karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 11:51:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-12-17 12:22:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyl mä ainakin olen aidosti pahoillani siitä, että kerrankin edes jotain tän suuntaista ja _mahdollisuus_, joka sekin nyt sitten jo pilattiin. Jess, hyvä suomalaiset asiantuntijat, eipä ole ihme, ettei tää homma ikinä saa tuulta alleen... Ehkä oli hyvät tarkoitukset, mut kyllä CS ja kumppanit pilas tän nyt jo hyvissä ajoin. Eipä taida karppeja paljoo enää tilaisuus kiinnostaa...

ViestiLähetetty: 2008-12-17 12:26:18 
jukilo kirjoitti:
Kyl mä ainakin olen aidosti pahoillani siitä, että kerrankin edes jotain tän suuntaista ja _mahdollisuus_, joka sekin nyt sitten jo pilattiin. Jess, hyvä suomalaiset asiantuntijat, eipä ole ihme, ettei tää homma ikinä saa tuulta alleen... Ehkä oli hyvät tarkoitukset, mut kyllä CS ja kumppanit pilas tän nyt jo hyvissä ajoin. Eipä taida karppeja paljoo enää tilaisuus kiinnostaa...

Millä tavalla mahdollisuus pilattiin?

ViestiLähetetty: 2008-12-17 12:39:07 
Mielenkiintoisia kommentteja. Yhtä asiaa minä vain ihmettelen: Miten te jaksatte spekuloida sellaisesta asiasta, josta teillä on aivan mitättömät tiedot - toistaiseksi?

Millä tavalla keskustelutilaisuus on voitu pilata? Eihän se vielä ole edes toteutettu! Käyttäkää tunneälyänne!

Antaisin neuvoksi hiljentymisen Joulun sanoman eteen. Sitten tammikuussa 2009 voitte antaa vinkkejä siitä mitä lehdistötiedotteeseen kannattaa pistää.

Vinkki: 12.12.2008 ilmestyneessä Kunto & Terveys -lehdessä 6/2008 on erään nuoren syömishäiriöisen tytön koskettava tarina. Lehdestä löytyy myös pääjohtaja Pekka Puskan kirjoitus - sekin on hyvin koskettava juttu. Kannattaa ehkä tilata lehti kotiin, sillä vuoden aikana siinä lehdessä tulee ilmestymään varsin rasvaisia juttuja.

ViestiLähetetty: 2008-12-17 12:46:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

no ainakin nyt aluksi ihan tällä aloituksella, että tullaan tänne ja hys,hys, "nyt on sisäpiirin tietoa" ja sitten jossain 24:lla tätä esitellään vaikka tiedetään hyvin, että se nyt ei mikään kovin arvostettu korrektien lausumien tyyssija ole mistään näkökulmasta vaan just se pahin päänaukomis- ja oman tyhmyyden näyttöpaikka, jossa kuka vaan saa sanoa mitä vaan ´ja ihan asiantuntijana (joo toki täälläkin, mutta taso on aika tavalla korkeampi...). Plus sitten, että ku karpit tästä hermostuu, että täällä ei sais puhua mutta siellä sitten puhutaan jne. niin sitten viitataan johonkin hemmetin alkukristillisyyden ikthykseen, jotta luotais jotain ihme joukkohypetystä.... eieieiei.... Kyllä ne on harvat karpit, jotka oikeesti haluais tästä jonkun oman pikku piirinsä, piirrä sä maahan kaari, niin toinen karppi vastaa toisella kaarella.... Ja nekin, jotka tätä kannattaisivat, ajettiin pois sillä, että asiasta sitten mentiin selittämään muualla - olisitte sitten pitäneet tämän "karppisalaisuutena"....

ViestiLähetetty: 2008-12-17 13:20:06 
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen :smt069

ViestiLähetetty: 2008-12-17 14:07:21 
jukilo kirjoitti:
no ainakin nyt aluksi ihan tällä aloituksella, että tullaan tänne ja hys,hys, "nyt on sisäpiirin tietoa" ja sitten jossain 24:lla tätä esitellään vaikka tiedetään hyvin, että se nyt ei mikään kovin arvostettu korrektien lausumien tyyssija ole mistään näkökulmasta vaan just se pahin päänaukomis- ja oman tyhmyyden näyttöpaikka, jossa kuka vaan saa sanoa mitä vaan ´ja ihan asiantuntijana (joo toki täälläkin, mutta taso on aika tavalla korkeampi...). Plus sitten, että ku karpit tästä hermostuu, että täällä ei sais puhua mutta siellä sitten puhutaan jne. niin sitten viitataan johonkin hemmetin alkukristillisyyden ikthykseen, jotta luotais jotain ihme joukkohypetystä.... eieieiei.... Kyllä ne on harvat karpit, jotka oikeesti haluais tästä jonkun oman pikku piirinsä, piirrä sä maahan kaari, niin toinen karppi vastaa toisella kaarella.... Ja nekin, jotka tätä kannattaisivat, ajettiin pois sillä, että asiasta sitten mentiin selittämään muualla - olisitte sitten pitäneet tämän "karppisalaisuutena"....

Miten tämä palsta eroaa 24:stä? Täällähän niitä "asiantuntijoita" vasta piisaakin. Kaiken maailman hienoja termejä fysiologiasta viljellään ja yksittäisiä juttuja/tutkimuksia siteerataan ja tuomitaan vääräksi vaikka kokonaisnäkemys ja fysiologian tuntemus puuttuu. Kuvitellaan, että jokin yksittäinen juttu on ehdoton tyyliin "maitorasva parantaa kaikki vaivat" jne. Mua aivan välillä hirvittää lukea mitä ohjeita täällä joillekin anonyymeille aloittelijoille tarjotaan kun samaan aikaan kyseisellä henkilöllä saattaa olla ties minkälaisia ongelmia muilla elämän osa-alueilla, jotka sitten kulminoituu esim. tällaiseen syömishäiriöön.

Toisaalta........taidan olla itsekin hiukan pervo kun kerran vierailen näillä sivuilla :D

ViestiLähetetty: 2008-12-17 14:12:43 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Alkaa selvitä miksi tämä aloitus tuli taistelutantereelle.

ViestiLähetetty: 2008-12-17 14:12:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

christer sundqvist kirjoitti:
Toisaalla täällä foorumissa käydään oudoksi ryöstäytynyttä keskustelua asiasta, josta teillä on väkisinkin liian vähän tietoa. Minä vetoan nyt karppiväkeen ihan TOSISSANI: Suut suppuun toistaiseksi keskustelutilaisuudesta 9.2.2009!

Te saatte tietoa tilaisuudesta, sitten kun tietoa on tarjolla. Voitteko kuvitella, että tilaisuuden järjestelyt saattavat nyt olla sellaisessa "herkässä vaiheessa"?

Yllättäkää minut sopuisalla asenteella - kerrankin!

christer

Minä en ymmärrä tätä aloitusta. Suut suppuun keskustelupalstalla asiasta, josta kaikki lienevät kiinnostuneita? Siit suppuun palstalla joka on tarkoitettu näiden asioiden puimiseen, samalla kun suomi24-laatufoorumilla haukutaan karppeja tietämättömiksi fanaatikoiksi ja puhutaan itse tästä asiasta? Lisäksi osoittaa mielestäni valtavaa ylimielisyyttä kertoa ensin asiasta ja jatkaa paheksuen kuinka täällä jaksetaan spekuloida kun ei meistä kukaan mitään vielä tiedä (toisin kuin MINÄ!).

Ihan oikeasti uskon että hedelmällisempää keskustelua ensinnäkin kaikki haluaisivat, ja sitä saataisiin myös helpommin jos ei heti ensimmäiseksi otettaisi asennetta että "jos te tyhmät karpit nyt kykenette olemaan hetken hiljaa ja sopuisasti niin ehkä voidaan päästä johonkin".
Itse olen todella kiinnostunut tilaisuudesta ja odotan nimenomaan rehellistä, avointa ja riippumatonta keskustelua, oikeita argumentteja ja puolueettomia kommentteja. En ihan usko siihen, mutta toivon ainakin. Mielenkiintoisia aiheita ainakin tuolla toisaalla oli esillä, varmasti alkuvuodesta saadaan enemmän infoa.
Heikkilän poissaolo ei ihmetytä, toivon että muita osaavia vhh-asiantuntijoita näkyy ja kantavat kortensa kekoon.

En pidä siitä että kaikki karpit leimataan fanaatikoiksi. Samalla tavalla Puska ja Christer ovat karpinhaukkujafanaatikkoja. Suomessa muutenkin jos keskustelu kiihtyy, ollaan heti sättimässä riitelijäksi ja fanaatikoksi. En sano etteikö tällaisiakin tapauksia olisi, mutta asiallisesti osataan lammikossakin keskustella. Monet saattavat turhautuneena ja ehkä vihaisenakin ktl:n suosituksiin suhtautua omien kokemustensa perusteella ja se helposti heijastuu tekstiinkin. Näkyyhän se vastapuolellakin.

Sydäntalven juhla, joulu, on oikea luonnonmukaisuuden ylistys, talvipäivänseisaus, joten sen sanomaan mieluusti hiljennynkin hedelmällistä keskustelua odottaen.

ViestiLähetetty: 2008-12-17 14:18:36 
Poissa
voipallo
voipallo

Minua loukkaa järjestäjien typerä ja lapsellinen vittuilu foorumin suuntaan.

Haukutaan ja riehutaan, raivohypitään ja sokelletaan sekavia joulurauhasta.

- Te olette keskusteluun kykenemättömiä raivohulluja fanaatikkoja, voisitteko nyt kuitenkin odottaa rauhassa, sedät kyllä sitten ilmoittavat kun sedille sopii :D
Käyttäkää tunneälyänne!

Tuo tarkoittanee, ettei täällä kenelläkään ole oikeää älyä?

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2008-12-17 15:07:40 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Jussi, ajattelin just samoin! Loukkaa...Miten ihmeessä 'joku C.S' (mulle tuntematon tyyppi) voi yleistää tälle foorumille kirjoittavat? Outoa pätemisen tarvetta...

ViestiLähetetty: 2008-12-17 15:22:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elwe kirjoitti:
Elwe: Järjen käyttö on tohtorillekin sallittu

christer: Mistä päättelet etteikö sitä nimenomaan olisi tässä tilanteessa käytetty?

Syytä en kerro.

:lol: :smt043

Ps. Ilmoitan jo näin etukäteen, etten osallistu keskustelutilaisuuteen! Ja niin, syytä en kerro :lol: !
No, okey, ei vois vähempää kiinnostaa kyseisen henkilön järjestämä (suuritöinen :lol: ) tilaisuus!!

ViestiLähetetty: 2008-12-17 15:23:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Miten tämä palsta eroaa 24:stä? Täällähän niitä "asiantuntijoita" vasta piisaakin. Kaiken maailman hienoja termejä fysiologiasta viljellään ja yksittäisiä juttuja/tutkimuksia siteerataan ja tuomitaan vääräksi vaikka kokonaisnäkemys ja fysiologian tuntemus puuttuu. Kuvitellaan, että jokin yksittäinen juttu on ehdoton tyyliin "maitorasva parantaa kaikki vaivat" jne. Mua aivan välillä hirvittää lukea mitä ohjeita täällä joillekin anonyymeille aloittelijoille tarjotaan kun samaan aikaan kyseisellä henkilöllä saattaa olla ties minkälaisia ongelmia muilla elämän osa-alueilla, jotka sitten kulminoituu esim. tällaiseen syömishäiriöön.

A.) Tämä ON karppipalsta, eli täältä todennäköisimmin löytyy enemmän ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita karppiasioista kuin esim. 24:lta, josta nyt löytyy muutenkin topicceja aiheesta kuin aiheesta
B.) Kaikenmaailman ohjeita annetaa joo joka paikassa, mutta täällä sentään aika harvoin mitään "pistä valkosipuli nenään niin kyllä se siitä"-ohjeita vaan täällä aika paljon ihan aidosti kysellään ja mietitään - myös niitä tutkimuksia ja jos joku viljelee hienoja sanoja niin aika usein ne joku myös ymmärtää, eikä täällä mennä vain hienojen sanojen parissa, kuten virallisterveellisellä tuntuu joskus, että mennään....
C.) Täällä jos missä ymmärretään syömisen ja sen häiriöiden liittyminen myös niin fysiologisiin kuin psyykkisiinkin asioihin - ja näistä saa myös puhua ilman että joku teilaa heti kommenteilla "ei e-pillerit lihota"
D.) Edelleenkin näen kauhean ristiriidan siitä, että tätä asiaa lähdettiin puimaan kahtaalta: 24:een ja eräisiin esim. blogeihin ilmestyi asiasta enemmän informaatiota ihan yleisesti jakoon ja sitten tänne palstalle tultiin vihjailemaan ja tosiaan CS alkoi sitten jo rakentamaan tällaista "salaseurameininkiä", eli juuri tämä viittaus tähän kristilliseen kalaan, että "teille annetaan nyt vähän spesiaalia tietoa, vaalikaa sitä älkääkä kertoko mitään ja me tulemme sitten taas kertomaan lisää". Että tunne siinä sitten itsesi karppina jotenkin spesiaaliksi, kun täällä annetaan kuvaa, että me ollaan jossain erityisasemassa, kun ollaan näin "fiksuja" ja "etuoikeutettuja" tietämään asiasta ja muualla sitten samat ihmiset jakaa tarkempaa informaatioita ja haukkuu karppeja..... Ei voi ymmärtää eikä ainakaan mitenkään pitää positiivisena....

Ja tässä siis se mun viittama ikthys-kommentti:

Mitään muuta merkkiä teille ei keskustelutilaisuudesta anneta kuin pyhän kalan merkki.

ViestiLähetetty: 2008-12-17 20:55:01 
Teillä on nyt mahdollisuus vaikuttaa 9.2.2009 keskustelutilaisuuden yhteen pieneen yksityiskohtaan. Otattehan asian vakavasti? Tämä ei ole pelleilyä.

Aito miettimisen paikka
Professori Matti Uusitalo on tulossa paneelikeskusteluun. Olen ehdottanut hänelle puheenaihetta, jonka otsikkona on:

Tukkiiko rasva verisuonet?

Hänelle on tietenkin annettu mahdollisuus itse muotoilla otsikko. Kuitenkin tehtävänä on pohtia miten vahvalla tieteellisellä pohjalla lepää tieto siitä, että esim. tyydyttyneet eläinperäiset rasvat ovat haitallisia.

Professori Uusitalo on ehdottanut otsikkoa:

Laadulla on merkitystä niin rasvojen kuin hiilihydraattien kohdalla

Olen ilmoittanut professori Uusitalolle, että mietimme asiaa. Tällä tavalla minä implikoin, että minulla on aito keskusteluyhteys laajaan karppiyhteisöön. Teillä on nyt siis ainutlaatuinen tilaisuus osoittaa kykenevänne tarpeen vaatiessa rakentavaan yhteistyöhön tällaisen yksinkertaisen puheenjohtajan kanssa.

Mitä vastaan professori Uusituvalle? Onko vaara, että hänen puheenvuoronsa ei millään tavalla edistä vähähiilihydraattitietoisen ruokavalion pohdintaa? Mitä ajatuksia Uusituvan muotoilema otsikko teissä herättää?

ViestiLähetetty: 2008-12-17 21:03:05 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Professori Uusitalo on ehdottanut otsikkoa:

Laadulla on merkitystä niin rasvojen kuin hiilihydraattien kohdalla

Mitä vastaan professori Uusituvalle? Onko vaara, että hänen puheenvuoronsa ei millään tavalla edistä vähähiilihydraattitietoisen ruokavalion pohdintaa? Mitä ajatuksia Uusituvan muotoilema otsikko teissä herättää?

Voin olla väärässä (ehkä hän tarkoittaa huonoilla rasvoilla teollisia ja hyvillä luonnonrasvoja, niin kuin itse ne jaottelen), mutta mieleen tulee kyllä lähinnä tämä

Tramppa tuolla toisessa aihetta koskevassa ketjussa kirjoitti:
Jotenkin on sellainen kutina että nyt (taas kerran) hyväksytään karppaus jos siihen kuuluu rypsi-ym. kasviöljyt ja kokojyväviljat... Toivottavasti oon väärässä.

ViestiLähetetty: 2008-12-17 21:04:36 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Aito miettimisen paikka Christerille. Taistelutanner ei ole oikea paikka pohtia tämmöisiä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00