Mirka kirjoitti:
Ainakaan minun viestini ei ollut suunnattu sinulle.
Ehkä se oli mulle?
Kiti_ kirjoitti:
^ Vai oisko oikeampi ilmaisu se, että useampi on tiukempi sen suhteen itse? Toisaalta, kun lukee parin vuoden takaisia viestejä tietyiltä käyttäjiltä, niin eipä niidenkään rasva- tai muita ajatteluja enää samoiksi tunnista.. Eli senkin suhteen ei pelkästään foorumi, vaan ihmisten ote/mielipiteet on muuttuneet todella paljon.
Omalta osaltani voin allekirjoittaa ainakin tuon. Osa mielipiteistä on "tiukentunut", osa "löystynyt" ja riippuu ihan aihealueesta minkä puolen sitten huomaa. Esimerkkinä vaikka säännöllinen syöminen. Kun tulin tänne olin sitä mieltä, että ilman säännöllistä ateriarytmiä ja vähintään kolmea ateriaa systeemit menevät sekaisin alta aikayksikön. Toisaalta luulin myös, että viljat eivät sovi minulle, koska olen yliherkkä ja ne jotka eivät ole, voisivat syödä niitä ihan rauhassa. Pitkään meille kotiin ostettiin ruisleipää ihan vaan miestä varten. Viimeisen viiden karppivuoden aikana sitä on kuitenkin viisastuttu ja noista molemmista mielipiteet on kääntyneet 180 astetta...
Ymmärrän silti, että foorumin ja karppauksen piiriin kuuluu myös ruokavalioita, joissa viljojen käyttö sallitaan. Yritän olla puuttumatta niihin, jos ketjussa on mainittu mitä ruokavaliota noudatetaan ja kysyjällä ei ole puuhiensa kanssa mitään ongelmia. Silti aina välistä saattaa se oma vahva mielipide, tai uskonnollisuus kuten jotkut tykkäävät sanoa, sieltä välistä paistaa läpi ja pahoittelen jos olen loukannut jotakuta tai eksynyt vouhkaamaan väärään ketjuun.
Taubesin kirjan lukemisen jälkeen vaan olen niin anti-viljainen kuin olla ja voi. Ehkä jopa liiankin, mutta eiköhän se tasoitu sitten ajan mittaan.