Beatriz kirjoitti:
jepejee kirjoitti:
Kiroiletkin varmaan kuin mies.
Hyi, kamala se semmoinen nainen joka kiroilee kuin mies!

Miksi naisen pitäisi kiroilla yhtään vähemmän tai enemmän kuin mies? Miksi kiroilussa on väliä kumman sukupuolen edustajan suusta sanat tulevat?
Tuolla aiemmassa viestissä käyttämälläsi "itse se käsi suuhun ruokaa tunkee" perustelulla on syyllistetty lihavia aina, tälläkin palstalla varmaan jo satoja kertoja. Suuri osa ihmisen painosta on kuitenkin geneettisesti määräytyvää. Eikä kukaan ole sinulle tai kenellekään muulle painostaan tilivelvollinen: kaikilla on oikeus painaa sen verran kuin painavat. Sen ei pitäisi olla sinun eikä kenenkään muun ongelma kuin ihmisen itsensä, jos hän sitä ongelmana pitää. Kenenkään ei tarvitse laihduttaa mahtuakseen sinun kauneuskäsitykseesi tai välttääkseen kaltaistesi ihmisten ennakkoluuloja.
Jos juutalainen voi välttää antisemitismin kääntymällä kristityksi, onko juutalaisuus silloin "itseaiheutettua", oikeuttaako se syrjintään?
No ainakin kaikki minun tuntemani naiset kiroilevat (onneksi) hyvin hillitysti. Onhan se todella kornin kuuloista jos naisihmisen suusta pääsee esim. v-sanaa jatkuvalla syötöllä. No, kiroilukin on lopulta toissijainen seikka, turbo-orvokin tapauksessa ihmetytti lähinnä päällekäyvä ja epämiellyttävä tapa ilmaista itseään. "Vittu sä oot tissimies"-tyylinen argumentointi ei oikein mene jakeluun.
Suurin osa painosta geneettisesti määräytyvää? Enpä oikein usko, olisiko sinulla jotain tutkimustietoa tuosta? Väitän että pieni osa ylipainoisista on sitä geeneistä johtuvasta syystä. Jos tuo "geneettisesti lihavien" suhde on yli 1/20 lihavista ihmisistä, olen todella ihmeissäni.
Itse olin lapsena ja vielä nuorenakin ylipainoinen, ja minun asemassani moni olisi varmasti vetänyt "eihän tälle mitään voi, ne on ne geenit" -kortin pöydälle eikä edes yrittänyt tehdä asialle mitään. Nyt olen ollut normaalipainoinen jo kohta 10 vuotta, eivätkä kilot ole kertaakaan lähteneet hiipimään takaisin, kiitos runsaahkon liikunnan ja hillityn syömisen (pienensin lähinnä annoskokoja). Liikuntaa tosin harrastin paljon jo ylipainoisena. Ennen karppausta en vieläpä edes syönyt kovin terveellisesti, mutta silti onnistuin pitämään ne joidenkin mainitsemat "jojokilot" kurissa.