karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-07 19:08:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-07-12 14:09:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2012-07-18 19:37:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Jäitä hattuun karpit. Karpinkin veressä on glukoosia joku 5 nmol/l. Miten karppi estää glukoosin pääsyn syöpäsoluun mutta sallii sen pääsyn terveisiin soluihin?
viewtopic.php?f=14&t=62719

Ei keho ainakaan priorisoi glukoosia ensin tärkeämmille elimille kuin "perussoluille". :idea:

ViestiLähetetty: 2012-12-15 13:57:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:wink:

ViestiLähetetty: 2012-12-15 21:54:18 
Poissa
apina
apina

Lauantaimakkaraa!

ViestiLähetetty: 2012-12-15 22:56:29 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Moi - sää eksyit ny kauas omasta ketjustas...

ViestiLähetetty: 2012-12-17 10:44:21 
Poissa
apina
apina

Zee kirjoitti:

Oon vähän tyhmä kai sit.

ViestiLähetetty: 2012-12-17 16:47:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

moi kirjoitti:
Zee kirjoitti:

Oon vähän tyhmä kai sit.

tyhmä on tämä ketjukin, sillä alushousuni eivät ole liekeissä, halusta olla joku muumilaakson hattivatti. olen kerran eksynyt saksassa, mutta sitten otin taksin ja taksisetä auttoi minut pikkupatrikiksi, jonka huoneessa nukuin krokotiili kainalossa. hyvät bileet kuitenkin.

ViestiLähetetty: 2013-03-24 01:28:46 
Voi miten viihdyttävää.... Syön itse suht karpisi mutta en halua lukeutua karppaajaksi koska vedetään aika laput silmillä ja kuvitellaan että koko maailma on liittoutunut karppaajia vastaan. Mä syön niinkun syön ja luen/kuuntelen muidenkin mielipiteitä ja olen valmis muuttamaan ruokavaliotani mikäli tarvetta ja näen/tunnen muutoksella olevan hyviä vaikutuksia. Mut joo, olen suht nätti, hoikka ja urheilullinen joten ei ole tarvetta riekkua omien syömisieni ylivertaisuudesta sillä on muutakin mietittävää - elämä ei pyöri ruoan ympärillä. En saa hepulia jos joku kritisoi syömisiäni - aina voi kokeilla jotain uuttakin, sehän voi olla jopa parempi kuin se nykyinen :D

Ja mä uskon jonkinlaiseen lisähiilarin tarpeeseen aina silloin tällöin, välillä tulee tunne että jotain puuttuu - vetäsen pari ruisleipää tai pullan ja se on siinä... Ei jää mikään mättö päälle tms. suklaata voin syödä palan tai pari ja sitten ei tee mieli mitään makeaa moneen viikkoon. Mulla on aika spesifiset 'himot' nykyään ja nyt tekee mieli ketsuppia. Miälenvikast.. Varmasti joku vitamiinin tai hivenen puutos? Mutta luotan siihen että kehokin ilmoittelee mitä tarvitsee.

Mut joo, tätä lukiessa en ihmettele että karppaajia pidetään kiihkoilijoina. Kyllä mäkin säälin niitä ylipainoisia jotka yrittävät laihduttaa kaikenmaailman pussikeittojen avulla mutta ei se ole multa pois ja jos se jollain toimii niin hyvä niin. Mutta en mä kyllä usko siihenkään että järjetön määrä pelkkää eläinrasvaa olisi hyväksi. Ei mulla muuta :oops:

ViestiLähetetty: 2013-03-24 09:40:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Lähipiirissäni näkyy paljonkin kaltaisia uskon varassa eläviä (sitähän sinä tuossa selitit ja vielä pitkään),
ja jotka nyt keski-iän ylittäneinä selättelevät vaivojansa pillereillä. Ja uskovat nyt niihin, tietty :)

Piis and laav vain sinnekin o/

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2013-03-24 11:03:16 
Ai sinä se uskot löytäneesi se ainoan totuuden - hyvä niin. Joku uskoo Jumalaan ja joku
Ufoihin. Kai se jotenkin helpottaa että elämässä on joku oljenkorsi. Ja ihan uskon varassa
vedän, uskon siihen että jos tuntuu hyvälle niin se on suht oikein. Onko se joku ongelma
että keho tunnistaa jos jostain on ns vajausta? Ehkä mä olen oikea elukka :mrgreen: koska
eläimethän luonnossa syövät tarpeen mukaan hihihihiiiii

Niinhän sitä luullaan että kun syödään monipuolisesti niin kaikkea muka olisi kehossa tarpeeksi mutta
hivenainetestit luultavasti näyttäisivät aivan muuta. Mä sitten ainakin tunnistan/tunnustan
että jotain tarvitsee lisää. Harmi ettei nyt ehkä syyttää sitä että olen sokerikoukussa tai
leivänhimoissa. Voin ihan itse päättää mitä syön ja kuinka paljon.

ViestiLähetetty: 2013-03-24 15:28:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Minkä? Taidan olla huono noissa uskonasioissa. Kokeilen mieluummin.
Mutta toisin kuin veeteehen uskova lähipiirini, olen tässä iässä vihdoin lääkkeetön, 40 vuoden kroonikkoudenjälkeen.

Palataan asiaan, kun olet päässyt tähän ikään, ja katsotaan mihin ihmepillereihin sinä silloin uskot :)

ViestiLähetetty: 2013-03-25 11:16:57 
els kirjoitti:
Mutta toisin kuin veeteehen uskova lähipiirini, olen tässä iässä vihdoin lääkkeetön, 40 vuoden kroonikkoudenjälkeen.

Palataan asiaan, kun olet päässyt tähän ikään, ja katsotaan mihin ihmepillereihin sinä silloin uskot :)

Hmmmm? Ensimmäisessä virkkeessä mainitsit, että taidat olla huono uskon asioissa mutta jo seuraavassa lauseessa uskot lähipiirisi sairastuneen veeteen vuoksi?!? Ymmärsinkö jotain väärin vai onko tuossa hienoinen ristiriita?

ViestiLähetetty: 2013-03-25 12:02:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luetun ymmärtäminen on taitolaji...

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2013-03-25 12:23:24 
Siis mikä ihmepilleri? Kuka on keksinyt sellaisen? Mistä niitä saa... Voisi vaikka kokeilla :shock:

Ja täällä ei luetun ymmärtäminen tunnu oikeasti onnistuvan, ei niin millään. Mäkin olen VT noudattava
jos sanon syöväni joskus pullan tai leivän - en vain nimitä sitä repsuiluksi vaan ihan tietoinen valinta.
Olisin kai tosi karppi jos sanoisin että voi ei kun taas hiilarinhimot iski ja piti vetää täytekakku. Ja sitten
palataan ruotuun.

Kyllä nämä kommentit joskus pistävät vastaamaan tuohon otsikkoon että "näköjään" :^o

ViestiLähetetty: 2013-03-25 17:42:35 
Poissa
voinen
voinen

Guestttt kirjoitti:
Kyllä nämä kommentit joskus pistävät vastaamaan tuohon otsikkoon että "näköjään" :^o

Minkä alan "asiantuntija" sinä sitten olet? [-X

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2013-03-25 19:53:36 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Okeiiiii......

eli vaan karpit voi himoissaan vetäistä kokonaisen täytekakun kun veeteeläiset vaan sen yhden pullan ja sekin ihan tietoisesti.

Aika jännä...

ViestiLähetetty: 2013-03-25 21:39:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

niin tottakai, karpeille se on repsu, mutta VT:llä se mahtunee sinne 10E% sokerikiintiöön ihan helpostikin. Virallisesti terveellistä, kunhan ei vaan ole kermavaahtoa!

ViestiLähetetty: 2013-03-26 07:59:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:
els kirjoitti:

Hmmmm? Ensimmäisessä virkkeessä mainitsit, että taidat olla huono uskon asioissa mutta jo seuraavassa lauseessa uskot lähipiirisi sairastuneen veeteen vuoksi?!? Ymmärsinkö jotain väärin vai onko tuossa hienoinen ristiriita?

Voihan tietysti olla, että ne kaikki sairastuivat ihan muuten vaan eikä suinkaan terveeseen elämäänsä.
Tutkimustietona kuitenkin on raportoitu
että a) suomalaiset noudattavat ravitsemusohjeita kiltimmin kuin useimmat muut eurooppalaiset
... ja että b) suomalaiset sairastuvat reilusti näitä muita aikaisemmin (kekimääräinen terve elinaika on mm vuosia ruotsalaisia lyhempi)

Mutta tottahan se on ettei korrelaatio ole kausaatio.
Toisaalta, sellaisia käyttämällä kirjoitetaan paljon tiedettä. Varsinkin ravitsemuksesta.
Ehkä tämä korrelaatio on samanlainen uskon juttu kuin nuo tiedelehdissä julkaistut epidemiologisetkin?

Oli miten oli, tämä kroonikko toipui lääkkeettömäksi vasta ruokavalinnat vaihdettuaan.
Vastaavasti, veetee ja terveet elämäntavat eivät ole pitäneet lähipiiristäni juuri ketään lääkkeettömänä.
Sillä, paranisivatko ne muutkin eläinrasvaläträyskarpilla, voi vaan spekuloida. Ja sillä että monelle muulle se on auttanutkin.

Niin että odotellaan ja katsotaan vain ihan rauhassa, miten arvon vieraan tulee tässä käymään; uskolla tai ilman :)

ViestiLähetetty: 2013-03-26 10:52:21 
Ok, hyvä niin. Tuli tuosta korrelaatiosta ja kausaatiosta mieleen, että äskettäin oli lehdessä juttua karkkien syönnistä ja taidettiin siellä länsinaapurissa syödä enemmän karkkia kuin Suomessa, joten liekö ruotsalaisten terveys liittyy tuohon runsaaseen karkkien mässäämiseen :D

Elä turhaan murehdi mun kohtalosta kun en sitä itsekään tee. Oon sen verta naiivi ihminen, että uskon sokeasti sukutauluni geeniarpajaisissa saamien voittojen jatkuvuuteen.

ViestiLähetetty: 2013-03-26 22:18:33 
Lukutaito kunniaan.... Okei, jonkin aikaa sitten sanoin
- olen "karppaaja" (selvennys: hiilarit about 40 g/pv ja rasvaa rutkasti ja tietty proteiinia - juu olen
perehtynyt jne blaa blaa blaa (mutta en käytä sitä sanaa koska en halua lukeutua tähän joukkoon, hävettäisi) )
- mun mielestä vitamiinilisät ok
- voin syödä joskus pullan tai pari (tarkoittaen kerran kuussa about)
- suhtaudun avoimin mielin eriäviinkin ruokavalioihin ja mielipiteisiin. En tuputa omaani ja kiihkoile asiasta...

Ja nyt lopputulema on
- uskon johonkin ihmepilleriin
- kannatan VT:tä

En ole minkään alan asiantuntija mutta onneksi täällä riittää ihan yyyyberasiantuntijoita joka lähtöön.
Tietty olisi hyvä oppia lukemaankin jossain vaiheessa. Tai whatever... Ja nyt äkkiä tutkimaan mun
kirjoitusvirheitä joita varmaan löytyy koska en ole mikään sihteerikkö.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00