els kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Kahdeksatta vuotta ketokarpaten reilulla pordella. Ei ole kertaakaan ollut huono olo, paitsi pari kertaa vatsataudissa ja pari kertaa syötyäni yhden perunan liikaa eli kaksi.
Riittävällä prodella ja rasvalla ihmisen hiilihydraatin tarve on pääsääntöisesti nolla.
Samoin meillä on neljä normaalipainoista ei-ketokarppia, kohta kymmenettä vuotta.
eikä
kukaan täkäläisistä mustajalkalaisista ei ole saanut painoaan yli BMI 30'n ... toisin kuin ketokarppaava miehesi.
Ja ihan normaalielämää, stresseineen päivineen, näyttävät elävän nekin, siinä missä mekin.
Mistä tuo tieto tuli?
Mirkahan on jatkuvasti kertonut miehellään olevan vaan pientä stressimahaa... Siitä on mun mielestä aika pitkä matka BMI 30:iin. Vai onko Mirka vähän "kaunistellut" puheissaan?
Mirka kirjoitti:
Prode pitää nälkää parhaiten.
Koska se sokeristuu ja aiheuttaa pitkäaikaisen insuliinin nousun jota stressihormonit joutuvat kompensoimaan koska proteiinin kanssa ei ole syöty tarpeeksi hiilareita. Myös sokeri, tupakka ja muut stimulantit pitävät nälkää hyvin. Toki kaikille ei kaikki stimulantit sovi...
ketjun alottanut kirjoitti:
Onko mitään millä voisi lisätä hiilareita, ei viljoja, kun ei sovi kovin pienet määrät (30-40g/pvä).
Mirka jotain jo listasi, mutta noista saatavat hiilarit jäävät aika pieniksi. Itse olen syönyt perunaa, riisiä ja banaania. Sen lisäksi olen huomannut voivani syödä viljoja (pääosin kauraa, vähän vehnää), kunhan valmistan ruoan suoraan jyvistä ja hapatan ne kunnolla. Tosin aineenvaihdunnan parannuttua voin muutenkin syödä vapaammin kaikenlaista ilman oireilua. Aiemmin luulin oireiden perusteella, että mulla vois olla keliakia, mutta olin väärässä näköjään. Ilmeisesti tärkeää on, kuten els sanoikin, ruoan laatu. Jos ruoka on luonnollisessa muodossaan ja oikein käsiteltyä, se on syötävää. Pitkälle pääsee jo sillä, että jättää valkoisen sokerin ja jauhot, sekä valmisleivät.