karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-21 10:21:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 157 58 59 60 6172 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-24 21:20:29 
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Missäs se mun sokeriasiantuntija viipyy? Mikä näitä reppanoita vaivaa, kun eivät kykene vastaamaan. Mulla kun on kuulemma sokerit vähän huonossa tasapainossa, niin tules nyt kertomaan että mitä ne pitäis olla? Nythän ne on läpi päivän 5:n pintaan, myös ruokailujen jälkeen. Mites itselläs? Saattaapi olla "pikkusen" enemmän heittoja niissä arvoissa. Sekö on sitä "terveellistä"?

Sokeriasiantuntijasta sen verran, että en todellakaan tiedä mitään elämäsi sosiaalisista suhteista. Onko "sokeriasiantuntija" teille karppaajanaisille jonkinlainen prinssin korvike? Tehän, ette kaiketi pysty harrastamaan kovin makeita miehiä?

Hyvä, kun olet saanut sokeriarvot tasapainoon. Olen iloinen puolestasi. Onnellisen, tasapainoisen ja hyvän kasvatuksen saaneen ihmisen muita arvostavaa tekstiä on aina mukava lukea. Ja erityisesti silloin, kun tämän arvot ovat kohdallaan.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 06:26:35 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Yrjänä Syrjälä kirjoitti:
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Missäs se mun sokeriasiantuntija viipyy? Mikä näitä reppanoita vaivaa, kun eivät kykene vastaamaan. Mulla kun on kuulemma sokerit vähän huonossa tasapainossa, niin tules nyt kertomaan että mitä ne pitäis olla? Nythän ne on läpi päivän 5:n pintaan, myös ruokailujen jälkeen. Mites itselläs? Saattaapi olla "pikkusen" enemmän heittoja niissä arvoissa. Sekö on sitä "terveellistä"?

Sokeriasiantuntijasta sen verran, että en todellakaan tiedä mitään elämäsi sosiaalisista suhteista. Onko "sokeriasiantuntija" teille karppaajanaisille jonkinlainen prinssin korvike? Tehän, ette kaiketi pysty harrastamaan kovin makeita miehiä?

Hyvä, kun olet saanut sokeriarvot tasapainoon. Olen iloinen puolestasi. Onnellisen, tasapainoisen ja hyvän kasvatuksen saaneen ihmisen muita arvostavaa tekstiä on aina mukava lukea. Ja erityisesti silloin, kun tämän arvot ovat kohdallaan.

Jos luet pari sivua taaksepäin, niin mulle ehdotettiin makroiltaan vähän erilaista karppausta, jotta saisin sokerini kuriin. Siksi mä kyselen perään, kun hänen mukaansa mun sokerit on siis pielessä, niin olisin ollut niin kovin kiinnostunut kuulemaan, että mitkä ne mun arvot täytyis sitten olla, että tauti olisi paremmin hanskassa :D . Siksi mä hänen peräänsä huutelen. Olisi niin kovin hauskaa kuulla, että mitkä mahtaisi olla ne arvot, joilla mun tauti olis hanskassa - kun ei kerran terveen ihmisen arvot tälle viisaammalle riitä. Lääkärit ja minä itsehän ollaan tyytyväisiä, että kaikki veriarvot on kohdillaan (myös vähärasvaisella ruokavaliolla laskenut hdl on noussut viitearvoihin).
Vaan ei taida nämä viisaat täällä pystyä vastaamaan. Ehkei kannattais päteä niin kovin, jollei osaa eikä ymmärrä.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 07:30:13 
Lyyli, fyysinen työ ja yli 70E% rasvadieeti on huono vaihtoehto, jos mielit laihtua muualtakin kuin lihaksista. Sullahan maksa jauhaa lihasproteiineista glukoosia koska syöt proteiinia ja hiilareita liian vähän. Jos söisit oikein eli vaikkapa 30-20-50 (p-h-r), ja kohtuudella, niin pääsisit nopeasti eroon tuosta valtavasta ylipainosta. Tuo jakauma nimitäin mahdollistaisi lihasmassan säiilyttävän laihdutuksen ja jopa lihasmassaa lisäävän teholiikunnan kolme kertaa viikossa. Ja normaalipainoisena insuliiniherkkyytesi ja sokeriaineenvaihduntasi olisi aivan eri tasolla eli diabeteksesi olisi paljon paremmassa tasapainossa. Kun tuo paino näyttää jumittavan paikallaan eli lihasta häipyy ja läskiä tulee lisää, niin olisi syytä pikimmiten korjata virheensä ja alkaa syödä oikein. Merkittävä ylipaino on on paitsi merkittävä terveysriski eli yhteiskunnalle merkittävä kustannusriski, niin myös erittäin rumaa. Usch.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 08:10:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en kestä. Jos söisit oikein. Vai, jos söisit niin kuin minä sanon.....
Väärin sammutettu taas.

.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 08:40:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Merkittävä ylipaino on on paitsi merkittävä terveysriski eli yhteiskunnalle merkittävä kustannusriski, niin myös erittäin rumaa. Usch.

Kaikesta muusta höpötyksestä huolimatta tuo viimeinen tuntuu olevan se pahin haitta ylipainosta. Kunhan muodon vuoksi noita terveysasioita sinne sekaan heitelty. Pitäisköhän pysyä kesä neljän seinän sisällä katukuvaa rumentamasta, ettei pinnallisille timmeille käy silmiin? :lol:

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2012-04-25 09:26:56 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
valtavasta ylipainosta

Valtava ylipaino? WTF? Jos oikein katsoin, tikkerissä lukee 15 kg to go. Vieras taitaa olla ortorektikko narsisti.
Muuten ihan asiallinen kommentti, pikkasen häiritsee ylimielisyys. Ravintoterapeutti, personal trainer?

Taistelutanner tömisee! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-04-25 09:28:12 
Lokinpoikanen kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Merkittävä ylipaino on on paitsi merkittävä terveysriski eli yhteiskunnalle merkittävä kustannusriski, niin myös erittäin rumaa. Usch.

Kaikesta muusta höpötyksestä huolimatta tuo viimeinen tuntuu olevan se pahin haitta ylipainosta. Kunhan muodon vuoksi noita terveysasioita sinne sekaan heitelty. Pitäisköhän pysyä kesä neljän seinän sisällä katukuvaa rumentamasta, ettei pinnallisille timmeille käy silmiin? :lol:

Pöh! Kaikki vain ulos nyt heti keväällä ulkonäköön, painoon, kuntoon, kävelynopeuteen tai ruokavalioon katsomatta. Ohessa paljon parjatun Iltalehden positiivinen artikkeli asiasta:

http://www.iltalehti.fi/terveys/2012042 ... 6_tr.shtml

ViestiLähetetty: 2012-04-25 09:40:42 
Poissa
apina
apina

ViestiLähetetty: 2012-04-25 09:58:13 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

No voi pärkkeleen pärkkele sentään! Hitto vie, tyhmä minä ja tyhmä mies kuviteltiin, että ne on lihaksia mitkä alkaa piirtymään mun kroppaan, mutta se onkin rasva nykyään niin viisasta että piirtyy lihasten ympärille ja hämää ihmisiä #-o . Olipa jälleen kerran hyvä, että täällä on näitä viisaampia neuvomassa.
Mutta tuo sokeriasia jäi edelleen epäselväksi. Antaisitko ihan konkreettisia lukemia, että kun nyt hh on n. 5% ja rasvat 70-75 ja sokerit on 5:n pinnassa aamusta iltaan ja jos lisään hh:t 20e% ja prodea 30e%, niin laihtuminen loppuu ja paasto sokrut nousee yli 6:n ja ruokailun jälkeiset on 6-7 ja alimmat neljän korvilla eli heittelyä alkaa tulla ja paastojen nousu tulee, niin se olis siis terveellisempää? Olis siis terveellisempää, että sokereita pidettäisiin kurissa lääkkeillä kuin se, että laihdun ja sokerit pysyy kurissa ruokavaliolla?
Vastaapa nyt näihin, kun kerran olet niin viisas että jopa näet minkä näköinen olen sieltä kuvaruudultasi :lol: .
Hei, mistä noita tuollasia ihmekoneita saa, että näkee minkä näköinen vastapuoli on ihan tällai keskustelufoorumillakin, ilman että molemmat on kameran ääressä?

Muuten, onko tuosta olemassa ihan tutkimusta, että rasva osaa kertyä kroppaan lihasten ympärille, niin että ihminen kuvittelee lihasten alkavan piirtyä, mutta se onkin kaikki vaan rasvaa?

Jäi tuo liikunta kommentoimatta. Eli kolme kertaa viikossa kuntosalia ja erilaisia jumppia ei nyt enää riitäkään mun kohdalla? Mites mun täytyis sit liikkua, että se olis riittävää mun kohdalla?
Ja yhdessä välissä sanoit, että teholiikunnan tietää siitä että sen jälkeen ei ole nälkä - no, entäs kun ei mulla ole töiden jälkeen nälkä, eikö sekin ole silloin sun mainitsemaa teholiikuntaa?

Voi hitto vie, pari kymppinen teini yrittää päteä ilman että on edes alkeellisempiakaan faktoja hallussa.
Mä muuten toivon, ettei tää teini jolla on "timmi muija" ikinä koskaan sairastu tai loukkaannu. Tai ettei se timmi muija sairastu/loukkaannu. Siinä kärsii tuollaisen ihmisen itsetunto kovasti, kun hiilareita puputtamalla monta kuukautta vaan makaamalla kerää itselleen 20kg ihan tosta noin vaan. On siinä kiva, kun mies lähtee kävelee siksi että se "timmi muija" ihan itse valitsi sen "plösöyden", tahalleen mokoma sairastutti itsensä, jotta voisi lihottaa itsensä "plösöksi".

Sama pätee muuten siihen, että toivottavasti näillä ulkonäön perässä juoksevilla ei koskaan tule vammaista lastakaan. Ajatella kun sitä ei jaksaisikaan olla "timmi muija", niin mies käy haukkumaan että saamarin tyhmä, kun haluat olla tollanen "plösö". Hattua nimittäin nostan, jos tuollaisessa tilanteessa vielä jaksaa asettaa sen liikunnan ja ruoan lapsen edelle.

Muoks vielä: Unohtui lisätä, että mulla on hei vieraan mukaan nytkin siis eilisestä takalistossa rasvat kipeenä, kun ei mulla ole enää lihaksia ollenkaan :smt005 :smt044 :smt041

ViestiLähetetty: 2012-04-25 10:02:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Hei, mistä noita tuollasia ihmekoneita saa, että näkee minkä näköinen vastapuoli on ihan tällai keskustelufoorumillakin, ilman että molemmat on kameran ääressä?

Mä oon monesti kanssa ihmetelly näitä muillakin palstoilla. Tahtoo kans!

.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 11:16:36 
moi kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
valtavasta ylipainosta

Valtava ylipaino? WTF? Jos oikein katsoin, tikkerissä lukee 15 kg to go. Vieras taitaa olla ortorektikko narsisti.
Muuten ihan asiallinen kommentti, pikkasen häiritsee ylimielisyys.

Niin, 15 kg painoindeksiin 28 :lol: En ole ortorektikko vaan esteetikko. Ylimielinen, narsistinen...okei ehkä hieman, vaan mikäs on ollessa kun on varaa. Lyyliä on kiva trollata, se kun on semmoinen veikeä marionetti, joka jostain syystä tuo mieleen Pikku-Britannian Daffydin. Btw, eihän sua enää sapeta? :D

ViestiLähetetty: 2012-04-25 13:36:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieraasta (vieraista?) taas tulee mieleen toisenlainen lelu, hmmm...

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 14:35:05 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

:smt044 :smt041 :smt026 Trollaus on siis selitys.... hmmm, tietämättömyydelle =D> . Jeah, jatkakaa. Tää on hauskaa. Tosin, ei tyhmempiä sais kyllä kiusata :roll: , mutta ei voi mitään. Täähän on taistelutanner :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-04-25 14:49:39 
Fiksu karppaaja bongattu eli laihdutti nopeasti karppaamalla, lopetti sitten nopeasti karppaamisen, alkoi liikkumaan tehokkaammin ja syömään kuin ihmiset:

Lainaa:
Mies pudotti puolen vuoden aikana jopa 35 kiloa. Nyt laihtuminen on tasaantunut ja liikunta lisääntynyt.
- Ensimmäiset kaksi kuukautta paino putosi muuttamalla ruokavaliota. Sitten lisäsin liikuntaa ja nyt käyn lenkeillä ja kuntosalilla.
Tavoitteena olisi saada pois vielä muutama kilo. Mies ei enää varsinaisesti karppaa, vaan pitää huolen siitä, että syö terveellisesti.
- Olen lisännyt ruokavalioon paljon hedelmiä.

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/20120 ... 4_lh.shtml

ViestiLähetetty: 2012-04-25 17:25:30 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Joo, se fruktoosin lisääminen ruokavalioon on oikein järkevää :roll:

Musta on kyllä aika surullista, jos oikeesti olis valmis jättämään vaimonsa jos/kun hän lihoo. Ei ole rakkaus ehkä kauhean vahvalla pohjalla? Ehkä tälleen isompana immeisenä on oppinu rakastamaan ihmisiä semmoisena kuin ne on. Joku 20 kiloa sinne tai tänne - ihan sama.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 18:41:02 
Ipumaksi kirjoitti:
Joo, se fruktoosin lisääminen ruokavalioon on oikein järkevää

Hedelmiä pitänee vetää kilotolkulla päivässä ennenkuin niiden sisältämästä fruktoosista on haittaa.

Ipumaksi kirjoitti:
Musta on kyllä aika surullista, jos oikeesti olis valmis jättämään vaimonsa jos/kun hän lihoo. Ei ole rakkaus ehkä kauhean vahvalla pohjalla? Ehkä tälleen isompana immeisenä on oppinu rakastamaan ihmisiä semmoisena kuin ne on. Joku 20 kiloa sinne tai tänne - ihan sama.

En jättäisi jos lihoisi 20 kg, vaikka se vastenmielistä olisikin, kunhan säpäkkä luonne ja tarmokkuus säilysivät ennallaan. Läskejään selittelevää, verukkeiden taakse piiloutuvaa kiukuttelijaa/itsensäsäälijää taas en katselisi. Vaan eipä ole pelkoa että lihoo, koska hän ei todellakaan viihdy isona: kaksi kertaa kertyneet parikymmentä raskauskiloa olivat poissa kummallakin kerralla muutamassa kuukaudessa. Timmiys on valinta siinä missä plösöyskin.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 19:49:21 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
moi kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
valtavasta ylipainosta

Muuten ihan asiallinen kommentti, pikkasen häiritsee ylimielisyys.

Niin, 15 kg painoindeksiin 28 :lol: En ole ortorektikko vaan esteetikko. Ylimielinen, narsistinen...okei ehkä hieman, vaan mikäs on ollessa kun on varaa. Lyyliä on kiva trollata, se kun on semmoinen veikeä marionetti, joka jostain syystä tuo mieleen Pikku-Britannian Daffydin. Btw, eihän sua enää sapeta? :D

Vieras, olet kusipää. Perusteluni ovat seuraavat;

ViestiLähetetty: 2012-04-25 20:07:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Timmiys on valinta siinä missä plösöyskin.

Nimenomaan. Omassa arvomaailmassani timmiys ei valitettavasti mene niin kärkisijoille, että alkaisin karsimaan niistä asioista, joista nyt nautin ja jotka ovat minulle tärkeitä. Mieluummin olen pikkuisen plösö ja onnellinen juuri näin kuin lähtisin tavoittelemaan jotain, mikä ei itselleni merkitse mitään.

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2012-04-25 21:19:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
En jättäisi jos lihoisi 20 kg, vaikka se vastenmielistä olisikin, kunhan säpäkkä luonne ja tarmokkuus säilysivät ennallaan. Läskejään selittelevää, verukkeiden taakse piiloutuvaa kiukuttelijaa/itsensäsäälijää taas en katselisi. Vaan eipä ole pelkoa että lihoo, koska hän ei todellakaan viihdy isona: kaksi kertaa kertyneet parikymmentä raskauskiloa olivat poissa kummallakin kerralla muutamassa kuukaudessa. Timmiys on valinta siinä missä plösöyskin.
[-X Kylläpäs pääsi pullahtamaan raskausaikana. Ettei vain olisi ollut sokerit vähän koholla? Voipi olla, että vieraan optimismi lihomisen suhteen on yltiöoptimismia. Itse en (enemmänkin normaalipainon alarajoilla ennen raskautta ollen) saanut kummallakaan kerralla kuin reilut 10 kiloa ja ihan normaalikokoisia olivat lapset. Taidatte olla kovin nuoria vielä.

ViestiLähetetty: 2012-04-25 21:36:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

moi kirjoitti:

Vieras, olet kusipää. Perusteluni ovat seuraavat;

Mutu? :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 157 58 59 60 6172 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00