karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 14:25:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 165 66 67 68 6972 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-05-04 07:57:09 
Karppaus = parempi terveys?
http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... 2#p1539322

ViestiLähetetty: 2012-05-04 07:57:26 
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Jos sushi otetaan esimerkiksi, niin kun muuten syö hyvin voi aivan hyvin syödä sushinsa silloin kun sitä syö - ellei se kuulu jokapäiväiseen ruokavalioon. Miksi tehdä asioista vaikeampia kuin mitä ne on?

Ja toisekseen, sushi käy varmasti myös hyvänä esimerkkinä siitä mitä kuulemma karpit harrastaa, mutta vt-porukka ei eli repsusta :lol:

Sushi repsusta vt:n tyyliin syöjälle?? Mikä siinä? Kala? Riisi? Riisietikka? Kasvikset? Merilevä? Soijakastike, inkivääri, wasabi? Meni ohi. Itseasiassa siinähän on suhteessa hirveesti hiilareita noin keskimäärin. Itse asiassa repsuilua lienee tosiaan soijakastikkeen ja kalan maustamiseen käytetty suola, et voiha sen tietty niinki ajatella.

Luulenpa että suurin osa ei syö sushia eikä ole maistanukaan koska se on hui niin erilaista ja outoa.

ViestiLähetetty: 2012-05-04 08:16:10 
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Voikku kirjoitti:
piinastiina kirjoitti:
Monipuolinen ruokavalio, herkuttelu ja joustava syöminen ovat tytöille tärkeitä.

Miten tää poikkeaa karppauksesta...? :smt017

No eihän se poikkeakkaan.Median luoma kuva karppauksesta on vaan niin erilainen kuin mitä se todellisuudessa on.Hyvä,että näin päin kuitenkin..olis se raskasta syödä pelkkää pekonia ja munaa päivästä ja vuodesta toiseen jos joutuis "karppaamaan" niillä mediaan raapustetuilla ohjeilla :lol:

Sen tähdenhän täällä on niitä vieraitakin, jotka eivät voi myöntää karppaavansa - kun se heidän hyväkarppilinjansa ei ole sitä "mediakarppi" linjaa. Ja kun ei uskalla myöntää karppaavansa, koska media on tehnyt siitä "saastaista" - juurikin siksi, että ihmisillä on yleinen mielikuva karppauksen olevan pelkkää pekonia ja munaa.

Minä voin hyvin myöntää syöväni vähän vähemmän hiilareita ja enemmän rasvaa kuin makrotasolla suositellaan. En silti houri hiilareiden tappavasta vaikutuksesta tai voin parantavasta vaikutuksesta ja molempia vieläpä ilman mitään näyttöä. Enkä silti koe karppaavani, koska mielestäni karppaamisen piiriin ei vaan voi laskea kaikkia mahdollisia sovelluksia, joissa hiilarit ovat 1-49 E% ja kaikki rasvat ja kasvikset, hedelmät, viljat ym. laatuasiat mikä mitenkin. Minä syön kuten vt opettaa ja kuten olen itse tutkimuksista tulkinnut ja olen varma että tämä on minulle täydellinen ruokavalio maullisesti ja terveydellisesti.

ViestiLähetetty: 2012-05-04 08:45:30 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Vieras kirjoitti:
Minä syön kuten vt opettaa ja kuten olen itse tutkimuksista tulkinnut ja olen varma että tämä on minulle täydellinen ruokavalio maullisesti ja terveydellisesti.

=D> =D> =D> Ihan itse tulkitsit - Good for you!

ViestiLähetetty: 2012-05-04 08:56:36 
Zee kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Minä syön kuten vt opettaa ja kuten olen itse tutkimuksista tulkinnut ja olen varma että tämä on minulle täydellinen ruokavalio maullisesti ja terveydellisesti.

Kyllä vaan, toisin kuin monet, jotka eivät ole nähneetkään yhtäkään tutkimusartikkelia ja niiden sijoittumista kokonaisuudessa, vaan lukeneet toisen ihmisen tulkinnat ja poiminnat kokonaisuuksista :D

ViestiLähetetty: 2012-05-04 12:08:17 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
Zee kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Kyllä vaan, toisin kuin monet, jotka eivät ole nähneetkään yhtäkään tutkimusartikkelia ja niiden sijoittumista kokonaisuudessa, vaan lukeneet toisen ihmisen tulkinnat ja poiminnat kokonaisuuksista :D

Entäs ne jotka ovat ihan itse kokeilleet, ja empiirisin havainnoin todenneet tulokset suotuisiksi?
Toki, kaikilla ei ole samat geenit.
Sekä myös m... ne jotka ovat lukeneet tutkimukset kokonaan?
Tikahdu vahingoniloosi! :D

(lis. Vahingoniloosi - Vapaamuurariloosi, vakuutusyhtiöiden yhdistyneet osastopäälliköt-loosi. Tjs., hauskaa viikonloppua! Vahingonit, unohdettu kansa...?) :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-05-04 12:48:32 
moi kirjoitti:
(lis. Vahingoniloosi - Vapaamuurariloosi, vakuutusyhtiöiden yhdistyneet osastopäälliköt-loosi. Tjs., hauskaa viikonloppua! Vahingonit, unohdettu kansa...?) :mrgreen:

Hauskaa viikonloppua myös sinulle ja terapeutillesi!

ViestiLähetetty: 2012-05-04 12:49:11 
moi kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Entäs ne jotka ovat ihan itse kokeilleet, ja empiirisin havainnoin todenneet tulokset suotuisiksi?

Heilläkin on parhaimmillaan itselleen täydellinen ruokavalio, kuulun itsekin tähän ryhmään. Eihän tutkimusten tunteminen sulje empiiristä puolta pois, vai?

ViestiLähetetty: 2012-05-04 13:27:36 
Poissa
apina
apina

Kellokoski kirjoitti:
moi kirjoitti:

Hauskaa viikonloppua myös sinulle ja terapeutillesi!

Terapiaani kuuluu olennaisena osana rasvalla läträäminen. Voitelen itseni, ja luen rasvaisia tutkimuksia! Hei vaan sun munauksilles! :D

P.S Vastannee myös viimeiseen kommenttiin

ViestiLähetetty: 2012-05-04 13:31:04 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
moi kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Heilläkin on parhaimmillaan itselleen täydellinen ruokavalio, kuulun itsekin tähän ryhmään. Eihän tutkimusten tunteminen sulje empiiristä puolta pois, vai?

Tapellaanko me? Syö vehnää jos sopii. Olen huolissani lapsista, ok? Ei ole tarjolla kokakolan ja taffelin asemesta oikeaa ruokaa? Tästä on tutkimustakin... :D

ViestiLähetetty: 2012-05-05 09:07:51 
Resepti viikonvaihteeksi kaikille karppaajille:

http://www.youtube.com/watch?v=0jdUONeSAV4

Tätähän ne karpit siellä taas kokkaavat :roll: !

ViestiLähetetty: 2012-05-05 09:29:05 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Pähkinävoi pois niin testaisin kyllä 8)

ViestiLähetetty: 2012-05-05 13:43:59 
Hyi h*##?*¤tti!

ViestiLähetetty: 2012-05-18 11:38:56 
Kasviperäinen PUFA n-6 löi 100-0 voiperäisen SAFA:n uudessa RCT-tutkimuksessa. Kui kummassa?
SAFA:lla rasvottu maksa, tulehdusvaste lisäänty ja insuliinit nousi. Muunmuassa.
En ymmärrä, miksi tällaisten tutkimustulosten keskellä pitäisi suositella voin käytön lisäämistä ja kasviöljyjen vähentämistä. Ei taida karppikokemukset riittää suositusten perusteiksi, jos 95 % kirjallisuudesta on tän suuntasta?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22492369

ViestiLähetetty: 2012-05-18 11:57:27 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

ahaa kirjoitti:
Kasviperäinen PUFA n-6 löi 100-0 voiperäisen SAFA:n uudessa RCT-tutkimuksessa.

Kerrotko vielä miten pieni oli hiilihydraattien energiaosuus tuossa tutkimuksessa? 5 %? 10 %?

Runsashiilarisella joudutaan katsomaan rasvalähteitä tarkemmin, jotta saadaan monityydyttymättömiä tarpeeksi. VHH:lla niitä tulee helpommin.

ViestiLähetetty: 2012-05-18 12:30:21 
chiman kirjoitti:
ahaa kirjoitti:
Kasviperäinen PUFA n-6 löi 100-0 voiperäisen SAFA:n uudessa RCT-tutkimuksessa.

Kerrotko vielä miten pieni oli hiilihydraattien energiaosuus tuossa tutkimuksessa? 5 %? 10 %?

Runsashiilarisella joudutaan katsomaan rasvalähteitä tarkemmin, jotta saadaan monityydyttymättömiä tarpeeksi. VHH:lla niitä tulee helpommin.

Toisten mielestä runsashiilarisellakaan ei pitäisi suosia kasvirasvoja, eikä varsinkaan än kutosta. Ja SAFA pelastaa. Juuri noinhan se menee, kuten sanoit, karpeilla voi siis olla eri juttu.
HH tais olla 40 E% (PUFA 39, SAFA 40)
rasva 40 E% (PUFA) ja 43 E% (SAFA)

ViestiLähetetty: 2012-05-21 08:49:41 
Asiaa =D> :

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Sy%C3% ... 5564780354

ViestiLähetetty: 2012-05-21 21:39:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hiilarihyrrä kirjoitti:

Jos oli asiaa niin oli kyllä asiavirheitäkin.

ViestiLähetetty: 2012-05-23 08:57:15 
Lainaa:
Ravintoaineiden saannin ja kroonisten sairauksien ehkäisemisen kannalta ihanteellinen hiilihydraattien osuus on 45–75 prosenttia ruokavalion energiamäärästä.

Paskapuhetta kunnes näen todisteet.

ViestiLähetetty: 2012-05-23 10:42:18 
Poissa
apina
apina

Lainaa:
saamme viljatuotteista, juureksista, palkokasveista, hedelmistä, marjoista ja maitotuotteista useita eri ravintoaineita sekä muita biologisesti aktiivisia yhdisteitä.

Niinpä.

Lainaa:
Hiilihydraattien paikkaa ravinnossamme puolustaa myös kasviperäisen ruoan ekologisuus.

Joo.

Lainaa:
Liiallisen hiilihydraatin epäterveellisyys ei myöskään tarkoita sitä, että liiallinen proteiinin syönti olisi sen terveellisempää

Miksi syödä liikaa proteiinia?

Lainaa:
Välillä näyttää siltä, että hiilihydraattien välttelyssä on menty ojasta allikkoon. Se tulee mieleen, kun voi loppuu. Tai kun kaupan leipävalikoimat pienentyvät, vaikka sokeroitujen juomien tarjonta kasvaa.

Tylsä kynä tohtorilla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 165 66 67 68 6972 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00