Vieras kirjoitti:
Elune kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Hoho, karppaajat jälleen kerran ihmettelevät miksi roskalehdistö hyökkää jälleen kerran karppausta vastaan. No, pikku sohaisulla saa aina kuhinaa roskalehtien keskustelupalstoille, näin kesälläkin, kun fanaatikot innostuvat ylistämään oman ruokavalionsa erinomaisuutta ja muiden ruokavalioiden turmiollisuutta, ruokavalio kun tuntuu olevan kovasti herkkä asia. Vaan miksi tarttua noihin roskalehtien täkyihin? Miksi kenenkään pitäisi saada keneltäkään hyväksyntää valinnoilleen? Se kellä onni on jne.
aina saa ilmaista oman mielipiteensä, olla onnellinen omasta menestyksestään ja neuvoa samassa tilanteessa olevia. Ei sellainen ihminen tavoittele muiden hyväksyntää, vaan muiden parasta. Minulla on onni ja olen valmis jakamaan onneni. En ole itsekäs. Siksi saatan joskus jopa avata suuni???
Kääntäen...jos joku "Puskan joukoista" on onnistunut ns. virallisterveellisellä ruokavaliolla ja kertoo sitä sanomaa iloisena eteenpäin niin täällä karppilammikossakin se hyväksyttäisiin neuvona samassa tilanteessa oleville? Miksihän minusta tuntuu, että toi teoria toimii vain toiseen suuntaan?
Den andra vieras.
itse en ole kyllä koskaan kuullut, että joku olisi onnistunut ja onnellinen VT-ruokavaliolla (vaikka kai niitäkin on). Mutta jos on, olen onnellinen hänen puolestaan.
Mutta kun valehtelu ei ole kivaa. Esim. Puskalla ei ole väitteillensä mitään muuta tukea kuin 40 vuotta vanhat huonot tutkimukset. Kaikesta muusta, kritiikistä ja uudemmasta tiedosta vaietaan, ja väitetään yhä kiven kovaa niiden vanhojen asioiden olevan totta. Minulla ja tuhansilla muilla on se oma positiivinen kokemus, että tämä oma homma toimii. Kukin sitten tietysti päättää itse kumpaa linjaa uskoo.
edit. unohtui tuosta valehtelusta mainita myös se, mitä Puska kumppaneineen väittää karpauksen olevan, vaikka se ei ole. Ja tässä vaiheessa he eivät voi olla enää oikeasti tietämättömiä asiasta, vaan tahallaan antavat ymmärtää väärin.