karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-31 14:15:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-11-16 15:41:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Great Girl kirjoitti:
Sehän on hyvä että olet saanut kannatusta. Ja ei, ei ole uhkaus bannista. Ajattelin vaan että sinun olisi kivempi keskustella puolueettomalla maaperällä kun sinua niin huonosti kohdellaan ja osioon kuulumattomat ketjut siirretään noin vain.

Ja kyllä, minun mielestäni olet trolli. Karppauksesta mitään tietämättömänä ja asiaan perehtymättömänä olet tullut käännyttämään väkeä koska mielestäsi karppaus on epäeettistä. Joidenkin mielestä tämä keskustelu saattaa olla asiallista, minun mielestäni ei. Siinä vaiheessa kun sinulla on karppauksen periaate ja faktat hallussa, elät itse täysin eettisesti (et autoile, käytät vain kierrätettyjä vaatteita, et käy kuntosaleilla joissa käytetään tuhottomasti sähköä jne jne.) voit tulla minulle saarnaamaan karppauksen epäeettisyydestä. Vääriä profeettoja en kuuntele.

No tässähän oppii karppauksesta koko ajan vaikka kuinka. En alun perin edes lähtenyt puhumaan sanallakaan karppauksesta. Rekisteröidyin aikoinaan kommentoimaan tuota Weston A. Pricen soijapropagandaa. Sen jälkeen lähdin kritisoimaan tehotuotantoa. Olen todella moneen kertaan sanonut, että en pidä karppausta epäeettisenä, koska sen pystyy tekemään eettisestikin. Mun kaveri on pudottanut vegaanina karpatessaan painoa tehokkaasti.

Autoilen kyllä, mutta autoni tuottaa 90g CO2/km (smart fortwo cdi). Bussi tuottaa keskimäärin 83g CO2/km. (lähde: http://plaza.fi/moottori/ajankohtaista/ ... s-on-kupla )

Housut ja kengät ostan uutena, muuten käytän kierrätettyjä vaatteita. En käy kuntosalilla, treenaan kotona.

Miksi ihmeessä kaikki täällä puhuvat jostain uskonnosta, profeetoista sun muista? Toistan:
Lainaa:
En ole fanaattinen enkä tippaakaan uskonnollinen. Olen tällä keskustelupalstalla sanonut mm. että riista ja järvikala ovat ekologisia ja että luomumunat ovat eläinkunnan tuotteista eettisimmästä päästä ja että porontuotanto ei ole julmaa tehotuotantoa. Sanoisiko fanaattinen vegaani sellaista?

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 15:42:39 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Harmi että lean body mass jätettiin mittaamatta. Keyn lausunto karppaukseen liittyen oli outo, kun tuossa ilmeisesti vertailukohtana oli perussekasyöjät eikä karpit?

Toisekseen ihmettelen eikö tällä foorumilla todellakaan voida käydä kriittistä keskustelua asioista ilman henkilöihin menemistä?
Tuc on saanut täysin epäasiallista kohtelua lähtemättä siihen itse mukaan. Hatunnosto siitä, sekä kiitos keskustelun monipuolistamisesta!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:15:15 
Poissa
paleokatti
paleokatti

No minusta Tuc on ihan itse persoonansa esiin vetänyt.

Vegaani aloittaa salillakäynnin, tuplaa kalorinsaantinsa, varmistaa proteiininsaantinsa ja saa lihasmassaa. Ja syy ja kiitos on veganismin??? Missä ne tieteelliset perustelut nyt on?

Lainaa:
Onko tosiaan niin, että ei saa keskustella ylipainosta jos ei itse ole ylipainoinen? :shock: Tää keskustelunaihehan käsittelee nimenomaan sitä, miten EI TULLA ylipainoiseksi.

No, jos et ole koskaan ollut ylipainoinen, et varsinaisesti tiedä miten ylipainoisesti tullaan tai millaista laihduttaminen on. Puhut siis vakaalla rintaäänellä nyt asiasta, josta sulla ei ole yhtään mitään henkilökohtaista kokemusta. Olet luultavasti voinut syödä ihan mitä haluat lihomatta ihmeemmin.

Mutta jatka vaan. Kyllä niitä mielipiteitä saa olla.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:17:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minusta hän pikemmin on pyrkinyt osoittamaan, että vegaaninakin se onnistuu. En näe siinä mitään pahaa.
Painokehityksestä toi esiin varsin laajan tutkimuksen -eikö olisi saanut?

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:35:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuc kirjoitti:
Lainaa:
En ole fanaattinen enkä tippaakaan uskonnollinen. Olen tällä keskustelupalstalla sanonut mm. että riista ja järvikala ovat ekologisia ja että luomumunat ovat eläinkunnan tuotteista eettisimmästä päästä ja että porontuotanto ei ole julmaa tehotuotantoa. Sanoisiko fanaattinen vegaani sellaista?

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorum ... opic=15790
mun mielestä tää on fanaattisuutta.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:37:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jati kirjoitti:
http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=15790
mun mielestä tää on fanaattisuutta.

Vertaisin suoraan sanottuna Al-Qaidaan!

tuc kirjoitti:
Jos osaatte argumentoida asiallisesti, ilman syyttelyä ja päänaukomista niin käykää lukemassa keskustelua ja osallistukaa jos näette aiheelliseksi.

Pahinta fanatismia ikinä.

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:41:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

oo miten näppärää irroittaa yksi lause,10 sivun mittaisesta ketjusta.jossa sinulle etsitään"apujoukkoja"
suoraan sanoen säälittävää touhua,siellä"teidän"saitilla.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:45:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jati kirjoitti:
oo miten näppärää irroittaa yksi lause,10 sivun mittaisesta ketjusta.jossa sinulle etsitään"apujoukkoja"

No anna sitten esimerkki mun fanaattisuudesta samaisesta topicista.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:47:03 
Poissa
aktivistikarppi
aktivistikarppi

tuc, tuleeko sulle mieleen jonkinlaista mekanismia, jolla kasviperäinen ravinto vaikuttaisi eri tavalla painon kehitykseen kuin eläinperäinen ravinto?

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:49:10 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Kausaliteetit minuakin kiinnostaisi.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:53:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuc kirjoitti:
jati kirjoitti:

ihan ekas ota ne OE-silmälasit pois päästäsi,ja käy sen jälkeen uudelleen lukemassa sama ketju.saatat nähdä metsän puilta. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-11-16 16:58:23 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Alhainen energiatiheys on huomattavan monessa tutkimuksessa korreloinut käänteisesti painonnousuun, ja alhainen energiatiheys tarkoittaa käytännössä kasvisten määrää. Mikä taroittaa myös, että karppaaminen runsailla kasviksilla erittäin todennäköisesti johtaa samaan.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:01:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

JariJ kirjoitti:
tuc, tuleeko sulle mieleen jonkinlaista mekanismia, jolla kasviperäinen ravinto vaikuttaisi eri tavalla painon kehitykseen kuin eläinperäinen ravinto?

Kasviperäisessä ravinnossa on yleensä runsaasti kuituja, mutta energiaa vähemmän kuin eläinkunnan tuotteissa. Samaten kasvisruoan sulamisaika on lyhyt (joku enemmän asiaan perehtynyt voi varmaan tämän vahvistaa, mutulla mennään) ja olo pysyy kevyenä sen ansiosta. Kuten tuossa ekan postauksen tutkimuksessa tuli esille, vegaanit saavat keskimääräistä ihmistä jonkin verran vähemmän kuin hiilari-liha-linjalla napostelevat. Osan selittää varmasti se, että roskaruokaa ei ole saatavilla yhtä hyvin vegaanisena kuin sekaruokadieetillä ja toisaalta vegaanit katsovat muutenkin perusjamppaa tarkemmin mitä suuhunsa lykkäävät.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:03:49 
Poissa
aktivistikarppi
aktivistikarppi

Mirka kirjoitti:
Alhainen energiatiheys on huomattavan monessa tutkimuksessa korreloinut käänteisesti painonnousuun

Tarkennettakoon, että lähinnä runsashiilihydraattisen yhteydessä. Sama ei välttämättä päde vähähiilariseen.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:07:32 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Näin voi hyvin olla. Liha-ateria ilman tärkkelyksiä pitää mahtavan hyvin nälkää, ja vaikka vegaanit eivät ehkä kokeilematta usko, tuottaa uskomattoman kevyen ja tasaenergisen olon.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:12:03 
Poissa
aktivistikarppi
aktivistikarppi

tuc kirjoitti:
Kasviperäisessä ravinnossa on yleensä runsaasti kuituja

Tämä kuituargumentti on ainoa, joka jossain määrin suoranaisesti liittyy kysymykseeni.

Kuituhan menee elimistöstä läpi käyttämättömänä, joten painon kannalta lienee aika yhdentekevää, syökö sitä kuitua esim. 15 vai 30 grammaa päivässä. Tai olisiko papalla vastalausetta tähän? :)

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:24:34 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

JariJ kirjoitti:
tuc kirjoitti:

Tämä kuituargumentti on ainoa, joka jossain määrin suoranaisesti liittyy kysymykseeni.

Kuituhan menee elimistöstä läpi käyttämättömänä, joten painon kannalta lienee aika yhdentekevää, syökö sitä kuitua esim. 15 vai 30 grammaa päivässä. Tai olisiko papalla vastalausetta tähän? :)

On osittainen. meidän on elätettävä myös symbioottinen "elimemme". kuidut muun muassa ovat osa sitä hommaa. Mutta, kukaan kai ei olekaan esittänyt kuidutonta ruokaa. Toki ns vaikeasti tai ei ollenkaan fermentoituva kuitukin saattaa olla tuon symbiootin kokonaistasapainon kannalta jossain merkityksessä. Sillä voi olla muitakin merkityksiä.

Suoliston mikrobiflooraa ei pidä väheksyä. Sitä myös tunnetaan aika huonosti.
Yksinomaan suolen loppuosan epiteelisolujen energiaksi tarvittava butyraatin ym lyhyiden rasvahappojen tuotanto on näiden mikrobien yksi olennainen "tehtävä" (ihmisen kannalta) ja sen tuotanto taas niille elinehto.

Sen "elimen" kunto samoin kuin suolen kunto on äärimmäisen tärkeä osa terveyttämme. ruansulatuskanavan ympärille me olemme kehittyneet. Se on meidän ns ykkösaivo ja ydin. Ja osa sen toimintaa on tasapainoinen hyvin voiva mikrobisto. Oikeastaan suolen elinehto.

Kuitu ja muu fermentoitava materiaali jota emme suoraan kykene ravinnoksemme käyttämään on osa tuota elintärkeää prosessia. mahdollistaen myös meidän elämän olemassaolon.

Tämän ykkösaivon kunnolla sekä toiminnalla voi olla myös painonhallintamerkityksiä. Se on kaikkea muuta kuin pelkkä imeytysputki. Se on meidän "ydin".

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:27:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jati kirjoitti:
tuc kirjoitti:
jati kirjoitti:

ihan ekas ota ne OE-silmälasit pois päästäsi,ja käy sen jälkeen uudelleen lukemassa sama ketju.saatat nähdä metsän puilta. :lol:

Koska sulla ei tunnu olevan mitään aikomustakaan argumentoida tän ketjun aiheeseen niin olisiko hyvä jos tehtäisiin taistelutantereelle ketju "Auo päätä tucille täällä" niin jäisi muiden ketjujen luettavuus säilyisi paljon parempana?

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:31:50 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

JariJ kirjoitti:
tuc kirjoitti:

JariJ, miksi se energiatiheys ei kelvannut? Siihen on melkoinen näyttö.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:49:48 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Energiatiheys on myös vähärasvaisen dieetin tärkeimpiä perusteluja. Toimiiko vähärasvainen?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00