karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-10-27 23:08:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-25 17:09:09 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Mun kommenttini koski vaan sun läsnäoloasi vieras. Kerro nyt mulle, mitä sä täällä teet?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-25 17:20:11 
hoover kirjoitti:
Mun kommenttini koski vaan sun läsnäoloasi vieras. Kerro nyt mulle, mitä sä täällä teet?

Aika tyypillinen asenne tällä sivustolla muuten...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-25 18:09:41 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Arvaa miksi?

Tällä foorumilla on tarkoitus keskustella vähä- ja hyvähiilihydraattisista ruokavalioista. Etkö huomannut otsikkoa?

Toinen tärkeä tehtävä tällä foorumilla on vertaistuki. En ymmärrä kenen asiaa sinä luulet täällä edistäväsi? Ehkäpä sinulla on joku vamma sielussasi, joka ajaa sinut inttämään. Ole kiltti ja intä jossain muualla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-25 18:18:20 
hep, lukutaitoa amerikalainen imuri. Luepa otsikko uudestaan ;-)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-25 18:19:55 
Varmuuden vuoksi osino otsikko:

"Taistelutanner
Tapelkaa. Trollatkaa. Provosoitukaa. Täällä saa olla Oikeassa"

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-25 19:29:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras ei taida olla ymmärtänyt, että ihmiset ovat yksiloitä. Tämähän on jo klisee, mutta niin totta. Sinuna kokeilisin dieettejä ensin itse, ennen kuin alkaisin niitä kommentoimaan, niin hyvässä kuin pahassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-26 07:17:57 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Älkää nyt hyvät ihmiset häätäkö porukkaa käyttämästä Taistelutannerta siihen, mihin se tarkoitettiinkin! Vertaistukea löytyy Yleisen keskustelun puolelta.

Tuo chili-juttu on peräisin Patrikin artikkelista. Artikkelin mukaan joissakin tutkimuksissa vaikutusta ei ole saatu juurikaan, joissakin jopa 1000 kcal.

Yoshioka ym. Combined effects of red pepper and caffeine consumption on 24 h energy balance in subjects given free access to foods. Br J Nutr. 2001 Feb;85(2):203-11.

Minustakin se kuulostaa aika uskomattomalta. Mene ja tiedä. Chili on hyvää joka tapauksessa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-26 10:35:35 
Pienetär kirjoitti:
Mitkään näistä paukapäistä ei toistaiseksi ole tajunnut ratkaisua joka on aivan heidän nenänsä edessä: minä olen luonnollisesti huomattavan alilämpöinen. Pelkästään kehon lämpimänä pitämiseen kuluu muilla enemmän energiaa kuin minulla.

Voi herranjestas. :-({|=

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-26 10:57:57 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

En ajanutkaan vierasta taistelutantereelta minnekään, vaan ihmettelin mitä hän tekee koko foorumilla. Eilen vieraan runosuoli pulpautti toistakymmentä viestiä eri valikoihin.

Mun pitäisi ottaa opiksi ja pitää pääni kiinni. Sekä oikeassa, että virtuaalielämässä. Mun ruokavalioni herättää semmoisen määrän pahennusta ja sormensojottajia että ei pahemmasta väliä. Joidenkin ihmisten sisällä asuu pieni besserwisser, joka aktivoituu voinapista.

Rauhaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-26 11:32:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Kyseinen henkilö ilmoitti ettei jää aikaa syömiseen ja liikkuu "tajuttoman" paljon. Ymmärrän asian niin, että vaikka kulutti, eikä saanut energiaa, vaan lihoi, kunnes löysi tämän uuden ja mullistavan elämäntavan; kieltäydy yhdestä energiaravintoaineesta.

Termodynamiikka taas koskee, sekä ihmistä, että autoa, vaikka Montingnac vai mikä nakki se oli, toisin väittää.

Montista en keskustele, mutta ei ihminen ole mikään kone, joka tuottaa tasalaatuista tulosta kunhan töpseli on seinässä.

Jo ensimmäinen ero on kilpirauhashormonissa, tämänhän tietävät jo perskoulunkin käyneet. Työnnät saman verran ruokaa sisään niin hyperthyroidinen kuluttaa sen nopsemmin kuin hypothyroidinen. Sattumoisin myös edelliset ovat laihoja ja jälkimmäiset taas lihavia.

Tämä on tietysti vain yksi henkilökohtainen aineenvaihdunnallinen ero. Todennäköisesti niitä on useita, ehkä jopa kymmeniä. Tolonen mainitsee näin ulkomuistista leptiinin.

Voidaan siis kohtuudella väittää että se mitä yksilö kuluttaa on arvoitus. Kutrikin myöntää sen.

Yksilöt kuluttavat yksilöllisesti myös liikkuessaan jo pelkästään oppimisen takia, siis oppii käyttämään ruumistaan tehokkaammin hyväksi.

Järkevä tapa laihduttaa on laiduttaa sillä tavalla että kulutus kasvaa ja syöty ruokamäärä ei. Jopa herttoniemen sairaalan ravitsemusterapeutti myöntää että kasvikset hidastavat aineenvaihduntaa ja tuloksen on lihominen. No brainer tässä on sitten että ei kasviksia niin ei tule lihomistakaan. Ja se nyt on tässä huomattu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-28 16:38:53 
"Mun pitäisi ottaa opiksi ja pitää pääni kiinni"

Selvästi jo parempi dieetti :-)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 09:59:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hoover kirjoitti:
Joidenkin ihmisten sisällä asuu pieni besserwisser, joka aktivoituu voinapista.

:lol:

Selvää siguainesta tämä, pitää laittaa talteen. Kiitoksia Hooverille päivän parhaasta.

the Lady

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 10:31:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pienetär kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Yhtään materiaalia en saanut, jossa ei olisi ollut jokin kaupallinen intressi takana. Eläköön Suomen neuvolalaitos!

Tuohan on huolestuttavaa! :(
Tulee mieleen Naomi Kleinin No Logo, jossa poika sai rangaistuksen koulussa kun meni Pepsin paita päällä kouluun kun sinä päivänä kaikilla piti olla Coca Colan paita päällä koulun sponsorin kunniaksi.

Oli muuten hyvä kirja muutenkin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00