karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-20 14:00:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 160 61 62 63 6472 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-27 12:54:38 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Lainaa:
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/karppaaja_ravintosuositusten_kapinallinen

Hyvää ja asiallista tekstiä (jopa Heikkilältä, josta henk.koht. en niin välitä).
Satanen vetoa, että tämä kuitataan kommentilla "auktoriteeteista". Kas kun, ei ole sen enempää "auktoriteettejä" kun teillä vieraillakaan (itseasiassa tuntuu, että teidän auktoriteetti on keltainen lehdistö :roll: )

ViestiLähetetty: 2012-04-27 13:05:38 
Kotiruokaorkesteri kirjoitti:
Zee kirjoitti:
En vältellyt rasvaa enkä proteiinejakaan. Jännää oli se, että jätettyäni viljat, perunat, riisit ja ne vähät sokeritkin pois on mm. just se nälänhallinta parantunut huomattavasti eikä BED-oireilua ole esiintynyt.
Ja hei - helppoahan se vieraan on sanoa, että välttelin kohtuutta, kun ei oo meidän täydellisellä vieraalla näin onnetonta itsekuria - onneksi karppaamalla pysyn helposti kohtuudessa, joten en taida tätä ihan heti olla vaihtamassa, zorry, kun tuotan pettymyksen sulle. ;)

Ei tässä olla sinun karppaustasi omiin ruokavalioihimme vaihtamassakaan (joutuisit maksamaan liian paljon välirahaa). "Vieras" on mielestäni lähinnä vain herätellyt ajatuksia, joita komppaan täysillä. Jos karppaus on sinun juttusi, se sinulle suotakoon. Jokainen syö, niin kuin haluaa.

No jep. Itse kun en syö virallisten suositusten mukaan enkä karppaa, niin on helppoa asettua koko ruokavaliotappelun yläpuolelle. Pikku sohaisuilla on helppoa havaita karppaajien, ei toki kaikkien, olevan ihan yhtä suvaitsemattomia yhden totuuden idiootteja kuin he jotka paasaavat suvaitsevaisuuden puolesta, ja he jotka suosittelevat vt-ruokavaliota ainoana totuutena.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 13:49:24 
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Ei mitään mättöä vaan terveellistä ja ravitsevaa kotiruokaa, jossa mitään makroravinnetta ei vältelty. Raskausajan dieetti oli nykyistä runsasrasvaisempi, jotta vaimo sai varmasti tarpeeksi kaloreita, eli suurinpiirtein 20-30-50 (p-h-r). Käytännössä siis meni nykyistä enemmän rasvaisia juustoja, täysmaitoa, rasvaista kalaa, pähkinöitä ja kananmunia.

Lisäksi tuossa on muuten proden määrä sellainen, ettei täytä mitään suosituksia. Edes karpatessa ei käsketä syömään prodea tuollaisia määriä (eikä inskavammaiset edes oikeastaan voi syödä älyttömiä määriä prodea, jos meinaa laihtua ja kohtuullisempikin määrä prodea pitää kyllä nälkää aivan hyvin).

20E% proteiiniakin on siis liikaa karpille. Fine, no ei muuta kuin rasvaa naamariin :)

Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Vaan silti, +20kg raskausaikana tarkottaa reippaat 10kg läskiä kroppaan ja kyllä siihen saa melkoisia määriä ruokaa ahtaa sisäänsä, jotta alle vuodessa tempasee yli 10kg hyväkarpilla läskiä itseensä. Sun "timmi muijashan" on siis ollut plösö.

Oikein oli seksikäs hän raskaanakin, ei plösö vaan iso, maitoa tuli valtavasti ja lapsista tuli isoja ja terveitä. Ja kun aineenvahdunta on paitsi loistavien geenien ja erinomaisen ruokavalion takia huippukunnossa, niin parissa kuukaudessa kiristeli hän nuo raskauskilot pois.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 14:25:11 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Jep, sori meni suhteet sekas siihen yhteen joka suositti 20hh ja 30p.

Ja juu juu, saathan sä selitellä ihan mitä vaan. Mutta koittaisit myös päättää. Sun mielestä plösöt on rumia, mutta vaimos plösönä kaunis. Että seliseli vaan lisää.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 14:43:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Oikein oli seksikäs hän raskaanakin, ei plösö vaan iso, maitoa tuli valtavasti ja lapsista tuli isoja ja terveitä.

Repesin! :lol:
Päseekö ne lapset sitten sinne mummun ja papan isoille tiloille asumaan? :lol:

.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 14:46:40 
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Ja juu juu, saathan sä selitellä ihan mitä vaan. Mutta koittaisit myös päättää. Sun mielestä plösöt on rumia, mutta vaimos plösönä kaunis. Että seliseli vaan lisää.

Nooh, 10kg kiloa läskiä ja nesteitä ei näy yli 180cm naisessa kuin pikku pyöreytenä. Plösöt roikkuvine mätisäkkeineen ovat mun mielestä vastenmielisiä. Vaan mitä sä mun mielipiteestä välität, pääasia että itse koet itsesi viehättäväksi ja että puolisosi ymmärtää kauneuttasi.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 14:52:32 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Mäkää en oo plösö vaan iso :D

ViestiLähetetty: 2012-04-27 14:56:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Plösöt roikkuvine mätisäkkeineen ovat mun mielestä vastenmielisiä.

Kommenttisi on vastenmielinen, ei mikään muu.

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2012-04-27 14:58:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vain itsekeskeinen, keskenkasvuinen ja pinnallinen ihminen puhuu toisista tuolla tavalla. Valitettavaa, että toiset ovat hautaan asti yhtä keskenkasvuisia ja kypsymättömiä, vaikka ikää tuleekin lisää. Henkinen kasvu ja kypsyminen kun vaativat hieman enemmän kuin hauiksen kasvattaminen.

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2012-04-27 15:02:29 
Ipumaksi kirjoitti:
Mäkää en oo plösö vaan iso :D

No hyvä. Halutessasi siis voit kiristää itsesi parissa kuukaudessa timmiin kuntoon :)

ViestiLähetetty: 2012-04-27 15:15:58 
Lokinpoikanen kirjoitti:
Vain itsekeskeinen, keskenkasvuinen ja pinnallinen ihminen puhuu toisista tuolla tavalla. Valitettavaa, että toiset ovat hautaan asti yhtä keskenkasvuisia ja kypsymättömiä, vaikka ikää tuleekin lisää. Henkinen kasvu ja kypsyminen kun vaativat hieman enemmän kuin hauiksen kasvattaminen.

Niin, minä koen plösöt vastenmielisinä ja sinä taasen kaltaiseni veijarit. Eikö olekin vapauttavaa sanoa se "ääneen" :)

ViestiLähetetty: 2012-04-27 15:25:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei, en koe sinua vastenmielisenä, vain tuon kommenttisi mätisäkeistä. Hienoinen ero, huomaatko?

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2012-04-27 15:28:46 
Poissa
apina
apina

Mätisäkki on myös typerä ilmaisu tässä yhteydessä. Läski ja mäti ei korreloi.
t. Maitipussi.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 15:43:35 
Lokinpoikanen kirjoitti:
Ei, en koe sinua vastenmielisenä, vain tuon kommenttisi mätisäkeistä. Hienoinen ero, huomaatko?

Eli et pidä kaltaistani "itsekeskeistä, keskenkasvuista ja pinnallista" ihmistä vastenmielisenä? Omituista, itse ainakin pitäisin ellen rakastaisi itseäni liikaa.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 15:49:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja pitä ollaa tarkkana, onko se mätiä vai maitia.
Mä en ole edes iso, muuten vaan komee.

.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 16:36:04 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Vieras kirjoitti:
Tyyli-Lyyli kirjoitti:

Nooh, 10kg kiloa läskiä ja nesteitä ei näy yli 180cm naisessa kuin pikku pyöreytenä. Plösöt roikkuvine mätisäkkeineen ovat mun mielestä vastenmielisiä. Vaan mitä sä mun mielipiteestä välität, pääasia että itse koet itsesi viehättäväksi ja että puolisosi ymmärtää kauneuttasi.

Itseasiassa mä en välitäkään sun mielipiteestäs, mutta sääliks käy sun vaimoas kun mies ei arvosta hitustakaan.
Ja sulla näemmä on ihan vakava ongelma tuo, ettet sä arvosta ketään. Suosittelen edelleen sitä mielenterveyshoitajaa. Sen kanssa voit jutella niin pätemisen tarpeestasi, tarinoiden keskellä elämisestä (ja siitä onko se tervettä millään tavalla), vaimosi (ja muidenkin) plösöydestä kuin myös siitä, että miksi ruoka ja liikunta hallitsee elämääsi epäterveellä tavalla.
Äläkä huoli, ehkä sä vielä joskus kasvat aikuiseksi (en muuten haluais noin vastuutonta, muita ihmisiä halveksuvaa ja omissa maailmoissaan elävää miestä itselleni, hyi hitto :smt078 )

ViestiLähetetty: 2012-04-27 17:18:10 
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Ja sulla näemmä on ihan vakava ongelma tuo, ettet sä arvosta ketään.

Toki arvostan. Itseni ja timmin muijani lisäksi arvostan suuresti esim. Tarja Halosta, Kallion friidua josta tuli pariksi kaudeksi Suomen pressa, vaikka hän onkin vastenmielisen plösö ja naamansa "melko" krouvilla kädellä työstetty.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 18:36:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuolle vieraalle voisi sanoa, kuten Pienetär osuvasti sanoi edelliselle (vai samalle?) vaimonsa syömisiä ja kiloja täällä esitelleelle trollille: "Ei sinulla ole vaimoa". Kuten ei ollutkaan, tuo trolli oli nainen, eikä asunut rekisteröidyssä parisuhteessa.

En tunne yhtään miestä, joka olisi kiinnostunut vaimonsa raskausaikana lihomista kiloista tai niiden karisemisajoista. Painon täytyy olla jonkinlainen pakkomielle, jos siitä viitsii vielä keskustelupalstalla vääntää. Työnteon (?) ja runsaan liikunnan lisäksi.

Jos nyt tätä kertomusta vielä jatkaa, niin vieras ja vaimonsa maalaistaloissa kasvaneiden vanhempiensa ansiosta voivat hyvinkin sietää hiilareita eineksillä kasvaneiden vanhempien lapsia paremmin. Heidän äitinsä todennäköisesti eivät pullahtaneet raskausaikana moisia kilomääriä, vanhempiensa äideistä puhumattakaan. Sen verran raskasta työtä suurimmassa osassa maataloista tehdään ja ruoka on parempaa kuin teollisuuseinekset.

Eli ei ne hyvät geenit, vaan äidin raskausaikainen ravinto. Isokokoisina syntyneet raskausaikana pullahtaneen äidin lapset eivät enää ole yhtä onnekkaita, vaikkei äidin isossa kropassa läskit olisisivatkaan edes tuollaisen pakkomielteisen miehen (?) silmää häirinneet.

Ja kuten jo aikaisemmin totesin, nelikymppinen kroppa vielä sietää väärinkäyttöä, jos lähtökohdat ovat paremmat kuin suomalaisilla keskimäärin.

ViestiLähetetty: 2012-04-27 19:06:32 
Elka kirjoitti:
Ja kuten jo aikaisemmin totesin, nelikymppinen kroppa vielä sietää väärinkäyttöä, jos lähtökohdat ovat paremmat kuin suomalaisilla keskimäärin.

:lol: Peruna ja leipä on...minkä väärinkäyttöä? Ne ovat osa terveiden ja virkeiden vanhempiemme, sukulaisten ja ystäviemme ruokavaliota, ja tulevat aina olemaan sitä meilläkin. Tuommoinen neuroottinen hiilihydraattien pelko, ja usko erittäin runsaan eläinrasvan kaikkivoipaisuuteen, joille pitää hakea tukea pitkin entistä itäblokkia, ei todellakaan ole tervettä vaan kertoo maailmakuvasi totaalisesta vinksahtamisesta. Kerro miksi olet demonisoinut hiilihydraatit? Oletko antanut jonkun aivopestä itsesi siihen luuloon, että hiilihydraatit aiheuttavat diabetesta vai mistä on kysymys?

ViestiLähetetty: 2012-04-27 19:09:37 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Vieras kirjoitti:
No jep. Itse kun en syö virallisten suositusten mukaan enkä karppaa, niin on helppoa asettua koko ruokavaliotappelun yläpuolelle. Pikku sohaisuilla on helppoa havaita karppaajien, ei toki kaikkien, olevan ihan yhtä suvaitsemattomia yhden totuuden idiootteja kuin he jotka paasaavat suvaitsevaisuuden puolesta, ja he jotka suosittelevat vt-ruokavaliota ainoana totuutena.

Onneksi en sentään ole ihan yhden totuuden idiootti (phuuh, mikä helpotus)! Mutta hei huomasitko jo tämän? Mulle on ihan sama mitä sä syöt ja senkun nostelet ittes korkeelle, sieltä tiputaan kovempaa ;)

Zee kirjoitti:
Ja ihan oon samaa mieltä siitä, että jokainen syö kuten haluaa, mutta tylsäähän elämä olisi, jos tanner ei tömisisi ;)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 160 61 62 63 6472 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00