karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-19 14:30:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Karkki
ViestiLähetetty: 2012-12-07 21:49:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
Ymmärrän toki, että joillekin tiukkojen raamien asettaminen itselleen ja kategorinen kieltäytyminen jostakin tuo elämänhallinnantunnetta ja sitä kautta helpotusta maailmantuskaan ja muihinkin "oireisiin". Eikä siinä mitään, jokainen tyylillään.
Hohhoijaa! Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin provoilla täällä?

ViestiLähetetty: 2012-12-07 21:57:13 
K@rpp1nen kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Ymmärrän toki, että joillekin tiukkojen raamien asettaminen itselleen ja kategorinen kieltäytyminen jostakin tuo elämänhallinnantunnetta ja sitä kautta helpotusta maailmantuskaan ja muihinkin "oireisiin". Eikä siinä mitään, jokainen tyylillään.

Vastauksestasi suorastaan huokuu se parempi tekeminen.

ViestiLähetetty: 2012-12-07 22:15:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ Mistä näitä riittää?

ViestiLähetetty: 2012-12-07 22:39:41 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Vieras kirjoitti:
Noin 300g hiilareita menee päivässä, lähinnä perunasta, leivästä, pastasta, riisistä ja banaaneista. Pieni karkkipussikin tulee silloin tällöin, yleensä perjantaisin, syötyä. En ole löytänyt mitään perusteita hiilarimäärän (ja karkkien) vähentämiseen kohdallani. Siinähän nuo tuntuvat palavan, koska olen terve, hoikka ja kovakuntoinen. Ymmärrän toki, että joillekin tiukkojen raamien asettaminen itselleen ja kategorinen kieltäytyminen jostakin tuo elämänhallinnantunnetta ja sitä kautta helpotusta maailmantuskaan ja muihinkin "oireisiin". Eikä siinä mitään, jokainen tyylillään.

:D Perjantai :smt049

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2012-12-08 01:48:41 
Poissa
Pusukala
Pusukala

traanitapiiri kirjoitti:
:D Perjantai :smt049

Niin olikin - oi tuo ihana viikon vapaamieleisin päivä! Ahhhhhh Uuuuuuhhh!! 8)

ViestiLähetetty: 2012-12-08 10:49:48 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
K@rpp1nen kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Vastauksestasi suorastaan huokuu se parempi tekeminen.

Joidenkin asioiden kategorinen salliminen itselle tuo onnen ja autuuden tunnetta elämään.

ViestiLähetetty: 2012-12-08 11:40:39 
moi kirjoitti:
Joidenkin asioiden kategorinen salliminen itselle tuo onnen ja autuuden tunnetta elämään.

Itselleni taasen sekä kategorinen salliminen että kieltäminen ovat lähinnä esteitä onnentunteen saavuttamiselle. Kohtuus kaikessa.

ViestiLähetetty: 2012-12-08 12:29:26 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
moi kirjoitti:

Itselleni taasen sekä kategorinen salliminen että kieltäminen ovat lähinnä esteitä onnentunteen saavuttamiselle. Kohtuus kaikessa.

Särjen käyttö sallittu. :D

ViestiLähetetty: 2012-12-08 12:37:52 
Poissa
apina
apina

Noin puolivakavasti, makean himo on apinamainen ominaisuus. Energiaa nääs. Itse eilen lihaa paistaessani tunnistin karnivooripaleootin itsessäni ehkä - vuoan pohjalle palaneen rasvan tuoksu herautti meden suuhun!
Ergo - Karkin mussuttajat ovat arkaaisia olentoja, kun taas lihan ja rasvan syöjä kehittyneempi humanoidi! 8) :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-12-08 12:50:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pääsin "karkkihimosta" eli turhien hiilihydraattien syömisestä eroon ketoosilla.
Nykyään juon kahvini kermalla ja sillontällön palan tummaa suklaata. :wink:

Ja piis..rauhaa kaikille!!

ViestiLähetetty: 2012-12-08 12:53:54 
Poissa
voinen
voinen

Vieras kirjoitti:

Minä taas en aseta itselleni tiukkoja tai löysiä raameja enkä kieltäydy sen kummemmin kategorisesti mistään itselleni mieluisesta syömisestä tai juomisesta. Minulle mieluinen ei vaan ole perunaa, viljaa eikä karkkia, vaan lihaa, juustoa, voita, punkkua,....

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2012-12-10 17:34:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Joskus tulee himo lakuun tai salmiakkiin ja joskus niitä syön. Pääsääntöisesti välttelen, koska sokeri, hiilarit ja lisäaineet eivät perustaltaan mielestäni eikä ymmärtääkseni kuulu karppaukseen. Mutten tee kuolemaa, vaikka joskus söisin. En fyysisesti enkä henkisestikään.

ViestiLähetetty: 2012-12-16 07:54:17 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Joskus syön ja silloin ne on kovia, pehmeistä en tykkää niiden esanssin maun takia.
Eikä tykkää mahakaa.

ViestiLähetetty: 2012-12-16 09:23:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä en hyväksy karkkeja.
Lapset ei saa meillä karkkia.
Minun mielestä karkit on just näitä irtsareita. En laske suklaata karkiksi.
Mutta en kyllä osta maitosuklaatakaan lapsille. Totutin ne 70% suklaaseen ja karkin korvikkeena on nykyään pähkinät ja tummasuklaa ja sekaan vähän luumua tai rusinaa.

En osaa selittää karkinvihaani, muutenkuin, että olen nähnyt discoverilla miten niitä valmistetaan.
Olen kyllä nähnyt orjalapset kaakaopellollakin, joten suklaatakin koitan aina löytää reilusta kaupasta.

muoks. karkkipäivä ei ole pakollinen. Nytkin meillä on menny viikonloppu ilmann karkkia. Ostin lapsille appelsiineja ja banaaneja. Kukaan ei ole kysyny karkkia. Moni täällä vihaa hedelmiä, mutta jokaisella on ne omat valinnat.
Minä yritän rikkoa tiettyjä perinteitä ja opettaa nuo lapset että on muitakin tapoja kuin saada se lauantaipussi.

Eilen saivat majaansa, porkkanaa, appelsiinilohkoja ja banaania ja kotimaisia omppuja. Olivat ihan onnessaan. Ja itsestä tuntui, että paljon parempi vaihtoehto kuin karkit.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-12-16 10:52:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minoon syöny kaikkea sokerista ihan hulluna nyt jo pari kk. Yritän saada painoa ylöspäin :D

Kävi nimittäin niin, että olin mielestäni ihan sopusuhtainen pari kiloa painavampana. Sitten yläosa laihtui liikaa ja alaosa jäi ennalleen. Ensin ajattelin karpata alaosankin pois, mutta se ei onnistunutkaan. Tuli väsynyt ja huono olo. Nyt on siis 10 kiloa lähtenyt sinä aikana kun olen karpannut, normaalipainon sisällä, joten ajattelin sitten, että kai voisin mennä pari kiloa takaisinpäin. Olen syönyt parhaimmillaan 200 g tavallista sokerisuklaata päivässä, ja nyt pikkujouluaikana olen syönyt joka juhlissa jälkkäripöydästä kaiken viljattoman, mutta ei vain tule paino takaisin :D
Jos en joulunakaan saa yhtään painoa takaisin, yritän uudestaan sitten sitä että paino menisi normaalipainon alarajalle, niin vartalo olisi sopusuhtaisempi.

Syön siis karppisapuskaa, mutta joka väliin herkkuja niin paljon kuin mieli tekee.
En tiedä mikä tämän tekee, T3-lääkitys ehkä?

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2012-12-22 13:34:09 
Poissa
sintti
sintti

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:

En ole koskaan lieemmälti välittänyt karkeista, lapsenakaan. En tiedä mitään syytä tähän. Ainoa karkki johon tunnen jotain vetoa (ja karpaten tosi vähän) on hyvä suklaa. Olen ronkeli suklaan suhteen - mikä tahansa ei kelpaa.

Minua ei haittaa jos muut syövät karkkia. Omapa on asiansa. En tuomitse heitä. Ystävinäkin on monta karkinsyöjää :D

ViestiLähetetty: 2012-12-22 13:57:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Syödään joskus suklaata, jos siinä ei ole mitään GMO muokattuja aineita, kuten soijalesitiiniä, mitä on nykyään lähes joka tuotteessa etenkin suklaissa. Fazerilta saimme vastauksen, että heidän tuotteissaan ei ole GMO:soijaa ja he vaativat raakaainetuottajiltaan tarkat tiedot ettei niitä ole. Suklaassakin tietty mitä tummempi niin sitä parempi, vaikka joskus tulee herkuteltua maitosuklaalla. Konvehtikausi iskee juuri päälle... vaikka suurin osa niistä on pahoja. Irtokarkkien syönti loppui kuin seinään, sillä kaikki ne on pilattu nykyään glukoosisiirapilla, mikä aiheutta niiden holtitonta mässäilyä. Muutaman syötyään ei pysty lopettamaan ja vähän ajan päästä haluaa taas selittämättömästä syystä lisää... [-X

(Tarkoitus ei ole mainostaa. Kyseessä on voittoa tavoittelematon liike.)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7

Kaikki ajat ovat UTC+02:00