Vieras kirjoitti:
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Lisäksi +20kg raskausaikana tarkoittaa poikkeuksetta runsasta hiilarimättöä; leipänä, makaronina, perunana, karkkina, you name it.
Ei mitään mättöä vaan terveellistä ja ravitsevaa kotiruokaa, jossa mitään makroravinnetta ei vältelty. Raskausajan dieetti oli nykyistä runsasrasvaisempi, jotta vaimo sai varmasti tarpeeksi kaloreita, eli suurinpiirtein 20-30-50 (p-h-r). Käytännössä siis meni nykyistä enemmän rasvaisia juustoja, täysmaitoa, rasvaista kalaa, pähkinöitä ja kananmunia.
Anteeks nyt, mikä ihme sua oikein kyrsii kun itekin karppaatte? Ei se, että ette ilkeä myöntää karppaavanne poista sitä tosiasiaa että olette hyväkarppeja. Ja mikä siinä on, että kuvittelet kaikille sopivan samanlaisen ruokavalion? Lisäksi tuossa on muuten proden määrä sellainen, ettei täytä mitään suosituksia. Edes karpatessa ei käsketä syömään prodea tuollaisia määriä (eikä inskavammaiset edes oikeastaan voi syödä älyttömiä määriä prodea, jos meinaa laihtua ja kohtuullisempikin määrä prodea pitää kyllä nälkää aivan hyvin).
Vaan silti, +20kg raskausaikana tarkottaa reippaat 10kg läskiä kroppaan ja kyllä siihen saa melkoisia määriä ruokaa ahtaa sisäänsä, jotta alle vuodessa tempasee yli 10kg hyväkarpilla läskiä itseensä. Sun "timmi muijashan" on siis ollut plösö

. Valitsiko se ihan ite, että on plösö vai oliko se sun valinta?
Lainaa:
Sekä minun että vaimon vanhemmat ovat isojen maatilojen kasvatteja. Sieltä on ammennettu aidon kotiruoan perusteet.
Ja kaikki muu on väärä kotiruokaa tai epäaitoa?

Muista, että se ruoka jota vanhempasi siellä maatilalla ovat syöneet on tarkoitettu aivan erilaista työtä tekevälle. Mutta mä olen vakaasti sitä mieltä, että tämä vieras ei tiedä maataloudesta yhtään mitään. Eikä paljon muustakaan. Satuilee vaan minkä kerkiää. Muuten vieras olisi jo alunperinkin tiennyt, minkälaista työtä es. jojoko ja minä tehdään. Ja vieraallehan oli ihan täyttä utopiaa, että joku saattaa tehdä ruumiillista työtä = ei minkäänlaista kosketusta maatalouteen tai muihinkaan ruumiillisiin töihin (joita on muuten paljon vielä tänäkin päivänä). Lisäksi maalla monesti vanhemmat ja isovanhemmat opettavat arvostamaan ihmisiä, joka vieraalta taas puuttuu kokonaan. Lisäksi kun ottaa huomioon, että tietämyksen taso ja tekstit ovat n. 20 vuotiaan tasolla ja väittää että on 40v, niin voi pojat. Tyyppi satuilee ihan täysin omiaan pätemisen tarpeessaan
Lokinpoikanen kirjoitti:
Jos jokainen saa syödä niin kuin haluaa, niin miksi ihmeessä tässäkin ketjussa niin monta kertaa on saanut lukea turhasta makrorajoituksesta?

Tämä olis tosi kiva tietää. Etenkin kun sanoja itsekin välttelee hiilareita

. Niin se hämärtyy. Kun ei ole itsetunto kohdillaan ja on kova tarve päteä, niin ei huomaa ollenkaan mitä itse tekee

.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=255