karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-07 15:11:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-09-08 10:58:06 
chiman kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Ja natriumia hengenvaarallisen paljon.

Kerropas miten sen natriumin hengenvaarallisen vaikutuksen voi huomata? Verenpaineessa? Arvaa miten verenpaine yleensä muuttuu karpille siirryttäessä.

Ja jotten hehkuttaisi meetvurstia liikaa, niin ei se monine lisäaineineen ihan ykkösvaihtoehto ole säännölliseen käyttöön.

Nooh, kyllähän tällä palstalla näyttää olevan paljon niitäkin joiden verenpaine on korkea karppauksesta huolimatta. Heille tuskin on kovin suositeltavaa nauttia suuria määriä natriumia. Terveelle ihmiselle tuskin runsaskaan natrium aiheuttaa ongelmia.

ViestiLähetetty: 2008-09-08 15:01:06 
Syön päivittäin vapautuneesti runsassuolaista voita, grillikylkeä, vatajan makkaraa, kylmäsavulohta, fetaa ja muita mukamas suolaisia juustoja ja tottakai metukkaa. Laskinpa nyt huvikseni finelin ruokakoritoiminnolla keskiarvopäivän kivennäis- ja hivenaineet. Tulokseksi tuli suolaa 2,9 g päivässä josta natrium 1,1g. Keskivertonainen syö kuulemma 7g suolaa päivässä, joten luulen että nuo liikanatriumit tulee yleiesti kyllä jostain ihan muualta kuin esim meetwurstista..

ViestiLähetetty: 2008-09-08 15:21:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
Nooh, kyllähän tällä palstalla näyttää olevan paljon niitäkin joiden verenpaine on korkea karppauksesta huolimatta. Heille tuskin on kovin suositeltavaa nauttia suuria määriä natriumia. Terveelle ihmiselle tuskin runsaskaan natrium aiheuttaa ongelmia.

Kolikon kääntöpuolella tosin, natriumin vaje (avain niin, suolasta voi olla vajetta) on hengen vaarallista. Hyponatremiaksi kutsuttu tila on myöskin linkattu korkeaan verenpaineeseen.

Leipiä pupeltamattmat ja tuoreista raaka-aineista yleensä ateriansa valmistavat karpit saavat vetää sitä metvurstia naamaansa ainoana ruoka-aineena koko päivän että saavat liikaa suolaa - kesähellepäivistä nyt puhumattakaan. Karpeilla ylipäätään tuntuu olevan enemmän ongelmana liian VÄHÄ suolan saanti siinä vaiheessa kun valmispöperöt jäävät ruokavaliosta pois.

Ja nyt olen kerrankin täysin samaa mieltä nimettömän ja perusteita löytämättömän vieraan kanssa! Minä en myöskään syöttäisi meetvursteja pahimmalle viholliselleni, syön ne rasvat ja suolat mieluumin ihan itse. Pahimmalle viholliselleni tarjoilisin sen sijaan ihanan kumisen kasvisrasvaisen kananmunakorvikkeisen tehdastuotetun terveellisen pullapitkon :twisted:

ViestiLähetetty: 2008-09-08 15:32:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

...ja siinäpä heti yläpuolellani hyvä laskuesimerkki tästä "pahasta suolan ongelmasta". Jos heti yläpuolelleni kirjoittamaan ehtinyt anonyymi rupeaisi välttelemään suolaa hänen natriumin saantinsa tippuisi vaarallisesti alle elimistön perustarpeen, mikä on noin 500mg natriumia, tai suolana ~2g. Ja mikäli tuon laskelman tehnyt henkilö urheilee, liikkuu ja hikoilee paljon, hän saattaa potea JO NYT ajoittain alhaisen suolan saannin oireita.

ViestiLähetetty: 2008-09-08 15:39:28 
Poissa
landekarppi
landekarppi

#-o Onys, totta, suolan puutetta on enemmän, koska enää ei syö valmispöperöitä, muroja eikä leipiä... ja ne sipsitki jäi pois... #-o

ViestiLähetetty: 2008-09-08 17:20:39 
Todella surullista, ettei syömiseen pystytä suhtautumaan normaalisti. Ikävää, että jotkut tarvitsevat näitä huuhuu-juttuja, olivatpa ne sitten karppausta tms. Samanlaista hihhulointia kuin joillakin uskonnon kanssa. Säälittävää.

ViestiLähetetty: 2008-09-08 18:02:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tää on hupaisa ketju :lol:

ViestiLähetetty: 2008-09-08 18:06:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^niin on, koska suolalla ja suolallakin on eroja.

ViestiLähetetty: 2008-09-08 18:10:38 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

ilmastonmuutos stop kirjoitti:
Todella surullista, ettei syömiseen pystytä suhtautumaan normaalisti..

Kiitos myötätunnosta ja nyt kipinkapin vaikka anorektikkopalstalle suremaan, jooko.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-09-08 18:35:37 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Todella surullista, ettei syömiseen pystytä suhtautumaan normaalisti.

Tästä olen kyllä ihan samaa mieltä. Minusta on surullista, että niin monet karttelevat pakkomielteissään esim. normaalirasvaisia ruokia. Ja että siitä on tehty ihan valtakunnanuskonto! :shock: Surullista on myös se, että nykyään syödään sekä "juhlaruokia", kuten pullaa, että pula-ajan ruokaa, kuten perunaa joka päivä, ikään kuin se olisi normaalia. Ja siihenkin on valtakunnan siunaus.

Minusta on normaalia suhtautumista syömiseen se, että syö sitä, mistä pitää ja mistä saa kropaltaan myönteistä palautetta sen sijaan, että puputtaisi vaaditut ruisleipäviipaleet napaansa, vaikka suolisto olisi sen takia verillä. Ja nielisi aamulla sen puuronsa, koska sitä kuuluu syödä, vaikka oksennus meinaisi suuhun tulla. Ja iltapäivällä sitten tuntisi itsensä maan matoseksi, koska verensokerin heittelyssä ei löydä itsekuriaan ja kykene olemaan ostamatta karkkipussia.

Normaalia on mielestäni myös lueskella ja kirjoitella sellaisilla foorumeilla, jotka jotenkin omaan elämään liittyvät. Ei minulla ainakaan ole mielenkiintoa väitellä jossain uskisfoorumilla, onko niiden Jumala Totuus vai huuhaata. Minusta on normaalia hyväksyä kaikki ne tavat, joilla ihminen voi toisia vahingoittamatta tulla onnelliseksi saati terveeksi. Epänormaalia taas on tulla palopaikalle ja sanoa, että "Väärin sammutettu."

(Kuidulla sen ois pitänyt sammua.)

ViestiLähetetty: 2008-09-08 18:40:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Samanlaista hihhulointia kuin joillakin uskonnon kanssa. Säälittävää.

WHAT?? Eikö karppaus olekaan uskonto?!? :shock: Mua on huijattu!? Kaikki nää vuodet olen sokeasti uskonut ja nyt sitten joku kertoo mulle, että tää on vaan "samanlaista kuin joillakin uskonnoilla"!? Ja mä ku olen sieluni myyny kalaksi inkarnaatioituneille karppijumaluuksille ja saanut apua aina kun sitä olen pyytänyt? Ja se on kaikki ollut huijausta?! Siis mä en, mä alan valoravinnolle - eiks se nyt sentään ole uskontoon ainakin liittyväistä? [-o<

ViestiLähetetty: 2008-09-08 19:17:55 
Todella surullista, ettei syömiseen pystytä suhtautumaan normaalisti. Ikävää, että jotkut tarvitsevat näitä huuhuu-juttuja, olivatpa ne sitten karppausta tms. Samanlaista hihhulointia kuin joillakin uskonnon kanssa. Säälittävää.

Määritteles normaali suhtauminen syömiseen.

Onko se sitä normaalia syömistä että syödään mautonta, rasvatonta, luonnotonta, llisäaineita ja sokeria tihkuvaa valmisruokaa, 7 viipaletta leipää päivässä ja muita suolistoa raastavia riksuja ja raksuja vilja-allergiosta huolimatta vai mitä se oikein on? Eikö sitä saisi lainkaan katsoa mitä suuhunsa pistää vai mikä tässä nyt niin surullista on...?

ViestiLähetetty: 2008-09-08 20:01:10 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Suolistokaasuttelu on normaalia, samoin rutikuivan ihon ulkoinen rasvaaminen, jokakeväinen 'mänytvaanoonallerginen'-aivastelu, kiputilat, jatkuva nälkä ja sensellainen. Ettäs sen tiedätte.
Ja glutamaatilta maistuva ruuake, se vasta normaalia onkin.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-09-08 20:22:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä. Olen täsmälleen samaa mieltä. Luonnollista ja käsittelemätöntä ruokaa on tosi vaikeaa saada ja se on niin kallista, kun suurin osa markkinavirrasta tahtoo ostaa luonnotonta, käsiteltyä, muunneltua ja ravitsemuksellisesti tyhjänpäivästä ruokaa. E-koodeja, glukoosisiirappia, maltodekstriiniä, natriumglutamaattia ja väriaineita tuppaa olemaan joka tuotteessa. Rasvaa on muunneltu ja hydroloitu, maidot pastoroitu ja vihannekset myrkytetty. Kyllä normaali ja ihan luonnollinen syöminen on nykyään niin vaikeaa...

ViestiLähetetty: 2008-09-08 20:34:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

paukka kirjoitti:

Hyvä. Olen täsmälleen samaa mieltä..

Sekä tämän kaiken muun paskan lisäksi tulevaisuudessa tulee vielä enemmän myyntiin näitä raiskattuja tuotteita jotka on "täsmä lääke" vielä laajempiin elintasosairauksiin...benecol taitaa olla vaan alku soittoa ja mitähän tauteja vielä on tulossa, kun "ruoka" menee koko ajan paskempaan ja raiskatumpaan suuntaan.

ViestiLähetetty: 2008-09-09 05:26:27 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Siperia, samaa mieltä olen... =D> Kaikkien elimistö ei kestä niitä ruispaloja, mitkä ei ruisleipää edes ole, muuta kuin nimellisesti... eikä viljoja ylipäätänsä... niiku huomasin omalla kohallani... eikä ole yhtää ikävä, ellen sitte halua voida huonosti... #-o [-X

ViestiLähetetty: 2008-09-11 06:48:35 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

sekaruokaa kirjoitti:
Kantsis karppienkin syödä elääkseen eikä päinvastoin.

Mitäs allekirjoituksessani lukee? :resp:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00