yksilöllistä kun olen ollut ketoosissa 27.7 asti putkeen. Välillä vain hieman kun syönyt marjoja enemmän mutta kuitenkin joka kerta tikku värjäytynyt ja silti aamullakin riitti tikkuun ketoneita niin paljon, että näytti korkeaa ketoosia??

Elikkäs kauanko menee elimistöllä että pissaan ei ketoneita riitä?

Vai koskeeko tämä vain laihoja? Minulla kun on varmaan kolkyt kiloo läskiä mitä sulatella, niin miksi elimistön pitäs niitä' jotenki pihistellä??

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2014-08-16 16:51:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Ronja-Aliisa, tuosta ketoadaptiosta on aika paljon keskusteltu täällä lchf foorumeilla ja tuo siirtymisaikakin näyttää vaihtelevan eli tosiaan kuinka pitkä aika tarvitaan.
Noista vaiheistahan hän sanoo näin
Lainaa:
Vid övergång till ketos från kolhydratrik mat kommer ketontillverkningen att maximeras under det tredje dygnet. Då kommer 50% av energin i kroppens muskler att komma från ketoner och därmed utgöra den största energiförbrukaren av ketoner. Hjärnans förbrukning i detta sammanhang är liten. Dessa första 3 dagar kan definieras som fas 1 av anpassning till ketogen kost. Omställningsbesvär förekommer i form av acetonliknande andedräkt, trötthet, dimsyn, huvudvärk, men detta försvinner inom de första 3-7 dygnen. I enstaka fall kan dessa besvär vara under de första veckorna.

Fas 2 varar fram till 2-3 veckor då musklerna successivt övergår till förbrukning av fettsyror (2) och ketonerna reserveras för hjärnan. Denna anpassning innebär uppreglering av hormoner och enzymer i levern och i muskler för fettförbränning. Uppreglering av leverenzymer för anpassning till ketogen kost tar ca 5 timmar samt 24-48 timmar för muskelenzymer. Detta utgör den främsta delen av anpassningen till fas 1.

Monihan täälläkin mitatessaan ihmettelee että ei ketoosia näy vaikka hiilarit ja prodet alhaalla eli jos tosiaan lihakset ovat siirtyneet rasvahappojen polttoon niin ei niitä ketoja tarvitse paljon.
Toisilla taas riittää mitattavaksikin.
Aamulla saattaakin olla korkeammat arvot juuri noista hänen mainitsemistaan hormoonisyistä.

ViestiLähetetty: 2014-08-16 18:08:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ronja-Aliisa. Jos on pakko pissata putkeen, niin silloin ei taida mennä kovinkaan hyvin.Di ja els ja mlv. =D>

ViestiLähetetty: 2014-08-16 18:38:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ukko, olet oikeassa, minulla ei mene hyvin.

Olen yhä 90 kiloinen en meinaa laihtua sitte millään vaikka teoriassa tiedän miten tulisi syödä.
Vaikka olen ketoosissa, niin kaksoset vain vie minulta mehut ja varsinkin nyt kun ovat sairaita, niin tunnen tulevani hulluksi.
Miehestä ei ole ollut apua taas moneen viikkoon, muita lapsia työllistäminen jo hävettää minua.
Vaatteet ei mahdu ja uusia en halua, koska haluan laihtua, väsymys meinaa tehdä siitäkin vaikeaa ja suuhun meinaa eksyä väärää ruokaa ja vaikka ei eksy niin taistelu mielitekoja vastaan on todella raskasta ja käy työstä.

Revin motivaatiota foorumeilta ja ryhmistä ja puntarista ja mittanauhasta JA pissatikuista.
Jostakin syystä värjäytyvä tikku auttaa aamulla kestämään päivän ja illalla se estää ottamasta herkkua kun vihdoin saan kaksoset hiljaiseksi (jostakin syystä nukkuvat hyvin yön vaikka imettäähän pitää moneen kertaan)
olen todellakin niin kestämättömässä tilanteessa, että pissin tikkuihin, nivuskivut valvottavat öisin ja tiedän jo 5kg laihtumisen auttavan,,, mutta se ei ole minulle helppoa.
minulla ei mene hyvin,

ViestiLähetetty: 2014-08-16 18:52:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

V oi Ronja-Aliisa, toivottavasti kaksoset tervehtyy, onhan niissä hommaa terveenäkin! Taitaa olla sen verran stressiä nyt pelissä ettei kroppa halua antaa pois vararavintovarastosta. Mutta jos tikut auttaa motivaatioon niin sehän on hyvä juttu! Kyllä sinä nämä hommat osaat!

ViestiLähetetty: 2014-08-16 18:57:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:) kiitos, minulla on kaikenlaisia hassuja motivaattoreita, esim. olen nyt pitänyt päivittäin sellasta tiukkaa aluspaitaa, olisko muotoileva sanalla roikkunut tangossa. Sen kuristava olemus auttaa pysymään ruodussa :lol: jospa se ei heti veny pilalle... tai jos löystyy niin johtuu laihtumisesta

ViestiLähetetty: 2014-08-16 19:58:36 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Minulla on tulossa lapsenlapsen häät lokakuussa ja ei haittaisi jos muutama kilo haihtuisi, varsinaista laihdutusta en ajattele mutta nyt kun olen jättänyt kermakahvit vain jälkiruoaksi niin on vähän alaspäin menossa. Muuten joutuu hankkimaan uuden juhlavamman mekon, tuohon edelliseen ei taida auttaa muotoilevat alusvaatteetkaan jos ei hieman poistu noita makkaroita.

ViestiLähetetty: 2014-08-16 20:18:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:D juu ei ne kauheesti muotoile vaikka saa sillä sentin kaks vyötäröltä huijattua..

ViestiLähetetty: 2014-08-17 14:36:36 
ronja, ootko miettinyt mikä saa sut syömään liikaa vuodesta toiseen? mikset vaan pienennä annoksia? puolita annoskokosi ja haukkaa pikkuisen jotain äklömakeaa jälkkäriksi, vaikka tuntuisikin että pystyisit vielä venyttämään vatsalaukkuasi lihalla ja munilla.

ViestiLähetetty: 2014-08-18 15:41:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

minä syön liikaa vain sokeria ja viljaa. :nyt en ole koskenut kumpaankaan kolmeen viikkoon ja vyötäröltä on kadonnut 5cm. maha on ollut täynnä kokoajan, mutta jos kosken nuihin kiellettyihin, niin mulla on aina nälkä ja mitat vaan kasvaa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00