karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 17:21:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-07-17 10:48:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei,

Serkkuni esitteli minulle tällaista tuotetta. Ovat itse käyttäneet ja hyväksi kuulemma havainneet. Auttaa mm. fibroon ja harmaisiin hiuksiin, psoriaksekseen, reumaan ja ihan vaikka mihin vaivaan. Vaikuttavana aineena redox-molekyylit, joita on kaikissa eläväisissä, mutta alkavat vähenemään iän myötä.

Itse olen aina tosi epäileväinen ja en usko poppakonsteihin. Mutta mielenkiintoista kuulla kokemuksia kuitenkin. Serkkuni aikaisempi innostus oli Nikken, minusta sekin huuhaata :)

Tuotteella on kuulemma sata tai satoja patentteja ja siitä on kirjoitettu 1200 kirjaa, myynnissä Amazonissa. Pyysin kirjaluetteloa, mutta en saanut. Ehkä teistä joku muu tietää sen?

Aloitin tämän ketjun, koska erilaiset ilmiöt ovat mielenkiintoisia.

Puolesta:
Aseaglobal.com
www.amazingmolecules.com
www.theredoxdoc.com

Vastaan:
https://www.sciencebasedmedicine.org/ac ... ot-guilty/

ViestiLähetetty: 2015-07-17 11:39:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pikalukemisen perusteella puppaa:

Molemmat puolesta ketjut ovat sivustoja jotka myyvät näistä.
Vastaan-artikkeli sisältää hyviä pointteja ja muistaa muuten mainita että patentteja on tuotteella NELJÄ, ei suikaan satoja.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2015-07-17 11:57:29 
Aiheeseen liittyvää lukemista olisi varmaan myös Doc Doxeyn eliksiiri (Lucky Luke)

ViestiLähetetty: 2015-07-17 13:56:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sen osaan sanoa, että
- Redox Docin kirjoitukset on pelkkää ympäripyöreätä hölötystä ilman varsinaista sisältöä tai mitään kiinnostavia tiedeviitteitä :)
- Tsekkailin itekin tota raporttia ASEA:sta ja huomioni kiinnittyi ihan samoihin asioihin kuin tossa Science-Based Medicine -jutussa. Eihän esimerkiksi NEFA-tasojen nousu ole mikään osoitus terveellisyydestä, vaan usein päinvastoin.

---> Äkkiseltään arvioisin että kyse on lähinnä surkeiden tuotteiden markkinoinnista. 8)

PS. Jos esimerkiksi fibro kiinnostaa aiheena, olen itse kirjoittanut ihan tutkimuksiin pohjaten aiheesta.

ViestiLähetetty: 2015-07-17 22:21:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos Valtz0r,

Luin laittamasi fibro-linkin ja olen jo aikaisemminkin lukenut sen.
Minulla ei ole fibroa, mutta kuuluu myös jotenkin kiinnostukseni kohteisiin ja siksi lukenut aiheesta.

Ehdottomasti olen myös sitä mieltä, että on humpuukia. Oikeastaan harmittaa, kun en kehtaa serkulleni sanoa, että oletko tyhmä, kun kaikkeen shittiin uskot ja laitat ison kasan rahaa.

Mutta kukin tavallaan.

ViestiLähetetty: 2015-07-17 23:15:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yksi tapa (teoriassa) olisi ehdottaa, että perehtyisi asiaan tarkemmin:

"Mitä kyseisestä aiheesta on tarkalleen tutkittu? Onko esimerkiksi ihmisillä tehty kyseisellä ravintolisällä kliinisiä tutkimuksia joissa on mitattu erilaisia terveyden/sairauden markkereita? Mitä markkereita on tutkittu ja miten ne muuttuivat?"

Monissa tutkimuksissa pelkkä lumelääkekin on auttanut vaivoihin "todella hyvin", minkä pohjalta voi päätellä että pelkästään fiilispohjalta ei ravintolisiä voi hirveästi arvioida.

ViestiLähetetty: 2015-07-18 10:41:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei,

Oikeassa olet, juurikin näin.

ViestiLähetetty: 2015-07-19 14:02:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Linkit eivät auenneet selaimellani, mutta tuossako kaupataan antioksidantteja ihmelääkkeenä?

Lisäravinteista noin yleisestikin kaikki ne ravinteet mistä väestötasolla on puutetta, vaikuttavat kyseisessä väestössä ihmelääkkeeltä lähes mihin tahansa vaivaan, esim. D-vitamiini näin pohjoisilla leveysasteilla, johtuen siitä kun "kaikki vaikuttaa kaikkeen" jolloin osa vaivoista on puutoksesta johtuvia sivu- ja kerrannaisvaikutuksia, vaikkei puutos suoraan jotain oiretta aiheuttaisi.

Valtsun kirjoitus fibromyalgiasta olikin tosi hyvä tässä suhteessa, siinä kun "samaa" vaivaa katsottiin useamman eri vaikuttajan osalta ja huomioitiin vielä sekin, että vaikka verikoe olisi viitearvoissa, näin ei välttämättä ole solun sisäisiä tasoja katsoessa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00