karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 09:34:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-04-13 12:24:51 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Montignac sallii viljan, Atkins sallii ylläpitovaiheessa viljan ja Zone sallii viljan. Eli minulle on ihan paskan väliä jos joku itseään hyvänä karppina pitävä karppifoorumilla sanoo että vilja ei kuulu karppaukseen. Ikävää se vaan on niille karpeille joita ylenkatsotaan jos he viljaa sattuvat syömään. Minä ymmärrän viljattoman karppauksen ja ymmärrän myös viljallisen.

ViestiLähetetty: 2008-04-13 12:27:29 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Myös Heikkilä sallii pienehköjä määriä. Niille joille vilja sopii. Kaikille, esim. minulle, se ei sovi, mutta miksi siitä pitää tehdä moraalinen kynnyskysymys silloin kun se ei aiheuta ongelmia.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2008-04-13 12:29:13 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Mirka kirjoitti:
Myös Heikkilä sallii pienehköjä määriä. Niille joille vilja sopii. Kaikille, esim. minulle, se ei sovi, mutta miksi siitä pitää tehdä moraalinen kynnyskysymys silloin kun se ei aiheuta ongelmia.

Kato kun on oikeaa karppausta ja väärää karppausta.

ViestiLähetetty: 2008-04-13 12:41:38 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

^ Jos toi kommentti oli tarkoitettu mulle, niin kyllä, olen käyttänyt moista sanontaa. Etenkin tapauksessa, jossa joku itkee, kun paino ei putoa ja tekee kaiken päin persettä ja silti se lasketaan "karppaukseksi". Omasta mielestään voi toki karpata miten vain, mutta jos tekee asiat väärin, niin ei se paino varmaan tipu, vaikka se olis kuinka tavoitteena. Toki karpata voi, saa ja pitääkin ilman painonlaskua, mutta jos sitä kevenemistä tulee täältä nimenomaan hakemaan ja vetelee patukkaa ja puuroa ja leipää ja mehuja päivittäin tai vaihtoehtoisesti ihan oikeita aineita, joilla painon sais laskemaan, mutta sellaisia määriä, että vähemmästäkin turpoaa, niin todellakin sen homman tekee väärin.

Nimimerkillä "karpannut" päin hanuria joskus aikoja sitten.

ViestiLähetetty: 2008-04-13 12:43:33 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ainakaan minun viestini ei ollut suunnattu sinulle.

ViestiLähetetty: 2008-04-13 15:36:05 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Kiti_ kirjoitti:
^ Jos toi kommentti oli tarkoitettu mulle, niin kyllä, olen käyttänyt moista sanontaa. Etenkin tapauksessa, jossa joku itkee, kun paino ei putoa ja tekee kaiken päin persettä ja silti se lasketaan "karppaukseksi". Omasta mielestään voi toki karpata miten vain, mutta jos tekee asiat väärin, niin ei se paino varmaan tipu, vaikka se olis kuinka tavoitteena. Toki karpata voi, saa ja pitääkin ilman painonlaskua, mutta jos sitä kevenemistä tulee täältä nimenomaan hakemaan ja vetelee patukkaa ja puuroa ja leipää ja mehuja päivittäin tai vaihtoehtoisesti ihan oikeita aineita, joilla painon sais laskemaan, mutta sellaisia määriä, että vähemmästäkin turpoaa, niin todellakin sen homman tekee väärin.

Nimimerkillä "karpannut" päin hanuria joskus aikoja sitten.

=D> Osuvasti sanottu. Ainakaan mulla ei riitä tästä aiheesta tämän pläjäyksen jälkeen enää sanottavaa.

ViestiLähetetty: 2008-04-13 16:08:24 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Mirka kirjoitti:
Ainakaan minun viestini ei ollut suunnattu sinulle.

Ehkä se oli mulle?

Kiti_ kirjoitti:
^ Vai oisko oikeampi ilmaisu se, että useampi on tiukempi sen suhteen itse? Toisaalta, kun lukee parin vuoden takaisia viestejä tietyiltä käyttäjiltä, niin eipä niidenkään rasva- tai muita ajatteluja enää samoiksi tunnista.. Eli senkin suhteen ei pelkästään foorumi, vaan ihmisten ote/mielipiteet on muuttuneet todella paljon.

Omalta osaltani voin allekirjoittaa ainakin tuon. Osa mielipiteistä on "tiukentunut", osa "löystynyt" ja riippuu ihan aihealueesta minkä puolen sitten huomaa. Esimerkkinä vaikka säännöllinen syöminen. Kun tulin tänne olin sitä mieltä, että ilman säännöllistä ateriarytmiä ja vähintään kolmea ateriaa systeemit menevät sekaisin alta aikayksikön. Toisaalta luulin myös, että viljat eivät sovi minulle, koska olen yliherkkä ja ne jotka eivät ole, voisivat syödä niitä ihan rauhassa. Pitkään meille kotiin ostettiin ruisleipää ihan vaan miestä varten. Viimeisen viiden karppivuoden aikana sitä on kuitenkin viisastuttu ja noista molemmista mielipiteet on kääntyneet 180 astetta...

Ymmärrän silti, että foorumin ja karppauksen piiriin kuuluu myös ruokavalioita, joissa viljojen käyttö sallitaan. Yritän olla puuttumatta niihin, jos ketjussa on mainittu mitä ruokavaliota noudatetaan ja kysyjällä ei ole puuhiensa kanssa mitään ongelmia. Silti aina välistä saattaa se oma vahva mielipide, tai uskonnollisuus kuten jotkut tykkäävät sanoa, sieltä välistä paistaa läpi ja pahoittelen jos olen loukannut jotakuta tai eksynyt vouhkaamaan väärään ketjuun.

Taubesin kirjan lukemisen jälkeen vaan olen niin anti-viljainen kuin olla ja voi. Ehkä jopa liiankin, mutta eiköhän se tasoitu sitten ajan mittaan.

ViestiLähetetty: 2008-04-13 16:18:41 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ei se ollut sinullekaan, Misu. Liialla viljalla voi hyvin sössiä ruokavalionsa. Itseasiassa Anderson valittaa samaa kirjansa viimeisessä luvussa joka käsittelee nälkää ja sen syitä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00